Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 407028 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1095 Dátum: 2011.07.19 15:15:00 »
Nos, akkor az ígért "Milyen robogót vegyek?" szösszenet...
Köszönöm, nagyon tanulságos, de még mindig túl sokat feltételeztél rólam...
Akkor megpróbálok konkrétabbakat kérdezni:
- milyen anyagi költségekkel jár egy robogó fenntartása (mondjuk heti 100 km-t használva)? Fogalmam sincs, hogy pl. kötelező biztosítás van-e, egyéb muszájosan fizetendő dolgok vannak-e, szervizelése mennyi, stb.)
- használni elsősorban Budán használnám (azért írok Budát, mert ott hegyek is vannak, ha érthető, mire gondolok), ezt figyelembe véve mit kerüljek (típus), mi az, ami javasolt?
- annyira láma vagyok a témában, hogy egyelőre alternatívaként felmerülne egy elektromos bicikli is, bár a töltését nem látom át, hogy tudnám megoldani. Jól gondolom, hogy lehet alternatíva, vagy ez marhaság?
- nem vagyok kimondottan ezermester alkat (Autónál egy kerékcserét megoldok, de egy olajcserét már nem.). Ez mennyire szűkíti be a szóbajöhető választékot, és ki foglalkozik a robogók szervizelésével?
- nyilván elsősorban használtban gondolkodnék, mi az a kor és/vagy futásteljesítmény, amit már jobb meg sem nézni?
Ha segít: nekem 50-es Apriliám van, éves biztosítás 2600 Ft, más ktsg. nincs.
50-es 2 ütemű fogyaszt (nálam, aki 110 kg vagyok :D ) 3,5-öt plusz az olaj, ami nagyságrendileg elenyésző pénz (ha tuningolt, 8-at is, viszont megy akár 100-zal is), egy 4 ütemű valóban 1,5-3 körül, ez is többféle tényező függvénye, ahogy az autónál is.
Emelkedőn én is visszalassulok, van, hogy csak 30-at bír (110 kg...), csodát nemigen lehet várni egy ekkora géptől.
Nálam a hajtóműben 2000 km-enként kell olajat cserélni (bő egy deci, még a földre se kell lefeküdni, kb. 1500 Ft egy adag olaj), szíjat kopás mértékétől függően kell cserélni (enyém gyárilag 17,5 mm, 15 -nél kellene cserélni, most közel 17 mm, 30e km-nél, a csere egyébként néhány ezer Ft)
Vannak kimondottan motorokkal, robogókkal foglalkozó műhelyek, (pl. Tábori), én eddig mindent meg tudtam csinálni magam, nincs is vele sok gond. Én úgy látom, robogónál fontosabb a váz, futómű épsége, mert ha körülnézel pl. az Egümotors webáruházában, egy komplett blokk sem annyira drága arányaiban, mintha egy használt autóban kellene blokkot cserélni.

Ami még plusz ktsg., bukósisak, ha komolyan veszed az egészséged, legalább protektoros kabát, kesztyű; én vettem kb. 12e Ft-ért esőruhát is, nagyon praktikus.

Én ha most vennék, vagy japánt, vagy egy Apriliát vennék. Kerülném a tuningolt példányokat, minél inkább gyári és nagytestű, nagyobb kerekű legyen.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1096 Dátum: 2011.07.19 19:55:26 »
Köszönöm, nagyon tanulságos, de még mindig túl sokat feltételeztél rólam...
Akkor megpróbálok konkrétabbakat kérdezni:
- milyen anyagi költségekkel jár egy robogó fenntartása (mondjuk heti 100 km-t használva)? Fogalmam sincs, hogy pl. kötelező biztosítás van-e, egyéb muszájosan fizetendő dolgok vannak-e, szervizelése mennyi, stb.)
- használni elsősorban Budán használnám (azért írok Budát, mert ott hegyek is vannak, ha érthető, mire gondolok), ezt figyelembe véve mit kerüljek (típus), mi az, ami javasolt?
- annyira láma vagyok a témában, hogy egyelőre alternatívaként felmerülne egy elektromos bicikli is, bár a töltését nem látom át, hogy tudnám megoldani. Jól gondolom, hogy lehet alternatíva, vagy ez marhaság?
- nem vagyok kimondottan ezermester alkat (Autónál egy kerékcserét megoldok, de egy olajcserét már nem.). Ez mennyire szűkíti be a szóbajöhető választékot, és ki foglalkozik a robogók szervizelésével?
- nyilván elsősorban használtban gondolkodnék, mi az a kor és/vagy futásteljesítmény, amit már jobb meg sem nézni?

A robogóra csak kötelezőt kell kötni, én minden évben oda kötöm át, ahol a legolcsóbb.  Egyébként a benzint és az olajat kell beletölteni.
Szervizelés meg annyi, amennyire széthajtod. Nekem már 4. éve van meg, de az első tárcsafékbetétek mégugyanazok, amikkel vettem. Vétel után ledobtam, amit illik, cseréltem amit kellett, oszt annyi.

Ha Buda, akkor mindenképpen kétütemű, az erősebb.  Én Yamahát, vagy Apriliát nézegetnék, és kerülném a kínai típusokat, esetleg koreai jöhetne.

Elektromos biciklit felejtsd el, az nem hegyre való, mert felfele kitaposod majd a lelkedet rajta.

Robogó szervizelésével foglalkoznak szép számmal, Budán nem tudok szakit javasolni, Pesten annál inkább.  Sőt, Angyalföldön van olyan ismerősöm, aki árul is és szerel is.

Én használtat nem feltétlen a km teljesítmény alapján vennék, hanem az alapján, hogy mit tud, vagy ki kell próbáni, a próbaút alapján úgyis lehet tudni, hogy a torka véres, vagy jó kondiban van-e, nem lötyög a kormány, jók-e a fékek, gyorsul-e rendesen.
Mellesleg lehet a végsebesség rovására egy kicsit erősíteni a röpsúlyok tömegének növelésével, csökkentésével, hogy a hegymenetben is fickósabb legyen, de ez már egyfajta tunning...


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1097 Dátum: 2011.07.19 22:14:38 »


Ehhez a rendőr mit szólna? :devil:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1098 Dátum: 2011.07.20 16:22:57 »
Egy rossz mozdulat és a fogaskerék szétszaggatja a lábát meg a tökeit :devil:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1099 Dátum: 2011.07.20 19:37:52 »
Corolla vevős topicból áthozva:

Pedig nagy élmény és nem is tudod milyen veszélyes [rohog] [rohog]
Van elég negatív tapasztalatom, pozitív egy sincs, erre sose beszél rá már engem senki.  :D
Tudod a Corolla fotelja nem sokban különbözik egy otthoni foteltól ;)
Kell az embernek egy kis adrenalin, kihivás stb élmény.
Adrenalin volt elég, amikor összekapcsozták a fejemet, miután elütött egy motor meg amikor rámesett egy Simson... Köszi, ez bőven elég volt.  :D
Akkor neked marad a fotel:
http://auto.indavideo.hu/video/Negykereku_fotel_lustaknak

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1100 Dátum: 2011.07.20 20:32:27 »
Nos, akkor az ígért "Milyen robogót vegyek?" szösszenet...
Köszönöm, nagyon tanulságos, de még mindig túl sokat feltételeztél rólam...
Akkor megpróbálok konkrétabbakat kérdezni:
- milyen anyagi költségekkel jár egy robogó fenntartása (mondjuk heti 100 km-t használva)? Fogalmam sincs, hogy pl. kötelező biztosítás van-e, egyéb muszájosan fizetendő dolgok vannak-e, szervizelése mennyi, stb.)
- használni elsősorban Budán használnám (azért írok Budát, mert ott hegyek is vannak, ha érthető, mire gondolok), ezt figyelembe véve mit kerüljek (típus), mi az, ami javasolt?
- annyira láma vagyok a témában, hogy egyelőre alternatívaként felmerülne egy elektromos bicikli is, bár a töltését nem látom át, hogy tudnám megoldani. Jól gondolom, hogy lehet alternatíva, vagy ez marhaság?
- nem vagyok kimondottan ezermester alkat (Autónál egy kerékcserét megoldok, de egy olajcserét már nem.). Ez mennyire szűkíti be a szóbajöhető választékot, és ki foglalkozik a robogók szervizelésével?
- nyilván elsősorban használtban gondolkodnék, mi az a kor és/vagy futásteljesítmény, amit már jobb meg sem nézni?
Ha segít: nekem 50-es Apriliám van, éves biztosítás 2600 Ft, más ktsg. nincs.
50-es 2 ütemű fogyaszt (nálam, aki 110 kg vagyok :D ) 3,5-öt plusz az olaj, ami nagyságrendileg elenyésző pénz (ha tuningolt, 8-at is, viszont megy akár 100-zal is), egy 4 ütemű valóban 1,5-3 körül, ez is többféle tényező függvénye, ahogy az autónál is.
Emelkedőn én is visszalassulok, van, hogy csak 30-at bír (110 kg...), csodát nemigen lehet várni egy ekkora géptől.
Nálam a hajtóműben 2000 km-enként kell olajat cserélni (bő egy deci, még a földre se kell lefeküdni, kb. 1500 Ft egy adag olaj), szíjat kopás mértékétől függően kell cserélni (enyém gyárilag 17,5 mm, 15 -nél kellene cserélni, most közel 17 mm, 30e km-nél, a csere egyébként néhány ezer Ft)
Vannak kimondottan motorokkal, robogókkal foglalkozó műhelyek, (pl. Tábori), én eddig mindent meg tudtam csinálni magam, nincs is vele sok gond. Én úgy látom, robogónál fontosabb a váz, futómű épsége, mert ha körülnézel pl. az Egümotors webáruházában, egy komplett blokk sem annyira drága arányaiban, mintha egy használt autóban kellene blokkot cserélni.

Ami még plusz ktsg., bukósisak, ha komolyan veszed az egészséged, legalább protektoros kabát, kesztyű; én vettem kb. 12e Ft-ért esőruhát is, nagyon praktikus.

Én ha most vennék, vagy japánt, vagy egy Apriliát vennék. Kerülném a tuningolt példányokat, minél inkább gyári és nagytestű, nagyobb kerekű legyen.


Az írás nagyon helytálló és valóságos.
50ccm 4T kategóriában, kizárólag a Kymco jöhet szóba. (számomra máskülönben is)
Kymco és a Toyota nagyon jól megférnek egymás mellett a garázsba :clap: :clap:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1101 Dátum: 2011.07.20 20:39:25 »
A Yamaha Why-ról mi a véleményed??? :hmmmm:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1102 Dátum: 2011.07.20 20:46:13 »
Yamaha előtt is le a kalappal, jól sikerült darabok!
(én is nagy kerekűvel járok)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1103 Dátum: 2011.07.20 20:56:47 »
Yamaha előtt is le a kalappal, jól sikerült darabok!
(én is nagy kerekűvel járok)
A másik ami tetszik az a Neos, de most nincs a közelben, 100km-t meg nem utozok egy robogóért.
Nem túl ritka a Why? vagy mind egyforma ,motorilag stb?

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1104 Dátum: 2011.07.20 21:09:11 »
Az írás nagyon helytálló és valóságos.
...
Köszönöm, megtisztelő!

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1105 Dátum: 2011.07.22 11:13:41 »
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1106 Dátum: 2011.07.22 20:04:07 »
kisa
born to ride

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1107 Dátum: 2011.07.23 20:11:08 »
Ha már ennyi motordöntős...érdemes 1080ban nézni, teljes képernyőn :eek:
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1108 Dátum: 2011.07.24 12:20:36 »
Nem tudom itt mennyire on, de talán igen. Mivel szoktátok olajozni a motor láncát? Én a bringám láncát szeretném kenni, van is itthon ilyen nagynyomású lánckenőspray (a szomszédtól kaptam, aki nagy gépeket, traktorokat, kombájnokat és ehhez hasonlókat szerel), de azt mondja az egyik haverom, hogy az nem jó a bringára. Szerintem ha sokkal komolyabb gépekre jó, akkor bringára is jónak kell lennie. WD40 gondolom viszont tényleg felejtős.

Régen motorolajjal olajoztam, de gondolom ennél van jobb megoldás is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1109 Dátum: 2011.07.24 12:28:46 »
Én TF2 sprayt szoktam a bicikli láncára fújni. Nálam bevált, szerintem jól ken (bár motor láncára nem fújnám), és ami még fontos, talán kevésbé szedi össze a port.
Corolla 1,4 VVT-i 2005