Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 413827 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #285 Dátum: 2008.05.04 15:53:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, már írtad, hogy koszos a karbi ;) ... Csakhogy a karbit a szerelõ leszedte és kipucolta. Utána a motor ment is - 30 km-t, aztán megint behalt, méghozzá menet közben. Vagyis szerintem utánpótlást kap koszból, nyilván a tankból; és mivel a tank és a karbi között üa.szûrõ is van, ezért szilárd kosz nyilván kizárva, ergo alkalmasint víz lehet az a bizonyos "kosz".
Na most ezen elvileg a denszesz segít - a gyakorlatban viszont nem segített, pedig beleöntöttem vagy 2 decit, 2 liter benzinhez :roll: ...
Úgyhogy továbbra is részemrõl az értetlenség :|
(...)
Most az jön, hogy fejre állítjuk a motort egy barátommal, és kiöntjük belõle a tank tartalmát (gondoltam arra is, hogy leszívom egy csõvel, de így valszeg jobban kijön minden az aljáról is). Ezután kirakom a napra nyitott tanksapkával egy idõre (mondjuk egy-két napra), hogy végképp száradjon ki/párologjon el minden, ami esetleg még a tankban marad. A karbiban lévõ cucc (?víz?) meg bízom benne, hogy majdcsak eltûnik a fúvókán át, ugyanis nagyon-nagyon szeretném elkerülni a rengeteg elqrási opcióval "kecsegtetõ" széjjelszerelést :? ... Úgyhogy most ez lesz, aztán ha ez sem segít, majd meglátjuk, hogyan tovább.
(Mindenesetre ilyen kib... megbízhatatlan jármûvem még sosem volt.)


Az üzaszûrõ milyen állaotban van? Nem esedékes a cseréje? Abból is jöhet kosz utánpótlás..

A tank általad leírt kiszárítását nem javallanám, mert, ha nem mûanyag, akkor a napon a belsõ felérõl újabb festék, illetve reve darabok kerülhetnek majdan a benyába.  Egy alapos (trisós) mosás többet használna neki, majd egy alapos öblítést követõen jöhet bele a benya ismét.

Ha mûanyag tankos, akkor is egy alapos mosást ajánlanék, majd jöhet a szárítási periódus.

Ha két deci denszesz ment bele, abba már nemsok víz maradt.... De ezt már megbeszéltük, hogy bizonnyal szilárd koszmó xarakodik a karbiban. :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #286 Dátum: 2008.05.04 17:11:48 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Az üzaszûrõ milyen állaotban van? Nem esedékes a cseréje? Abból is jöhet kosz utánpótlás..

A tank általad leírt kiszárítását nem javallanám, mert, ha nem mûanyag, akkor a napon a belsõ felérõl újabb festék, illetve reve darabok kerülhetnek majdan a benyába.  Egy alapos (trisós) mosás többet használna neki, majd egy alapos öblítést követõen jöhet bele a benya ismét.

Ha mûanyag tankos, akkor is egy alapos mosást ajánlanék, majd jöhet a szárítási periódus.

Ha két deci denszesz ment bele, abba már nemsok víz maradt.... De ezt már megbeszéltük, hogy bizonnyal szilárd koszmó xarakodik a karbiban. :kacsint:


Igen, megbeszéltük, de erre írtam tegnap, hogy a karbit a szerelõ szétszedte és kipucolta.

(Ne haragudj hogy "makacskodok", nagyra értékelem hogy segíteni próbálsz :) , és nem a tanácsaidat kritizálom, csak próbállak informálni, hogy te is tisztán lásd a szitut.)

Úgyhogy szvsz szilárd koszmó NEM lehet benne! Az üzemanyagszûrõ tisztának tûnik, a benne lévõ szûrõbetét szép világos színû. Nem látszik benne semmilyen kosz.

Úgyhogy én csak folyékony "koszra" (=vízre) tudnék gyanakodni. De azt meg a denszesznek már ki kellett volna purgálnia...... :?

Szal nem vágom.

Mindenképp meg fogom próbálni leereszteni a tankot. Abból, hogy mi kerül így elõ az aljáról, talán majd következtetéseket is tudok már levonni.

Ha ez nem segít, egy kollégám segítségével szétszedjük, kipucoljuk a tankot meg a karbit.

(Közben telik az idõ, és 3 literes fogyasztású robogó helyett a 10 literes fogyasztású Camryvel járok :banging: ...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #287 Dátum: 2008.05.04 18:24:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, megbeszéltük, de erre írtam tegnap, hogy a karbit a szerelõ szétszedte és kipucolta.
(Ne haragudj hogy "makacskodok", nagyra értékelem hogy segíteni próbálsz :) , és nem a tanácsaidat kritizálom, csak próbállak informálni, hogy te is tisztán lásd a szitut.)Úgyhogy szvsz szilárd koszmó NEM lehet benne! Az üzemanyagszûrõ tisztának tûnik, a benne lévõ szûrõbetét szép világos színû. Nem látszik benne semmilyen kosz.Úgyhogy én csak folyékony "koszra" (=vízre) tudnék gyanakodni. De azt meg a denszesznek már ki kellett volna purgálnia...... :? Szal nem vágom.Mindenképp meg fogom próbálni leereszteni a tankot. Abból, hogy mi kerül így elõ az aljáról, talán majd következtetéseket is tudok már levonni.Ha ez nem segít, egy kollégám segítségével szétszedjük, kipucoljuk a tankot meg a karbit.(Közben telik az idõ, és 3 literes fogyasztású robogó helyett a 10 literes fogyasztású Camryvel járok :banging: ...)

Oké, majd ha kiderül valami okosság, tedd közkiccsé! Sok sikert!  :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #288 Dátum: 2008.05.08 19:51:04 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Oké, majd ha kiderül valami okosság, tedd közkiccsé! Sok sikert!  :kacsint:


Nem akarom elkiabálni, de hétfõ óta a motor hibátlanul mûködik :pofa: ... Azóta minden nap mentem vele, és teljesen kifogástalan. Úgyhogy TALÁN :ima: .................

Hétfõn egyik kollégám, aki nagy ezermester és szerel mindenféle kis motort, kipróbálta, és valamit adjusztált rajta. Nemtom hogy mit, lévén én dolgoztam közben. Nos, akármit is csinált rajta, azóta a gép rendben dolgozik :D ... Most hogy ez véletlen egybeesés-e és eddigre tette meg a hatását a denszesz, vagy ténylegesen a kollégám beavatkozása gyógyította meg, az már nem derül ki.

Amúgy szétszedve nem lett, tank sem lett leeresztve vagy ilyesmi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #289 Dátum: 2008.05.09 12:52:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Oké, majd ha kiderül valami okosság, tedd közkiccsé! Sok sikert!  :kacsint:


Nem akarom elkiabálni, de hétfõ óta a motor hibátlanul mûködik :pofa: ... Azóta minden nap mentem vele, és teljesen kifogástalan. Úgyhogy TALÁN :ima: .................

Hétfõn egyik kollégám, aki nagy ezermester és szerel mindenféle kis motort, kipróbálta, és valamit adjusztált rajta. Nemtom hogy mit, lévén én dolgoztam közben. Nos, akármit is csinált rajta, azóta a gép rendben dolgozik :D ... Most hogy ez véletlen egybeesés-e és eddigre tette meg a hatását a denszesz, vagy ténylegesen a kollégám beavatkozása gyógyította meg, az már nem derül ki.

Amúgy szétszedve nem lett, tank sem lett leeresztve vagy ilyesmi.


Ez, nagyon jó hír! Örülök, hogy tudod rendeltetés-szerûen használni!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #290 Dátum: 2008.05.18 16:00:13 »
Ma reggelig tartott :| ...

Hazafelé jövet, egyenletes haladás közben egyszer csak leállt a motor, és megállt a robogó is. De marha hirtelen, úgy, mintha valami hirtelen lefojtotta volna a motort :shock: ... Mintha beszorult volna, vagy nem is tudom. Utána simán indult, viszont a dombot nem akarta mászni, megint leállt. Aztán megint beindult, de nehezen pörög fel, mintha fojtaná valami; és fura, zörgõ hang társult a motor szokásos hangjához.

Lehet, hogy most meg az erõátvitelben szállt el valami? Nem értek hozzá :banging:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #291 Dátum: 2008.05.19 18:51:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ma reggelig tartott :| ...

Hazafelé jövet, egyenletes haladás közben egyszer csak leállt a motor, és megállt a robogó is. De marha hirtelen, úgy, mintha valami hirtelen lefojtotta volna a motort :shock: ... Mintha beszorult volna, vagy nem is tudom. Utána simán indult, viszont a dombot nem akarta mászni, megint leállt. Aztán megint beindult, de nehezen pörög fel, mintha fojtaná valami; és fura, zörgõ hang társult a motor szokásos hangjához.

Lehet, hogy most meg az erõátvitelben szállt el valami? Nem értek hozzá :banging:

Pfffffff, lehet, hogy a variátor szált el, vagy csak a szíjjal van valami bibi.
Össze kell ganajozni, és eladni. Szvsz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #292 Dátum: 2008.06.14 21:19:23 »
Nagyon közel állok egy motor vásárlásához. Több éve motoszkál bennem a gondolat és úgy tűnik, most már eléggé elszánt lettem. Persze kezdő motorosként (vagy inkább újrakezdő, hiszen már idejét sem tudom, mikor motoroztam utoljára) a 600 ccm-es kategóriába tekintgetek. Ami szóba jöhet: Yamaha FZ6 SA-HG, Honda CBF600S ABS, Suzuki GSF650S ABS. A prioritási sorrend is ugyanez. A Yamaha mellett szól, hogy itt Kéthelyen (!) van hivatalos Yamaha kereskedés, a legerősebb motor (98 LE), alu váz, jó fékek, de ez a legdrágább. A Honda is jó motor, kicsit hagyományosabb kialakítással (analóg műszerek stb.), a Suzuki a legolcsóbb, de ez már egy elég régi modell.
Vélemények, tapasztalatok??? ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #293 Dátum: 2008.06.15 00:43:56 »
Idézetet írta: Palaczk
Ma reggelig tartott :| ...

Hazafelé jövet, egyenletes haladás közben egyszer csak leállt a motor, és megállt a robogó is. De marha hirtelen, úgy, mintha valami hirtelen lefojtotta volna a motort :shock: ... Mintha beszorult volna, vagy nem is tudom. Utána simán indult, viszont a dombot nem akarta mászni, megint leállt. Aztán megint beindult, de nehezen pörög fel, mintha fojtaná valami; és fura, zörgõ hang társult a motor szokásos hangjához.

Lehet, hogy most meg az erõátvitelben szállt el valami? Nem értek hozzá :banging:
Pfffffff, lehet, hogy a variátor szált el, vagy csak a szíjjal van valami bibi.
Össze kell ganajozni, és eladni. Szvsz.

Mostanra lett rendbe szedve - úgy-ahogy. "Minden baja volt" kategória  :no: ... Konkrétan: szíjat és görgőket kellett cserélni, utóbbiak rémesen néztek ki, szögletesre voltak kopva  :eek: ... Ezen felül kiderült, hogy az olajpumpa csak hébe-hóba működik, ráadásul vmi állat korábban egy benzinszűrőt applikált az olajcsőbe, így aztán alig kapott olajat a motor, ezért volt a fent leírt hirtelen megtorpanása is  :censored: ... Úgyhogy most az van, hogy előre bekevert üzemanyagot rakosgatok majd bele, és elkezdem szépen árulni, ahogy te is írod, mert nekem ebből a járgányból, köszönettel, elegem lett  :nono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #294 Dátum: 2008.06.15 11:21:27 »
A szíj és a variátor görgők eléggé kopó alkatrészek egy robogón. Viszont az sokkal nagyobb probléma, hogy hébe-hóba kapott csak olajat a motor, így nagy valószínüséggel egy motorfelújítás is kellene hamarosan...
Így lehet hogy valóban jobban jársz ha eladod!
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #295 Dátum: 2008.06.15 11:32:22 »
Én csak azt nem értem, hogy miért kellett az olajzó rendszerbe egy benzinszűrőt beapplikálni... :eek:

Talán sokat zabált, és így akarta a fogyasztás lecsökkenteni? Mondjuk akkkor meg erősen kopott a motor... :hammer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #296 Dátum: 2008.06.15 21:59:05 »
Valami nagy sumákság volt itt a háttérben, gyerekek - és rendkívül lelkiismeretlen kóklerek gányolták korábban ezt a szegény motort. Ami a motor kopását illeti: a legszebb az egészben, hogy állítólag tavaly lett felújítva... Hát ha tényleg fel lett újítva, akkor le kéne vágni a kezét annak, aki csinálta, hogy összerakta a felújított motort egy kib... szűrővel az olajcsőben, noch dazu kvázi működésképtelen olajpumpával  :2guns: ...

Állítólag a fékjei is fel lettek újítva valamikor tavaly, ehhez képest kiderült, hogy pl. a hátsó fék annyira kopott, hogy most még egyszer rá lehetett állítani a csavarral, de legközelebb már cserére szorul  :censored: ...

Na mindegy, most az erőátvitel rendben van, a karbi rendben van, kapott új gyertyát, a fékek be lettek állítva; a tankba meg keveréket öntöttünk, 1 deci olajat töltve 3 liter benzinhez. Indul, megy, szépen húz, végsebessége is jó, szóval most rendben van.

Jövő héten megy föl a hasznaltauto.-hu-ra. Most néztem, négy ilyet hirdetnek, 85-99 közötti áron. Én kiírom 79-re az enyémet, aztán majd meglátjuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #297 Dátum: 2008.06.25 18:08:46 »
... a Suzuki a legolcsóbb, de ez már egy elég régi modell.
Vélemények, tapasztalatok??? ::)

Hali! Régen jártam itt. A 650-es vizes Bandit az nem régi, tavaly vezették be, tavalyelőtt szabták át teljesen az egészet. Mindegyik motor nagyon jó, kicsik a különbségek. Épp tegnap néztem, hogy szalonban a kis Banditot fejidomost 1.5 milláért 0km-esen haza tudsz tolni. A cbf 600 s 1.88, az abs-es 2 milla és nem nagyon tudsz alkudni, örulj ha kapsz valahol. A Fazer nem tudom milyen árban van most, arról nem tudok nyilatkozni. Szerintem nem nyujt többet a cbf mint a Bandit, én azt a pénzt rákölteném ruházatra meg kipuffra, és még maradna is belőle.

Abs?

Nekem lassan belemegy a 6000 km a Banditba, eddig nagyon meg vagyok elégedve vele. A hátsó gumám ugyan lassan csereérett lesz, de legalább tapad :) Ja és azt tanácsolom neked, hogy ABS-es motort vegyél!
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.25 18:11:14 írta Peter »

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #298 Dátum: 2008.06.29 21:18:36 »
Abs?
Nekem lassan belemegy a 6000 km a Banditba, eddig nagyon meg vagyok elégedve vele. A hátsó gumám ugyan lassan csereérett lesz, de legalább tapad :) Ja és azt tanácsolom neked, hogy ABS-es motort vegyél!
Mindenképpen ABS-es gépben gondolkodok. A Yamaha FZ6-SA HG (fejidom, ABS, 98 LE motor, alu váz, négydugattyús első fékek) 2.178.000 Ft. Ugyanez HG-nélkül (78LE-s motorral) is létezik, kicsit olcsóbban, csak éppen nem kapható, mert kifogytak a készletek. Talán ősztől lenne ismét. A Honda, ahogy Te is írtad, 2 ezer híján 2 millió (ABS, 3 dugattyús első fékek, alu váz, 78 LE). Egy ismerősnek van, igaz már 4. éves, de meg van vele elégedve. A Suzuki a legolcsóbb a három közül (GSF 650 SA 1.898.000 Ft). Ha jól tudom ez acélvázas, négydugattyús első fékek, 85LE. Amúgy a Bandit nem európai (olasz) összeszerelés?

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Re: Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #299 Dátum: 2008.07.02 21:35:11 »
...A Yamaha FZ6-SA HG ... 2.178.000 Ft.
... A Honda, ahogy Te is írtad, 2 ezer híján 2 millió ...A Suzuki a legolcsóbb a három közül (GSF 650 SA 1.898.000 Ft). ...

 Amúgy a Bandit nem európai (olasz) összeszerelés?

A Banditot 1.5 milláért hazatolod, lehet alkudni, a szegediek még hirdetik is ujságokban. A Yamahánál és a Hondánál sem nagyon tudsz alkduni. Nézd meg, tapogasd meg őket. Több mint fél milla a különbség.

A Bandit made in japan.