Ennyi pozitív tapasztalat után egy mérsékelten lelkes hozzászólás:
egy éve vettem a Corollámat egy lízingcégtől.
Az autó szervizkonyvében a Mayer pecsétje állt, ám hamar kiderült, hogy náluk az autó nem járt, hanem a lízingcég saját szerelőgárdája végezte el a kötelező szervizeket és a javításokat is. Meg kell hagyni, tisztességesen, a javítások nem látszottak, az autóról még átíráskor sem derült ki, hogy hol volt sérült (ezt a szerelők egyike árulta el).
Amikor lejárt a hároméves garancia, felhívtam őket és egy átvizsgálást kértem, ha valami még garanciában cserélhető, akkor cseréljék. A fél órás munka után nem kértek egy vasat sem, evidensnek gondoltam, hogy náluk végeztessem el a következő szervizt. Erre árajánlatot kértem a többi pesti márkaszerviztől is (mindenki mást írt vissza a cserékre vonatkozólag - olajszűrő, légszűrő, gyertyák, pollenszűrő stb.), de végül a Mayer ajánlata mellett döntöttem - nem utolsó sorban az előző cselekedetük és a kedvező árajánlat miatt.
A 90.000-es szerviz és egy kihangosító beszerelése végül 87.000 Ft-ra rúgott, pedig én vittem az olajat. Kicserélték ugyan az ékszíjat is, de a megkérdezésem nélkül, csodálkozott is a szervizes átadáskor, hogy nem hívtak fel, hiszen minden előre nem látott munka/alkatrész beépítés előtt konzultálni szoktak (és kell is) az ügyféllel. A kihangopsító beszerelése után elfelejtették rendesen visszarakni az A oszlop belső borítását, végül egy kétkomponensű ragasztóval megoldottam a problémát.
Az igazán problémás jelent akkor alakult ki, amikor egy baleset után hozzájuk vittem javíttatni az autót.
Az fényezésekor kihagyták egyes elemrészeket - például az ablakkeretet.
Az alvázvédő a küszöb feléig "tarott", ott mintha kifogyott volna az anyag a pisztolyból, simán lefestették. Több helyütt is a lemezek belső felét egyszerűen nem festették le, látszott az anyag eredeti színe. ATöbb egyéb elmaradt polírozási, elködölési probléma is jelentkezett, az éleket nem fejezték be. Az egymillió feletti végösszegbe nem fért bele egy belső takartítás, a betört szélvédő szilánkjai beborították a műszerfalat és az utasteret, így adták ki az autót. A rádió és a kihangoosító azóta nem a legtökéletesebb. Több egyéb, balesetveszélesen hagyott dolog is volt az autón.
Ezen felül kiderült, hogy a szervizkönyben szereplő pecsét ellenére nem javítják ki azt a hibát, amit a lízingcég szerelői követtek el (az ügy amúgy jogilag tényleg kérdéses).
Az autót elhoztam, otthon szemrevételeztem, lefényképeztem hibákat, majd egy barátságos e-mail kíséretében visszaküldtem. NEm sikerült reagálniuk. Felhívtam őket, értetlenkedésüknek adtak hangot, hogy most akkor átvettem az autót, vagy nem. Sajnos nem néztem meg elég alaposan
Végül visszavittem, a hibákat kijavították, de bocsánatkérésre csak némi unszolás után sikerült rávenni őket, az is elég szarkasztikus volt
Kártérítés semmi (120 km-ről vittem az autót.) Csereautó nuku (pedig jár). Valami barátságos jópofaság, hogy válasszon magának valami ajándékot a vitrinből - semmi. Ja, elvégeztettem a szervizt is, amit elfelejtettek bepecsételni a szervizkönyvbe. AMikor felhívtam rá a figyelmet, szó nélkül beütötték, de egy kicsit még nekik állt feljebb.
Mindent egybevéve a telefonálás, az autó kiesése és az utazás költségein felül leginkább az a hűvös, ISO 9001-es, Toyota minősítéses szenvtelen technokrata stílus és hangvétel bosszantott a legjobban, amiben részem volt.
Még akkor is, ha nekem "csak" egy kétmilliós autóm van.