Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1561322 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #240 Dátum: 2004.05.05 15:00:21 »
Idézetet írta: "whis"
Én azt figyeltem meg, hogy ha autópályán egyenletesen tudom tartani a 140-145 körüli tempót, akkor jó átlag jön ki a végén. Ha sokat kell lassítani-gyorsítani, akkor rosszabb a helyzet.
Legjobb adat az országúti 70-80-as tartós autókázásnál jön ki, nade annyival ki szokott menni? Én ott a 100-110-et tartom, szerintem olyankor 6 körül lehet a fogyi, vagy kicsivel alatta.
 8)


Naná ! A gyorsítás a nagy benzin-killer  :shock:  ... És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás IDŐTARTAMA , mint a MÉRTÉKE . Főleg "régi motorosok" szoktak ezzel kapcs tévedésben lenni , akik sokat vezettek karburátoros kocsit , amelynél , ugye , minél jobban nyomtad a gázt , annál több benzin folyt le a kocsi torkán . Apámmal pl. képtelen vagyok megértetni , hogy azzal nem spórol , ha a gázpedált tojáshéjként kezelve , 30 mp alatt gyorsít fel 60-ról 100-ra - sokkal kevesebb benzin fogyna , ha ugyanezt padlógázzal tenné , és 10 mp alatt abszolválná (IV-esben kell érteni mindkét értéket) . Az is igen sokat mond , hogy a Carina mindkettőnk vezetésével ugyanannyit fogyaszt a városban - pedig nálam gyakran van padlógázon (alacsony fordulat ÉS padlógáz a takarékosság kulcsa városban gyorsításkor) , nála pedig soha , mert azt hiszi , hogy a padlógáz=vedelés ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #241 Dátum: 2004.05.05 15:04:06 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "whis"

Legjobb adat az országúti 70-80-as tartós autókázásnál jön ki, nade annyival ki szokott menni? Én ott a 100-110-et tartom, szerintem olyankor 6 körül lehet a fogyi, vagy kicsivel alatta.
 8)

Úgy rémlik, Palaczk valami olyasmit írt, hogy Németországból hazafelé 60-as tempó mellett döbbenetesen keves benya folyt le a kocsija torkán.... :drinkers:


Iiigen , de akkor kényszerhelyzet volt , mert vízkő miatt eldugult hűtővel kellett saját lábon hazajuttatnom Passauból apám Coronáját . Szóval vmax 60 (kivéve lejtők , ott volt több is , hogy gyűljön a lendület) , lejtőkön leállított motorral gurulás és hasonlók  :shock:  ... Így jött ki aztán valami 6 liter/100 km egy olyan autóra , amivel egyébként soha nem mértünk 8 liter alatti fogyasztást  :?  ... Dehát alapban akkor sem vezet így az ember , ha a világ összes ideje az övé  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #242 Dátum: 2004.05.05 20:04:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás IDŐTARTAMA , mint a MÉRTÉKE


Ez egy érdekes dolog, erről már korábban is volt szó. Én azt figyeltem meg, amikor a forgalom engedte, hogy ha mérsékelten gyorsítok mondjuk 20-tól 50-ig, akkor a pillanatnyi fogyi 12-13 litert mutat. Ha kicsit jobban odalépek, akkor ez 40 liter körül van, ha erőteljesen, akkor 60-70 liter. Viszont időben nincsenek ekkora különbségek (3x-5.5x), amíg elérem az 50-et.  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #243 Dátum: 2004.05.05 21:45:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Az autópálya nagyon csalóka, 110 körül jönki a a 6l, és ez nem igazán a motor mérettől, hanem a légellenállástól függ, 140-nél már inkább a 7-8l-t közelíti a fogyi, 120 fölött rohamosan nővekszik.


Szerintem típustól függően azért van eltérés abban , hogy hol kezd "felrobbanni" a fogyasztás . A Carinánk és a Camrym esetében ez például csak olyan 150 körül következik be . 120-130 között semmivel nem nagyobb a különbség fogyasztásban , mint 110 és 120 között . 140 és 150 között viszont már közel egy litert ugrik  :shock:


Igen sok függ az alaktól, a kombi és a csapott seggű kisebb sebességnél kezd el zabálni, a lépcsőshátú, meg a ferdehátú verziók, nagyobbnál, attól függően , hogy hogy sikerült a kialakítás, mikor keletkeznek durva örvénylések a kocsi mögött.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #244 Dátum: 2004.05.05 22:31:50 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás IDŐTARTAMA , mint a MÉRTÉKE


Ez egy érdekes dolog, erről már korábban is volt szó. Én azt figyeltem meg, amikor a forgalom engedte, hogy ha mérsékelten gyorsítok mondjuk 20-tól 50-ig, akkor a pillanatnyi fogyi 12-13 litert mutat. Ha kicsit jobban odalépek, akkor ez 40 liter körül van, ha erőteljesen, akkor 60-70 liter. Viszont időben nincsenek ekkora különbségek (3x-5.5x), amíg elérem az 50-et.  :roll:


Nem szabad megijedni az ilyen pillanatnyi horror-értékektől . Az átlag a lényeg , azt pedig úgy lehet lejjebb vinni , hogy a lehetőségekhez képest a minimálisra kell csökkenteni a gyorsítás időtartamát . Főleg igaz ez a legalacsonyabb fokozatokban - egyesben , kettesben . Azokban csak addig szabad tartózkodni , ameddig muszáj .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #245 Dátum: 2004.05.05 22:32:53 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Igen sok függ az alaktól, a kombi és a csapott seggű kisebb sebességnél kezd el zabálni, a lépcsőshátú, meg a ferdehátú verziók, nagyobbnál, attól függően , hogy hogy sikerült a kialakítás, mikor keletkeznek durva örvénylések a kocsi mögött.


Ez így van , a kocsi mögötti örvénylés kvázi "visszaszívja" az autót  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #246 Dátum: 2004.05.05 22:34:13 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Igen sok függ az alaktól, a kombi és a csapott seggű kisebb sebességnél kezd el zabálni, a lépcsőshátú, meg a ferdehátú verziók, nagyobbnál, attól függően , hogy hogy sikerült a kialakítás, mikor keletkeznek durva örvénylések a kocsi mögött.


Ez így van , a kocsi mögötti örvénylés kvázi "visszaszívja" az autót  :shock:


Ezért számít sokat (szerintem) pl egy hátsó szárny vagy a diffúzorok (bár az inkább stabilitás)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #247 Dátum: 2004.05.05 23:08:57 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Tamás69"
Igen sok függ az alaktól, a kombi és a csapott seggű kisebb sebességnél kezd el zabálni, a lépcsőshátú, meg a ferdehátú verziók, nagyobbnál, attól függően , hogy hogy sikerült a kialakítás, mikor keletkeznek durva örvénylések a kocsi mögött.


Ez így van , a kocsi mögötti örvénylés kvázi "visszaszívja" az autót  :shock:


Ezért számít sokat (szerintem) pl egy hátsó szárny vagy a diffúzorok (bár az inkább stabilitás)


Arról annyit tudok , hogy egy jól megtervezett (a kocsi össz-aerodinamikájához illeszkedő) spoiler leszorító erőt fejt ki , magyarul az útra nyomja az autót . Hogy ez milyen hatással van a fogyasztásra - passz ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #248 Dátum: 2004.05.06 00:12:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Naná ! A gyorsítás a nagy benzin-killer  :shock:  ... És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás ID?TARTAMA , mint a MÉRTÉKE .

Így van, nem egy fogyasztási versenyt nyertek már fokozatok "átugrásával". Ezt egyébként én is szoktam csinálni: 2, 3-ból sokszor rögtön 5-be teszem.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #249 Dátum: 2004.05.06 00:15:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez így van , a kocsi mögötti örvénylés kvázi "visszaszívja" az autót  :shock:

Van még egy érdekes tulajdonsága: nem engedi az esöt a hátsó ablakra esni - bizonyos sebesség felett. Ezt a siófoki talira menet tapasztaltam meg, teljesen száraz volt a hátsó ablak, pedig helyenként rendesen esett!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #250 Dátum: 2004.05.06 00:18:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Arról annyit tudok , hogy egy jól megtervezett (a kocsi össz-aerodinamikájához illeszked?) spoiler leszorító er?t fejt ki , magyarul az útra nyomja az autót . Hogy ez milyen hatással van a fogyasztásra - passz ...

Mivel növeli a tapadást, a fogyasztást is.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #251 Dátum: 2004.05.06 07:31:21 »
Én egyszer kipróbáltam, amit írtatok az erőteljes gyorsítás, majd magas fokozatba kapcsolásról. Abban a hónapban jó 5-6 decivel nagyobb volt az átlagom (ugyanazon az úton jártam).  Úgyhogy engem nem győztetek meg teljesen.  :roll:
Meg azért szerintem az sem mindegy, hogy 3 másodpercre 70l-es fogyit ír ki, 7-re meg 13-at.  [smilie=sm60.gif]
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #252 Dátum: 2004.05.06 08:19:41 »
Idézetet írta: "music"

Így van, nem egy fogyasztási versenyt nyertek már fokozatok "átugrásával". Ezt egyébként én is szoktam csinálni: 2, 3-ból sokszor rögtön 5-be teszem.

Rendszeresen alkalmazom én is meleg motor mellett a 3-ból 5-be történő váltást városban ha látom, hogy nincsenek előttem és feltételezhetően nem kell a következő pár másodpercben lassítanom.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #253 Dátum: 2004.05.06 08:42:30 »
Idézetet írta: "whis"
Én egyszer kipróbáltam, amit írtatok az er?teljes gyorsítás, majd magas fokozatba kapcsolásról. Abban a hónapban jó 5-6 decivel nagyobb volt az átlagom (ugyanazon az úton jártam).  Úgyhogy engem nem gy?ztetek meg teljesen.  :roll:  

Tövig nyomni sose szoktam; van egy pont, ami fölött hiába nyomod: plusz nyomatékot nem ad, de a benzint eszi.
music     

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #254 Dátum: 2004.05.06 09:03:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Arról annyit tudok , hogy egy jól megtervezett (a kocsi össz-aerodinamikájához illeszkedő) spoiler leszorító erőt fejt ki , magyarul az útra nyomja az autót . Hogy ez milyen hatással van a fogyasztásra - passz ...


Egy jól beállított hátsó szárnnyal elvileg a kocsi mögött keletkező örvénylést, ami vákumot képez (nem szószerint) a kocsi mögött, és visszatartja, meg lehet nyújtani, hogy hosszabb csóvát húzzon. Minél rövidebb a légáramlás visszafordulása és a kocsi közti táv, annál jobban visszatart. ezt a távot lehet növelni, meg persze a fő célja a plussz leszorítóerő. Nekem is kell majd szárny, mert most ha vizes az út, akkor a hátsó ablakot teljesen bepermetezi apró vízcseppekkel az örvénylés. Ha lenne szárny, akor nem permetezné annyira. (Ez kipróbált tény barátom Ugyanilsen autójával, csak neki van szárnya)
Jó elmélet mi? :-D (Remélem megállja a helyét, mert csak kitaláltam. Viszont ha jó akkor ide a Nobelt :-) )
zegecs
'04 Toyota Yaris TS