A yarisban az mmt öreguras gyorsításnál 25-nél rakja a 3.-at, és 35-nél a 4.-et. Ez mindkét esetben 1300-as fordulatot jelent. Valószínűnek tartom, hogy a ferdeszemű mérnök urak nem hasraütéssel találták ki, milyen program szerint váltson a masina, tehát finom gyorsításnál, vagy sebesség tartásánál jó mind a motornak, mind a fogyasztásnak az 1300-1500.
Mellesleg akik szerint kevesebbet fogyaszt a gép magasabb fordulatnál ajánlom kipróbálni a következőt. Adott országúti szakaszon ahol kicsi a forgalom és nem zavaró cammogni 10-20 km-en keresztül ott végig kell menni 60-al egyszer 4.ben egyszer pedig 5. ben lehetőleg azonos körülmények között. (szélcsend, egyenletes sebesség, azonos hőmérséklet)
Én elég soxor próbáltam ezt 50, 60 és 70 km/óránál is és mindig ugyanaz az eredmény lett. 4-ben 7-8%-al fogyaszt többet így mint 5.ben
Számszerűen: 50-nél 4.ben: 3,1 5.ben: 2,8
60-nál 4.ben: 3,4 5.ben: 3,2
70-nél 4.ben: 3,7 5.ben: 3,5
Fed. comp szerinti értékek ami nálam kevesebbet mutat(csal) 7%-al, tehát a valós fogyasztási adatok ennél egy picit nagyobbak, viszont mindenhol egyfomán csal így az arányokat jól mutatja.
Ezek 20 celsius fokon, szélcsendes időben egyenletes haladásnál jöttek ki ennyire. Yaris 1.0
Ja és fogyasztásmániás vagyok.
Mindig írom és mérem:
www.spritmonitor.de ( yaris )