Szerző Téma: TUNING  (Megtekintve 490790 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: TUNING
« Válasz #885 Dátum: 2010.02.17 20:29:53 »
Na, ma bekerültek a Coriba a TS rugók  :) ! A kaposvári márkaszervíz építette be; három órát dolgoztak vele (futómű-állítással együtt), összesen 18.250-et fizettem. Nem vészes, úgy gondolom.

Ültetés 0 milliméter  :szemez: ... Dehát ezt már megbeszéltünk, hogy ezek a rugók nem ültetnek, és ez egyáltalán nem is volt elvárás.

Viszont ami elvárás volt, az teljesült is   :clap: ... A kocsi stabilabb lett, kevesebbet mozog a karosszéria; a kis billegések intenzitása is csökkent, és tempósabb kanyarokban sem dől annyira. Megnyugtató érzés, az ember bátrabban mer kanyarodni ezáltal. Spontánabbul is reagál a kocsi az irányváltoztatásokra, készségesebben fordul. És persze egyenesekben is nyugodtabban fekszi az utat. Cserébe az úthibák szárazabban átjönnek; de ennek a mértéke egyáltalán nem zavaró.

Kaposvárról hazafelé, a Mecseken a szerpentinen egy E34-es 525i BMW (két fiatal srác ült benne) próbálta megakadályozni, hogy megelőzzem (lehetett hallani, ahogy visszarakta hármasba és tolni kezdte) - nem sikerült neki, a kanyarokban én voltam a gyorsabb, előbb értem föl a tetőre  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: TUNING
« Válasz #886 Dátum: 2010.02.17 21:01:11 »
 gratula a sikerhez  :clap: azt vigyázni rá  :innocent:én is oda járok szervizbe

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #887 Dátum: 2010.02.17 22:05:31 »
Nekem is dramai kulonbseg volt. Anno azt irtam "gyarilag ilyen rugokkal kellett volna kijonnie a kocsinak". Igaz az enyem ultetett is 2cm-t.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #888 Dátum: 2010.02.18 13:13:59 »
Az én E11-es Corimra lehet-e megfizethető áron valami keményebb rugót tenni vagy valami faxa kanyarstabilizátort, amitől nem billeg, mint az istennyila?

Gondolkodtam a Koni gátlókban is, olcsóbbért van az állítható, keményített cuccuk, mint egy sima Kayaba. Szerintetek ez milyen? Érdemes lehet vele foglalkozni?

tutinet

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #889 Dátum: 2010.02.18 13:14:39 »
Egy pár hasznos info:

Engine (1zz)
Flywheel 1zz: 7.5kg

Engine (2zz)
Block: 17.5kg
Pressure Plate: 3.5kg
Clutch (OEM): 1.0kg
Flywheel 2zz: 6kg

Flywheel 1zz
JUN (chromoly): 4.5kg
Toda (chromoly): 4.4kg
TRD (cromoly): 5.45kg
C-One (chromoly): 4.5kg
Fidanza (aluminium): 3.85kg
Unorthodox (aluminium): 4.1kg

Flywheel 2zz
TRD (chromoly): 4.7kg
C-One Type R (chromoly): 4.0kg
C-One (chromoly): 4.5kg
Fidanza (aluminium): 3.4kg
Unorthodox (aluminium): 4.1kg
JUN (chromoly): 4.4kg

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: TUNING
« Válasz #890 Dátum: 2010.02.18 22:58:57 »
Az én E11-es Corimra lehet-e megfizethető áron valami keményebb rugót tenni vagy valami faxa kanyarstabilizátort, amitől nem billeg, mint az istennyila?

Gondolkodtam a Koni gátlókban is, olcsóbbért van az állítható, keményített cuccuk, mint egy sima Kayaba. Szerintetek ez milyen? Érdemes lehet vele foglalkozni?
Szerintem jó ötlet, ha az a cél, hogy sportosabb legyen a futómű. A Koni gátlóknak azért elég jó hírük van. De rugókkal és toronymerevítővel együtt még hatékonyabbak lennének.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #891 Dátum: 2010.02.18 23:07:25 »
Szerintem jó ötlet, ha az a cél, hogy sportosabb legyen a futómű. A Koni gátlóknak azért elég jó hírük van. De rugókkal és toronymerevítővel együtt még hatékonyabbak lennének.
Láttam egy internetes oldalt, ahol gyártanak egyénre szabott toronymerevítőket is. Árat természetesen nem írtak, gondolom megkérik a munka árát. Elsőre nem tűnnek kóklernek.
http://www.gepesztuning.hu/tuning_alaktresz

Amúgy tud valaki toronymerevítőt az E11-hez?

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #892 Dátum: 2010.02.18 23:09:17 »
Eladó TTE toronymerevítő E12-höz. (Nem én árulom.)

mykos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: TUNING
« Válasz #893 Dátum: 2010.02.18 23:16:51 »
Az én E11-es Corimra lehet-e megfizethető áron valami keményebb rugót tenni vagy valami faxa kanyarstabilizátort, amitől nem billeg, mint az istennyila?

Gondolkodtam a Koni gátlókban is, olcsóbbért van az állítható, keményített cuccuk, mint egy sima Kayaba. Szerintetek ez milyen? Érdemes lehet vele foglalkozni?
Szerintem jó ötlet, ha az a cél, hogy sportosabb legyen a futómű. A Koni gátlóknak azért elég jó hírük van. De rugókkal és toronymerevítővel együtt még hatékonyabbak lennének.

Amikor ilyeneket olvasok, sose értem mi történt 1 éve alatt az E11-esekkel.
Az enyém '99-es kombi, nem túl erős szegény de ezt kanyarban kompenzálja...mert kanyarodni azt nagyon tud(Lágymányosi hídra fel Budáról, 30-as kanyar de 90 fölött is megvan az száraz időben )..viszont néztem majdnem olyan mélyen ül mint a patakparton álló piros E11 G6, talán egy ujjnyival van magasabban...fekvőrendőr csak vigyázzállásban és előtte megállással!
AE111 Station Wagon 1,6 16i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: TUNING
« Válasz #894 Dátum: 2010.02.18 23:47:07 »
Amikor ilyeneket olvasok, sose értem mi történt 1 éve alatt az E11-esekkel.
Az enyém '99-es kombi, nem túl erős szegény de ezt kanyarban kompenzálja...mert kanyarodni azt nagyon tud(Lágymányosi hídra fel Budáról, 30-as kanyar de 90 fölött is megvan az száraz időben )..viszont néztem majdnem olyan mélyen ül mint a patakparton álló piros E11 G6, talán egy ujjnyival van magasabban...fekvőrendőr csak vigyázzállásban és előtte megállással!
Hogy érted hogy mi történt velük  :hmmmm: ? Mindent tovább lehet feljeszteni  :) ...

Az E11-nek alapban van egy elég készségesen kanyarodó, nem túl komfortosra hangolt futóműve, amivel csakugyan elég jó kanyarsebességeket lehet elérni; viszont az aránylag kemény rugózása ellenére a nem túl erős csillapítás miatt relatíve nagy mértékben bedől a kanyarokban, billeg; és van egy nem túl jóindulatú hajlama a felülkormányzottságra, ami elég hirtelen jelentkezik. Ezeken a negatívumokon biztosan lehet segíteni egy keményebb rugózással és főleg csillapítással, és persze a toronymerevítő is jót tesz a stabilitásnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #895 Dátum: 2010.02.18 23:53:50 »
Amikor ilyeneket olvasok, sose értem mi történt 1 éve alatt az E11-esekkel.
Az enyém '99-es kombi, nem túl erős szegény de ezt kanyarban kompenzálja...mert kanyarodni azt nagyon tud(Lágymányosi hídra fel Budáról, 30-as kanyar de 90 fölött is megvan az száraz időben )..viszont néztem majdnem olyan mélyen ül mint a patakparton álló piros E11 G6, talán egy ujjnyival van magasabban...fekvőrendőr csak vigyázzállásban és előtte megállással!
Hogy érted hogy mi történt velük  :hmmmm: ? Mindent tovább lehet feljeszteni  :) ...

Az E11-nek alapban van egy elég készségesen kanyarodó, nem túl komfortosra hangolt futóműve, amivel csakugyan elég jó kanyarsebességeket lehet elérni; viszont az aránylag kemény rugózása ellenére a nem túl erős csillapítás miatt relatíve nagy mértékben bedől a kanyarokban, billeg; és van egy nem túl jóindulatú hajlama a felülkormányzottságra, ami elég hirtelen jelentkezik. Ezeken a negatívumokon biztosan lehet segíteni egy keményebb rugózással és főleg csillapítással, és persze a toronymerevítő is jót tesz a stabilitásnak.
Szerintem a futómű eléggé komfortosra hangolt, lehetne sokkal keményebb is... A kanyarsebesség átka a billegés, emiatt csúszik ki a segge is. Ezen kellene valahogyan segíteni, de normális anyagi keretek mellett. Hirtelennek nem nevezném a kitörését, lehet azért rá számítani, persze nem árt alaposan ismerni az autót. Tény, hogy ez a hajlama nem kedvez a kevésbé rutinos és lassabb versenyzőknek vezetőknek. Én pl. szeretem, hogy túlkormányzott és nem az elejét tolja. Bár azért ennél is el lehet érni azt, pl. ha a hóban hirtelen betekerem a kormányt, akkor ez is alulkormányzott lesz, mint minden autó.

Szerintem kezdetnek kellene egy toronymerevítő, ez biztosan sokat dobna rajta, még a merevebb E12-es esetében is hallani, hogy észrevehető. A másik nagy lépés a stabilizátor lenne, ez viszont nagyon nehezen beszerezhető és költséges. A progresszív rugók szintén jók lennének, de újonnan ezek is bőven 50 felett vannak... :(

Egyenlőre egy jó kis toronymerevítő kellene rá...


mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #896 Dátum: 2010.02.18 23:59:43 »
Eladó TTE toronymerevítő E12-höz. (Nem én árulom.)

Az E12 Corolla TTE merevito a vegen meg van hajlitva, hogy passzoljon. A hirdetesben 3 kepen egyenes, az utolson meg van hajlitva, akkor ez most atveres?!
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: TUNING
« Válasz #897 Dátum: 2010.02.19 00:02:13 »
A vége lefelé konyul, ez minden képen látható. Az utolsó képet oldalról fotózták, szerintem ezért tűnik másnak. Persze az is lehet, hogy csak én magyarázom be és átverés.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #898 Dátum: 2010.02.19 00:03:43 »
A vége lefelé konyul, ez minden képen látható. Az utolsó képet oldalról fotózták, szerintem ezért tűnik másnak. Persze az is lehet, hogy csak én magyarázom be és átverés.

A harom foton ez van, ezen nem konyul semmi sehova.

Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TUNING
« Válasz #899 Dátum: 2010.02.19 00:06:01 »
Es ilyen az E12 TTE merevito:
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb