Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1562097 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #300 Dátum: 2004.05.07 07:37:09 »
No, skacok, kipróbáltam a Palaczk-féle ajánlást, hogy 2000-nél váltani feljebb. Az 1.4 Corolla ezt nagyon nem szereti (vagy én nem vagyok elég öreguras). Ha egyesben csak meglódítom és rögtön kettő, akkor a fordulat úgy 900-1000-re esik vissza, ahol erős pedállenyomásra csak nyög a motor. Ahhoz, hogy dinamikusan tudjak kettőből is gyorsítani, ahhoz egyesben legalább 2600-2800-ig kell pörgetni. Ha kettesben 2000-nél felteszem hármasba, akkor a fordulat 1370 lesz, ahonnan szintén nem lehet erőt kicsikarni. Majd 2000-nél háromból négyebe kapcsolva a fordulat szintén 1300 körülire esik vissza. Tehát összegzésként elmondható, hogy az 1.4 VVTi Corolla nem arra van alkotva, hogy 2000-nél váltsunk. Ha ezt a határt kitolom 2600-ra (szerintem itt lehet a kritikus pont a nyomatékban), akkor már felkapcsolás után is van elég ereje. Ahogy elnéztem, úgy 1600-1800-tól már egész jól használható gyorsítsra is.
Városban ha 50-nél ötödikbe tenném, akkor szintén 1300-1400 körül lenne a fordulat. Egy húzósabb hirtelen sávváltásnál ilyenkor harmadikba kéne visszatenni, hogy kocc nélkül meg lehessen oldani a dolgot, de mire az ember vált, már el is múlt a sávváltás lehetősége.
 8)

Amúgy nekem van egy táblám a kocsim fordulatszám-fokozat-sebesség összefüggéséről, átküldöm Mickey-nek. Saját mérések, egyedül az I-es fokozat értékei hiányoznak. Ja, és az egész nincs korrigálva a valódi sebességre, a műszer által kijelzett értékek vannak csak. Ezt GPS segítségével lehetne pöpeccé tenni.
Ami nagyon érdekes, hogy ötödikben elméletileg 210-nél érné el a piros mezőt  :D
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #301 Dátum: 2004.05.07 07:49:32 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "kavarc"
 Egyszer mintha valaki olyasmit írt volna, hogy a maximális nyomaték közelében a legoptimálisabb a fogyasztás. Szerintem igaza van. :)

Igen, de az optimálisban az id? is benne van... :lol: Viccen kívül az optimális azt jelenti, hogy a fajlagos fogyi ott a legalacsonyabb. De 5-ben 60-nál sík úton biztosan kevesebbet fog fogyasztani, mint 90-nel - persze csak AZONOS körülmények között. Ha hegy is belejátszik, már nem biztos. Ha akarod kifejtem részletesebben is.

Szia music!
Ha nem nagy gond, kifejthetnéd bövebben. Naja az írásodban a sík út elég nagy aduász, de egy tank benyát sík úton az életben sem fogsz eltüzelni...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #302 Dátum: 2004.05.07 10:04:07 »
Jó. Igyekszem nem hülyeségeket írni, azaz pontosan fogalmazni.
Valóban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon a legkedvezöbb a fogyasztás egy adott sebességi fokozatban, és nyilván a leghosszabb áttételüben lesz ez a legkisebb.  Ez a legkedvezöbb konkrétan azt jelenti, hogy a motor hatásfoka itt a legnagyobb %-ú, tehát adott mennyiségü energiát (üzemanyagot) ezen a sebességen - itt persze nem a sebesség a lényeg, hanem a ford.szám, de hát ahhoz tartozik egy sebesség is - alakít át a legtöbb munkává. (Általában - váltóáttételtöl függöen ez valahol 100-140 közt alakul.) Hogy mégsem itt a legkevesebb a fogyasztás, annak azonban az az oka, hogy az autó haladását egyéb körülmények is befolyásolják. Ezek közül most számunkra a légellenállás a legfontosabb. Ha mész egy adott sebességgel, (legyen 130) és van még plusz üzemanyagod, úgy ezt a pluszt kétféle módon - nem jó szó ide a mód, de nem jut jobb eszembe - alakíthatod mozgási energiává. Tartod a sebességet (gázpedálállást), és akkor mész vele még X utat, Y idö alatt. Vagy növeled a pillatnatnyi sebességet, ekkor csökken az idö, de a lehetséges út is, mivel a légellenállás csökkenti azt. A légellenállás kb. 120-130-nál hirtelen megugrik, (persze ez is függ az autó cw értékétöl, ez olyan 0,30-0,33 közti autókra igaz) és nagyon rossz hatásfokú lesz a gyorsítás.
Na, eszembe jutott a legszemléletesebb példa: az adótábla.  Százalékban a legkevesebb adót - 0 - a minimálbérböl élök fizetik. (Itt a legnagyobb a hatásfok.) De ez csak havi 53500 Ft.  Ha valaki 100 milkát keres,  annak ugyan a 40%-a (?) elmegy adóba, ám még mindig marad neki 50 milka. Ez pedig több, mint az 53500...
Most ha folytatjuk ezt a logikát, arra jututnk, hogy ha 5-ben 20-szal megyünk, akkor a legjobb a fogyi. Ez nincs teljesen így, mert van egy határ, ami alatt a légellenállás nem csökken annyival, mint a befektetett munka; no meg az autót sem akarjuk tönkretenni. Ráadásul bizonyos sebesség alatt annyira kicsi a nyomaték is a lóerö is, hogy nem tunánk gyorsítani, pedig azt néha kell...
Remélem, érthetö voltam.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #303 Dátum: 2004.05.07 11:08:37 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Én nem nagyon szoktam 1500 alá leesni a fordulatot, de gyorsításnál spórolós esetben 2500-3000 körül váltok. -sietősnél meg 6000 fölött.  :wink:


Városban én rendszeresen "előfordulok" 1500 alatt - a motor bírja , spórolok is , akkor meg miért ne  :wink:  ? A 3000-nél váltás nálam már igencsak sietős haladáskor fordul elő , 6000 fölött pedig eddigi életemben talán ha két tucatszor váltottam összesen , mikor gyorsulást mértem vagy le akartam gyorsulni valakit  :shock:  ... Nálam már a 4000 is extrém motorgyilkolásnak számít , nincs szívem hozzá  :?


Azért a 2000-esmotor, egy kicsit más, mint az 1,6, hasonló teljesítmény, egy kicsi nyomatéktöbblettel, és teljesen más karakterisztikával. A jó öreg 2000+es karbis mazdával sokszor úgy araszolgattam a dugóba, hogy 3.-ig nem nyúltam a gázhoz!, 5.ben 45-től lehtett vele gond nélül közlekedni.

Az 1,6 Corolla 600 körüli alapjárata ehez kevés, de indulásnál 1000-1200 fölé nem nagyon pörgetem, viszont 3. tól 1500 alatt elég gyengécske.

-Mivel 3500-4000 fölött kap erőre a motor, szeretek néha oalépni neki :)


Ja , azt elfelejtettem írni , hogy én az 1.6-os Carinát is pontosan ugyanígy vezetem . Négyesben , ötösben is igen gyakran gyorsítok bőven 2000 , sőt 1500 alatti fordulatszámokról is . Bírja , minden gond nélkül  :)  ! Hacsak nem rohanok nagyon , inkább alacsony fordulatról gyorsítok padlógázzal , visszakapcsolás nélkül , mintsem hogy pörgessem-gyilkoljam szerencsétlent . Hiába indul csak 6000 fölött a piros tartomány - az én agyamban már 4000 fölött piros , azt a tartományt csak extrém esetekben használom . Előfordul persze (kiélezett előzéseknél stb) - de tényleg nagyon ritkán . Utána mindig lelkiismeret-furdalásom van  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #304 Dátum: 2004.05.07 11:13:02 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "SZegecs"
 Nekem is kell majd szárny, mert most ha vizes az út, akkor a hátsó ablakot teljesen bepermetezi apró vízcseppekkel az örvénylés. Ha lenne szárny, akor nem permetezné annyira. (Ez kipróbált tény barátom Ugyanilsen autójával, csak neki van szárnya) Jó elmélet mi? :-D (Remélem megállja a helyét, mert csak kitaláltam. Viszont ha jó akkor ide a Nobelt :-) )

Hát cáfolni nem tudom, de ótópályán esöben nekem is tök száraz volt a hátsóablakom, és van hátsó szárny a kocsin...


Asszem , elkerülte a figyelmedet a 6671. sz. hozzászólás ... Ezt írtam ezzel kapcsolatosan :

"Az nem a spoiler miatt van  ... Lépcsős- vagy ferdehátú (liftback) kocsinál egy bizonyos sebesség fölött nem lesz vizes a hátsó ablak , akármennyire is szakad az eső . A kocsi körüli légáramlás nem engedi odajutni . Persze minél jobban szakad az eső , annál nagyobb sebesség kell ehhez . A spoiler a kombi/csapotthátú autóknál lát el másodlagosan olyan szerepet , hogy kevésbé lesz vizes menet közben a hátsó ablak , mert nem örvénylik annyira a kocsi mögött a levegő (pontosabban a kocsitól messzebb örvénylik) . Ezeknél az autóknál sem a fentről jövő víz jut egyébként a szélvédőre , hanem az autó által az útról felvert ."

Egyébként a te spoilered szerintem esztétikai szerepet tölt csak be . Az ilyen Mitsu Carisma Evo-féle gépeken meg lehet nézni , mekkora egy olyan spoiler , amely már tényleg jelentős szerepet játszik a kocsi aerodinamikájában ;) ... Ahogy ezt te magad is említed az Escort RS kapcsán .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #305 Dátum: 2004.05.07 11:15:24 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "kavarc"
 Egyszer mintha valaki olyasmit írt volna, hogy a maximális nyomaték közelében a legoptimálisabb a fogyasztás. Szerintem igaza van. :)

Igen, de az optimálisban az id? is benne van... :lol: Viccen kívül az optimális azt jelenti, hogy a fajlagos fogyi ott a legalacsonyabb. De 5-ben 60-nál sík úton biztosan kevesebbet fog fogyasztani, mint 90-nel - persze csak AZONOS körülmények között. Ha hegy is belejátszik, már nem biztos. Ha akarod kifejtem részletesebben is.


Ebben egyetértünk , szerintem is azonos sebességfokozatban (!) , azonos körülmények között (!) minél lassabban mész , annál kevesebbet fogyaszt . Egy rakás teszt-adatom van mindenféle autókról , amelyek alátámasztják ezt . Az arány csak akkor borul fel , ha már olyan lassan mész , hogy vissza kell kapcsolni - mert akkor már több motorfordulat esik azonos útszakaszra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #306 Dátum: 2004.05.07 11:16:51 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A 2-5 ugrást kicsit túlzásnak tartom , de a 3-5 adott esetben tényleg m?ködhet , ha mész hármasban annyival , ahonnan már ötösben is "kivisz" az autó .
Enyhe lejtön - egy bizonyos útszakaszon - szoktam 55-nél 2-böl 5-be tenni. 2-t ugrani sokszor szoktam, le is, föl is.


Node miért húzatod kettesben 55-ig ? Ezzel szerintem elveszted a réven , amit nyertél a vámon , vagy hogy van ez a mondás ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #307 Dátum: 2004.05.07 11:18:12 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
A Corolláról van katalógusom , azt ki tudom számítani  :)  ! A Starlet mikori évjárat/mekkora motor/milyen váltó ?

NIncs véletlenül az enyémröl is ? (97/9) évjárat, 1332 cm3 motor, 63 kW)
A váltóáttételeket meg tudom adni, de az lenn van a kocsiban, most éjjel 3-kor azért le nem megyek, de majd holnap, pontosabban ma megnézem!
Köszi! :prayer:


Sajnos nincs :( ... '95-ös a legújabb ilyen katalógusom , amiben szerepelnek ezek az adatok . Csak az áttétel nem elég , legalább egy fokozatban kellene egy fordulatszám-sebesség adat is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #308 Dátum: 2004.05.07 11:27:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Asszem , elkerülte a figyelmedet a 6671. sz. hozzászólás.
Ez így van, de egyébként is csak poén akart lenni.
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként a te spoilered szerintem esztétikai szerepet tölt csak be .

Igen, eleinte bosszankodtam is, hogy van rajta, mert nekem jobban tetszene nélküle; de tolatásnál kétségkívül könnyebben látszik a kocsi vége. Legalábbis a csomagtartóé... (Még szerencse, hogy fekete a lökhárítóm.) :lol:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #309 Dátum: 2004.05.07 11:30:46 »
Idézetet írta: "kavarc"
Igen. Én is így nyomom. Szerintem tök felesleges alacsony fordulaton próbálkozni - sem a motornak sem a fogyasztásnak nem fog jót tenni...


Ne haragudj , de ez tévedés . Amíg a motor nem rángat , addig semmi baja nem lesz az alacsony fordulatszámtól . A fogyasztás pedig annál alacsonyabb , minél alacsonyabb a fordulatszám . Ezt nem én találtam ki , ezek tények . Egy rakás helyen lehet erről olvasni , és "mellesleg" a gyakorlat is igazolja . Én is így vezetek minden autót tizennégy éve és cirka 320 ezer kilométeren , úgyhogy volt elég alkalmam rá , hogy meggyőződjek mindennek az eredményességéről  :)

Természetesen bizonyos forgalmi (és élet-) helyzetek megkövetelhetik , hogy az ember sutba dobja ezt a taktikát és húzassa az autót . Persze , hogy jobban gyorsul 4000-ről , mint 2000-ről . Néha muszáj . De alapesetben tökéletesen el lehet közlekedni a 2000 alatti fordulatszámtartományt IS használva - és ez egyáltalán nem jelenti azt , hogy ehhez guruló útakadállyá kéne átalakulni , amit mindenki átkoz ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #310 Dátum: 2004.05.07 11:34:21 »
Idézetet írta: "whis"
No, skacok, kipróbáltam a Palaczk-féle ajánlást, hogy 2000-nél váltani feljebb. Az 1.4 Corolla ezt nagyon nem szereti (vagy én nem vagyok elég öreguras). Ha egyesben csak meglódítom és rögtön kettő, akkor a fordulat úgy 900-1000-re esik vissza, ahol erős pedállenyomásra csak nyög a motor. Ahhoz, hogy dinamikusan tudjak kettőből is gyorsítani, ahhoz egyesben legalább 2600-2800-ig kell pörgetni. Ha kettesben 2000-nél felteszem hármasba, akkor a fordulat 1370 lesz, ahonnan szintén nem lehet erőt kicsikarni. Majd 2000-nél háromból négyebe kapcsolva a fordulat szintén 1300 körülire esik vissza. Tehát összegzésként elmondható, hogy az 1.4 VVTi Corolla nem arra van alkotva, hogy 2000-nél váltsunk. Ha ezt a határt kitolom 2600-ra (szerintem itt lehet a kritikus pont a nyomatékban), akkor már felkapcsolás után is van elég ereje. Ahogy elnéztem, úgy 1600-1800-tól már egész jól használható gyorsítsra is.
Városban ha 50-nél ötödikbe tenném, akkor szintén 1300-1400 körül lenne a fordulat. Egy húzósabb hirtelen sávváltásnál ilyenkor harmadikba kéne visszatenni, hogy kocc nélkül meg lehessen oldani a dolgot, de mire az ember vált, már el is múlt a sávváltás lehetősége.
 8)

Amúgy nekem van egy táblám a kocsim fordulatszám-fokozat-sebesség összefüggéséről, átküldöm Mickey-nek. Saját mérések, egyedül az I-es fokozat értékei hiányoznak. Ja, és az egész nincs korrigálva a valódi sebességre, a műszer által kijelzett értékek vannak csak. Ezt GPS segítségével lehetne pöpeccé tenni.
Ami nagyon érdekes, hogy ötödikben elméletileg 210-nél érné el a piros mezőt  :D


Ezt nem én találtam ki - az AutoBildben olvastam , és azóta alkalmazom . Németországban egyébként egyre több az olyan autósiskola , ahol direkt így tanítják vezetni a tanulókat . Azt persze minden további nélkül elhiszem , hogy van egy súly/hengerűrtartalom arány , ami alatt nem annyira működik a dolog - bár én ezt csináltam pécsi városi forgalomban 1.4-es 75 lovas IV-es Golffal is , és működött . Persze ilyenkor nem kell falrengető gyorsulást elvárni - de a forgalomban való normális , a többieket nem feltartó (!) részvételhez elég , és ez a módszer egyébként is a spórolásról szól . Aki siet , az ne alkalmazza ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #311 Dátum: 2004.05.07 11:35:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Node miért húzatod kettesben 55-ig ? Ezzel szerintem elveszted a réven , amit nyertél a vámon , vagy hogy van ez a mondás ;) ...
Ezért írtam, hogy lejtön. Egyébként azért huzatom 55-ig, hogy utána 5-be tegyem. 4-be már 45-nél is betenném, 3-ba meg 30-nál.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #312 Dátum: 2004.05.07 11:39:45 »
Idézetet írta: "music"
Jó. Igyekszem nem hülyeségeket írni, azaz pontosan fogalmazni.
Valóban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon a legkedvezöbb a fogyasztás egy adott sebességi fokozatban, és nyilván a leghosszabb áttételüben lesz ez a legkisebb.  Ez a legkedvezöbb konkrétan azt jelenti, hogy a motor hatásfoka itt a legnagyobb %-ú, tehát adott mennyiségü energiát (üzemanyagot) ezen a sebességen - itt persze nem a sebesség a lényeg, hanem a ford.szám, de hát ahhoz tartozik egy sebesség is - alakít át a legtöbb munkává. (Általában - váltóáttételtöl függöen ez valahol 100-140 közt alakul.) Hogy mégsem itt a legkevesebb a fogyasztás, annak azonban az az oka, hogy az autó haladását egyéb körülmények is befolyásolják. Ezek közül most számunkra a légellenállás a legfontosabb. Ha mész egy adott sebességgel, (legyen 130) és van még plusz üzemanyagod, úgy ezt a pluszt kétféle módon - nem jó szó ide a mód, de nem jut jobb eszembe - alakíthatod mozgási energiává. Tartod a sebességet (gázpedálállást), és akkor mész vele még X utat, Y idö alatt. Vagy növeled a pillatnatnyi sebességet, ekkor csökken az idö, de a lehetséges út is, mivel a légellenállás csökkenti azt. A légellenállás kb. 120-130-nál hirtelen megugrik, (persze ez is függ az autó cw értékétöl, ez olyan 0,30-0,33 közti autókra igaz) és nagyon rossz hatásfokú lesz a gyorsítás.
Na, eszembe jutott a legszemléletesebb példa: az adótábla.  Százalékban a legkevesebb adót - 0 - a minimálbérböl élök fizetik. (Itt a legnagyobb a hatásfok.) De ez csak havi 53500 Ft.  Ha valaki 100 milkát keres,  annak ugyan a 40%-a (?) elmegy adóba, ám még mindig marad neki 50 milka. Ez pedig több, mint az 53500...
Most ha folytatjuk ezt a logikát, arra jututnk, hogy ha 5-ben 20-szal megyünk, akkor a legjobb a fogyi. Ez nincs teljesen így, mert van egy határ, ami alatt a légellenállás nem csökken annyival, mint a befektetett munka; no meg az autót sem akarjuk tönkretenni. Ráadásul bizonyos sebesség alatt annyira kicsi a nyomaték is a lóerö is, hogy nem tunánk gyorsítani, pedig azt néha kell...
Remélem, érthetö voltam.


Érthető bizony  :10:  !

Ez a legnagyobb nyomatékos duma csak egy próbapadon üzemelő , az autóból kiszerelt motornál lenne igaz . A Carinának ezen az alapon , sík úton ötödik sebességfokozatban haladva pl. cirka 188 kmh sebességgel kellene a legkevesebbet fogyasztania (5200 rpm)  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #313 Dátum: 2004.05.07 11:42:03 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Node miért húzatod kettesben 55-ig ? Ezzel szerintem elveszted a réven , amit nyertél a vámon , vagy hogy van ez a mondás ;) ...
Ezért írtam, hogy lejtön. Egyébként azért huzatom 55-ig, hogy utána 5-be tegyem. 4-be már 45-nél is betenném, 3-ba meg 30-nál.


Csakhogy szerintem (akár lejtő , akár nem) a kettesben 55-ig húzatással elveszted azt , amit a korai ötösbe kapcsolással megspórolsz . Jobban járnál , ha harmincnál hármasba tennéd , aztán onnan valamivel 50 fölé , és utána jöhet az ötös (lejtőn persze - sík úton kicsit később) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #314 Dátum: 2004.05.07 11:42:16 »
Idézetet írta: "music"

Most ha folytatjuk ezt a logikát, arra jututnk, hogy ha 5-ben 20-szal megyünk, akkor a legjobb a fogyi. Ez nincs teljesen így, mert van egy határ, ami alatt a légellenállás nem csökken annyival, mint a befektetett munka; no meg az autót sem akarjuk tönkretenni. Ráadásul bizonyos sebesség alatt annyira kicsi a nyomaték is a lóerö is, hogy nem tunánk gyorsítani, pedig azt néha kell...
Remélem, érthetö voltam.

SZia!
Elöször is köszi a hosszas magyarázatot. Érthetö volt. Néhol még egyet is értettem vele. PL a fizikát nem lehet csak úgy megcáfolni; nyilván, ha többet pörög a motor több üzemenyag is kell hozzá. De azért van egy határ, ahol már nemcsak a fordulat a lényeg.
Egyébként az uccsó 4 sorodban van az igazság. Egy normál földi halandó nem fogyasztási vilegrekordot akar felálítani az autójával. Persze a legtöbben törekszünk az alacsony fogyira... de ne mindenáron!
Palaczk-kal sem értek teljesen egyet: az 1.6-os motorral a Carina nem egy erögép; 1500-as fordulatról 4ben és 5ben nemcsak, hogy katasztrofálisan gyorsul, de nem is egészséges.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI