Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1540772 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #30 Dátum: 2004.03.19 17:32:13 »
Idézetet írta: "whis"
Én mindig 95-öst tankolok és általában a Molnál. Ha tehetem, akkor ugyanazoknál a kutaknál.
OMV-t talán kétszer próbáltam, de egyszer a Yaris nagyon sokat evett hirtelen tankolás után. Azóta hanyagolom.
Shellhez néha betértem, háromszor svindliztek, de lebuktak  :wink:  Mióta nem fogadják el a VisaElectront, hanyagolom őket.
 :idea: Külföldi benzinhez: biztosan jobb/erősebb külföldön a benya, mert az egyik távoli ország az 1.8-as Corollához 91-es naftát ajánl :!:  :!:
 8)


Ebben a "távoli országban" alighanem más motor-beállítással forgalmazhatják az 1.8-as Corollát . Erre utalhat a dolog , és nem arra , hogy ott annyival jobb lenne a benzin .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #31 Dátum: 2004.03.19 17:42:56 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Most ugyanez van csak a computer állítja a gyújtást, ezért kell pár 10km mire érezhető.(kopogásérzékelő rulez)


Az autók nem mennek jobban attól , hogy magasabb oktánszámú üzemanyagot tankolsz beléjük , mint amit a gyár előír . Ha mégis azt tapasztalod , hogy (mondjuk) az előírt 95-ös helyett 98-ast tankolva valóban jobban megy az autód , annak egyetlen magyarázata lehet : a viszonyítási alapnak használt 95-ös benzin valójában nem érte el a 95-ös oktánszámot !

Ha a gyár által megkövetelt oktánszám valóban megvan , akkor a motor hozza is a maximális teljesítményét ; és nem hoz többet attól , hogy magasabb oktánszámú üzemanyagot tankolsz bele , mert nem fogja ezt kihasználni . Tévhit , hogy az elektronikus motorvezérléssel , kopogásérzékelővel stb ellátott autók jobban mennek , ha az előírtnál magasabb oktánszámú benzint kapnak . Ha ez ilyen egyszerűen működne , nyilván a gyár is eleve a magasabb oktánszámot írná elő , és az ezzel elérhető magasabb teljesítményt adná meg , ami nyilván jobban is hangzana .

Jópár tesztet olvastam , ami laborkörülmények között , illetve próbapadon vizsgálta : igazak-e a "prémium" üzemanyagokhoz kapcsolódó ígéretek . A válasz egyszerű : kamu az összes ! Ha a motor valóban megkapja az előírt oktánszámot , akkor el is éri a legnagyobb teljesítményét ; és nem lépi ezt túl , ha az előírásokat meghaladó "csodabenzint" töltenek bele .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #32 Dátum: 2004.03.19 17:55:03 »
Érdekes , én mind a siófoki , mind a pécsi Klubpetrol-kúton egy csomószor tankoltam az elmúlt két hónap során , és soha semmilyen matricára nem volt szükség . Nem is tudtam róla , hogy esetleg kellene . Megkaptam a 10 Ft-al olcsóbb benzint annak rendje és módja szerint  :)

A "melyiktől megy jobban" kérdés engem amúgy teljesen hidegen hagy , mert a Camry valamennyi benzinnel , amit az utóbbi öt és fél évben nálam kapott (kezdve a román falusi noname kétoszlopos késdobáló kúton vett löttytől , egészen a magyar Shell V-Power Racingig meg a német Shell Optimaxig) hajszálpontosan , a stopper tanúsága szerint is ugyanúgy megy , és ugyanannyit fogyaszt .

Azt ugyanakkor nem vitatom , hogy lehet némi különbség a benzinek között , mert anno a Moszkvicsnál a gyújtás csilingeléséből jól észre lehetett venni a különbséget . A román 95-össel pl. mindig jobban csörgött , mint a magyarral , úgyhogy Romániában általában mindig 98-ast tankoltam bele . Nyilván nem volt meg ténylegesen a 95 oktánja a román naftának .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #33 Dátum: 2004.03.19 23:40:03 »
Idézetet írta: "Tamás69"
:shock: Érdekes! nekem a vectrán, és az astrán is 95/91 állítás volt :roll:
A miénk hengerenkénzi befecskendezös, lehet, hogy abba jobb benzin kell, mint a központiba?
music     

balintu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #34 Dátum: 2004.03.20 03:15:13 »
Itt igazából nem csak az oktánszámról van szó, (bár az jogos, hogy nem mindig éri el a 95-ös a 95-öt... :cry: ) hanem a sokféle adalékról, amit beleraknak (pl a V-Powerbe), és az üzemanyag tisztaságáról. Ez tényleg számít, mert az egyik helyen tankolt koszos benzin káros hatásait az adalék megszüntetheti... :evil:
Persze, ha mindig az előírt oktánszámú és tiszta benyát kapná a kocsi, akkor mindig a gyári teljesítményt adná le...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #35 Dátum: 2004.03.20 13:14:11 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "music"


 :shock: Érdekes! nekem a vectrán, és az astrán is 95/91 állítás volt :roll:


A miénk hengerenkénzi befecskendezös, lehet, hogy abba jobb benzin kell, mint a központiba?


Az astra központi, a Vectra hengerenkénti ecotech volt, de mint a szervizest meginterjuvoltam, az 1,4 83 vagy mennyi lóerősnek 98 volt az alap, tehát abban 98/95 átkapcsoló kell legyen!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #36 Dátum: 2004.03.20 14:07:42 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Az astra központi, a Vectra hengerenkénti ecotec volt, de mint a szervizest meginterjuvoltam, az 1,4 83 vagy mennyi lóerősnek 98 volt az alap, tehát abban 98/95 átkapcsoló kell legyen!
Na, akkor minden stimmel. Egyébként 82 LE.  A szerviz szerint az volt az utolsó használható motorjuk...
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #37 Dátum: 2004.03.20 14:31:05 »
Idézetet írta: "music"
Az astra központi, a Vectra hengerenkénti ecotech volt, de mint a szervizest meginterjuvoltam, az 1,4 83 vagy mennyi lóer?snek 98 volt az alap, tehát abban 98/95 átkapcsoló kell legyen!

Na, akkor minden stimmel. Egyébként 82 LE.  A szerviz szerint az volt az utolsó használható motorjuk...[/quote]
Kicsit Off - tudomásom szerint az 1.4-es Astrák 60, 82 és 90LE-vel kerültek ki. A középső egy átmenet volt, nem az volt az Ecotec, így csak a 90LE-set nevezik, hivatalosan. Vagy rosszul tájékoztattak a Shiller szervizben?
On
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #38 Dátum: 2004.03.20 16:55:28 »
Idézetet írta: "whis"
Kicsit Off - tudomásom szerint az 1.4-es Astrák 60, 82 és 90LE-vel kerültek ki. A középső egy átmenet volt, nem az volt az Ecotec, így csak a 90LE-set nevezik, hivatalosan. Vagy rosszul tájékoztattak a Shiller szervizben?
On
 8)


A 60 és a 82 lovas motorok nyolcszelepesek voltak (a 82 lovas , ha jól tudom , hengerenkénti injektoros) , míg a 90 lovas 16 szelepes . Való igaz , hogy csak az utóbbi hallgat az Ecotec névre  :)

Én hajtottam a nyáron egy ilyen 82 lovast - meg kell hagyni , nem ment rosszul , főleg nem 1.4-es viszonylatban . Ja , és keveset evett .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #39 Dátum: 2004.03.20 16:59:59 »
Idézetet írta: "balintu"
Itt igazából nem csak az oktánszámról van szó, (bár az jogos, hogy nem mindig éri el a 95-ös a 95-öt... :cry: ) hanem a sokféle adalékról, amit beleraknak (pl a V-Powerbe), és az üzemanyag tisztaságáról. Ez tényleg számít, mert az egyik helyen tankolt koszos benzin káros hatásait az adalék megszüntetheti... :evil:
Persze, ha mindig az előírt oktánszámú és tiszta benyát kapná a kocsi, akkor mindig a gyári teljesítményt adná le...


Hogy őszinte legyek , én ebben nem nagyon hiszek . Vagy inkább úgy fogalmaznék , hogy ha azt tapasztalom , hogy az autóm öt és fél éve , 130 ezer kilométeren át tökéletesen működik a "normál" benzinnel is , akkor nem vagyok hajlandó plusz pénzt áldozni a nemlétező problémák megszüntetésére  :wink:  ...

Komolyan mondom , rettenetesen idegesít , ahogy a Shell-kutakon a kutasok próbálják rátukmálni az emberekre ezeket a löttyöket  :x  ! A múltkor meg is kérdeztem az egyiket , hogy ezek szerint ha ennyire indokoltnak tartja a V-Powert a sima 95-össel szemben , akkor ez netán azt jelenti , hogy a Shell ennyire rossz minőségű 95-öst árul ??? Érdekes módon erre befogta a pofáját  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #40 Dátum: 2004.03.20 21:10:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A 60 és a 82 lovas motorok nyolcszelepesek voltak (a 82 lovas, ha jól tudom, hengerenkénti injektoros , míg a 90 lovas 16 szelepe . Való igaz, hogy csak az utóbbi hallgat az Ecotec névre .Én hajtottam a nyáron egy ilyen 82 lovast - meg kell hagyni, nem ment rosszul, főleg nem 1.4-es viszonylatban. Ja, és keveset evett.

Ez így van pontosan. Tk. hozzátehetjük, - és ez német autók esetében gyakran megesett, amíg a köt. biztosítási kategóriahatárok LE-ben voltak megadva -  hogy az a 60 LE nem 60 volt, hanem kb. 66-67, valszeg a 90 sem pont 90.
A 82 LEs tényleg keveset fogyaszt, a szüleimé már 10. évét tapossa, és az átlagfogyi (kb. 50% a városi menet) kerek 6 liter, a minimum 4.4 (!), a max. egyszer télen városban 7.6 volt.  Végül is a Corollám is hasonlóan eszik, de sokkal jobb és finomabb jószág...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #41 Dátum: 2004.03.21 11:34:34 »
Idézetet írta: "music"
Ez így van pontosan. Tk. hozzátehetjük, - és ez német autók esetében gyakran megesett, amíg a köt. biztosítási kategóriahatárok LE-ben voltak megadva -  hogy az a 60 LE nem 60 volt, hanem kb. 66-67, valszeg a 90 sem pont 90.
A 82 LEs témyleg keveset fogyaszt, a szüleimé már 10. évét tapossa, és az átlagfogyi (kb. 50% a városi menet) kerek 6 liter, a minimum 4.4 (!), a max. egyszer télen városban 7.6 volt.  Végül is a Corollám is hasonlóan eszik, de sokkal jobb és finomabb jószág...


Szerintem ez csak legenda a papíron x , valóságban x+y lóerős német autókról . Igen hamar kiderült volna , és következményeket is vont volna maga után , ha tényleg ez lett volna a gyakorlat .

A valóság úgy néz ki , hogy minden motor esetében van szórás , legyen az német , olasz , japán stb . Némelyik kicsit gyengébb , némelyik kicsit erősebb , mint ami papíron szerepel , némelyik meg pont ugyanannyi  :wink:  ... De persze a tulajok értelemszerűen inkább az erősebbre sikerült darabok hírét terjesztik  :)

Fogyasztás : döbbenetes értékeket írsz ! Minimálfogyi 4.4 ??? Átlagfogyi HAT LITER ??? ... Biztos ugyanarról az autóról beszélünk ? 1.4-es benzines 82 lovas F-Astra ? Ezek az értékek még az 1.7-es dízelnek is jól állnának ... Én , ahogy említettem , a nyáron mentem vagy 1000 km-t egy ilyen géppel , és nekem országúton jött ki , 120 körüli tempóval , szűk hét liter ; városban pedig (Pécs) kilenc litert kajált , átlagos vezetési stílussal .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #42 Dátum: 2004.03.21 16:36:05 »
Az autópiac kb. 10 éve fékpadon is mérte a kocsikat. Ott a papíron 60 LEs Opel motor 67, a VW 70 LEs volt. De ez a 90-es évek elején volt.
Az Opelünk tényleg ennyit fogyasztott, de a 4.4 az rendkívül takarékos vezetési stílus mellett max. 80 sebességgel természetesen országúton, ja és 5 ajtós, nem légkondis a kocsi. Országúton 120 tempóval a szuk hét liter sztem OK, mondjuk én sosem mentem országúton annyival tartósan. Bécset többször jártam meg 5.5-5.8-as átlagfogyival kb. 115-ös tényleges (óra szerinti 130-as) tempóval.
Egyébként a titok az egyenletes sebességben van, ha folyton gyorsítasz-lassítasz, az zabálja a benzint.
A mostani Corolla eddig városban 6.5-7.7 közt evett, de a 7 feletti értékek télen és 4-5 km-es szakaszokból álltak (tehát végig szivatózva). Országúton eddig egyszer mentem BP - Kecskemét és vissza országúton sok kamiont elozve 5.5 lett. Ez teljesen rímel az Opelre, úgyhogy a hiba minden bizonnyal bennem van :D
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #43 Dátum: 2004.03.21 19:10:01 »
Idézetet írta: "music"
Az autópiac kb. 10 éve fékpadon is mérte a kocsikat. Ott a papíron 60 LEs Opel motor 67, a VW 70 LEs volt. De ez a 90-es évek elején volt.
Az Opelünk tényleg ennyit fogyasztott, de a 4.4 az rendkívül takarékos vezetési stílus mellett max. 80 sebességgel természetesen országúton, ja és 5 ajtós, nem légkondis a kocsi. Országúton 120 tempóval a szuk hét liter sztem OK, mondjuk én sosem mentem országúton annyival tartósan. Bécset többször jártam meg 5.5-5.8-as átlagfogyival kb. 115-ös tényleges (óra szerinti 130-as) tempóval.
Egyébként a titok az egyenletes sebességben van, ha folyton gyorsítasz-lassítasz, az zabálja a benzint.
A mostani Corolla eddig városban 6.5-7.7 közt evett, de a 7 feletti értékek télen és 4-5 km-es szakaszokból álltak (tehát végig szivatózva). Országúton eddig egyszer mentem BP - Kecskemét és vissza országúton sok kamiont elozve 5.5 lett. Ez teljesen rímel az Opelre, úgyhogy a hiba minden bizonnyal bennem van :D


Fékpad : na és hány ugyanolyan autót mértek , mikor kijöttek ezek az eredmények ? Egy-két példány nem mérvadó , pont az említett szórás miatt . Ha viszont lemérsz egy komplett "flottát" , arra jutsz , hogy fölfelé is , lefelé is van tolerancia . Mondjuk , a tapasztalat tényleg az , hogy gyakoribb a fölfelé való eltérés  :)

Fogyasztás : nekem az Astrával ez a kb. 6.8-as érték úgy jött ki , hogy Győrből mentem le a Balatonra direkt kis kanyargós mellékutakon , majd onnan Pécsre szintén mellékutakon , dimbes-dombos tájon , sok kanyarral , ergo sok lassítással-gyorsítással . Ahol lehetett , 120-at tartottam . Városban viszont teljesen hétköznapi vezetési stílus mellett (semmi extra pörgetés) benyelte a 9 litert - Pécsre értendő a dolog .

Igen , úgy tűnik , tényleg "a hiba az ön készülékében van" , ha képes vagy kihozni ilyen értékeket  :o  ... Mondjuk , soha ennél nagyobb gondod ne legyen  :wink:  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #44 Dátum: 2004.03.21 22:53:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Fékpad : na és hány ugyanolyan autót mértek , mikor kijöttek ezek az eredmények ? Egy-két példány nem mérvadó , pont az említett szórás miatt . Ha viszont lemérsz egy komplett "flottát" , arra jutsz , hogy fölfelé is , lefelé is van tolerancia . Mondjuk , a tapasztalat tényleg az , hogy gyakoribb a fölfelé való eltérés  :)


Nem tudom, nem közölték. De más autóknál minimális volt az eltérés, 1% alatti. Egyébként ha jól tudom, valamelyik német újság most is mér.
De ettol függetlenül a német bizt. kategóriák miatt feltunoen sok 45, 60 75 90 115 lóeros autó volt papíron. Sot az osztrákoknál papíron az 1.4-es Astra 55(!) lovas volt, ugye kitalálod, miért...
music