Gondolom ott is pénzbe kerül , adó, átírás stb
Adót (nekem 118chf) azt évente kell ugyan fizetni, de ha év közben eladod, akkor az évből hátralévő részt arányosan napra pontosan kiszámolva visszafizetik. A biztosítást (ez drága) szintén ugyan így. Átírási költség (illeték)nincs, a rendszámtáblád mindig megmarad az előző motorról, mindössze egy új forgalmira van szükség a saját nevedre. (40chf).
És van csererendszám. Két motorod lehet egy rendszámtáblával, az erősebbre kell biztosítást fizetni, az fedezi a gyengébbet is, ilyenkor csak az éves "gépjárműadót" kell fizetni a második motorra, és vásárláskor a forgalmi engedélyt.
Járműcsere gyakorlati költsége 40 frank a forgalmira, meg a teljesítménykülönbségből adódó biztosítási, és adókompenzáció. (ez lehet plusz, és minusz is. Amikor a 164lovas XX helyett meglett a 82lóerős GS-t bejelentettem, akkor visszakaptam mindenhonnan egy szabad szemmel is jól látható összeget)