Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1562216 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #285 Dátum: 2004.05.06 19:36:14 »
Idézetet írta: "Szeke"
Na ja, fordulatszámmérő nélkül bajos lesz a dolog. Se a Corollában se a Starletben nincs...  :cry:  Majd csinálok anyu RAV4-ével egy tesztet, abban van, illetve nővérem Tercel 4WD-jével  8)


A Corolláról van katalógusom , azt ki tudom számítani  :)  ! A Starlet mikori évjárat/mekkora motor/milyen váltó ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #286 Dátum: 2004.05.06 19:43:04 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A Corolláról van katalógusom , azt ki tudom számítani  :)  ! A Starlet mikori évjárat/mekkora motor/milyen váltó ?

'87-es/1000-es (motorkód 1E)/ 5seb
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #287 Dátum: 2004.05.06 22:15:48 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
A Corolláról van katalógusom , azt ki tudom számítani  :)  ! A Starlet mikori évjárat/mekkora motor/milyen váltó ?

'87-es/1000-es (motorkód 1E)/ 5seb


Aha , OK , erről is van anyagom :) ... Na , akkor majd megcsinálom a többivel együtt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #288 Dátum: 2004.05.07 00:04:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Én nem nagyon szoktam 1500 alá leesni a fordulatot, de gyorsításnál spórolós esetben 2500-3000 körül váltok. -sietősnél meg 6000 fölött.  :wink:


Városban én rendszeresen "előfordulok" 1500 alatt - a motor bírja , spórolok is , akkor meg miért ne  :wink:  ? A 3000-nél váltás nálam már igencsak sietős haladáskor fordul elő , 6000 fölött pedig eddigi életemben talán ha két tucatszor váltottam összesen , mikor gyorsulást mértem vagy le akartam gyorsulni valakit  :shock:  ... Nálam már a 4000 is extrém motorgyilkolásnak számít , nincs szívem hozzá  :?


Azért a 2000-esmotor, egy kicsit más, mint az 1,6, hasonló teljesítmény, egy kicsi nyomatéktöbblettel, és teljesen más karakterisztikával. A jó öreg 2000+es karbis mazdával sokszor úgy araszolgattam a dugóba, hogy 3.-ig nem nyúltam a gázhoz!, 5.ben 45-től lehtett vele gond nélül közlekedni.

Az 1,6 Corolla 600 körüli alapjárata ehez kevés, de indulásnál 1000-1200 fölé nem nagyon pörgetem, viszont 3. tól 1500 alatt elég gyengécske.

-Mivel 3500-4000 fölött kap erőre a motor, szeretek néha oalépni neki :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #289 Dátum: 2004.05.07 01:16:51 »
Idézetet írta: "SZegecs"
 Nekem is kell majd szárny, mert most ha vizes az út, akkor a hátsó ablakot teljesen bepermetezi apró vízcseppekkel az örvénylés. Ha lenne szárny, akor nem permetezné annyira. (Ez kipróbált tény barátom Ugyanilsen autójával, csak neki van szárnya) Jó elmélet mi? :-D (Remélem megállja a helyét, mert csak kitaláltam. Viszont ha jó akkor ide a Nobelt :-) )

Hát cáfolni nem tudom, de ótópályán esöben nekem is tök száraz volt a hátsóablakom, és van hátsó szárny a kocsin...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #290 Dátum: 2004.05.07 01:32:40 »
Idézetet írta: "kavarc"
 Egyszer mintha valaki olyasmit írt volna, hogy a maximális nyomaték közelében a legoptimálisabb a fogyasztás. Szerintem igaza van. :)

Igen, de az optimálisban az id? is benne van... :lol: Viccen kívül az optimális azt jelenti, hogy a fajlagos fogyi ott a legalacsonyabb. De 5-ben 60-nál sík úton biztosan kevesebbet fog fogyasztani, mint 90-nel - persze csak AZONOS körülmények között. Ha hegy is belejátszik, már nem biztos. Ha akarod kifejtem részletesebben is.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #291 Dátum: 2004.05.07 01:35:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A 2-5 ugrást kicsit túlzásnak tartom , de a 3-5 adott esetben tényleg m?ködhet , ha mész hármasban annyival , ahonnan már ötösben is "kivisz" az autó .
Enyhe lejtön - egy bizonyos útszakaszon - szoktam 55-nél 2-böl 5-be tenni. 2-t ugrani sokszor szoktam, le is, föl is.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #292 Dátum: 2004.05.07 01:41:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Fogyasztás : nem hiszem , hogy növelné (szériaautó-viszonyok között) , mert pont hogy ebb?l a szempontból el?nyösen befolyásolja az autó mögötti örvénylési viszonyokat .

Szerintem inkább növeli, de ha az olyanokra gondolunk, mint ami az enyémen is van,  akkor hozzá kell tenni, hogy gyakorlatilag kimutathatatlan mértékben. Ha mondjuk az Escort RS200-röl beszélünk, az más tészta.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #293 Dátum: 2004.05.07 01:45:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát , Whis , akkor valami rosszul csináltál  :wink:  ... A lényeg : minél el?bb "eljutni" ötösbe . Módszer : egyesben csak indulás . Ahogy gurul az autó , rögtön kettes . Padlógáz , húzatás MAXIMUM 2000-ES FORDULATIG (!) , majd hármas , padlógáz , húzatás max 2000-ig , négyes és így tovább . A lényeg a nagyon alacsony fordulatszám , a minél hamarabbi felkapcsolás és a folyamatos teljes gázos gyorsítás (a procedúra lerövidítése érdekében) . Elektronikus vezérlés? injektoros benzines autóban ez , ha az ember így csinálja , M?KÖDIK . Más , régebbi (karburátoros , nem-elektronikus injektoros) benzinesekben és dízelekben nem  :idea:

Azért egy Nobel ide is jöhet!
Egyébként többnyire én is igyekszem így csinálni. (AMikor 2-5 kapcsolás van, az persze más). Sajnos fordulatszámmérö hijján csak a fülemre támaszkodhatok. Az mondjuk jó - lévén zenész  :lol: .
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #294 Dátum: 2004.05.07 01:47:32 »
Idézetet írta: "whis"
Ez a 2000 alatt tartás az 1.4-es Corollánál a következ?t jelenti:
- II-ben max 30.
- III-ban max 40
- IV-ben max  58
- V-ben pedig 70.

Én ezt ritkán tartom gyorsításkor, vagy II-ben nyomom ki 50-ig és aztán gyorsan IV., vagy III-ban, és ekkor már 'kíméletes' voltam.  :wink:

Igen, ezek szimpatikus számok, normál esetben ilyesmi helyeken váltok. Nem is eszik sokat...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #295 Dátum: 2004.05.07 01:50:52 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Összehozhatnánk egy ilyen táblázatot. Megcsinálja valaki? Utána feltesszük a honlapra.

Na, ez ma már a 3. Nobel :10:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #296 Dátum: 2004.05.07 01:57:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A Corolláról van katalógusom , azt ki tudom számítani  :)  ! A Starlet mikori évjárat/mekkora motor/milyen váltó ?

NIncs véletlenül az enyémröl is ? (97/9) évjárat, 1332 cm3 motor, 63 kW)
A váltóáttételeket meg tudom adni, de az lenn van a kocsiban, most éjjel 3-kor azért le nem megyek, de majd holnap, pontosabban ma megnézem!
Köszi! :prayer:
music     

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #297 Dátum: 2004.05.07 06:57:28 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Én nem nagyon szoktam 1500 alá leesni a fordulatot, de gyorsításnál spórolós esetben 2500-3000 körül váltok. -siet?snél meg 6000 fölött.  :wink:

Igen. Én is így nyomom. Szerintem tök felesleges alacsony fordulaton próbálkozni - sem a motornak sem a fogyasztásnak nem fog jót tenni...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #298 Dátum: 2004.05.07 07:05:44 »
Idézetet írta: "balintu"
Drágáim!
Yaris 1.0 (óra szerinti) 28 km/h -tól bírja ötösben!! :!:
Persze ezt csak viccb?l próbáltam ki, de 50-nél már mindíg ötösben megyek (kb 40 -VI., 25-III.). Amikor direkt spóroltam, akkor ez 5.5 l/100km -re jött ki VÁROSBAN! (Dunakeszi-Budapest)

Nekem erröl a következö a véleményem:  :roll:
egy 1000 ccm-es autóval városban 50nel 5ösben közlekezni... ne haragudj meg, de szerintem csak az autót kínzod vele. Egyébként nekem is volt 1000es ótóm, szal tudok viszonyítani.
Még valami: ugye azért a nyomaték sem mindegy; a dieselek ezért tudnak olyan alacsony fordulaton is jól (dinamukusan) menni. Najó, egy 3000es V6os benzinesnek is van... :) Azért egy 1000es Yaris nem igazán az elöbb említett 2 kategória.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #299 Dátum: 2004.05.07 07:34:47 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Palaczk"

Városban én rendszeresen "el?fordulok" 1500 alatt - a motor bírja , spórolok is , akkor meg miért ne  :wink:  ? A 3000-nél váltás nálam már igencsak siet?s haladáskor fordul el? , 6000 fölött pedig eddigi életemben talán ha két tucatszor váltottam összesen , mikor gyorsulást mértem vagy le akartam gyorsulni valakit  :shock:  ... Nálam már a 4000 is extrém motorgyilkolásnak számít , nincs szívem hozzá  :?

Azért a 2000-esmotor, egy kicsit más, mint az 1,6, hasonló teljesítmény, egy kicsi nyomatéktöbblettel, és teljesen más karakterisztikával. A jó öreg 2000+es karbis mazdával sokszor úgy araszolgattam a dugóba, hogy 3.-ig nem nyúltam a gázhoz!, 5.ben 45-t?l lehtett vele gond nélül közlekedni.

Az 1,6 Corolla 600 körüli alapjárata ehez kevés, de indulásnál 1000-1200 fölé nem nagyon pörgetem, viszont 3. tól 1500 alatt elég gyengécske.

-Mivel 3500-4000 fölött kap er?re a motor, szeretek néha oalépni neki :)

Bizony. Tamás69 mondta meg az öszintét.
Még valami. Nem tudom miért hiszik azt sokan (mondjuk 200Nm alatt), hogy marha jó fogyasztást fognak kihozni az autójukból, ha 2000es fordulatszám alatt használják az autóikat... Föleg egy fövárosi forgalomban, ahol néha oda kell lépni gyorsan. Nemértem miért jó ez.
Persze városban én sem 4-5-6000es fordulatszámon közlekedem, de a 1000-2000 fordulattartományt már kicsit túlzásnak tartom.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI