Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1540825 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #255 Dátum: 2004.05.06 09:10:27 »
Idézetet írta: "whis"

Legjobb adat az országúti 70-80-as tartós autókázásnál jön ki, nade annyival ki szokott menni? Én ott a 100-110-et tartom, szerintem olyankor 6 körül lehet a fogyi, vagy kicsivel alatta.
 8)


Ez érdekes adat. Néhány hónapja "rákényszerültem" a spórolós autókázásra... és az sült ki belöle, hogy a 70-80 -as tempónál nemhogy kevesebbet, hanem többet eszik (itt most 1-2 decire kell gondolni), mint a 90 max 100as tempónál. Legalábbis nálam...
Egyszer mintha valaki olyasmit írt volna, hogy a maximális nyomaték közelében a legoptimálisabb a fogyasztás. Szerintem igaza van. :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #256 Dátum: 2004.05.06 09:14:23 »
Idézetet írta: "squiddy"
Túl sokat én se megyek a géppel: november óta van meg és nem egészen 4000km van bent azóta. Ha most olyan 200E km körül van benne és évi 8-10E-t hajtok bele, akkor mennyi ideje is van a kocsinak a nyugdíjig? 20-25 év? ;)

Szeptember 30. óta 14500 km... Én nemkeveset megyek vele, legalábbis az átlagemberhez képest.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #257 Dátum: 2004.05.06 10:51:44 »
Aszongya Palik a pár napja nyomatott rádió-reklámban : "...aztán kipróbáltam az új Shell Víípáuör Réészinget (definitíve így ejti ki) , és már az első tankolásnál (!) látványosan jobb teljesítményt (!!) , dinamikusabb gyorsulást (!!!) biztosított az autómnak..."  :axe:  :vom:  :clubbed:  :banging:  :gunfirej:

Mocskos dolog ez a reklámbiznisz - vajon mennyiért vállalhatta , hogy ilyen nyíltan a pofájába hazudjon az egész országnak ?  [smilie=sm08.gif]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #258 Dátum: 2004.05.06 10:54:03 »
Ja , erről még csak annyit , hogy Németországban a Shell már vagy fél éve felhagyott a löttyel kapcsolatosan a teljesítménynövekedésről való rizsázással , miután látványosan rájuk bizonyították (egy csomó független méréssel) hogy mekkora kamu az egész  [smilie=sm39.gif]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #259 Dátum: 2004.05.06 10:56:41 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Naná ! A gyorsítás a nagy benzin-killer  :shock:  ... És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás ID?TARTAMA , mint a MÉRTÉKE .

Így van, nem egy fogyasztási versenyt nyertek már fokozatok "átugrásával". Ezt egyébként én is szoktam csinálni: 2, 3-ból sokszor rögtön 5-be teszem.


A 2-5 ugrást kicsit túlzásnak tartom , de a 3-5 adott esetben tényleg működhet , ha mész hármasban annyival , ahonnan már ötösben is "kivisz" az autó .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #260 Dátum: 2004.05.06 11:02:10 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez így van , a kocsi mögötti örvénylés kvázi "visszaszívja" az autót  :shock:

Van még egy érdekes tulajdonsága: nem engedi az esöt a hátsó ablakra esni - bizonyos sebesség felett. Ezt a siófoki talira menet tapasztaltam meg, teljesen száraz volt a hátsó ablak, pedig helyenként rendesen esett!


Az nem a spoiler miatt van  :idea:  ... Lépcsős- vagy ferdehátú (liftback) kocsinál egy bizonyos sebesség fölött nem lesz vizes a hátsó ablak , akármennyire is szakad az eső . A kocsi körüli légáramlás nem engedi odajutni . Persze minél jobban szakad az eső , annál nagyobb sebesség kell ehhez . A spoiler a kombi/csapotthátú autóknál lát el másodlagosan olyan szerepet , hogy kevésbé lesz vizes menet közben a hátsó ablak , mert nem örvénylik annyira a kocsi mögött a levegő (pontosabban a kocsitól messzebb örvénylik) . Ezeknél az autóknál sem a fentről jövő víz jut egyébként a szélvédőre , hanem az autó által az útról felvert .

Fogyasztás : nem hiszem , hogy növelné (szériaautó-viszonyok között) , mert pont hogy ebből a szempontból előnyösen befolyásolja az autó mögötti örvénylési viszonyokat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #261 Dátum: 2004.05.06 11:07:05 »
Idézetet írta: "whis"
Én egyszer kipróbáltam, amit írtatok az erőteljes gyorsítás, majd magas fokozatba kapcsolásról. Abban a hónapban jó 5-6 decivel nagyobb volt az átlagom (ugyanazon az úton jártam).  Úgyhogy engem nem győztetek meg teljesen.  :roll:
Meg azért szerintem az sem mindegy, hogy 3 másodpercre 70l-es fogyit ír ki, 7-re meg 13-at.  [smilie=sm60.gif]


Hát , Whis , akkor valami rosszul csináltál  :wink:  ... A lényeg : minél előbb "eljutni" ötösbe . Módszer : egyesben csak indulás . Ahogy gurul az autó , rögtön kettes . Padlógáz , húzatás MAXIMUM 2000-ES FORDULATIG (!) , majd hármas , padlógáz , húzatás max 2000-ig , négyes és így tovább . A lényeg a nagyon alacsony fordulatszám , a minél hamarabbi felkapcsolás és a folyamatos teljes gázos gyorsítás (a procedúra lerövidítése érdekében) . Elektronikus vezérlésű injektoros benzines autóban ez , ha az ember így csinálja , MŰKÖDIK . Más , régebbi (karburátoros , nem-elektronikus injektoros) benzinesekben és dízelekben nem  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #262 Dátum: 2004.05.06 11:08:58 »
Idézetet írta: "SZegecs"

Egy jól beállított hátsó szárnnyal elvileg a kocsi mögött keletkező örvénylést, ami vákumot képez (nem szószerint) a kocsi mögött, és visszatartja, meg lehet nyújtani, hogy hosszabb csóvát húzzon. Minél rövidebb a légáramlás visszafordulása és a kocsi közti táv, annál jobban visszatart. ezt a távot lehet növelni, meg persze a fő célja a plussz leszorítóerő. Nekem is kell majd szárny, mert most ha vizes az út, akkor a hátsó ablakot teljesen bepermetezi apró vízcseppekkel az örvénylés. Ha lenne szárny, akor nem permetezné annyira. (Ez kipróbált tény barátom Ugyanilsen autójával, csak neki van szárnya)
Jó elmélet mi? :-D (Remélem megállja a helyét, mert csak kitaláltam. Viszont ha jó akkor ide a Nobelt :-) )


Jó ? Tökéletes ! Ott a Nobel  :10:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #263 Dátum: 2004.05.06 13:07:13 »
Ja, akkor itt a bibi! Az 1.4-es motor nem nagyon kultiválja, ha 1500 körül erőltetik. Ugyanis ott nem nagyon gyorsul, csak erőlködik. Más az, ha csak a sebesség megtartására használom 50-nél a negyediket. Bár mostanában már 40-ig is leengedem negyedikben, de innen azért nem lehet gyorsulást elvárni...
Gyorsításkor kb 3000-ig szoktam engedni.
/Juteszembe: az alacsony fordulaton padlógáz véletlenül nem kormozza a gyertyát?/
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #264 Dátum: 2004.05.06 13:13:33 »
Idézetet írta: "whis"
Ja, akkor itt a bibi! Az 1.4-es motor nem nagyon kultiválja, ha 1500 körül erőltetik. Ugyanis ott nem nagyon gyorsul, csak erőlködik. Más az, ha csak a sebesség megtartására használom 50-nél a negyediket. Bár mostanában már 40-ig is leengedem negyedikben, de innen azért nem lehet gyorsulást elvárni...
Gyorsításkor kb 3000-ig szoktam engedni.
/Juteszembe: az alacsony fordulaton padlógáz véletlenül nem kormozza a gyertyát?/


Hát 3000-ig pörgetve valóban nem jó ez a módszer , ott már átbillen a mérleg  :?

Nem kormozza a gyertyát , mert elektronikus vezérléssel szerelt motorokban nem jut a hengerbe fölösleges üzemanyag (csak ha meghibásodik valami) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

balintu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #265 Dátum: 2004.05.06 14:15:44 »
Drágáim!
Yaris 1.0 (óra szerinti) 28 km/h -tól bírja ötösben!! :!:
Persze ezt csak viccből próbáltam ki, de 50-nél már mindíg ötösben megyek (kb 40 -VI., 25-III.). Amikor direkt spóroltam, akkor ez 5.5 l/100km -re jött ki VÁROSBAN! (Dunakeszi-Budapest)

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #266 Dátum: 2004.05.06 14:40:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "SZegecs"

Egy jól beállított hátsó szárnnyal elvileg a kocsi mögött keletkező örvénylést, ami vákumot képez (nem szószerint) a kocsi mögött, és visszatartja, meg lehet nyújtani, hogy hosszabb csóvát húzzon. Minél rövidebb a légáramlás visszafordulása és a kocsi közti táv, annál jobban visszatart. ezt a távot lehet növelni, meg persze a fő célja a plussz leszorítóerő. Nekem is kell majd szárny, mert most ha vizes az út, akkor a hátsó ablakot teljesen bepermetezi apró vízcseppekkel az örvénylés. Ha lenne szárny, akor nem permetezné annyira. (Ez kipróbált tény barátom Ugyanilsen autójával, csak neki van szárnya)
Jó elmélet mi? :-D (Remélem megállja a helyét, mert csak kitaláltam. Viszont ha jó akkor ide a Nobelt :-) )


Jó ? Tökéletes ! Ott a Nobel  :10:


Hmm. Pályát tévesztettem:-)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #267 Dátum: 2004.05.06 15:45:50 »
Idézetet írta: "balintu"
Amikor direkt spóroltam, akkor ez 5.5 l/100km -re jött ki VÁROSBAN! (Dunakeszi-Budapest)

Na ja, Yarissal nem nehéz 5,5-ös átlagot produkálni!  :lol:  Nekem egyszer volt vele 4 liter közeli is, tartós 80-90-es tempóval, kíméletesen használva, hegyvidéken.  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #268 Dátum: 2004.05.06 15:50:01 »
Ez a 2000 alatt tartás az 1.4-es Corollánál a következőt jelenti:
- II-ben max 30.
- III-ban max 40
- IV-ben max  58
- V-ben pedig 70.

Én ezt ritkán tartom gyorsításkor, vagy II-ben nyomom ki 50-ig és aztán gyorsan IV., vagy III-ban, és ekkor már 'kíméletes' voltam.  :wink:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #269 Dátum: 2004.05.06 17:00:45 »
Idézetet írta: "whis"
Ez a 2000 alatt tartás az 1.4-es Corollánál a következőt jelenti:
- II-ben max 30.
- III-ban max 40
- IV-ben max  58
- V-ben pedig 70.

Én ezt ritkán tartom gyorsításkor, vagy II-ben nyomom ki 50-ig és aztán gyorsan IV., vagy III-ban, és ekkor már 'kíméletes' voltam.  :wink:


Aha ... Úgy tűnik , rövid a váltód . Négyesben az 58 még hagyján - ha 58 kmhnál kapcsolsz ötösbe , azt nyilván elviseli a motor . 30-nál hármasba rakni is nagyjából OK . De a 40 tényleg korai a négyesbe kapcsolásra ... Egyébként alapesetben (városban) én is nagyjából így vezetek , hogy egyes cirka 10-15-ig , aztán kettes 30-35-ig , hármas 50-55-ig és 65 körül jöhet az ötös . Visszakapcsolás V-IV 55-60 , IV-III 45-50 , III-II 25-30 és egyesbe gyakorlatilag csak ha teljesen meg kell állnom (főleg a Camryvel , az kábé 800-as fordulatról simán felhúz alacsony fokozatokban) . Hamarosan lesz egy utam a Carinával - majd megnézem , milyen sebességek tartoznak az egyes fokozatokban a 2000-es fordulatszámhoz - aztán megírom .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )