amit papíron karban tartottak szépen, abban miért nézhet ki így egy ülés (itt a fórumon van-e ilyen tapasztalat). És csak az, mert sem a kormány, sem a kezelőszervek, székek alja, kárpitok, könyöklő, pedálok nem kopottak túlzottan (semmi sem új, vannak kisebb karcolások, kopások). Én egy 3 milliós autóval ennyit biztos nem szöszmötölnék, hogy átverjem a vevőt, vagy akkor már az ülést is megoldottam volna és akkor már nem is lenne eladó. Ezen kívül ennél megbízhatóbb infókat sehonnan sem fogok kapni autóról. Ha egy motort ki lehet nyírni 800km alatt, az elég gáz, az eladók sem engedhetik meg, hogy a tesztelő 5000 fölé pörgesse a hideg motort, gondolom azért sok példány fut városban is, ott nem mindig lehet ideálisan autózni egy dízellel.
Nos. A mi COV-unk gyógyszertári flottás volt, 3,5 évesen vettem 179.000 km-rel. A sebváltó gombja erősen kopott volt - az azóta eltelt 6,5 év alatt nem lett jelentősen rosszabb - , és a lehajtható könyöklőn volt egy lyuk. Amúgy szervizben átnézettem, és azt mondták, meg kell venni, kutya baja. Azért is mertem megvenni, mert egyrészt az átlag magyar vevő nem vesz meg egy 3,5 éves, 180.000 km-t futott autót - pedig ha végiggondolná, hogy ennyi km-t vagy taxiként mehetett, de 1,8-as benzines egyterűvel ne fognak taxizni, vagy csak akkor futhatott, ha túlnyomórészt autópályán/országúton használták, ami még mindig a legkíméletesebb autóhasználati mód... - másrészt 178.000-nél komplett első féket cseréltek benne. És ha valaki van olyan "hülye", hogy eladás előtt jó hatvanezerért első fékgarnitúrát cseréltet, az valószínűleg más "hülyeségre" is hajlandó volt, ami hülyeségeket mifelénk gondosságnak hívnak.
Tehát önmagában az, hogy mi kopott ki egy autón, és hány km-t futott, nem mond semmit, az már rosszabb, ha le akarják tagadni a valós futást, mert akkor onnan teljes a bizalomvesztés. 800 km taposással természetesen nem lehet kinyírni egy motort, legfeljebb a Forma1-ben, de olyan kárt lehet benne okozni, ami majd néhány évvel később egyre erősebb olajfolyással jeletnkezik.
Hogy az eladóknak mi éri meg pepecselni egy eladásra váró autó esetében, az nagyon különböző. Aki erre van szakosodva, annak sok minden.30-40ezer forintból teljesen használhatónak tűnő autót varázsol elég lepukkantból is. Aztán persze ez csak ideig-óráig tart ki, de addig kitart.