Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 406973 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #510 Dátum: 2009.08.20 13:45:51 »
Nem tudom, nekem ment a Zindex.... :hmmmm:
Milyen automatikát tettetek vele? 12V-ost? mert azzal  :no: megy, csak 6V-ossal  :yes:!!!

Egy 6 Voltos NDK gyártmányú automatát találtunk benne  :hug: ... Ugyanilyet tettünk bele, újat (kollégámnak volt elfekvőben), de azzal sem megy. Pontosabban: világít, de egyenletesen, tehát nem villog. És halovány a fényereje. És mikor bekapcsolom, valahonnan középről, lentről, a váz burkolata alól ilyen elektromos zizegő hang hallatszik  ::) ... Úgy vagyok vele, hogy inkább nem erőltetem, hadonászok helyette  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #511 Dátum: 2009.08.20 14:02:27 »
Nem tudom, nekem ment a Zindex.... :hmmmm:
Milyen automatikát tettetek vele? 12V-ost? mert azzal  :no: megy, csak 6V-ossal  :yes:!!!

Egy 6 Voltos NDK gyártmányú automatát találtunk benne  :hug: ... Ugyanilyet tettünk bele, újat (kollégámnak volt elfekvőben), de azzal sem megy. Pontosabban: világít, de egyenletesen, tehát nem villog. És halovány a fényereje. És mikor bekapcsolom, valahonnan középről, lentről, a váz burkolata alól ilyen elektromos zizegő hang hallatszik  ::) ... Úgy vagyok vele, hogy inkább nem erőltetem, hadonászok helyette  :D

Nincsen elé Kraft, kedves Mester! Indítsd be a motort, akkor minden rendben lesz vele!  Az akksi önállóan nem fogja működtetni a rendszert, csak, ha jár a motor és a dinamó (nem generátor!!!) megfelelő teljesítményen üzemel!  Az akksi, csak kiegészítő táp, a dinamót segíti ki, ha alacsony a fordulat. Önállóan nem szolgál ki egyetlen fogyasztót sem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #512 Dátum: 2009.08.20 15:19:42 »
Nincsen elé Kraft, kedves Mester! Indítsd be a motort, akkor minden rendben lesz vele!  Az akksi önállóan nem fogja működtetni a rendszert, csak, ha jár a motor és a dinamó (nem generátor!!!) megfelelő teljesítményen üzemel!  Az akksi, csak kiegészítő táp, a dinamót segíti ki, ha alacsony a fordulat. Önállóan nem szolgál ki egyetlen fogyasztót sem.
Járó motornál, sőt felpörgetve próbáltuk. Úgy sem megy. Csak egyenletesen világít (nem villog), azt is haloványan. Alapjáraton egyáltalán nem csinál semmit, nem is világít.

Akksi most egyáltalán nincs benne. Nem is lesz, mert belepróbáltunk egy vadiújat és nem változott semmi. Nomeg töltés sincs, semmi. Így nem vettem meg az új akksit, ott van benne a régi, de nincs bekötve, lévén teljesen felesleges.

De nem baj ez, elvagyok így vele, féklámpa (fordulaton) működik, a fényszóró meg (fordulaton) kimondottan jól világít (nagyon csípem!), úgyhogy minden OK  :yes: ... Ha pont jön mögöttem közel valami, akkor "indexelek" a karommal, amúgy hagyom a fenébe  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #513 Dátum: 2009.08.22 17:28:39 »
Járó motornál, sőt felpörgetve próbáltuk. Úgy sem megy. Csak egyenletesen világít (nem villog), azt is haloványan. Alapjáraton egyáltalán nem csinál semmit, nem is világít.
Akksi most egyáltalán nincs benne. Nem is lesz, mert belepróbáltunk egy vadiújat és nem változott semmi. Nomeg töltés sincs, semmi. Így nem vettem meg az új akksit, ott van benne a régi, de nincs bekötve, lévén teljesen felesleges.
De nem baj ez, elvagyok így vele, féklámpa (fordulaton) működik, a fényszóró meg (fordulaton) kimondottan jól világít (nagyon csípem!), úgyhogy minden OK  :yes: ... Ha pont jön mögöttem közel valami, akkor "indexelek" a karommal, amúgy hagyom a fenébe  :)
Jaaaaa, hogy nincsen benne az akksi. Akkor nem is fog működni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #514 Dátum: 2009.08.22 17:53:09 »
http://totalbike.hu/tesztek/2009/08/22/zseb_ducati_diszkont_aron/

Ti tapasztalt motorosok lehettek, mit szóltok az ilyesmihez?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #515 Dátum: 2009.08.22 19:55:15 »
http://totalbike.hu/tesztek/2009/08/22/zseb_ducati_diszkont_aron/

Ti tapasztalt motorosok lehettek, mit szóltok az ilyesmihez?

Hááát, én már csak műkedvelő vagyok, én a nyolcvanas évek elején-közepén nyomtam napi szinten a motorzást. Ha akkoriban odahajantotta volna az Autóker, vagy a Mobil Kereskedelmi Vállalat ezt a naked-et, biztosan véreset pöttyentett volna a csajom, még akkor is, ha nem lett volna időszaka.  :devil:  De így maradt a Jawa Carifornia Lux félautomata váltóval és fullosan felszerelve, egyedi varrott bőrnyereggel.

Szóval nekem tetszik a gép, annak ellenére, hogy nálam a naked nem pálya. Valahogy nem a szívem csücske, na. Én a nagyrobogókat kedvelem, vagy a Gold Wing kaliberű monstrumokat.

Városban biztosan jól beválhat a darab, kipróbálnám egy körre. De a városba egy nagytestű robesz is megteszi, sőt. Elővárosi forgalomban mutatkozhat meg az előnye a gépnek, hiszen a negyedliteres azért 100 utazót simán visz, az M0-ra és a beveztőkre untig elég, a városban meg a 70 is sok lehet alkalamasint.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #516 Dátum: 2009.08.22 23:18:13 »
Járó motornál, sőt felpörgetve próbáltuk. Úgy sem megy. Csak egyenletesen világít (nem villog), azt is haloványan. Alapjáraton egyáltalán nem csinál semmit, nem is világít.
Akksi most egyáltalán nincs benne. Nem is lesz, mert belepróbáltunk egy vadiújat és nem változott semmi. Nomeg töltés sincs, semmi. Így nem vettem meg az új akksit, ott van benne a régi, de nincs bekötve, lévén teljesen felesleges.
De nem baj ez, elvagyok így vele, féklámpa (fordulaton) működik, a fényszóró meg (fordulaton) kimondottan jól világít (nagyon csípem!), úgyhogy minden OK  :yes: ... Ha pont jön mögöttem közel valami, akkor "indexelek" a karommal, amúgy hagyom a fenébe  :)
Jaaaaa, hogy nincsen benne az akksi. Akkor nem is fog működni.
Mester! Olvastad a hsz-om kiemelt részét  :szemez: ? Rendesen beszerelt, vadonatúj akkumulátorral sem működik az index.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.22 23:21:39 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #517 Dátum: 2009.08.22 23:23:17 »
Viszont ma reggel elfáradt a sebességmérőm és a km-számlálóm is. Fokozatosan... Elkezdett egyre kisebb sebességet mutatni (változatlan tényleges sebesség mellett) - aztán egy idő után már semmit.

Ha spirál-szakadás lenne, akkor annak egyik pillanatról a másikra kellett volna bekövetkeznie - nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #518 Dátum: 2009.08.22 23:42:10 »
Városban biztosan jól beválhat a darab, kipróbálnám egy körre. De a városba egy nagytestű robesz is megteszi, sőt. Elővárosi forgalomban mutatkozhat meg az előnye a gépnek, hiszen a negyedliteres azért 100 utazót simán visz, az M0-ra és a beveztőkre untig elég, a városban meg a 70 is sok lehet alkalamasint.

Köszi, erre voltam elsősorban kíváncsi. Gondolom, nem véletlen, hogy a túraalkalmasságot nem említetted. Ahhoz mekkora motor kéne? Egy hasonló méretű 400-assal már lehet hosszabb pályázást vállalni? Vagy a naked fejidom nélkül erre nem is lesz alkalmas?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #519 Dátum: 2009.08.23 08:16:23 »
Viszont ma reggel elfáradt a sebességmérőm és a km-számlálóm is. Fokozatosan... Elkezdett egyre kisebb sebességet mutatni (változatlan tényleges sebesség mellett) - aztán egy idő után már semmit.

Ha spirál-szakadás lenne, akkor annak egyik pillanatról a másikra kellett volna bekövetkeznie - nem?

Ha mindkettő megállt, akkor nem kap hajtást, ezek neked még mechanikus kapcsolatot igényeltek a hajtással.
Mennyire volt fokozatos?
-ha sokáig húzta ( több km) akkor valahol szétcsúszott a hajtás - vagy a műszerfal hátában, vayg a váltónál. -Amíg hozzáért a kihajtás, addig valamennyire forgott a spirál, és hajtotta a számlálót, meg az órát. ( Bár ha a kihajtócsonknál a spirál rögzítése engedett, az ugyanezt produkálhatja)

-Ha csak pár másodpercig ( 15-30) mutatott egyre kevesebbet, akkor szakadhatott is. A többszálas spirál esetén, ha már csak 1-2-3 szál marad éppségben, azok elkezdenek szépen tekeredni - tehát a túlvégen lassabban forog- aztán a maradék pár szál is megszűnik folytonosnak lenni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #520 Dátum: 2009.08.23 08:23:49 »

Városban biztosan jól beválhat a darab, kipróbálnám egy körre. De a városba egy nagytestű robesz is megteszi, sőt. Elővárosi forgalomban mutatkozhat meg az előnye a gépnek, hiszen a negyedliteres azért 100 utazót simán visz, az M0-ra és a beveztőkre untig elég, a városban meg a 70 is sok lehet alkalamasint.

Elvileg tökéletes lenne egy elővárosi -városi motornak; de nekem mindenképp hiányzik róla némi rakodóhely, mert ezen vagy hátizsákkal mész, vagy az utas helyére felkötözöl egy táskát.
Egyébként elég régóta szemezek valami hasonlóval, amivel -ha nem kell szállítanom semmit- kocsi helyett be tudok menni a városba ( lehetőleg nem 50-el ) de nem kerül annyiba, mint egy középkategóriás kocsi.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #521 Dátum: 2009.08.23 09:02:20 »
Ha mindkettő megállt, akkor nem kap hajtást, ezek neked még mechanikus kapcsolatot igényeltek a hajtással.
Mennyire volt fokozatos?
-ha sokáig húzta ( több km) akkor valahol szétcsúszott a hajtás - vagy a műszerfal hátában, vayg a váltónál. -Amíg hozzáért a kihajtás, addig valamennyire forgott a spirál, és hajtotta a számlálót, meg az órát. ( Bár ha a kihajtócsonknál a spirál rögzítése engedett, az ugyanezt produkálhatja)

-Ha csak pár másodpercig ( 15-30) mutatott egyre kevesebbet, akkor szakadhatott is. A többszálas spirál esetén, ha már csak 1-2-3 szál marad éppségben, azok elkezdenek szépen tekeredni - tehát a túlvégen lassabban forog- aztán a maradék pár szál is megszűnik folytonosnak lenni.
Sokáig tartott; olyan 3 km-en át. Először csak kb. 35-öt mutatott 50 helyett, aztán fokozatosan egyre kevesebbet, végül semmit.

A hajtást amúgy az első keréktől kapja, nem a váltótól. De szemrevételezve mindkét vége (a kerékagyban ill. a műszer hátoldalán lévő is) a helyén van.

Nem is a sebességmérő miatt zavar a dolog elsősorban, mert azt elég jól meg tudom saccolni, meg aztán 60-nál többet úgysem megy; egyenesekben utazó=majdnem nyélgáz, és kész. A km-számláló elvesztése, ami idegesítőbb: így nem tudok fogyasztást mérni, nomeg azt is csak durván saccolni tudom, hogy még mennyit mehetek tankolásig  ::) ... Kedden megnézzük kollégámmal a dolgot, megkérem, hogy ássa kicsit bele magát.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.23 09:08:25 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #522 Dátum: 2009.08.23 09:05:54 »
Városban biztosan jól beválhat a darab, kipróbálnám egy körre. De a városba egy nagytestű robesz is megteszi, sőt. Elővárosi forgalomban mutatkozhat meg az előnye a gépnek, hiszen a negyedliteres azért 100 utazót simán visz, az M0-ra és a beveztőkre untig elég, a városban meg a 70 is sok lehet alkalamasint.
Ez kéne nekem is, városban meg néha akár hosszabb utakra is: egy nagytestű, 250-es robogó  :yes: ... Ideális kompromisszum: nem túl kicsi, nem túl nagy, lehet bele pakolni, keveset fogyaszt, de ahhoz bőven elég a teljesítménye, hogy országúton egy 100-110 körüli utazót stabilan, megerőltetés nélkül lehessen vele tartani. Persze nem lenne rossz egy 400-as sem, de igazából nekem tényleg bőven elég lenne a 250-es... 400-asnál nagyobb meg nem is kéne, anyagi kerettől függetlenül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #523 Dátum: 2009.08.23 10:21:00 »
A hajtást amúgy az első keréktől kapja, nem a váltótól. De szemrevételezve mindkét vége (a kerékagyban ill. a műszer hátoldalán lévő is) a helyén van.
Furoval probald meg megtekerni a spiralt, meg probalj meg a kilometeroraba is a spiralhoz hasonlo vasat bedugni es azt is megtekerni furoval. Sokat elarul merre tovabb.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.23 10:47:06 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #524 Dátum: 2009.08.23 10:57:45 »
Köszi, meg fogjuk nézni  :) !

Pedig pont most közeledtem egy rekord-gyanús fogyasztáshoz: 97 km megtétele után még nem kellett tartalékra kapcsolnom a benzincsapot, magyarul nem fogyott el ezen a távon 3 liter  :sorcerer: ... Úgyhogy szvsz simán meglesz százon a 3 liter alatti fogyi (3.1 az eddigi legjobb eredményem), dehát ugye ezt most nem fogom tudni teljesen pontosan kiszámítani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )