Ne haragudj , de ez tévedés . Amíg a motor nem rángat , addig semmi baja nem lesz az alacsony fordulatszámtól .
A VVTi motor van olyan 'inteligens', hogy nem rángat. Viszont alacsony fordulaton érezhetően szenved, rezonál az egész. Annak meg semmi értelme, hogy a kuplunggal 'segítsem ki' és azt égessem, mint inkább magasabb fordulaton kapcsoljak feljebb és 'elveszítsek' 8 csepp benyát. :wink: A másik dolog meg music által említett oljakenési probléma. Alacsony fodulaton nem fog rendes kenést kapni, ami ugye nem túl jó dolog.
Ja , hát rángatás alatt ilyesmit értettem . Morgó , búgó hangot , rezonanciát stb - egyszóval VALAMI JELÉT ANNAK , HOGY EZ MÁR NEM TETSZIK A MOTORNAK . Amíg ez nincs , amíg simán jár és a hangja is normális (és mondjuk 1500 körüli fordulaton még biztos ilyen) , addig az NEM ÁRTALMAS A MOTORNAK . Nem muszáj elhinni , de attól még így van . Régi tévhit , helytelen beidegződés , hogy árt a motornak az alacsony fordulatszám . Mese habbal . Mindenki úgy közlekedik természetesen , ahogy az jólesik neki - de attól még vannak dolgok , amelyek megállják a helyüket , és vannak , amelyek nem . Például ez a kenés-dolog sem állja meg a helyét . Legalábbis üzemi fordulatszámon (alapjárat fölött) biztosan nem . BÁRMILYEN modern motorral (és mellesleg a legtöbb régivel is , hacsak az nem , teszem azt , egy telivér sportkocsi , ami 9000-et pörög maximálisan) el lehet autózni nagyjából 1300-1500-as fordulat fölött , anélkül , hogy ez bárminek ártana . És a fejemet teszem rá , hogy egy így hajtott motor tovább fogja bírni öreg korában , mint egy olyan , amely napi rendszerességgel "látta" az 5-6000-es fordulatszám-tartományt :idea: