Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 413421 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #435 Dátum: 2009.05.19 23:28:04 »
Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?
Csak van a rendszámában utolsó szám.
Mondjuk kíváncsi lennék egy rendőr arcára, mikor a cég német rendszámú gépjárművén keresi az uccsó számjegyet (ui két betűre végződik)  ;)
Az nem baj, a betű senkit nem érdekel, de van benne legalább egy db szám, nem?
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #436 Dátum: 2009.05.19 23:52:58 »
Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?
Csak van a rendszámában utolsó szám.... Elvileg ki kell táblázni a zónahatárokon, hogy most szmogriadó van, és mivel, medig tilos behajtani.
Ha meg bemegy, akkor a rendőr, közterületfelügyelő, úgy is kiszűri.
Akkor ez sem járható.
Ha jól tudom, akkor Pesten a zónahatár a településjelző tábla  ::)
Mondjuk kíváncsi lennék egy rendőr arcára, mikor a cég német rendszámú gépjárművén keresi az uccsó számjegyet (ui két betűre végződik)  ;)
Akkor majd lesz magánhangzó-mássalhangzó... :winkiss:
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #437 Dátum: 2009.05.20 10:15:48 »
Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?
Csak van a rendszámában utolsó szám.
Mondjuk kíváncsi lennék egy rendőr arcára, mikor a cég német rendszámú gépjárművén keresi az uccsó számjegyet (ui két betűre végződik)  ;)
Az nem baj, a betű senkit nem érdekel, de van benne legalább egy db szám, nem?
Így van, az uccsó számjegy a döntő. Slussz-passz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #438 Dátum: 2009.05.20 10:18:01 »
Anno én is így voltam a robogó témával.... 0 hozzáértéssel, de a használt autó-kereséshez hasonló, minden részletre kiterjedő, sziszi-fuszi keresgéléssel eltöltött 3-4 hónap után kikristályosodott, hogy milyen robeszre (motor/felépítés/márka/típus) van szükségem, illetve milyet szeretnék. kb. 50 motor tetszett meg, ebből 20-at felhívtam, 10-et később is visszahívtam, 1-ért utaztam mikrobusszal 320 km-t, és végül megvettem egy 2001.-es Aprilia SR50-t, amit a mai napig imádok! 2 évig napi rendszerességgel, majd 1,5 évig egyáltalán nem használtam. 3 hete elővettem, lemostam, majd 6. rúgásra (mert az akksi már lemerült) beindult. Újra napi használatban van, az akksi visszatöltődött, a fogyasztása baráti (~3 l/100 km - nem Di-Tech, de cserébe nagyon megy), ketyeg, mint egy Doxxa. Ezzel nincs nagy forgalom, nincs dugó, forróság, parkolóhely-hiány, parkolódíj, szervizköltség (na, jó: 2x elvittem un. szezon előtti átnézésre, 2,5 eFt/alkalom) stb... Éves biztosítási díja 2.500.-Ft(!). Nem voltam/vagyok kényszerpályán, autózhatnék is naponta, de ez...ez teljesen más feeling! A kezdő felszerelésről pedig annyit, hogy egy jó bukó + lánc + eü-csomag, szumma max. 30e Ft. Ha protektorokban/ruhákban gondolkodsz, ne is kezdj robogózni....

Hasonlóképpen látom én is a dolgot. Nekem is van egy sisakom, igaz van egy motoros dupla bőrdzsekim, kesztyű és annyi. Ha hosszabb útra megyek, akkor mindíg a bőrdzseki van rajtam, max. egy pólóval. Kisvárosban meg úgysem hajt az ember ezerrel, ismerős mindíg van.....  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #439 Dátum: 2009.05.20 11:27:36 »
ez mikor mehet???

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #440 Dátum: 2009.05.20 12:09:26 »
Ha protektorokban/ruhákban gondolkodsz, ne is kezdj robogózni....

Amíg nem estem el, addig hasonlóan gondolkoztam, de ezzel nagyon nem értek egyet, minimum térd-könyök-gerincvédő+egy protektoros kesztyű, és magasszárú cipő (ami megtartja a bokád) de inkább teljes védőcucc csizmával. A sarki boltig is, illetve mindenhova ahol mások is közlekednek...
A Trotter által linkelt videón van az ideális robogós ruházat! És még sajnos az is édeskevés egy átlagos 1200kg-s autónál
Tudom, nem kényelmes, de könnyebb megszokni, mint a mankót, vagy a tolókocsit. Ez utóbbinál olcsóbb is :)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #441 Dátum: 2009.05.21 21:07:41 »
A Poet is 10"-os.... A McGulliver 12"-os.  Majd kipróbálod, hogy mi a különbség.

Ez is számít, de a futóművön még több múlik... A Velociferon kívül vezettem még három különféle, 10 collos kerékkel szerelt robeszt (egy régi Yamaha Jogot, egy Honda Tactot, meg valamilyen Malagutit) - és mindegyik sokkal jobban rázott. Lelkiekben fel vagyok rá készülve, hogy a Poet sem tudja majd azt a rugózási kényelmet, amit a Velocifero - rénézésre is jóval egyszerűbb a futóműve. De no para, amúgy is ki szoktam kerülni a gödröket  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #442 Dátum: 2009.05.21 21:11:32 »
Mert ez utóbbi nincs  ;)
Amúgy nem akarok venni, csak eljátszottam a gondolattal.

A Neo alap valóban 490, de a Jog már 555, az Aerox meg 670.
Plusz némi kezdőfelszerelés...

Ja - egy sisak 15-20-ért, meg egy lánc pár ezerért. Oszt ennyi. Bőrkesztyűd, gondolom, amúgy is van; és nyilván akad egy dzseki is. Persze az lenne az optimális, ha az ember robeszon is mindig protektoros védőszerkóban közlekedne - de ez egész egyszerűen nem erről szól. Ez pont azt a "felpattanok rá-lepattanok róla" élet-egyszerűsítő, ügyintézés-gyorsító jelleget ölné ki belőle, amiről a robogózás elsősorban szól.

Ami a hozzáértést illeti - ezért mondtam, hogy vegyél fiatal, pár éves márkás gépet, 200 körül. És szvsz innen a Fórumról is simán találnál embert, aki elmenne veled megnézni  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #443 Dátum: 2009.05.21 21:17:11 »
Amíg nem estem el, addig hasonlóan gondolkoztam, de ezzel nagyon nem értek egyet, minimum térd-könyök-gerincvédő+egy protektoros kesztyű, és magasszárú cipő (ami megtartja a bokád) de inkább teljes védőcucc csizmával. A sarki boltig is, illetve mindenhova ahol mások is közlekednek...

Akkor inkább nem is robogózok. Tudod, ki fog egy boltba elugráshoz beöltözni, meg egyáltalán nyáron a városban ilyen szerkóban robogózni  :nonono: ... Akkor inkább megyek bármi mással, de nem robogóval. Ez nem erről szól.

Biztonsági szempontból, a szó szoros értelmében véve, igazad van persze - csak így tényleg kínlódás lenne az egész, és nemhogy időt nem nyernél vele, de még veszítenél is. Akkor már tényleg inkább az autó  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #444 Dátum: 2009.05.21 21:19:28 »
Mondjuk kíváncsi lennék egy rendőr arcára, mikor a cég német rendszámú gépjárművén keresi az uccsó számjegyet (ui két betűre végződik)  ;)

Ez az osztrák rendszám, amiről te beszélsz. A németnek nincsenek betűk a végén. Példa az osztrák rendszámra: LZ-246-AV; példa a németre: NOH-K 827.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #445 Dátum: 2009.05.26 23:10:17 »
Ma nyélbe üttetett a biznisz Herr Ritter Trotter és jómagam között, elhoztam tőle a Yamahát  :D :yes: :clap: ... Jóbarátom Carina E kombijának hátuljában utazott le Pécsre - jó móka volt berakodni, hárman is nehezen boldogultunk vele  :whistling: ... Az utat aztán sikeresen abszolváltuk anélkül, hogy akár olaj, akár benzin kifolyt volna belőle (pedig idő hiányában mindkettőt benne hagytuk).

Előtte ki is próbáltam kicsit a gépet - nagy királyság, a motor gyönyörűen szól, ereje is van; a váltó hibátlanul teszi a dolgát (tök fura az automata váltó-feeling így, kismotoron!); az üléspozíció kényelmes, a fék a Velociferom után meglepően jó  :yes: ! 1982-es japó technika rulez  :cool2:

További infók később!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gábor33

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Corolla 1,4 VVTI 2001 linea terra 5 ajtós
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #446 Dátum: 2009.05.27 13:13:12 »
Amíg nem estem el, addig hasonlóan gondolkoztam, de ezzel nagyon nem értek egyet, minimum térd-könyök-gerincvédő+egy protektoros kesztyű, és magasszárú cipő (ami megtartja a bokád) de inkább teljes védőcucc csizmával. A sarki boltig is, illetve mindenhova ahol mások is közlekednek...

Akkor inkább nem is robogózok. Tudod, ki fog egy boltba elugráshoz beöltözni, meg egyáltalán nyáron a városban ilyen szerkóban robogózni  :nonono: ... Akkor inkább megyek bármi mással, de nem robogóval. Ez nem erről szól.

Biztonsági szempontból, a szó szoros értelmében véve, igazad van persze - csak így tényleg kínlódás lenne az egész, és nemhogy időt nem nyernél vele, de még veszítenél is. Akkor már tényleg inkább az autó  ::)
Sziasztok!
Jelenleg minden nap napi 70km-t robogózok (Scarabeo 50ccm) Újpestről Alsónémedibe és vissza. Ez napi 1,5 órámba kerül. A moci megy 80km/h-t...Én vettem protektoros kabátot (cordura lélegzős) és 40e Ft-os sisakot is. Nadrág pedig őszre lesz.  Az a véleményem, hogy az öltözködés nagyban függ attól, hogy mire akarod használni. A belvárosban ahol te is alig férsz el az álló kocsik között és csak pár km-t mész vele akkor elég a sisak. De ha már pl a Váci úton, a Hungárián, a Soroksári úton vagy a Szentendrei úton mész ajánlom a protektorokat.  Amúgy semmivel sem bonyolultabb felvenni egy olyan kabátot ami megvéd.........
  Nekem fekete a kabátom, még is kibírom a 30 fokban a HUngárián araszolva is.

TUZI

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 143
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #447 Dátum: 2009.05.27 14:11:16 »
Hy.

Hogy örülhetnek neked a régi 5-sön.:-)))
Mondom ezt én aki szintén nem igen száguldozik az öreg vasakkal.:-))))
Az öltözködésről , is meg van a magán véleményem, de azt hiszem inkább megtartom magamnak.:-)))))
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.27 14:16:39 írta kleingy »
TUZI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #448 Dátum: 2009.05.27 19:57:38 »
Hy.

Hogy örülhetnek neked a régi 5-sön.:-)))
Mondom ezt én aki szintén nem igen száguldozik az öreg vasakkal.:-))))
Az öltözködésről , is meg van a magán véleményem, de azt hiszem inkább megtartom magamnak.:-)))))

Én már láttam miben nyomod, múlt szombaton, amikoris ismét megcsodál6tam a PANCSIT! És a hangja 1xűen gyönyörű!  :clap: :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #449 Dátum: 2009.05.27 20:01:27 »
Ma nyélbe üttetett a biznisz Herr Ritter Trotter és jómagam között, elhoztam tőle a Yamahát  :D :yes: :clap: ... Jóbarátom Carina E kombijának hátuljában utazott le Pécsre - jó móka volt berakodni, hárman is nehezen boldogultunk vele  :whistling: ... Az utat aztán sikeresen abszolváltuk anélkül, hogy akár olaj, akár benzin kifolyt volna belőle (pedig idő hiányában mindkettőt benne hagytuk).

Előtte ki is próbáltam kicsit a gépet - nagy királyság, a motor gyönyörűen szól, ereje is van; a váltó hibátlanul teszi a dolgát (tök fura az automata váltó-feeling így, kismotoron!); az üléspozíció kényelmes, a fék a Velociferom után meglepően jó  :yes: ! 1982-es japó technika rulez  :cool2:

További infók később!

Na ja, jót hasított a két gép ÍGyömrő-szerte!

Még annyit, hogy robogós felvezetés volt, a M4- fele, hogy Palaczkék minél hamarabb a pályán lehessenek.

Őszintén szólva nagyon sajnálom, hogy elkerült a Yamaha, de nálam csak állt, Palaczk Mesternél biztosan jó helyen lesz, illik a "társulatba", és mindennapos használatba lép elő. :yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.