Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 406910 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1065 Dátum: 2011.07.12 09:34:43 »
Azért egy X5-öt ne tegyünk már egy robogó mellé! Nagyon nem egy kategória!  :surrender:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1066 Dátum: 2011.07.12 12:47:34 »
Olyan (amatőr) kérdésem van, amitől általában az adott topik szakértői felakasztják magukat...
Szóval gondolkodunk azon, hogy ha az események megkívánják, eladnánk a Corsát, és vennénk helyette egy robogót. Probléma egy van, amit az előző mondat is sugall: a robogókról kb. annyit tudok, hogy vannak, de elképzelésem sincs, hogy mivel jár egy ilyen járgány üzemeltetése.
Az alapkérdés, ami gyakorlatilag mindent eldönthet: nem megoldható, hogy zárt (fedett) helyiségben tartsam. Egyáltalán lehet-e szabadtéren, valami ponyvával letakarva tartani, vagy nem?
A másik alapkérdés, ismerve az én a nulla felett nem sokkal tanyázó gyakorlati műszaki érzékemet, belevágjak-e ilyesmibe?
Ami még támpont lehet, az anyagiak: a Corsáért szerintem reálisan jó esetben kaphatok olyan 550ezret. Ennél többet semmi esetre, ellenben (lehetőleg sokkal) kevesebbet nagyon szívesen szánnék a megvétellel kapcsolatos kiadásokra.
A harmadik alapkérdés, ha bármi hibája van, hol foglalkoznak a javításával?
Mindezeken túl jönnek az egyebek: kiskerekű vs. nagykerekű, új kontra használt, milyen márka, stb.

Estére összeütök egy összefoglalót, ha addig ráér, hogy 1000+1 a dolgom. Jó lesz? :szemez:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1067 Dátum: 2011.07.12 18:27:29 »
Egyáltalán lehet-e szabadtéren, valami ponyvával letakarva tartani, vagy nem?
lehet. pesten jóindulattal 2 éjszakát adok neki.
Nem ez lenne a probléma, mert zárt kertben, kívülről nem látható és kifigyelhető helyen lenne. A kérdés inkább arra vonatkozott, hogy időjárásálló-e.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1068 Dátum: 2011.07.12 18:30:30 »
Estére összeütök egy összefoglalót, ha addig ráér, hogy 1000+1 a dolgom. Jó lesz? :szemez:
Óh, mester, persze, örök hálám fog ismételten, immáron sokadszorra üldözni. Egyáltalán nem sürgős, csak idő kell egy ilyen döntéshez, és ha az igen mellett döntünk, akkor még körbe kell nézni a piacot, megismerni az árakat, a felhozatal, és a hahu-böngészős időszakaimból kiindulva ez még eltarthat néhány hónapig. No meg ha a Corsát tényleg el fogjuk adni, akkor az sem két nap lesz, mert nem akarom ár alatt adni.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1069 Dátum: 2011.07.12 20:14:39 »
Olyan (amatőr) kérdésem van, amitől általában az adott topik szakértői felakasztják magukat...
Szóval gondolkodunk azon, hogy ha az események megkívánják, eladnánk a Corsát, és vennénk helyette egy robogót. Probléma egy van, amit az előző mondat is sugall: a robogókról kb. annyit tudok, hogy vannak, de elképzelésem sincs, hogy mivel jár egy ilyen járgány üzemeltetése.
Az alapkérdés, ami gyakorlatilag mindent eldönthet: nem megoldható, hogy zárt (fedett) helyiségben tartsam. Egyáltalán lehet-e szabadtéren, valami ponyvával letakarva tartani, vagy nem?
A másik alapkérdés, ismerve az én a nulla felett nem sokkal tanyázó gyakorlati műszaki érzékemet, belevágjak-e ilyesmibe?
Ami még támpont lehet, az anyagiak: a Corsáért szerintem reálisan jó esetben kaphatok olyan 550ezret. Ennél többet semmi esetre, ellenben (lehetőleg sokkal) kevesebbet nagyon szívesen szánnék a megvétellel kapcsolatos kiadásokra.
A harmadik alapkérdés, ha bármi hibája van, hol foglalkoznak a javításával?
Mindezeken túl jönnek az egyebek: kiskerekű vs. nagykerekű, új kontra használt, milyen márka, stb.
Van valamilyen motoros jogsid?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1070 Dátum: 2011.07.12 20:33:30 »
Estére összeütök egy összefoglalót, ha addig ráér, hogy 1000+1 a dolgom. Jó lesz? :szemez:
Óh, mester, persze, örök hálám fog ismételten, immáron sokadszorra üldözni. Egyáltalán nem sürgős, csak idő kell egy ilyen döntéshez, és ha az igen mellett döntünk, akkor még körbe kell nézni a piacot, megismerni az árakat, a felhozatal, és a hahu-böngészős időszakaimból kiindulva ez még eltarthat néhány hónapig. No meg ha a Corsát tényleg el fogjuk adni, akkor az sem két nap lesz, mert nem akarom ár alatt adni.

Sajnos 2000+2 dolgom lett, de igyekszek öszeütni valamit a holnapi napon. Addig nagykerűket nézzél, de legalább 12"-os kerekű és nagytestűeket.
(a gumiméret 120x70-R12)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1071 Dátum: 2011.07.12 22:33:48 »
Van valamilyen motoros jogsid?
nincs, nem is lesz.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1072 Dátum: 2011.07.14 19:45:50 »
Van valamilyen motoros jogsid?
nincs, nem is lesz.
Nekem olasz Gilera Stalkerem volt 2db is kicsi de széles kerekekkel (130-as) jül birta a rossz utakat is. Mindkettő levetett olasz volt, hengerszettcsere, a második elektromos problémákkal kifogott rajtam. A szere4lő szerint  a japánok sokkal megbizhatobbak, főként a régiek.
Lehet 100-150 e között venni elfogadhato elég hsznélt 10 év körüli robogot,  de a fele ennyi idősek is tudnak elhasználodottak lenni, amire költeni kell. Egy uj olasz vagy japán fél milkába vannak, én nem vennék ennyiért.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1073 Dátum: 2011.07.17 12:05:23 »
Nos, akkor az ígért "Milyen robogót vegyek?" szösszenet.
Előszóban, elnézést   :surrender: a késésért, de most kerítettem időt és megfelelő agykapacitást erre.  :whistling:

Első körben arra kell választ találni, hogy milyen célra venné az ember fia - futárkodik, vagy csak kedvtelésből használná, illetve munkába járna vele, vagy csak közértbe -, valamint nagyon lényeges, hogy Budapesten, esetleg nagyobb megyeszékhelyen, vagy kisebb településen lesz a scooter bajnoka.

Második körben az kell eldönteni, hogy milyen tesi adottságokkal rendelkezik a robogó tulajdonosa, nagydarab, avagy alacsonyabb, soványabb.

Nézzük a mocikat.

Jön a kétütemű, illetve négyütemű kérdéskör.
Az ötvenes négyüteműek gyengébbek, mint a kétüteműek, viszont környezetbarátok. A négyüteműek műszakilag byonyolultabbak, mint a faék kétüteműek.  Aztán van a karburátor vs injektor kérdés, a katalizátor és még sorolhatnám.

Ami azonban szvsz. lényeges, hogy vizes, vagy levegős hűtéssel rendelkezzen a moci.  Én a magam részéről az LC (vizes) hűtéssel rendelkezőket favorizálom, a levegős túl tud melegedni a városban kánikulában, ilyenkor aztán elmegy az erő, a vége a besült dugó lehet, persze ez a szélsőséges, extrém vég.  Persze a vizes blokk +1, vagy több meghibásodást okozhat, víipumpa, csőrendszer, hűtő...

Én mindenképpen nagytestű robogót ajánlanák, ami vagy nagykerekű, vagy miminálisan 12"-os felniken gurul.  Budapesten sok az útegyenletlenség, villamosín, a nagy kerék és a ballonos gumi jobban megbirkózik az ilyen típusú kihívásokkal.

Motor: A Minareli blokkok, legyen az vizes, vagy levegős megbízhatóak, ha jók az infóim, ezek Yamaha alapokon állnak. Érdemes a fekvőblokkos egységeket keresni, ebben vannak vizes megoldásúak is.  Ezt a blokkot egyébként számos gyártó gyártó használja, igazán jól sikerült erőforrás.

No és az sem mellékes, hogy mennyit szánnál rá.
Én 3-4 hónap keresést követően találtam rá a mostani robogómra pofátlan 80E HUF-os árért, Aprilia McGulliver 50 LC Limited Edition Bj:1998

A piacon sok kereskedő, kereskedéssel foglakozó van, szisztematikus munkával lehet találni érdemes darabot.  Nem árt azonban némi műszaki érzékkel rendelkezni, hogy ne kelljen egy bowdencseréért, vagy egy gyertyacseréért szervizbe tolni, szállítani.

Vételkor itt is érvényes a szabály: Variátorszíj, hűtőfolyadék - ha vizes -, segédolajtartály tartalma, csere.
( a kétüteműek manapság nem az üzemanyagba kevert motorolajjal, hanem külön olajozási rendszerrel állítják elő az üzemeltetéshez szükséges "keveréket", így aztán az üzemanyagtankba benzin, az olajtartályba, pedig motorolaj kerül. (a kétüteműekbe 2T jelölésű olaj való)

Vételkor, ha ilyen mociról van szó és az üzemanyagtartályba keverék van, az már jelzi azt, hogy a moci olajozórendszere elromlott, ugyanis így oldják meg a motor további üzemeltetését meghibásodás nélkül.  (megjegyzem, hogy az én korábbi Yamaha Poet-embe, ami 1982-es volt, már külön olajtartály volt benne.)

Szóval hirtelen ennyi a robeszes témáról. Remélem Egü olvassa és, ha nagy marhaságot írtam, akkor korrigálja. :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.17 12:15:47 írta kleingy »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1074 Dátum: 2011.07.17 17:07:05 »
Rögtön annyi hozzá, hogy a mai modern levegős motorok NEM melegednek túl, folyamatos kényszerléghűtésük van. (azaz egy helyben állva is van hűtés)
Tehát nyugodtan levegőst is. Sőt, a kevesebb hibalehetőség miatt inkább a levegős a célszerű annak, aki nem táuzendmájszter. :)

A használmotor vásárlásnak egy titka van: jó állapotút találni!

Hiába a kiszemelt, megbízhatónak vélt típus, ha le van lakva, tönkre van téve!
Úrinő benzinessel jár...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1075 Dátum: 2011.07.17 22:37:25 »
Az a baj, hogy ha látszolag jol néz ki nincs lelakva, akkoris  sokba kerülhet, hiszen egy 2T 15-20 ekm után felujithato (hengerszet), ami nem horror, de azért 20 eFt feletti összeg azért mégis a legnagyobb összeg és ennyi km akár 3-4 éves motorban is lehet.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1076 Dátum: 2011.07.18 19:09:45 »
Szeptember elejen valaki esetleg turazni? Konkret cel meg nincs, 4-5 napot szeretnek nyeregben tolteni, lehetseges latnivalok: Salzbuurg, Grosslockner, Stelvio, Velence, Trieszt, Rijeka, Plitvicei tavak.

Vagy ezek esszeru kombinacioja. Autopalyat csak vegszukseg eseten szeretnek hasznalni, aludni apartmanban.

Ha valakit erdekel, ne tartsa magaban.
kisa
born to ride

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1077 Dátum: 2011.07.18 20:21:09 »
Nos, akkor az ígért "Milyen robogót vegyek?" szösszenet.
Előszóban, elnézést   :surrender: a késésért, de most kerítettem időt és megfelelő agykapacitást erre.  :whistling:
............................


Alapgondolatok mindenképp hejtállóak :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1078 Dátum: 2011.07.18 20:51:15 »
Énis ujfent robogovételen gondolkodom:
Japánban gondolkodom Yamaha, Neos,Why vagy valami hasonló :hmmmm:

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #1079 Dátum: 2011.07.18 22:03:38 »
Énis ujfent robogovételen gondolkodom:
Japánban gondolkodom Yamaha, Neos,Why vagy valami hasonló :hmmmm:

Hany moccer van mar otthon?  :clap:
Rakhatnal fel kepeket a gepparkrol :)
kisa
born to ride