Ennyi pozitÃv tapasztalat után egy mérsékelten lelkes hozzászólás:
egy éve vettem a Corollámat egy lÃzingcégtől.
Az autó szervizkonyvében a Mayer pecsétje állt, ám hamar kiderült, hogy náluk az autó nem járt, hanem a lÃzingcég saját szerelőgárdája végezte el a kötelező szervizeket és a javÃtásokat is. Meg kell hagyni, tisztességesen, a javÃtások nem látszottak, az autóról még átÃráskor sem derült ki, hogy hol volt sérült (ezt a szerelők egyike árulta el).
Amikor lejárt a hároméves garancia, felhÃvtam őket és egy átvizsgálást kértem, ha valami még garanciában cserélhető, akkor cseréljék. A fél órás munka után nem kértek egy vasat sem, evidensnek gondoltam, hogy náluk végeztessem el a következő szervizt. Erre árajánlatot kértem a többi pesti márkaszerviztől is (mindenki mást Ãrt vissza a cserékre vonatkozólag - olajszűrő, légszűrő, gyertyák, pollenszűrő stb.), de végül a Mayer ajánlata mellett döntöttem - nem utolsó sorban az előző cselekedetük és a kedvező árajánlat miatt.
A 90.000-es szerviz és egy kihangosÃtó beszerelése végül 87.000 Ft-ra rúgott, pedig én vittem az olajat. Kicserélték ugyan az ékszÃjat is, de a megkérdezésem nélkül, csodálkozott is a szervizes átadáskor, hogy nem hÃvtak fel, hiszen minden előre nem látott munka/alkatrész beépÃtés előtt konzultálni szoktak (és kell is) az ügyféllel. A kihangopsÃtó beszerelése után elfelejtették rendesen visszarakni az A oszlop belső borÃtását, végül egy kétkomponensű ragasztóval megoldottam a problémát.
Az igazán problémás jelent akkor alakult ki, amikor egy baleset után hozzájuk vittem javÃttatni az autót.
Az fényezésekor kihagyták egyes elemrészeket - például az ablakkeretet.
Az alvázvédő a küszöb feléig "tarott", ott mintha kifogyott volna az anyag a pisztolyból, simán lefestették. Több helyütt is a lemezek belső felét egyszerűen nem festették le, látszott az anyag eredeti szÃne. ATöbb egyéb elmaradt polÃrozási, elködölési probléma is jelentkezett, az éleket nem fejezték be. Az egymillió feletti végösszegbe nem fért bele egy belső takartÃtás, a betört szélvédő szilánkjai beborÃtották a műszerfalat és az utasteret, Ãgy adták ki az autót. A rádió és a kihangoosÃtó azóta nem a legtökéletesebb. Több egyéb, balesetveszélesen hagyott dolog is volt az autón.
Ezen felül kiderült, hogy a szervizkönyben szereplő pecsét ellenére nem javÃtják ki azt a hibát, amit a lÃzingcég szerelői követtek el (az ügy amúgy jogilag tényleg kérdéses).
Az autót elhoztam, otthon szemrevételeztem, lefényképeztem hibákat, majd egy barátságos e-mail kÃséretében visszaküldtem. NEm sikerült reagálniuk. FelhÃvtam őket, értetlenkedésüknek adtak hangot, hogy most akkor átvettem az autót, vagy nem. Sajnos nem néztem meg elég alaposan
Végül visszavittem, a hibákat kijavÃtották, de bocsánatkérésre csak némi unszolás után sikerült rávenni őket, az is elég szarkasztikus volt
KártérÃtés semmi (120 km-ről vittem az autót.) Csereautó nuku (pedig jár). Valami barátságos jópofaság, hogy válasszon magának valami ajándékot a vitrinből - semmi. Ja, elvégeztettem a szervizt is, amit elfelejtettek bepecsételni a szervizkönyvbe. AMikor felhÃvtam rá a figyelmet, szó nélkül beütötték, de egy kicsit még nekik állt feljebb.
Mindent egybevéve a telefonálás, az autó kiesése és az utazás költségein felül leginkább az a hűvös, ISO 9001-es, Toyota minősÃtéses szenvtelen technokrata stÃlus és hangvétel bosszantott a legjobban, amiben részem volt.
Még akkor is, ha nekem "csak" egy kétmilliós autóm van.