Sziasztok,
Egy brit szervizvezeto azt irta rola, hogy az eddig eladott M-MT-s Corolla-k nagyresze vagy szervizben van, vagy be van mar jelentve javitasra. Vegsosoron ez egy manualis valto...
Szia! Én 7 hónap alatt 12000 km-t mentem egy MMT váltós Versoval. Ezalatt a sem a váltónak, sem általában a kocsinak semmi baja nem volt. Ahogy írtad is, ez valóban nem automata, hanem automatizált váltó. Azt a Toyota sehol nem említi, hogy automata váltóról van szó. A váltó kezelését alapvetően meg kell szokni. Aki egy kuplungos, kézi váltós kocsiból ül át pl. egy MMT-sbe, annak természetesen a harmadik pedál hiánya igényel megszokást, illetve az, hogy ne kapkodjunk folyton a váltó felé.
Én egyébként teljesen hozzászoktam, hogy piros lámpánál, útkereszteződésben, ha várakozni kell, eleve kiteszem üresbe a váltót. Egy mozdulat, ugyanúgy, mint a sebességbe rakás. Nem is tapasztaltam még kuplung túlmelegedést.
Garázsban mindig 1. sebességi fokozatban hagyom (így állítom le).
Nagyon nagy előnye ennek a váltónak, hogy nem lehet lefullasztani a kocsit. Kezdő vezetők is könnyen el tudnak indulni egy ilyen autóval.
Emelkedőn való elindulás ugyanúgy működik, mint a szokásos "kézifékes" indulás.
Javaslom, ne híresztelésekre és negatív előítéletekre adj, hanem próbálj ki egy ilyen kocsit. Sajnos dízelben a Corolla csak 1.4-es motorral kapható MMT-vel. A Verso-t viszont kizárólag 1.8-as benzinessel lehet kapni.
Azt sem felejtsd el, hogy az 1.6-os (tényleg) automata csak 4 sebességes.
Jó töprengést.