Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 413007 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #420 Dátum: 2009.05.16 08:57:55 »
A "nagy" nevű robogók mennyivel jobbak, mint a másodvonalbeliek? Amennyi az árukból következik, vagy azért a nevet is jócskán finanszírozni kell?  ::)

Nem csak a márka számít; sokat nyom a latban a típus is (nem ritkán többet, mint a márka), ugyanis nagyon lényeges, hogy milyen motor van az adott robogóban. Mivel hogy kis túlzással az összesben néhány alapkonstrukció variációi lelhetők fel; és ez nem mindegy, hogy melyik. Hozzáértők a Yamaha/Minarelli motorra esküsznek leginkább, míg pl. a Suzuki/Morini vagy a Piaggio problémásabb.

Amúgy meg, az ár eléggé tükrözi a minőséget. Az igazán olcsó, kínai vacakokat pár ezer km után kvázi ki lehet dobni. A koreaiak már sokkal jobbak, talán az övék a legjobb ár/érték arány. Az igazán márkásoknál, ahogy az előbb is írtam, sok múlik a típuson; amúgy itt is igaz, ugyanúgy mint az autóknál, hogy a legkevesebb gond a japánokkal van; azokon belül is sokan a Yamahát emelik ki. De pl. a Minarelli (Yamaha) blokkal szerelt olasz robogók jó része is nyugodtan vállalható.

Ugyanez igaz a használtakra is: akik gyakran szerelnek robogókat, azok elsősorban a Yamahákat, illetve a más márkájú, de Yamaha/Minarelli blokkal szerelt gépeket javasolják (ilyenek pl. Trotter és kmr mocijai is).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #421 Dátum: 2009.05.17 16:21:29 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #422 Dátum: 2009.05.17 16:39:26 »
Nem csak a márka számít; sokat nyom a latban a típus is (nem ritkán többet, mint a márka), ugyanis nagyon lényeges, hogy milyen motor van az adott robogóban. Mivel hogy kis túlzással az összesben néhány alapkonstrukció variációi lelhetők fel; és ez nem mindegy, hogy melyik. Hozzáértők a Yamaha/Minarelli motorra esküsznek leginkább, míg pl. a Suzuki/Morini vagy a Piaggio problémásabb.
Köszi a választ. Csak kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen áron vannak most robogók (újonnan), A Yamahák, Hondák 600e körültől, a kínálat másik vége a "hipermarketes" csoport, olyan 100-150 között. Van még  Keeway, ami "normális" áron leledzik.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #423 Dátum: 2009.05.17 17:01:15 »
Nem ajánlanám a Keeway-t, habár az a legjobb a keletiek közül, leszámítva a japánokat. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #424 Dátum: 2009.05.17 17:10:07 »
Akkor asszem szmoghelyzetben marad a bringa vagy a szabadnap.  :whistling:
Vagy esetleg hajnalban menni melóba és késő este haza.  :hmmmm:

Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #425 Dátum: 2009.05.18 12:12:29 »
Akkor asszem szmoghelyzetben marad a bringa vagy a szabadnap.  :whistling:
Vagy esetleg hajnalban menni melóba és késő este haza.  :hmmmm:

Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?

Csak van a rendszámában utolsó szám.... Elvileg ki kell táblázni a zónahatárokon, hogy most szmogriadó van, és mivel, medig tilos behajtani.
Ha meg bemegy, akkor a rendőr, közterületfelügyelő, úgy is kiszűri.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #426 Dátum: 2009.05.18 21:55:40 »
Akkor asszem szmoghelyzetben marad a bringa vagy a szabadnap.  :whistling:
Vagy esetleg hajnalban menni melóba és késő este haza.  :hmmmm:

Nade mi a fenének akarsz ÚJ robogót venni  :ph34r: ? 150-200 között tökéletes, márkás, elég fiatal használt gépek vannak (50-60-ért is van simán használható robogó, de ennek a vételéhez már hozzáértés erősen javasolt). Új robogót venni még nagyobb ráfizetés (az értékvesztés miatt), mint új autót. Arról nem beszélve, hogy márkás, új robogót csak az vegyen, aki 100 %-ig védett helyen tudja tartani - mert különben olyan hamar el fogják lopni, hogy az nem kifejezés.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.18 22:13:27 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #427 Dátum: 2009.05.18 22:10:17 »
Habár nagyon kibic vagyok a témában, de néhány robogós haverom tapasztalatát adom tovább: ha olyan környéken akarod  használni, ahol rosszak az utak, akkor nagyon megfontolandó, hogy mekkora kerékátmérőjűt veszel...!
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #428 Dátum: 2009.05.18 22:10:17 »
A Yamahák, Hondák 600e körültől...

Én is megnéztem: 490 ezer egy Neos induló ára, a Yamaha hivatalos oldalán :excl: És ez listaár, amiből még tutira lehet faragni valamit. Most nem néztem utána, de tutira van más, márkás robogó is kb. ennyiért.

Bár, mondom, szvsz ennyi pénzt egy 50-es robogóért kiadni hülyeség. 500-ért lehet venni egy korrekt állapotú, aránylag fiatal Suzuki Burgmant  :hmmmm: ... Vagy egy normális autót. Én úgy vagyok vele, hogy arányokban gondolkodom: egy 50 köbcentis városi rohangálóért, ami azért van hogy minél olcsóbban elvigyen A-ból B-be, nem adnék többet, mint 150 ezer forint. Különben az első néhány évben értékvesztésre kidobod az egészet, amit megspórolsz a fogyasztáson egy autóhoz képest. Sőt. Ahhoz ezért bazi sokat kell robogózni, hogy pár év alatt többszáz ezret megspórolj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #429 Dátum: 2009.05.18 22:12:10 »
Habár nagyon kibic vagyok a témában, de néhány robogós haverom tapasztalatát adom tovább: ha olyan környéken akarod  használni, ahol rosszak az utak, akkor nagyon megfontolandó, hogy mekkora kerékátmérőjűt veszel...!

Az stimmel, naná. A nagykerekűek (mint pl. Aprilia Scarabeo) sokkal kényelmesebbek. Egy 10 collos kerekűvel (ilyen volt a Velociferom is) azért már nem túl jó érzés eltrafálni egy nagyobb úthibát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #430 Dátum: 2009.05.19 10:16:38 »
A Poet is 10"-os.... A McGulliver 12"-os.  Majd kipróbálod, hogy mi a különbség.

És nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy 2T, vagy 4T. Ugyanis a négyütemű 50-es sokkal gyengébb, lassabb (kisebb teljesítményű), viszont környezetkímélőbb, mint a 2T.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #431 Dátum: 2009.05.19 20:15:19 »
Nade mi a fenének akarsz ÚJ robogót venni  :ph34r: ? 150-200 között tökéletes, márkás, elég fiatal használt gépek vannak (50-60-ért is van simán használható robogó, de ennek a vételéhez már hozzáértés erősen javasolt).
Mert ez utóbbi nincs  ;)
Amúgy nem akarok venni, csak eljátszottam a gondolattal.

A Neo alap valóban 490, de a Jog már 555, az Aerox meg 670.
Plusz némi kezdőfelszerelés...
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #432 Dátum: 2009.05.19 20:18:15 »
Apropó: külföldi rendszámú autóknál mi a helyzet szmogriadó esetén?
Csak van a rendszámában utolsó szám.... Elvileg ki kell táblázni a zónahatárokon, hogy most szmogriadó van, és mivel, medig tilos behajtani.
Ha meg bemegy, akkor a rendőr, közterületfelügyelő, úgy is kiszűri.
Akkor ez sem járható.
Ha jól tudom, akkor Pesten a zónahatár a településjelző tábla  ::)
Mondjuk kíváncsi lennék egy rendőr arcára, mikor a cég német rendszámú gépjárművén keresi az uccsó számjegyet (ui két betűre végződik)  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #433 Dátum: 2009.05.19 22:16:50 »
Amúgy nem akarok venni, csak eljátszottam a gondolattal.
A Neo alap valóban 490, de a Jog már 555, az Aerox meg 670.
Plusz némi kezdőfelszerelés...

Anno én is így voltam a robogó témával.... 0 hozzáértéssel, de a használt autó-kereséshez hasonló, minden részletre kiterjedő, sziszi-fuszi keresgéléssel eltöltött 3-4 hónap után kikristályosodott, hogy milyen robeszre (motor/felépítés/márka/típus) van szükségem, illetve milyet szeretnék. kb. 50 motor tetszett meg, ebből 20-at felhívtam, 10-et később is visszahívtam, 1-ért utaztam mikrobusszal 320 km-t, és végül megvettem egy 2001.-es Aprilia SR50-t, amit a mai napig imádok! 2 évig napi rendszerességgel, majd 1,5 évig egyáltalán nem használtam. 3 hete elővettem, lemostam, majd 6. rúgásra (mert az akksi már lemerült) beindult. Újra napi használatban van, az akksi visszatöltődött, a fogyasztása baráti (~3 l/100 km - nem Di-Tech, de cserébe nagyon megy), ketyeg, mint egy Doxxa. Ezzel nincs nagy forgalom, nincs dugó, forróság, parkolóhely-hiány, parkolódíj, szervizköltség (na, jó: 2x elvittem un. szezon előtti átnézésre, 2,5 eFt/alkalom) stb... Éves biztosítási díja 2.500.-Ft(!). Nem voltam/vagyok kényszerpályán, autózhatnék is naponta, de ez...ez teljesen más feeling! A kezdő felszerelésről pedig annyit, hogy egy jó bukó + lánc + eü-csomag, szumma max. 30e Ft. Ha protektorokban/ruhákban gondolkodsz, ne is kezdj robogózni....
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.19 22:18:57 írta hazard »
hazard

TUZI

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 143
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #434 Dátum: 2009.05.19 22:24:53 »
Amúgy nem akarok venni, csak eljátszottam a gondolattal.
A Neo alap valóban 490, de a Jog már 555, az Aerox meg 670.
Plusz némi kezdőfelszerelés...

Anno én is így voltam a robogó témával.... 0 hozzáértéssel, de a használt autó-kereséshez hasonló, minden részletre kiterjedő, sziszi-fuszi keresgéléssel eltöltött 3-4 hónap után kikristályosodott, hogy milyen robeszre (motor/felépítés/márka/típus) van szükségem, illetve milyet szeretnék. kb. 50 motor tetszett meg, ebből 20-at felhívtam, 10-et később is visszahívtam, 1-ért utaztam mikrobusszal 320 km-t, és végül megvettem egy 2001.-es Aprilia SR50-t, amit a mai napig imádok! 2 évig napi rendszerességgel, majd 1,5 évig egyáltalán nem használtam. 3 hete elővettem, lemostam, majd 6. rúgásra (mert az akksi már lemerült) beindult. Újra napi használatban van, az akksi visszatöltődött, a fogyasztása baráti (~3 l/100 km - nem Di-Tech, de cserébe nagyon megy), ketyeg, mint egy Doxxa. Ezzel nincs nagy forgalom, nincs dugó, forróság, parkolóhely-hiány, parkolódíj, szervizköltség (na, jó: 2x elvittem un. szezon előtti átnézésre, 2,5 eFt/alkalom) stb... Éves biztosítási díja 2.500.-Ft(!). Nem voltam/vagyok kényszerpályán, autózhatnék is naponta, de ez...ez teljesen más feeling! A kezdő felszerelésről pedig annyit, hogy egy jó bukó + lánc + eü-csomag, szumma max. 30e Ft. Ha protektorokban/ruhákban gondolkodsz, ne is kezdj robogózni....

"Nem voltam/vagyok kényszerpályán, autózhatnék is naponta, de ez...ez teljesen más feeling!"


Bizony.:-)))))))))))) Minap mentem "pár" Km-et.:-))) Mocival, élmény, ugyan ez autóval, mégha , sokkal kényelmesebb is (légkondi, csend, stb.)  egész más. Talán már ide is íratm, ezt nem lehet elmagyarázni, ez olyan mint a szerelem. Valaki vagy érzi, vagy egyszerűen nem érti.:-))))
TUZI