Szerző Téma: Minden, ami motor és robogó!  (Megtekintve 415389 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #270 Dátum: 2008.04.12 22:23:34 »
Utolsó bekezdés 3. sora :mivan: :hmm: Nem rossz idõ...
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #271 Dátum: 2008.04.14 14:21:15 »
Én most múlt 7végén elõszedtem a robit, letörölgettem - még jó, hogy ponyva is van rajta a garázsban -, nem sok munka volt, aztán levegõt véve rúgtam kettõt gyújtás nélkül, majd gyújtással. Egybõl beindult, ezexerint jól sikerült a beállítás még egy évvel ezelõtt. Meg is járattam, ment, ahogyan kell, miután bemelegedett. Sajnos erõs ellenszelet kaptam, így érezhetõen visszaesett a sebesség. Nade mit várok egy 26 éves vastól...  :nagymosoly:
Erõsen gondolkodom, hogy a kormányt szétmûtön és elviszem krómoztatni, vagy egészen egyszerûen azt is felniszínre lefestem. :hmm:
De a mûanyagelemekkel is kellene valamit kezdeni, meg kellene javítani, néhány repedést.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #272 Dátum: 2008.04.14 15:21:27 »
Én már három hete nem tudom használni a robogómat :szomoru: ... Ahogy eljött a jó idõ, és elkezdtem volna érdemben használni, be is xart :x ! Ha ráhúzom a gázt, lehörög, fullad, nem pörög fel - néha magához tér, aztán újra elkezdi, random módon. Két hete látszólag meggyógyult, elindultam vele melóba, erre az utolsó fél km-en megint meghalt, úgy kellett feltolnom a dombra :hmm: ... Olyan, mintha hol kapna üzemanyagot, hol nem. 10 napja elvittem egy szerelõhöz, az meg ráült, ma hívtam hogy mi van már, közölte hogy "talán jövõ hét utáni hétre kész lesz", merthogy sok munkája van :shock: ... Faxa. 80 ezrem benn áll a kis xarosban, és egybõl megdöglik, mikor elkezdeném használni... Csodálatos megbízható olasz technika, a JBQA :evil:  :banging:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #273 Dátum: 2008.04.15 15:47:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én már három hete nem tudom használni a robogómat :szomoru: ... Ahogy eljött a jó idõ, és elkezdtem volna érdemben használni, be is xart :x ! Ha ráhúzom a gázt, lehörög, fullad, nem pörög fel - néha magához tér, aztán újra elkezdi, random módon. Két hete látszólag meggyógyult, elindultam vele melóba, erre az utolsó fél km-en megint meghalt, úgy kellett feltolnom a dombra :hmm: ... Olyan, mintha hol kapna üzemanyagot, hol nem. 10 napja elvittem egy szerelõhöz, az meg ráült, ma hívtam hogy mi van már, közölte hogy "talán jövõ hét utáni hétre kész lesz", merthogy sok munkája van :shock: ... Faxa. 80 ezrem benn áll a kis xarosban, és egybõl megdöglik, mikor elkezdeném használni... Csodálatos megbízható olasz technika, a JBQA :evil:  :banging:

Ó Hombre!! :otlet:

Ha karburátoros, miért nem tisztítottad ki a fúvókákat magad, szinte biztos, hogy a fõfúvóka van eltömõdve, kipuccantod és kész, na meg a karburettor gyûjtõjét is. Kb. 1-2 óra, ha nagyon el van bujtatva a csinos ruha alá... Ezért szerelõhöz.... :roll:  :roll:

Vagy hozd el a tavaszi talira és simán megbütykölöm Neked!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #274 Dátum: 2008.04.15 21:10:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én már három hete nem tudom használni a robogómat :szomoru: ... Ahogy eljött a jó idõ, és elkezdtem volna érdemben használni, be is xart :x ! Ha ráhúzom a gázt, lehörög, fullad, nem pörög fel - néha magához tér, aztán újra elkezdi, random módon. Két hete látszólag meggyógyult, elindultam vele melóba, erre az utolsó fél km-en megint meghalt, úgy kellett feltolnom a dombra :hmm: ... Olyan, mintha hol kapna üzemanyagot, hol nem. 10 napja elvittem egy szerelõhöz, az meg ráült, ma hívtam hogy mi van már, közölte hogy "talán jövõ hét utáni hétre kész lesz", merthogy sok munkája van :shock: ... Faxa. 80 ezrem benn áll a kis xarosban, és egybõl megdöglik, mikor elkezdeném használni... Csodálatos megbízható olasz technika, a JBQA :evil:  :banging:

Én is szidtam az olaszokat tegnap rendesen.  :mivan:
Az Aprilla SR50-esemen a téli állásban beállt a szivató bowdenje. Már tavaly is kicsit nehezebben mozgott, de akkor még nem tulajdonítottam jellentõséget neki. De most meg sem moccant, szivató nélkül meg esélytelen elindítani.
Olajjal meg szerszámmal felszerelkezve nekiálltam... A fél motort le kellett bontani hogy hozzáférjek a bowden mindkét végéhez.  :mivan:  Vagy 40 csavart szedtem ki, burkolatok tömkelegét, meg ülést, tankot és hátsó lámpát eltávolítva.
Közben jött egy srác akinek Yamahája van. Bíztatott, neki a csomagtartóban 3 csavar fog egy fedelet, amit levéve a motor teljesen jól szerelhetõ.  :vag2:
Végül a mûtét sikerült, az olaj megtette a hatását, így tegnap már robogózhattam a városban.  :kacsint:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #275 Dátum: 2008.04.16 16:34:28 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Ó Hombre!! :otlet:

Ha karburátoros, miért nem tisztítottad ki a fúvókákat magad, szinte biztos, hogy a fõfúvóka van eltömõdve, kipuccantod és kész, na meg a karburettor gyûjtõjét is. Kb. 1-2 óra, ha nagyon el van bujtatva a csinos ruha alá... Ezért szerelõhöz.... :roll:  :roll:

Vagy hozd el a tavaszi talira és simán megbütykölöm Neked!


Én nem értek ehhez :| ... És nincs is kedvem bütykölni, a Camry elszoktatott tõle. Valamit motyorgott a szerelõ arc is arról, hogy szerinte csak kondenzvíz gyûlt össze a karbiban a téli állás alatt, és amiatt fuldoklik a motor, hogyaszondja "csak le kéne ereszteni" - ja, hogyan? Ránézésre azt sem vágtam, a qrva burkolatot ("karosszériát") hogyan kéne leszedni róla. Csupa imbuszcsavar mindenféle helyeken. Ja, és miféle dugulás az, ami elõjön, aztán több tucat (!) km-re eltûnik, aztán hirtelen megint elõjön :?: ... Nekem nincs kedvem az ilyen rejtvényekhez, dunsztom sincs, hogyan mûködik a történet egy ilyen robogónál - bekukkantva a burkolat alá, volt ott mindenféle csõ meg vezeték (!), az utóbbiaktól végképp megijedtem - csinálja meg olyan, aki látott már ilyet.

A talira max. utánfutón tudtam volna elvinni...............
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #276 Dátum: 2008.04.21 15:19:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Ó Hombre!! :otlet:

Ha karburátoros, miért nem tisztítottad ki a fúvókákat magad, szinte biztos, hogy a fõfúvóka van eltömõdve, kipuccantod és kész, na meg a karburettor gyûjtõjét is. Kb. 1-2 óra, ha nagyon el van bujtatva a csinos ruha alá... Ezért szerelõhöz.... :roll:  :roll:

Vagy hozd el a tavaszi talira és simán megbütykölöm Neked!


Én nem értek ehhez :| ... És nincs is kedvem bütykölni, a Camry elszoktatott tõle. Valamit motyorgott a szerelõ arc is arról, hogy szerinte csak kondenzvíz gyûlt össze a karbiban a téli állás alatt, és amiatt fuldoklik a motor, hogyaszondja "csak le kéne ereszteni" - ja, hogyan? Ránézésre azt sem vágtam, a qrva burkolatot ("karosszériát") hogyan kéne leszedni róla. Csupa imbuszcsavar mindenféle helyeken. Ja, és miféle dugulás az, ami elõjön, aztán több tucat (!) km-re eltûnik, aztán hirtelen megint elõjön :?: ... Nekem nincs kedvem az ilyen rejtvényekhez, dunsztom sincs, hogyan mûködik a történet egy ilyen robogónál - bekukkantva a burkolat alá, volt ott mindenféle csõ meg vezeték (!), az utóbbiaktól végképp megijedtem - csinálja meg olyan, aki látott már ilyet.

A talira max. utánfutón tudtam volna elvinni...............


Asszed' ismertem én a Yamaha Mikumi vákuumos karborátorját, amíg széjjel nem szedtem? Azon is van burkolat rendesen.  :nagymosoly:  Kellõ elszántság, türelem, precizitás és sok idõ kell ezekhez, meg ugye megfelelõ szerszámzat. Megvallom õszintén - mint már írtam is, hogy én személy szerint még ennyi QRWA vákuumcsövet egy ilyen p ö cs nyi karburátoron, még nem láttam. :shock:

Dugulás: Alapból, ugye a szmötyi a karburátor alján csücsül. Aztán megindulsz, a szmötyi felkavarog, és ha erõsen ürülésben van az anyag - magyarán odahúzod neki -, akkor az aljából is szippant, és iígy kerül a fõfúvókához a szmötyi, ami ugye el is dugítja azt. Aztán nem is megy sehova, mert a motor meg szívná be az anyagot, a vákuum meg odatapasztja a fúvóka nyílásába a szmötyit. Aztán, ha leállítod, és elpihen a szmötyi, majd a gravitáció hatására lesüllyed ismét a karburátor aljába és kezdõdik elõröl az egész. Persze a történéseket sarkítva és egyszerûsítve írtam le, de a lényeg ez.
Alaposan ki kell takarítani, oszt annyi. (Éi: szmötyi: kondenzvíz, szilárd akármik usw.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #277 Dátum: 2008.04.26 22:15:45 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Asszed' ismertem én a Yamaha Mikumi vákuumos karborátorját, amíg széjjel nem szedtem? Azon is van burkolat rendesen.  :nagymosoly:  Kellõ elszántság, türelem, precizitás és sok idõ kell ezekhez, meg ugye megfelelõ szerszámzat. Megvallom õszintén - mint már írtam is, hogy én személy szerint még ennyi QRWA vákuumcsövet egy ilyen p ö cs nyi karburátoron, még nem láttam. :shock:

Dugulás: Alapból, ugye a szmötyi a karburátor alján csücsül. Aztán megindulsz, a szmötyi felkavarog, és ha erõsen ürülésben van az anyag - magyarán odahúzod neki -, akkor az aljából is szippant, és iígy kerül a fõfúvókához a szmötyi, ami ugye el is dugítja azt. Aztán nem is megy sehova, mert a motor meg szívná be az anyagot, a vákuum meg odatapasztja a fúvóka nyílásába a szmötyit. Aztán, ha leállítod, és elpihen a szmötyi, majd a gravitáció hatására lesüllyed ismét a karburátor aljába és kezdõdik elõröl az egész. Persze a történéseket sarkítva és egyszerûsítve írtam le, de a lényeg ez.
Alaposan ki kell takarítani, oszt annyi. (Éi: szmötyi: kondenzvíz, szilárd akármik usw.)


Ez álló helyzetben döglött meg, aztán menet közben magáho tért, aztán egyszercsak megint megdöglött. Nem volt semmi logika a viselkedésében.

Amúgy ma hívott a szerelõ, hogy kész. Aszondja, csak ki kellett pucolni & be kellett állítani. 5 ezer  :| ... Faxa, le van nullázva kábé annyi spórolás, ami 400 km-en (két és fél havi munkába járás) jönne össze a Camryhez képest. Ez így nem lesz túl rentábilis.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #278 Dátum: 2008.05.01 16:06:51 »
A robogó a négy hét szerelõnél töltött idõ, és kiadott 5 ezer pénz után ugyanúgy produkálja a hibát, mint elõtte :shock:  :mivan:  :x  :banging: !!!

Kiderült, hogy a szerelõ nem is szedte le/pucolta ki a tankot, mondván, hogy az "további másfél óra munka lett volna" - ja, végül is nyilván nem fért volna bele a négy hétbe még másfél óra, arról nem is beszélve, hogy mikor odavittem, azt mondta, azzal fogja kezdeni, hogy kiüríti/kipucolja a tankot :turelmetlen:

Úgyhogy most megint a régi nóta: elõjön a hiba (ilyenkor a motor mûködésképtelenné válik, nem pörög fel gázadásra, illetve csak alig) - aztán puff eltûnik, ezt követi egy 10-20-30 km-es hibátlan (!) mûködés, majd puff ismét bedöglik :szomoru: ... És így tovább.

Az egyébként segít rajta, ha járó motornál befogom a légszûrõ levegõbeömlõjét egy ronggyal, és így pörgetem fel a motort. Ilyenkor felpörög, és utána egy darabig (10-20-30 km, lásd fönt) mûködik rendben. Aztán megint meghal :( ...

Mi a jó büdös lóf... lehet ez???

Öntöttem már egy kis denszeszt is a tankba, de (egyelõre) nem szüntette meg a hibát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #279 Dátum: 2008.05.01 19:30:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A robogó a négy hét szerelõnél töltött idõ, és kiadott 5 ezer pénz után ugyanúgy produkálja a hibát, mint elõtte :shock:  :mivan:  :x  :banging: !!!

Kiderült, hogy a szerelõ nem is szedte le/pucolta ki a tankot, mondván, hogy az "további másfél óra munka lett volna" - ja, végül is nyilván nem fért volna bele a négy hétbe még másfél óra, arról nem is beszélve, hogy mikor odavittem, azt mondta, azzal fogja kezdeni, hogy kiüríti/kipucolja a tankot :turelmetlen:

Úgyhogy most megint a régi nóta: elõjön a hiba (ilyenkor a motor mûködésképtelenné válik, nem pörög fel gázadásra, illetve csak alig) - aztán puff eltûnik, ezt követi egy 10-20-30 km-es hibátlan (!) mûködés, majd puff ismét bedöglik :szomoru: ... És így tovább.

Az egyébként segít rajta, ha járó motornál befogom a légszûrõ levegõbeömlõjét egy ronggyal, és így pörgetem fel a motort. Ilyenkor felpörög, és utána egy darabig (10-20-30 km, lásd fönt) mûködik rendben. Aztán megint meghal :( ...

Mi a jó büdös lóf... lehet ez???

Öntöttem már egy kis denszeszt is a tankba, de (egyelõre) nem szüntette meg a hibát.


Most írhatnám, hogy megmondtam elõre.... :szemez:

Tisztítsd ki a porlasztót! (nem olyan ördöngõsség, csavarhúzó, tiszta fehér rongy kell hozzá! Egyessével szedd ki a fúvókékat, és jól jegyezd meg, hogy mit honnan, ha felcserélhetõk!)
Vegyél a benzincsõbe applikálható kicsi üzaszûrõt, és tedd be! (ezzel a tank-koszmót ki is zárhatod, csak idõnként nézd, hogy mikor csereérett.)
Cserélj benne belevaló gyújtógyertyát! (vagy nézd meg, milyen állapotú a benne lévõ, abból is lehet sokmindenre következtetni.)

Kb. ennyit kell megcsinálnod (egy szombat délelõtt), és semmi baja sem lesz a robesznak.

És ne írd, hogy nem ismered a gépet!!!  :nene:
  Ha soha nem fogsz hozzá, nem is fogod, és dobálod kifele a pénzedet a "szakemberekre".:nana:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #280 Dátum: 2008.05.01 23:52:14 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Most írhatnám, hogy megmondtam elõre.... :szemez:

Tisztítsd ki a porlasztót! (nem olyan ördöngõsség, csavarhúzó, tiszta fehér rongy kell hozzá! Egyessével szedd ki a fúvókékat, és jól jegyezd meg, hogy mit honnan, ha felcserélhetõk!)
Vegyél a benzincsõbe applikálható kicsi üzaszûrõt, és tedd be! (ezzel a tank-koszmót ki is zárhatod, csak idõnként nézd, hogy mikor csereérett.)
Cserélj benne belevaló gyújtógyertyát! (vagy nézd meg, milyen állapotú a benne lévõ, abból is lehet sokmindenre következtetni.)

Kb. ennyit kell megcsinálnod (egy szombat délelõtt), és semmi baja sem lesz a robesznak.

És ne írd, hogy nem ismered a gépet!!!  :nene:
  Ha soha nem fogsz hozzá, nem is fogod, és dobálod kifele a pénzedet a "szakemberekre".:nana:


Mester, ha látnád ezt a robogót élõben :roll: ...

Baromira nem egyszerû leszedni a burkolatot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #281 Dátum: 2008.05.02 18:22:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mester, ha látnád ezt a robogót élõben :roll: ...Baromira nem egyszerû leszedni a burkolatot.

Baromira meg kellene csinálni, nem?? Ismétlem kellõ elszántság kell, gondolom szerszámozottság az meg lenne hozzá...
Hogyan fogsz elmenni vele Nagyváradra, ha nem csinálod meg?  :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #282 Dátum: 2008.05.02 23:42:20 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mester, ha látnád ezt a robogót élõben :roll: ...Baromira nem egyszerû leszedni a burkolatot.

Baromira meg kellene csinálni, nem?? Ismétlem kellõ elszántság kell, gondolom szerszámozottság az meg lenne hozzá...
Hogyan fogsz elmenni vele Nagyváradra, ha nem csinálod meg?  :kacsint:  :nagymosoly:


Sehogy :| ... Arról már letettem. Ez a random xarakodás elriasztott tõle :? ... Nem vagyok én ilyesmihez szokva, ilyet a Moszkvicsaim sem csináltak.

Amúgy semmi ötlet, hogy az mitõl lehet, hogy ha befogom a légszûrõ beömlõcsonkját és úgy pörgetem fel a motort, akkor utána egy darabig (akár 20-30 km-en át is) rendben mûködik?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #283 Dátum: 2008.05.03 18:28:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mester, ha látnád ezt a robogót élõben :roll: ...Baromira nem egyszerû leszedni a burkolatot.

Baromira meg kellene csinálni, nem?? Ismétlem kellõ elszántság kell, gondolom szerszámozottság az meg lenne hozzá...
Hogyan fogsz elmenni vele Nagyváradra, ha nem csinálod meg?  :kacsint:  :nagymosoly:


Sehogy :| ... Arról már letettem. Ez a random xarakodás elriasztott tõle :? ... Nem vagyok én ilyesmihez szokva, ilyet a Moszkvicsaim sem csináltak.

Amúgy semmi ötlet, hogy az mitõl lehet, hogy ha befogom a légszûrõ beömlõcsonkját és úgy pörgetem fel a motort, akkor utána egy darabig (akár 20-30 km-en át is) rendben mûködik?


No mégegyszer!  :kacsint:  De azért már töbször nem írom le! :mivan:  :rohog:  :rohog:
Koszos az a QRWA karburátor!!!! Ki kell takarítani! + a fúvókákat is!!

Ha befogod a légszûrõ szívócsonkját, és megy a motor, akkor ugye próbál levegõhöz jutni, de nem tud, elvileg, ha tömített a rendszer, akkor le is kell állnia.  Namost a keletkezõ vákuum egy kicsit megbolondítja a karburátorban lévõ üzemanyagszintet, ezáltal a koszmót, mely elvándorol szvsz a fõfúvóka likától, az ótvaros f rancba. Na ezután simán mûxik a berva egészen addig, míg a koszmó az esõáramlású karburettorban vissza nem ér kedvenc helyére.

Legalábbis szerintem ez a baja össz-vissz. Tessen már nekiálni!!! Nagy levegõ és hajrá!!!  (csak ne lenne Pécs olyan messze tõlünk....)

Amúgy a denszesz jó 5let, ha víz, vagy valami hasonló van a tankban, azt összeszedi, de a szilárd szennyezõdéssel nem tud mit kezdeni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami motor és robogó!
« Válasz #284 Dátum: 2008.05.03 20:46:16 »
Idézetet írta: "Trotter66"
No mégegyszer!  :kacsint:  De azért már töbször nem írom le! :mivan:  :rohog:  :rohog:
Koszos az a QRWA karburátor!!!! Ki kell takarítani! + a fúvókákat is!!

Ha befogod a légszûrõ szívócsonkját, és megy a motor, akkor ugye próbál levegõhöz jutni, de nem tud, elvileg, ha tömített a rendszer, akkor le is kell állnia.  Namost a keletkezõ vákuum egy kicsit megbolondítja a karburátorban lévõ üzemanyagszintet, ezáltal a koszmót, mely elvándorol szvsz a fõfúvóka likától, az ótvaros f rancba. Na ezután simán mûxik a berva egészen addig, míg a koszmó az esõáramlású karburettorban vissza nem ér kedvenc helyére.

Legalábbis szerintem ez a baja össz-vissz. Tessen már nekiálni!!! Nagy levegõ és hajrá!!!  (csak ne lenne Pécs olyan messze tõlünk....)

Amúgy a denszesz jó 5let, ha víz, vagy valami hasonló van a tankban, azt összeszedi, de a szilárd szennyezõdéssel nem tud mit kezdeni.


Igen, már írtad, hogy koszos a karbi ;) ... Csakhogy a karbit a szerelõ leszedte és kipucolta. Utána a motor ment is - 30 km-t, aztán megint behalt, méghozzá menet közben. Vagyis szerintem utánpótlást kap koszból, nyilván a tankból; és mivel a tank és a karbi között üa.szûrõ is van, ezért szilárd kosz nyilván kizárva, ergo alkalmasint víz lehet az a bizonyos "kosz".

Na most ezen elvileg a denszesz segít - a gyakorlatban viszont nem segített, pedig beleöntöttem vagy 2 decit, 2 liter benzinhez :roll: ...

Úgyhogy továbbra is részemrõl az értetlenség :|

(...)

Most az jön, hogy fejre állítjuk a motort egy barátommal, és kiöntjük belõle a tank tartalmát (gondoltam arra is, hogy leszívom egy csõvel, de így valszeg jobban kijön minden az aljáról is). Ezután kirakom a napra nyitott tanksapkával egy idõre (mondjuk egy-két napra), hogy végképp száradjon ki/párologjon el minden, ami esetleg még a tankban marad. A karbiban lévõ cucc (?víz?) meg bízom benne, hogy majdcsak eltûnik a fúvókán át, ugyanis nagyon-nagyon szeretném elkerülni a rengeteg elqrási opcióval "kecsegtetõ" széjjelszerelést :? ... Úgyhogy most ez lesz, aztán ha ez sem segít, majd meglátjuk, hogyan tovább.

(Mindenesetre ilyen kib... megbízhatatlan jármûvem még sosem volt.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )