Én azt figyeltem meg, hogy ha autópályán egyenletesen tudom tartani a 140-145 körüli tempót, akkor jó átlag jön ki a végén. Ha sokat kell lassítani-gyorsítani, akkor rosszabb a helyzet.
Legjobb adat az országúti 70-80-as tartós autókázásnál jön ki, nade annyival ki szokott menni? Én ott a 100-110-et tartom, szerintem olyankor 6 körül lehet a fogyi, vagy kicsivel alatta.
Naná ! A gyorsítás a nagy benzin-killer :shock: ... És amivel sokan nincsenek tisztában : hogy többet számít a gyorsítás IDŐTARTAMA , mint a MÉRTÉKE . Főleg "régi motorosok" szoktak ezzel kapcs tévedésben lenni , akik sokat vezettek karburátoros kocsit , amelynél , ugye , minél jobban nyomtad a gázt , annál több benzin folyt le a kocsi torkán . Apámmal pl. képtelen vagyok megértetni , hogy azzal nem spórol , ha a gázpedált tojáshéjként kezelve , 30 mp alatt gyorsít fel 60-ról 100-ra - sokkal kevesebb benzin fogyna , ha ugyanezt padlógázzal tenné , és 10 mp alatt abszolválná (IV-esben kell érteni mindkét értéket) . Az is igen sokat mond , hogy a Carina mindkettőnk vezetésével ugyanannyit fogyaszt a városban - pedig nálam gyakran van padlógázon (alacsony fordulat ÉS padlógáz a takarékosság kulcsa városban gyorsításkor) , nála pedig soha , mert azt hiszi , hogy a padlógáz=vedelés ...