Én nem nagyon szoktam 1500 alá leesni a fordulatot, de gyorsításnál spórolós esetben 2500-3000 körül váltok. -sietősnél meg 6000 fölött. :wink:
Városban én rendszeresen "előfordulok" 1500 alatt - a motor bírja , spórolok is , akkor meg miért ne :wink: ? A 3000-nél váltás nálam már igencsak sietős haladáskor fordul elő , 6000 fölött pedig eddigi életemben talán ha két tucatszor váltottam összesen , mikor gyorsulást mértem vagy le akartam gyorsulni valakit :shock: ... Nálam már a 4000 is extrém motorgyilkolásnak számít , nincs szívem hozzá :?
Azért a 2000-esmotor, egy kicsit más, mint az 1,6, hasonló teljesítmény, egy kicsi nyomatéktöbblettel, és teljesen más karakterisztikával. A jó öreg 2000+es karbis mazdával sokszor úgy araszolgattam a dugóba, hogy 3.-ig nem nyúltam a gázhoz!, 5.ben 45-től lehtett vele gond nélül közlekedni.
Az 1,6 Corolla 600 körüli alapjárata ehez kevés, de indulásnál 1000-1200 fölé nem nagyon pörgetem, viszont 3. tól 1500 alatt elég gyengécske.
-Mivel 3500-4000 fölött kap erőre a motor, szeretek néha oalépni neki