Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 413030 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #330 Dátum: 2008.09.14 18:47:57 »
Mester, a németeknél sem lehet B jogsival 50 ccm-nél nagyobb motort vezetni. A régi III-as osztályú Führerschein-al, vagyis a régi személyautó-jogsival valóban lehetett (de 125-ös, és nem 150-es köbcenti-limittel) - de amióta bevezették az új, A-B-C stb. kategóriás jogsikat (ezek a kategóriák gyakorlatilag megfelelnek a mieinknek), azóta nem lehet, csak 50 köbcentivel bezárólag. Ahogy nálunk is. 50 és 125 ccm közötti motorhoz kell a németeknél az A1-es jogsi, afölött, de max 25 kW teljesítménnyel az A korlátozott, efölött pedig az A.

Érdekesség, hogy a régi III-as osztályú jogsival lehetett teherautót is vezetni, 7.5 tonna össztömegig! Az új B kategóriással már csak 3.5 tonnáig lehet - megintcsak ugyanúgy, mint nálunk.

Meg lehet nézni mindezt itt. De a wikipedián is szép részletes szócikk van róla.

Amúgy az EU nagy részében ez a megoldás érvényes, tehát személyautó-jogsival jellemzően max. 50 köbcentis motort lehet vezetni. Ugyanakkor tényleg vannak kivételek ez alól, mert Ausztriában vezethetsz B-jogsival max. 125 köbcentis motort - amennyiben a teljesítménye a 11 kW-ot nem haladja meg.

Oké, roszz infóm volt, nem néztem utána. Kösz a linket végigböngésztem. Érdekes, hogy ott van "S" osztály is, amivel a pöttömöket lehet vezetni. Pl. Ligier Ambra. A Dai megvétele előtt gondolkoztunk egy ilyen megvételén a gyerkőcnek. Nem kellett volna a  jogsi, csak egy vezetői engedély... 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #331 Dátum: 2008.09.14 20:43:16 »
Nagyon szép a kis járgány, Mester, gratula hozzá  :clap: ! A színkombináció különösen tetszik, a hab a tortán: a fehér oldalú gumik  :cool2: !
(Sajnos a gmailes fiókomba nem tudok belépni, ezért ott nem tudtam megnézni...)
Átküldtem a Toyotásba.
Köszi, tegnap csapattam egy "féltankos" kört. Olyan 70-75 lehet a vége...  Vagy már írtam?  :sweatdrop:

Megnéztem - nagyon szép, tetszik  :yes: ! A végsebességet nem írtad - 70-75 tök jó, mondjuk általában ezek az olasz nagytestű 50-esek szoktak is ennyit menni  :cool2: ... Kérdés, mennyire pontos az óra? Mert pl. egyik barátom Aprilia SR-je óra szerint vitte a 90-et  :eek: ... aztán lemértem, és kiderült, hogy a 90 valójában 75  :whistling: (na, nem mintha ez rossz lenne). A Velocifero-m viszont "csak" 65-öt megy óra szerint, de gyanítom (még nem mértem), hogy ez akár kicsit több is lehet, mert óra szerint 60-al is gyorsabb vagyok a városban, mint a legtöbb autó  :innocent:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #332 Dátum: 2008.09.15 09:00:20 »
Megnéztem - nagyon szép, tetszik  :yes: ! A végsebességet nem írtad - 70-75 tök jó, mondjuk általában ezek az olasz nagytestű 50-esek szoktak is ennyit menni  :cool2: ... Kérdés, mennyire pontos az óra? Mert pl. egyik barátom Aprilia SR-je óra szerint vitte a 90-et  :eek: ... aztán lemértem, és kiderült, hogy a 90 valójában 75  :whistling: (na, nem mintha ez rossz lenne). A Velocifero-m viszont "csak" 65-öt megy óra szerint, de gyanítom (még nem mértem), hogy ez akár kicsit több is lehet, mert óra szerint 60-al is gyorsabb vagyok a városban, mint a legtöbb autó  :innocent:

Ebben is állítolag az SR vizes blokkja van. Annyira még nem mélyültem el a rejtelmeibe, csak félig szedtem szét, de tervezem, hogy lebontom az összes (mintegy 13 elem) borítást és szépen végigtisztogatom, ha kell festem a vázat. Amit láttam idáig az a vastag porréteg, és egy elszáradt darázsfészek a burkolat alatt. Nomeg némi olaj a hátsó kerék felett. :eek: Megijedtem aztán kiderítettem, hogy az olajtank helyett elődöm egy tisztességes adag motorolajat melléöntött és így csupa olaj lett a hátsólámpa borítása, a kerék és úgy általában minden. Csak nem takarította el. :censored: Így aztán pucoltam, de még nem tökéletes.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #333 Dátum: 2008.09.15 11:19:54 »
Gratula. A legjobb választás  ::)
Nekem 2007-es FZ6 Fazerem van, a 78le változat, fekete színben ::)

Megvan a moci! Végül Yamaha FZ6 Fazer S2 ABS lett, "ocean depth" (mélykék) színben. Link
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #334 Dátum: 2008.09.15 17:27:18 »
Ebben is állítolag az SR vizes blokkja van. Annyira még nem mélyültem el a rejtelmeibe, csak félig szedtem szét, de tervezem, hogy lebontom az összes (mintegy 13 elem) borítást és szépen végigtisztogatom, ha kell festem a vázat. Amit láttam idáig az a vastag porréteg, és egy elszáradt darázsfészek a burkolat alatt. Nomeg némi olaj a hátsó kerék felett. :eek: Megijedtem aztán kiderítettem, hogy az olajtank helyett elődöm egy tisztességes adag motorolajat melléöntött és így csupa olaj lett a hátsólámpa borítása, a kerék és úgy általában minden. Csak nem takarította el. :censored: Így aztán pucoltam, de még nem tökéletes.

Ismét a szokásos maximalizmus  :yes: ... Csak ezért szétszedni, hogy megpucováljam meg festegessem a vázat? Tudod, mikor  :whistling: ... Nekem a robogó csak haszonállat. Ráülök és megyek vele. Az enyémet még le sem mostam az egy év alatt, mióta megvan  ::) ...

(Az autó, az persze más dolog.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #335 Dátum: 2008.09.15 19:23:20 »
Ismét a szokásos maximalizmus  :yes: ... Csak ezért szétszedni, hogy megpucováljam meg festegessem a vázat? Tudod, mikor  :whistling: ... Nekem a robogó csak haszonállat. Ráülök és megyek vele. Az enyémet még le sem mostam az egy év alatt, mióta megvan  ::) ...(Az autó, az persze más dolog.)
Nekem kedves időtöltés és a kíváncsiságom kielégítése. Az ilyen viszonylag egyszerű szerkezeteket simán szétszedem, mert biztos vagyok benne, hogy össze is tudom szerelni. A kocsival már óvatosabb vagyok, habár az alapszintű karbantartásokon túllépve egy pár dolgot simán bevállalnék. Csak hát ugye az idő, amivel hadilábon állok. Ha van rá idő, akkor meg a robesz ieális terlület, mert azt akármikor abbahagyhatom, akár széjjelszedve is. a kocsinak meg ugye menni kell...

Szóval így állok hozzá ehhez a kérdéshez. Igaz is kedves Mester, annyi teszted van, nem kanyarítanál szabad idődben egy Aprilia McGulliver Limited Edition-ról (Bj: 1998. 50 ccm Minarelli vizes blokk) valami tesztet, vagy műszaki leírást? Olaszból baromi gyenge vagyok, hátha Neked lenne valami támpontod...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #336 Dátum: 2008.09.15 19:25:49 »
Gratula. A legjobb választás  ::)
Nekem 2007-es FZ6 Fazerem van, a 78le változat, fekete színben ::)
Köszi. Én is remélem, hogy jól választottam. Hosszasan bogarásztam a szóba jöhető gépeket, mire erre esett a választás. Egyelőre még bejáratós, alig 1500 km van benne. :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #337 Dátum: 2008.09.15 19:41:18 »
Ismét a szokásos maximalizmus  :yes: ... Csak ezért szétszedni, hogy megpucováljam meg festegessem a vázat? Tudod, mikor  :whistling: ... Nekem a robogó csak haszonállat. Ráülök és megyek vele. Az enyémet még le sem mostam az egy év alatt, mióta megvan  ::) ...(Az autó, az persze más dolog.)
Nekem kedves időtöltés és a kíváncsiságom kielégítése. Az ilyen viszonylag egyszerű szerkezeteket simán szétszedem, mert biztos vagyok benne, hogy össze is tudom szerelni. A kocsival már óvatosabb vagyok, habár az alapszintű karbantartásokon túllépve egy pár dolgot simán bevállalnék. Csak hát ugye az idő, amivel hadilábon állok. Ha van rá idő, akkor meg a robesz ieális terlület, mert azt akármikor abbahagyhatom, akár széjjelszedve is. a kocsinak meg ugye menni kell...

Szóval így állok hozzá ehhez a kérdéshez. Igaz is kedves Mester, annyi teszted van, nem kanyarítanál szabad idődben egy Aprilia McGulliver Limited Edition-ról (Bj: 1998. 50 ccm Minarelli vizes blokk) valami tesztet, vagy műszaki leírást? Olaszból baromi gyenge vagyok, hátha Neked lenne valami támpontod...

Figyi, félre ne érts, neked van igazad, nem vagyok egy cseppet sem büszke rá, hogy nem foglalkozom a robesszal  :whistling: ... Csak nekem is ott van az időtényező, és ha mégis akad valami időm járműápolásra, akkor azt inkább a (mostanában egyébként szintén nem túl gyakran pucovált) Camryre fordítom. A szétszedéssel meg egyébként is nagyon csínján bánok, főleg a robogónál, amihez egyáltalán nem értek.

A tesztekkel az a gond, hogy nekem motoros újságom egyáltalán nincs  ::) ... Autóról előszedek neked szinte bármit, de motorokról, robogókról semmi anyagom nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #338 Dátum: 2008.09.15 19:58:05 »
Nekem kedves időtöltés és a kíváncsiságom kielégítése. Az ilyen viszonylag egyszerű szerkezeteket simán szétszedem, mert biztos vagyok benne, hogy össze is tudom szerelni. A kocsival már óvatosabb vagyok, habár az alapszintű karbantartásokon túllépve egy pár dolgot simán bevállalnék. Csak hát ugye az idő, amivel hadilábon állok. Ha van rá idő, akkor meg a robesz ieális terlület, mert azt akármikor abbahagyhatom, akár széjjelszedve is. a kocsinak meg ugye menni kell...
Szóval így állok hozzá ehhez a kérdéshez. Igaz is kedves Mester, annyi teszted van, nem kanyarítanál szabad idődben egy Aprilia McGulliver Limited Edition-ról (Bj: 1998. 50 ccm Minarelli vizes blokk) valami tesztet, vagy műszaki leírást? Olaszból baromi gyenge vagyok, hátha Neked lenne valami támpontod...
Figyi, félre ne érts, neked van igazad, nem vagyok egy cseppet sem büszke rá, hogy nem foglalkozom a robesszal  :whistling: ... Csak nekem is ott van az időtényező, és ha mégis akad valami időm járműápolásra, akkor azt inkább a (mostanában egyébként szintén nem túl gyakran pucovált) Camryre fordítom. A szétszedéssel meg egyébként is nagyon csínján bánok, főleg a robogónál, amihez egyáltalán nem értek.
A tesztekkel az a gond, hogy nekem motoros újságom egyáltalán nincs  ::) ... Autóról előszedek neked szinte bármit, de motorokról, robogókról semmi anyagom nincs.
Oké, megértem én, nekem ez a kikapcsolódás, meg a fórumozás, és a klub.
Kellő elszántsggal már van user és service manualom is. :devil:



« Utoljára szerkesztve: 2008.09.15 20:17:57 írta Palaczk »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #339 Dátum: 2008.09.15 20:22:02 »
Oké, megértem én, nekem ez a kikapcsolódás, meg a fórumozás, és a klub.
Kellő elszántsggal már van user és service manualom is. :devil:

Na, a Fórum, az nekem is nem kevés időmet tölti ki  :whistling: ...

Amúgy meg az a gond, hogy nappal kevés a szabadon felhasználható időm. Mert vagy az van, hogy reggel 7-től este 7-ig nappalos műszakot nyomok (ami értelemszerűen az adott nappal kilövi) - vagy este 7-től reggel 7-ig éjszakás műszak, ezután viszont általában legalább délután 2-3-ig aludnom kell, főleg, ha este 7-re megint jönnöm kell vissza. Így aztán a nappalból nem sok marad, főleg nem most, hogy egyre rövidebb  ::) ... Nyáron még csak-csak lett volna, de akkor meg általában rohantam le a Balatonra, ahogy adódott mondjuk egy 24 órás "lyuk" két műszak között. Ami persze, szó se róla, kellemes időtöltés volt  :yes: ... Csak hát így járműápolásra nem sok felesleges kapacitása marad az embernek  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #340 Dátum: 2009.01.05 22:11:17 »
Motorosok! Egész jó akció a szezonkezdéshez :otlet:
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #341 Dátum: 2009.01.06 16:22:23 »
Jó kis akció, de az enyémen nincs is lánc... :ph34r:

Viszont az ülést leszedtem és átbőröztetem.  :yes:
Van rajta két szakadás, és így nem vízbiztos. :no:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #342 Dátum: 2009.01.06 19:24:42 »
Jó kis akció, de az enyémen nincs is lánc... :ph34r:

Robogó :tt2: :surrender:
A legtöbb motorkerékpár még láncos... Ma rendeltem egy ilyen csomagot édesapám születésnapjára... A táska úgysem kell neki, meg az újság sem... jó üzlet-hasznos ajándék [rohog]
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #343 Dátum: 2009.01.07 14:46:10 »
Jó kis akció, de az enyémen nincs is lánc... :ph34r:

Robogó :tt2: :surrender:
A legtöbb motorkerékpár még láncos... Ma rendeltem egy ilyen csomagot édesapám születésnapjára... A táska úgysem kell neki, meg az újság sem... jó üzlet-hasznos ajándék [rohog]
Jóvanna, azóta gondolkodtam és a Yamaha láncos....  [rohog] :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #344 Dátum: 2009.01.09 06:20:55 »
Ha már ilyen topic is van... Kaptam egy Yamaha Beluga 125-t, némi hiányossággal. Leengedték az olajat belőle, mert talán főtengelycsapágyas és javítani akarták. Be szeretném indítani, de ahhoz kellene bele olaj. Még motorolajat találtam is bele, de hajtóműolaj milyen kell bele (ami a hátsó keréknél beöntendő...)? Találtam neten egy XC125 Riva leírást (amerikában futott ezen a néven, ha jól értelmeztem a találtakat), abban azt írja, Yamalube 4 vagy 10W30 és a "Final gear oil" szintén ez! Máshol, robogós oldalon viszont 80W90 olajat írtak, még a feltöltési mennyiség is stimmel, 0,15 l. Azért a két olaj között van némi különbség... Ha valaki tudna segíteni, megköszönném!