Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2107972 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14535 Dátum: 2019.01.06 12:03:37 »
KAz első gyanús jel az volt hogy az első rendszámtábla össze volt hajolva, mintha kikalapálták volna.

ezen ne aggódj az  enyém is ilyen egy barom beletolatott vonóhoroggal.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14536 Dátum: 2019.01.06 12:27:35 »
ezen ne aggódj az  enyém is ilyen egy barom beletolatott vonóhoroggal.
3 hónapos volt az Avensis, amikor félbehajtva találtam az első rendszámtáblát a kocsi előtt  :censored: Vonóhoroggal beletolattak.

Kaz0

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14537 Dátum: 2019.01.06 17:32:52 »
Megkérdezhetem, hogy melyik lekérdezőt használtad, hu.vin-info.com vagy másik?

Igen, a vin-infón néztem, az autdna kevesebb adatot adott vissza.
Ma megnéztük a negyediket is, magánszemélytől 2003-as 270.000 km-el, 850.000-ért. A belseje megkímélt, érdekes hogy a váltó botját lecserélték egy jaguár váltójára.
A motortérben hiányzott a motort takaró gyári lemez (megszakadt a menet az egyik csavaron, ezért nem tudták vissza tenni) A motorsapkán nem volt olaj-pára elegy, lehet hogy autópályán került bele a sok kilóméter. A kipufogóvégen egész vékony réteg korom. Gázadásra mintha szürkés színű lett volna, de gondolom ez betudható a sok kilóméternek.
Ami érdekes volt hogy az alapjárati fordulatszám itt kicsivel 1000 felett volt, az összes többinél 800 körül. Nem tudom hogy emiatt kell-e aggódnom, lehet hogy csak egy beállítás.
Az alvázszám ellenőrzés nem adott vissza káreseményt. Szerdán még átnézetem egy szerelővel is, biztos ami biztos, utánna meglátjuk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14538 Dátum: 2019.01.06 19:29:50 »
Szerintem az alapjáratot itt is az ECU állítja be, vagyis nem egy egyszerű beállítás.
Magasabb alapjárat (ha üzemmelegen sem áll lejjebb) lehet fals levegő miatt is, szóval csak óvatosan.

TtkRN2...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14539 Dátum: 2019.01.07 21:22:17 »
Sziasztok,

4-5 éves Toyota Auris kombit nézek 99 illetve 136 lovas hybrid rendszerrel, Németországban napi 20+20km ingázásra, város + gyorsforgalmi, plusz időnként hazajönni pályán.

Melyik hajtáslánc ajánlott? Nekem a 136 lovas rugalmasabbnak tűnik erre a felhasználásra.

Melyik a megbízhatóbb? Melyik mennyit fogyaszt átlagban?

Előre is köszi a válaszokat!
Zoli
Szerintem valamit elnéztél. Azt az Aurist egyféle hibrid rendszerrel lehetett megvenni, ahol a benzinmotor max. 99, a teljes rendszer együttesen pedig 136 lóerőt képes leadni. A hibrid elsődleges terepe a város, legkevésbé az autópályán van otthon, a fogyasztását leginkább a spritmonitor.de-n tudod lecsekkolni, ha a keresőbe beírod a megfelelő paramétereket. Nagy lesz a szórás, mert a Toyota hibridet egy kicsit másképpen kell vezetni ahhoz, hogy takarékos legyen, érdemes ennek is utánanézni (pulse & glide), aki már profi ebben, az akár 3 liter alá is képes vinni (ebbe azért a pályázás nem fér bele), de a realitás nagy átlagban 5-6 liter, minél több az autópálya, annál magasabb.
music     

Kaz0

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14540 Dátum: 2019.01.12 08:01:22 »
Szerintem az alapjáratot itt is az ECU állítja be, vagyis nem egy egyszerű beállítás.
Magasabb alapjárat (ha üzemmelegen sem áll lejjebb) lehet fals levegő miatt is, szóval csak óvatosan.

TtkRN2...

Megvettem az autót  ::) ::)
A fordulatszám csak hidegen volt magas, idővel leesett a normál 1000 alattira. Valószínűleg az előző hármat előmelegítették, hogy rögtön a normál értéket mutatta.
Az autovizsgalat.hu-t szerettem volna hogy átvizsgálja, de nagyon elfoglalt, nem volt időpontja a hétre. A márka szervízekkel ugyanez volt a helyzet (január 19 tudták volna megnézni. Így egy független szervízben nézettem meg az Üllői úton. Lehet hogy nem ismerik a Toyoták minden gondját-baját de szerintem tisztességesen átnézték. Be is hívtak minket amikor megemelték hogy alá tudjunk nézni. Egy-két helyen már megjelent a rozsda (16 éves), talán elég lesz az alvázvédő is. Hátsó szilentek megrepedtek (még a gyári), bal első fék olajcső szivárog (szintén gyári), téli gumik  nincsenek még elkopva de 2003-sak - ezeket cserélni kell. Az egyik henger felől van egy kis olaj szivárgás (270,000 km), de a szerelő azt mondta ő nem foglalkozna vele amíg nincs komolyabb gond. Állítólag nem eszi az olajat, nem kell utána töltögetni két olajcsere között. A karosszéri nem volt törve, rétegmérés rendben volt. Belül is szép tiszta minden, nincs letörve semmi, meg volt vigyázva.
A tulaj gondos volt, csak gyári Toyota olajat használt. A szilenteket meg a fékcsövet megrendelte 30%-os kedvezménnyel az Unix-tól (van ismerőse), ezenkívül adott négy alufelnit, nyári gumikat. 850,000-ről lealkudtam 800,000-ra de még így is jó üzletnek tűnik.
Nehezen vált meg az autótól, látszott hogy nehezen vált meg tőle, nagyon a szívéhez nőtt. Ha tehette volna el se adja, de anyagilag nem tudta megtenni. Remélem én is majd megszeretem ennyire  ::)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14541 Dátum: 2019.03.22 21:37:25 »
Most látom, hogy egy régi kollégám hirdeti a FBon az autóját egy bordó Corollát. Nem egy vadulós fajta, sem az autó, sem a gazdája.
Idemásolom a hirdetést, de ha ez nem a megfelelő megoldás, akkor töröljétek nyugodtan.

Eladó sorba kerül hőn szeretett családi autónk, ami egy bordó Toyota Corolla kombi 1,4 D4D (2006. áprilisi, első és egyetlen tulajdonosai vagyunk). 214 ezer km-t futott, rendszeresen, végég egy márkaszervízben szervízelt, kifogástalan műszaki állapotú autó. A karosszéria törésmentes, néhány horzsolás van rajta. Extrák: alufelni, vonóhorog, tetőcsomagtartó, ABS, automata klíma, hólánc + egy flakon szúnyogriasztó. Érdeklődni privát üzenetben, a csokagy@erti.hu e-mail címen, vagy a 30-305-0747-es telefonon. A megosztásokat előre is köszönöm!

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14542 Dátum: 2019.04.01 17:47:02 »
Néha igazak a tündérmesék? :-D Okulásul az én történetem - régebben egy Aurisom volt, amit elloptak a házunk elől, ez akkora sokkot okozott, hogy utána évekig nem vettünk autót. Persze ebben a döntésben az is segített, hogy én otthon dolgozom, feleségem egyetemre járt (ami itt van tőlünk 15 perc sétára), fiam meg a közeli általánosba, ami kényelmes sétatempóban is 6-7 perc.

Aztán asszony végzett a sulival, és kicsit messzibb kezdett dolgozni, nekem is a havi 1-2 alkalom helyett heti több alkalommal kell ügyfélhez mennem, időnként nem is közelre; gyerek meg sportolni jár, a pálya sincs közel. Szó szót követett, és végül megegyeztünk, a tavalyi túlórapénzem ha megkapom, elverhetem autóra. Így lett egy 1.2M körüli keret a kocsira. Eleinte nem is csak Toyotákat néztem (pár OFF, de azért japán típus is tetszett), de visszahúzott a szívem :-D

Itt az egyik topicban láttam Balló Marcit, és a kereskedést, ahol dolgozik, emlegetni, gyorsan leinformáltam őket (köszi, Trotter :-D), mert volt náluk egy Németországból behozott 2003-aas, 1.4 benzines Sol felszereltségű kis HB, picit a kereten felül, viszont 59.000 km-rel. Mivel alapvetően nem értek (még) az autókhoz, nekem gyomoridegem volt attól, hogy mi van, ha tudattalanul, de egy ipari hulladékot veszek... Így aztán örültem az említett úrember szavahihetőségének, meg annak, hogy a beszámolók alapján a szavatosságot korrekten intézik. Úgy voltam vele, hogy még ha nem is valós a km óra állása, ha az állapota megfelelő, akkor simán bevállalható. Napokig képeztem magam, végigolvastam minden releváns témát itt is, Facebook csoportokban is, megnéztem vagy száz videót, végül elmentem megnézni az autót. Három nap, egymás után.

Alaposan körbenéztük, Marci rendes volt, még a szomszédba is átmentünk, megemelni az autót. Felületi rozsdát láttam csak, semmi vészes, rohadást nem vettem észre a gyakori helyeken. Körben parkolási sérülések, a vezető oldali ajtó icipicit benyomódva, rányithattak valamit, de alig látszik. Festék rétegvastagságok rendben. Beltér makulátlan, gyári bőrkormány volt még rajta. Belsejében minden a helyén, a CD-tartó ajtajának egyik kis műanyag zsanérja van eltörve, ahogy hallom, ez sajna nem ritka esemény. Csomagtartó is oké, benne a gyári pótkerék + szerszámok, víz nincs benne. Motor is rendben, járattuk kicsit, mentünk is vele egy kört (vagy "karikát" :-D), hangja rendben, fordulatszám rendben, váltó rendben, kuplung rendben. Motortérbe benézve annyi látszott, hogy a nyestek alaposan megrágták a motortér és utastér közötti hangszigetelő akármit, de a csöveket, kábeleket vagy nem bántották, vagy azok már ki lettek cserélve. Vin-infon megnéztem alvázszám alapján, sok nem látszott, csak annyi, hogy nem körözik.

Némi álmatlan forgolódás után végül negyedjére is visszamentem, ezúttal a foglalóval. Két nap múlva átvettem az autót. A motortérben még korábban találtam egy kis karton cetlit, rá volt plombálva az egyik csőre, 2018 februárjában volt ez alapján egy kisvárosban szervízben, 56.801 km-rel, 5W30-as olajat kapott. Ami ennél is fontosabb, a papíron rajta volt a szervíz pecsétje, címe, telefonszáma! Nosza, Hamburgban élő jóbarátot felhívtam (kukkot nem tudok németül), ő meg felhívta a szervízt. Tulajdonosról nem volt hajlandó semmit elárulni (barátom szerint nem meglepő, németek cégek érzékenyek ezekre a GDPR dolgokra), de annyit elmondott, hogy több éve ők szervízelték az autót, a km-állás szerinte valós, és ők nem javítottak rajta semmiféle törést.

Ettől már rögtön kevésbé aggódtam, de azért amikor elvittem az olaj- és szűrőcserékre az ismerős (rész)tulajdonában lévő szervízbe, kértem egy nagyon alapos állapotfelmérést. Ők végül annyit mondtak, hogy szerintük sokat állt az autó, és ránézésre valós az 59.000 km. Hátul még gyári féktárcsák (cseréltük), a hosszbordásszíj szanaszét repedezett a kora miatt (cseréltük), gumiknál elhűltek, mondjuk én is, benéztem a DOT számot rajta... hát, nem 2012 második hetében gyártották, hanem ez még a gyári GoodYear gumi volt rajta...  a mellé adott téligumi is gyári szerelvény :-D

Szóval összességében vettem a piaci árnál talán picit többért egy tényleg 59k km-t futott Corollát. A vásárlás utáni költségeket a hátsó féktárcsa/fékbetét cserék, hosszbordásszíj csere, olaj- és szűrőcserék, klímatisztítás, alváz- és futómű lepucolása plusz korrózióvédelme (üregvédelem talán jövőre...) jelenti (akksit kapott újat a kereskedésben még), nagyjából 130k egyben. Erre jön a két gumiszett (most a nyári, ősszel a téli), meg némi extra védelem. Sokba került, de remélem innentől problémamentesen használom évekig :-)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14543 Dátum: 2019.04.01 19:18:19 »
A kocsiban amit elvittek milyen védelem volt?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14544 Dátum: 2019.04.01 22:31:18 »
Néha igazak a tündérmesék? :-D
A mostani Avensis-em is a Marcitól van - 7.600 km volt akkor benne és volt para rendesen -  most már mondhatom ok nélkül  :clap:

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14545 Dátum: 2019.04.02 08:48:25 »
A kocsiban amit elvittek milyen védelem volt?
Defend Lock váltózár.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14546 Dátum: 2019.04.02 09:35:32 »
Defend Lock váltózár.
Az édes kevés sajnos  :no: :no: :no:

Ha már Trotterral úgyis beszélő viszonyban vagy, kérdezz rá a védelemre. Alapvetően a hibridekhez tud tutikat, de biztos tud ebben is segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.02 09:37:12 írta Nagycitrom »

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14547 Dátum: 2019.04.02 10:15:29 »
Már segített, jövő héten megyek az emberéhez :-)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14548 Dátum: 2019.04.02 10:31:36 »
Már segített, jövő héten megyek az emberéhez :-)
Szuper, akkor már csak élvezzétek az új szerzeményt!  :)

oszy

  • Vendég
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14549 Dátum: 2019.04.02 16:51:49 »
Eladtam egy Német autót, ami 2003-as volt. Gondolkodtam, hogy fiatalabb Japánra váltok. Előtte Avensisem volt és a legelső autóm is Toyota volt, csak az Celica. :) Most végül is egész jót néztem ki (neten keresztül). Toyota Corolla, de ez is 2003-as, 1.4 benzin. 145.000 km van benne. Magyarországi 2 gazdás, ezt leellenőriztem. Törve (elvileg) nem volt. Hétvégén majd körbemérem. :) Kicsit bánom, hogy nem 2004-es, de legalább Toyota lesz végre ismét! Már ha olyan, amilyennek a gazdi mondja.