Ez mind OK! Viszont igazán megmondhatná az aki tudja, most minek olvassak végig egy kérdés miatt egy egész topicot. :elkeseredett:
Az ET (német rövidítés, ha jól emlékszem "benyomódási mélység" lehet a fordítása ), ami leegyszerűsítve a felni középtájon mért vastagságának viszonyszáma, ott ahol a felni felfekszik. Ha ez a szám kicsi, akkor a felni középen vastag és fordítva. Ha a felni vastag, akkor kilóg a sárvédő alól és a gyári beállítású futóműre rossz hatással van, nagyobb megterhelésnek teszi ki. ET 38 és 45 között 0,7 coll különbség van (1 coll=2,54cm) vagyis kb 2 cantival svastagabb a 38-as ET-jű felni, befelé és kifelé 1-1 centivel. Ez még elmegy. Ha a gyári 6 collos felni helyett 6,5 collost használsz ez újabb fél collal nagyobb szélességet eredményez (ez most a felni peremén, ahová a gumi felfekszik). Vagyis a felni a tengelyen felfekve kijjebb áll, plusz a pereme még egy kicsit kijjebb lesz. De ez még nem vészes, nekem a Corollámon a gyári ET 45 6 collos gelni helyett ET 38 7 collos van, csak annyi a változás, hogy icipicit nehezebben fordul el a kormány, nagyobb a kormányerő szükséglet, de mondom, ez még messze van a futóművet komolyan terhelő változtatásoktól. (pl ha egy ET 20-as , 8 collos felnit tennél fel). A felni peremszélességénél arra kell figyelni, hogy a 7,5 collosra már nem fekszik fel rendesen a 195/60R15-ös gumi, mert a perem szélesebb egy fél centivel a guminál, ami csúnya, bár még nem életveszélyes. 195mm szélességű gumi még 5,5-7collos felnikre felmegy. (Tiszta őrület ez a szabványosítást teljesen nélkülöző gumi és felniipar, legalább a coll/inch mértékegységeket tennék át metrikusba, mert igy az egész szinte misztifikációnak hat...)