A kutak, pedig nem fognak tönkremenni, mindössze kisebb ez idő alatt a profitjuk.
Azért erre ne vegyél mérget!
Az olajtársaságok jellemzően nem kútüzemeltetésből, vagy ennek bérbeadásából élnek, hanem a vegyipari tevékenységükből. Az a konkrét vállalkozó, aki a kutat üzemelteti, az viszont csak abból. Arra nem apellálhat, hogy az emberek százával fognak nála élelmiszert venni ahhoz képest dupla-tripla áron, mintha a közeli boltba mennének, a húzó eladás az üzemanyag, abból is általában az alap 95, és az alap dízel, bár az utóbbi esetében kisebb a hányad. Nyilván az autópálya mellettiség eleve plusz 10% az árban, meg vannak olyan környékek, ahol jól megy a prémium üzemanyagok forgalma is, de nem is itt várható, hogy becsődölnek a kicsik.
Nem tudom, hogy a covid elmúlt lassan már két éve mennyire érintette a benzinkutak forgalmát - nem arra gondolok, hogy összességében mennyi üzemanyag fogyott, mert arról tudjuk, hogy a tavaly tavaszi megtorpanás után gyakorlatilag még a covid előtti szinthez képest is nőtt a fogyasztás, - azt lenne izgalmas tudni, hogy belső átstrukturálódások voltak-e, vagy mindenki továbbra is ugyanott ugyanolyan üzemanyagot vásárol, mint korábban.
(Gyakran megyek a 8-as úton, az elmúlt 2-3 évben legalább 2 kút egyszercsak megszűnt és ott áll elhagyottan, üresen. Természetesen nem a Veszprém - Fehérvár közti részen...)