Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2091995 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14325 Dátum: 2018.02.04 18:35:14 »
A hangszórós kérdéshez

Mikor én megvettem az e12-met, kb 8 éve, azon is mind a basszus és mint a magas nulla értéken volt. Valami gyerek cd volt, amit még kivett az előző tulaj, mivel tesómék e12-jét már ismertem, ezért tudtam, hogyan állítsam az értéket, beállítottam az első rádió csatornát és lőn csoda, szép hang, basszus, nem állítom, hogy 12 hangszórós Bose rendszer, de 4 gyári hangszórós rendszerhez képest elég jó.

A beállítást én elég egyszerűen csinálom, mind a basszus, mind a magas fullos értéken és kész.

Mikor pár éve kollégáimmal céges úton voltunk, többen meg is jegyezték, milyen jól szólnak a hangszórók.
Ezután mikor jött a hibrid Auris a kereskedőnél, először én is megjegyeztem, milyen brutál szarul szól, unokaöcsém átállította a basszust, és a magas hangokat, és lőn csoda, baromira jól szól, még úgy is hogy jelenleg nincsen hátsó hangszóró, bár mivel nem ülök hátul ez egyenlőre nem is zavar.
Jelenlegi kollégám autója mint írtam szintén minden szarul volt állítva, gyanítom ez olyan Toyota tulaj betegség, azt hiszik nem szabad hozzányúlni, mert a gyári beállítás a legjobb, és biztos elrontok valamit.

Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14326 Dátum: 2018.02.04 18:55:15 »
Első kérdés, persze segítő szándékkal kérdezem, nem kell megsértődni.
Nem okosabb választás egy 1,8 vvti, mint egy 1,6.
A kaszni ugye nem kicsi, valszeg többet nem fog enni, az 1,8 autópályán könnyedén elviszi, és a klímát se érzi meg úgy.
Állapotfelmérés Toyota szalonban 10.000Ft, előtte én rétegmérőzném a kocsit, mindenre figyelnék amit a nepper mond, és ellenőrizném.
Ha bárhol gyanúsat látnék, vagy valamiben sántítana a nepper története, már köszönném is meg a dolgot.
Én először egy autót mindig úgy nézek meg, hogy csomagtér felnyit, és ránézek a csomagtértálca alá, ha az gyűrött, akkor már köszönöm is szépen. Nyilván van olyan barom, aki gondosan még a korróziógátlót is odanyomja a javítás során, de csak 100-ból 4 tesz ilyet.
Sokat elmond, ha a pótkerék körül kosz van az autó életéről.

Az a baj, hogy a digitális szervizkönyvet Európa elég sok országában nem töltik ki, vagy nem használják.
Gondolom, hogy könnyebben lehessen pörgetni az órát, azt mondják egyesek, hogy a kintről hozott Prius-ok igen nagy hányadának tekerve van az órája, sőt elég sok hibridnek is, mivel nem látszik a futás az autók belsején, és ha jobban belegondolunk, a külsején se, és itt még a fék sem árulkodik sajna.

Az e12 belső iszonyat jól bírja 200e km meg se kottyan neki, amúgy a 180 reális, kérdés meddig akarod megtartani, arra is kell gondolni, vajon te hány km után akarod eladni. Pörgetni már nem fogod tudni, mivel az óraállásokat bárki lekérdezheti.....érdemes gondolkodni, vajon mondjuk 280ekm-vel mennyire lesz piacos egy ilyen családi busz...

Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14327 Dátum: 2018.02.04 19:13:27 »
Szvsz iszonyat kiforrott, ha 5w30-val használták semmi bajának nem kéne lenni, a lánc csörgő hangját hallani lehet.
Néha van olyan, hogy Németországban egyes tulajok hajlamosak a Toyota-t 30ekm-ként szervízbe hordani, és még van mersze állítani, hogy szervízkönyves, ja és bele is van pecsételve, az meg pláne, hogy vígan le is van fotózva, ordítani bírnék.....ilyenkor.
A futómű ilyen km mellett főleg Németországban még problémamentes.
A fogyasztásra, ha az ember fel van készülve, hogy városban ez az anyataxi 10 alatt sehova, akkor semmi gáz nem lehet. Országúton 7 alatt megint sehová, úgyhogy szvsz átlagban 7-8 litert elszürcsöl, 1,8 se enne többet, csak azt drágábban tudja hozni a nepper valamivel.
A szomszédomnak volt ilyen, mondjuk a övé a retteget 2,2 diesel-vel használta, és azt állítja imádták...hát.... én inkább menekültem volna tőle.
Egykoron apám is nézegette a kasznit, de mikor a főnököm testvére hozott egy diesel-t és volt alkalmam megcsodálni belülről...hát...én nem láttam benne több csomagteret, mint egy kombi corolla-ban...lehet én vagyok a hülye..
Talán szélességben és magasságban nyújtja a többet, emiatt persze többet is fogyaszt ugye.
Egyik partnerem fia vett egyet újat úgy másfél éve. Nemrég azzal voltunk kint Berlinben, meglepődtem, mikor stabil 130-nál 8 liter alatt egy métert se ment. Még a klímát se használtuk, és végig 8-8,3 volt, kevesebb egyszer se, pedig az 1,8 vvti 147 le volt, Ja és az a komótos gyorsulás....mikor 80-ról felgyorsult 140-re, úgy éreztem az 1,4 e12-m jobban gyorsul....hát én nem szerettem bele az anyataxiba.
Tudom tudom most ezek mennek, meg ez a divat...de nem értem a létjogosultságát.
Egy kombi e12 mivel rosszabb.....számomra semmivel, és jóval kevesebbet eszik. A technológia ugyanaz, ja és az anyataxinak még pöcsváltója is van, bár azt gyorsan meg lehet szokni.
Egy szó mint száz, kérdés törött volt e a kocsi....pörgetett órájú e mivel te 100ekm-t nem mondasz meg ha 30e-res kitakarítást megcsinálják vele. Plussz a polír elég sok karcot el tud tüntetni, kérdés a kereskedő kavicsos kereskedő-e, az adásvételin az ő neve lesz-e, hogy ha ne agy isten beszarik valami, ami akkor is rossz volt már mikor eladta, vagy ha rájössz, hogy 2 kocsiból rakták össze, tudj kit perelni.
Auris HSD TS 2015.12

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14328 Dátum: 2018.02.05 09:37:35 »
Néha van olyan, hogy Németországban egyes tulajok hajlamosak a Toyota-t 30ekm-ként szervízbe hordani, és még van mersze állítani, hogy szervízkönyves, ja és bele is van pecsételve, az meg pláne, hogy vígan le is van fotózva, ordítani bírnék.....ilyenkor.
Nem értem ezzel mi a bajod: end-user, megvesz egy terméket, amit használni szeretne, bele van írva a használati utasításába hogy 30 ezrenként tolja be szakihoz. Ő ezt meg is teszi.
A kérdés csak az: jelezte/kötelezte e valaki a gyártókat hogy a 30 ezres intervallum csak bizonyos feltételek esetén engedélyezett (pl.: beépített felxibilis olajcsere intervallum).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14329 Dátum: 2018.02.05 16:53:08 »
Első kérdés, persze segítő szándékkal kérdezem, nem kell megsértődni.
Nem okosabb választás egy 1,8 vvti, mint egy 1,6.
A kaszni ugye nem kicsi, valszeg többet nem fog enni, az 1,8 autópályán könnyedén elviszi, és a klímát se érzi meg úgy.
Állapotfelmérés Toyota szalonban 10.000Ft, előtte én rétegmérőzném a kocsit, mindenre figyelnék amit a nepper mond, és ellenőrizném.
Ha bárhol gyanúsat látnék, vagy valamiben sántítana a nepper története, már köszönném is meg a dolgot.
Én először egy autót mindig úgy nézek meg, hogy csomagtér felnyit, és ránézek a csomagtértálca alá, ha az gyűrött, akkor már köszönöm is szépen. Nyilván van olyan barom, aki gondosan még a korróziógátlót is odanyomja a javítás során, de csak 100-ból 4 tesz ilyet.
Sokat elmond, ha a pótkerék körül kosz van az autó életéről.

Az a baj, hogy a digitális szervizkönyvet Európa elég sok országában nem töltik ki, vagy nem használják.
Gondolom, hogy könnyebben lehessen pörgetni az órát, azt mondják egyesek, hogy a kintről hozott Prius-ok igen nagy hányadának tekerve van az órája, sőt elég sok hibridnek is, mivel nem látszik a futás az autók belsején, és ha jobban belegondolunk, a külsején se, és itt még a fék sem árulkodik sajna.

Az e12 belső iszonyat jól bírja 200e km meg se kottyan neki, amúgy a 180 reális, kérdés meddig akarod megtartani, arra is kell gondolni, vajon te hány km után akarod eladni. Pörgetni már nem fogod tudni, mivel az óraállásokat bárki lekérdezheti.....érdemes gondolkodni, vajon mondjuk 280ekm-vel mennyire lesz piacos egy ilyen családi busz...

Először is köszönöm a választ.
Tudom jobb lenne az 1,8-as de sajnos a munkám miatt nem nagyon tudok szabadságot kivenni, ezért a környéken kell keresgélnem.
Jelenleg ezt találtam, illetve van mégegy, az 2003- as.
Eladni nem nagyon szeretném, egyébként nem a sok km-től tartok, inkább attól, hogy tekerve van és nem tudok róla.
Bár rétegvastagsàg mérőm nincs, de nem tudod mennyi a gyári festèkvastagság?

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14330 Dátum: 2018.02.05 19:41:52 »
Az olajcseréhez:

Nyilván vannak olyan speciális körülmények, mikor egy olajtöltet lebegtetési képessége megfelelő marad, akár 30e km-ig is, de arról eddig nem tudtam, hogy ezt az olajszűrő gyártójával is megkonzultálták-e a gyárak. Ráadásul az efajta csoda 30ekm-es intervallumot először a franciák vezették be, majd mint majmolás vették át a német gyártók, nehogy már ők lemaradjanak....plussz ez az olajcsere 2 évre szólt, nem véletlenül lettek azok a bizonyos 1,5 dci motorok 150e km-es korukra egytől egyig hajtókar csapágyasak.
Ha jól emlékszem született is egy cikk egy gazdasági totálkáros Ford Focus-ról a Totalcar-on melyet végig márka szervizbe hordtak rendesen, majd jött egy autópályamenet 160ekm-nél és huss, a motor elszállt.....az örök vadászmezőkre.

Amúgy megjegyzem egy általam minőségileg nagyon előresorolt japán márka oldalán vagyunk, mely egyetlen modell esetében sem javasolta a 15e km-es csereintervallum növelését................és ennyi

Hallottál már olyan 290e km-t futott benzinesről, amely 10e-s olajcsereintervallummal gyári kompressziót ad, és egy gramm olajat sem eszik, én igen, 1,6 dual vvti.........

Az a legszomorúbb az egészben, hajdanában mikor még az auto2 újságot olvastam, és vettem, mikor még teli volt tartalommal, és nem csak reklámmal, a teszteknél ha japán modell szerepelt mindig negatívum volt a sűrű olajcsere intervallum.

A sok buta ember meg elhitte, hogy ez így jó, és még most is hurrogják le az embert, hú de sűrű az a 15000km, pedig én még azt se várom meg.

Olajcsere egy 20-as, olyan nagy dolog az, nem majd ha elba....dik valami a kocsin, az nagy dolog lesz, vagy ha megnyúlik a vezérműlánc az az lesz.....

Mint mikor a kollégám autószerelője azt mondja a kollégámnak Suzuki Ignis 1,5 vvt  ha jól emlékszem, ki az az állat, aki azt mondta, hogy 5w40-es olajat öntsél a kocsiba, az egy barom, 10w40 az kell neki..... veled se beszélek többet semmi ilyen témáról, gondoltam utána.
Azért ránéztem, még jó hogy a gyári ajánlás ennél a motornál 5w30.....főleg hogy szinte csak városban használják.
Arról nem is beszélve, a butája azt vágta a fejemhez, hogy 10w-ből nem evett semmit se, 5w-ből meg megevett 10-15e km alatt a maximum nívópálca szintjétől a minimumig, utána kellett tölteni vagy 2 decit...... [rohog]

Tetszik, vagy nem de én szentségtörésnek tartom megsérteni a gyári intervallumot, ebből még nekem sose volt bajom...e12-met nagyon pöpec állapotban adtam el...az egy gramm olajat se evett. Végig eneos 5w30-at kapott.
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14331 Dátum: 2018.02.05 20:08:39 »
Én a Toyota autóin melyeket eddig mértem kivétel nélkül 110 és 130 mikron közti értékeket mértem, ami ettől felfele eltér az javított, 300 mikronig gyári javítási technológiának hívják a cégek. Az feletti értékek esetén már számot tevő mennyiségű gitt van használva.

Az amúgy sajna a tapasztalatom, hogy némely nullkm-es gyári autót is utólagosan javítanak.

Legjobb példa erre régen sógorom 30 hónapos korában vásárolt e12-je, azt hitte mindene gyári, csak mikor eladták jöttek rá, az egész autó fényezve volt kivéve a tető, az volt gyári érték.
Mikor átvette a 0-ás e15 corolla-ját végigmérte rétegmérővel a kocsit.... mit hoz a bizalom ugye....

Apám törésmentes Partner-e is a tetjén javítva volt, mikor vettük végigmértem, az eladó csak nézett nagyokat, mikor mutattam az értékeket.

A kollégám mostani friss szerzeménye az e12 acélkék is egy ajtó karcolása miatt az egész jobb oldala meg van ködölve, nem veszélyes 200 mikron, de akkor is az már nem gyári.Tény rétegmérő nélkül az életben meg nem mondanám, mondjuk nekem nem olyan jó a szemem, mint egyes profi mestereknek.
 Miért jó ezzel szarakodni, mert így már nem tudják azt hazudni, hogy makulátlan.

Nagyon jó barátomnak, mikor az e11 sedant vettük 200e km-vel, annak is a hátulja javítva volt, tulaj először azt mondta hogy sérülésmentes, mikor mondtam, hogy ez javítva van, akkor már bevallották, hogy belement valaki. Ettől még jó a kocsi, csak így már nem olyan bátran hazudik az eladó, ha látja, hogy elbukik a hazugság. Ilyenkor már nyert helyzetben vagyok, mert én vagyok felül, mikor az alkuról szól a dolog, és mindig úgy megyek hogy pénz nálunk....így legtöbbször nincs nagy melléfogás.

Sajnos az a tapasztalatom, hogy a kereskedők 99,9 százaléka simlis valahol, és hazudik, ez az érdeke a legtöbbet kihozni, úgy hogy ő a legkevesebbet költse....sajnos erről szól a kereskedelem...

Talán akitől a mostani hibridemet vettem az nem hazudott semmiben, bátran használjam a rétegmérőt, mondja nézzem nyugodtan. Ők mondták csak egy és másfél éves korig hoznak autókat, mert azokkal még tutira nincs semmi baj, ja és csak megbízható partnertől, mert nekik nem éri meg a svindli, bár féltem az egész dologtól, lekopogom korrekt módon intéztek mindent, nem fogtam mellé.

Auris HSD TS 2015.12

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14332 Dátum: 2018.02.05 23:13:40 »
Az olajcseréhez:
Az átlag end-user:
-Nem mérnök
-Nem autószerelő
-Nem olvas témába vágó fórumokat
-A jobbik fajta betartja a gyártó által leírt dolgoakt

Te pl hogy szoktad tölteni a telefonodat? :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14333 Dátum: 2018.02.06 20:45:46 »
Bedugom a töltőbe és kész....megjegyzem Galaxy S4-em van, teljesen meg vagyok elégedve vele, mikor már mindenki sokkal újabbakkal szaladgált, na én akkor vettem a magamét újonnan, ennek már lassan 4 éve, nem érdekel a majmolás, a hülyeség, a divat.
Számomra azért kiakasztó a dolog, mert kb. 2 perc alatt el lehet jutni egy használati azon részéhez, ahol le van írva az ajánlott olajfajta.
Igaz, az e12-nél is nem volt először számomra elég egyértelmű a dolog, de hát emiatt is vagyok itt.
Előtte 7 évig Szamara-t toltam, még arra is vigyáztam, kivitt Svájcba....jött az e12, hát utánanéztem, mi is a legmegfelelőbb, ha már a szervíz nem tudtam megmondani...sajna...pedig megkérdeztem.
Annak idején azt mondták, hogy a kiskőrösi toyota szervíz az profi, akkor lepődtem meg először, mikor nem tudták megmondani, melyik is az e12-be a legideálisabb olaj(Ennek már vagy 8 éve). A szervizes kolléga beszélt össze vissza, meg hogy Toyota gyári olaj, aha.....ja egyik autógyártó sem gyárt olajat, csupán ezzel csak ennyi a bibi.
Ezért is lőttem ki számomra örök életre a Mazda-t, nem azért mert rozsdásodik, hanem, mert 60eFt-ért mérik az olajcserét.....lassan az is átalakul BMW szervízzé.
A Castrol-on is rajta van hogy BP, csak épp olyan kis karakterekkel, hogy sokan még mindig úgy hívják, gyári BMW olaj......
Szolnoki Toyota-nál is alapból a hibridbe 5w30-at tesznek.....sokat elmond ez a szakértelemről, bár lehet náluk megvan ennek a maga oka.
 (nem bántani akarok én senkit se, de annyit már tudok a saját hibridemről, hogy a sok ki-be kapcsolás miatt minél vékonyabb olaj a legideálisabb)
Ehhez nem olvastam végig az összes Prius hozzászólást, sőt gyorsan elvesztem, még mielőtt belemélyedtem volna.
Viszont olvastam elég tesztet, és megtapasztaltam az igazságot, hogy ne az újságírónak higgyek, hanem inkább az objektív véleményemnek.
Sógorom Corolla-jába is 0w20 a gyári ajánlás, ha jól emlékszem, pedig az csak 1,6 dual vvti.

Hát ez már nagyon off, bocsánat érte.





Auris HSD TS 2015.12

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14334 Dátum: 2018.02.06 23:14:43 »
OFF: A topicot olvasva eszembe jutott a Háború és béke. :D Aztán a Bűn és bűnhődés bűnhődő része. :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14335 Dátum: 2018.02.07 10:54:19 »
Bedugom a töltőbe és kész....
Na látod. A töltésnek külön kis szeánsza van, hogy az akkumulátor minél tovább bírja. Pl nem szabad teljesen feltölteni, lemeríteni. Van egy optimális tartomány (valahol 45-65% között). Rákeresel találsz rengeteg grafikont, tanulmányt, stb. Kerülni kell a töltőn hagyást is.
De gondolom te is úgy vagy vele hogy ha van időd, akkor csutkára feltöltöd, ha nincs akkor csak annyira amennyire időd van. Kb így van az olajcserével az az ember is, aki 10-15 helyett 30 ezrenként viszi olajcserére az autóját (vagy amikor az autó jelzi). Egyszerűen nem olvas erre szakosodott fórumokat, tanulmányokat.
Persze lehet mondani hogy egy telefon 10-100-ad annyiba kerül mint egy autó, de aki megteheti hogy 5 évente cserélje, az betartja a kézi könyvben leírtakat és boldog.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14336 Dátum: 2018.02.07 16:29:04 »
Igen lehet így is nézni, egy kérdés:

Mi történik, ha az aksi bedöglik, elárulom én mit csinálok, ebay.com kínai testvérek küldik az új aksit...ennyi 2e Ft, ja és ha meghal az aksi mi baja lesz a telefonnak...semmi.
Köv. kérdés, mit okoz az elhanyagolt olajcsere intervallum, hosszú távon a motor halálát....lánc elszakad....rosszabb esetben új motor, jobb esetben motorgenerál... új szelepek.....stb...
A jó barátom e11-ében még eredeti a lánc, és mivel tartja a 10e-s csereintervallumot 5w30-val, még jó ideig marad is.
Furán olvasom a Yaris tocsikban, nem egy és nem kettő autónak 200e km után lánccserés....hm...továbbá francia Yaris-ban főtengely jeladó meghal......kollégám Renault Thalia-ja is hasonló tüneteket produkált. Előzés közben leállt a motor....
Beszéltek ti arról, hogy az ember megveszi az autót, hajtja 5 évig, majd eladja...aha.....emlékszem még az előző válságra....akkor is ilyen szövegekkel jöttek az emberek.....a kellős közepén vettem a lakásom.
Lesznek itt még nagy pofonok, csak győzzék az emberek kivárni.
Hiába a csodás növekedés az autópiacban, a mai átlagéletkor nálunk 14 év, és növekszik...egész addig, míg annyira emelik az autószerelők a dijakat, hogy egyes autók a bontóban végzik majd javítás helyett.
Aha új autó, mint mondjuk Peugeot 308 sw GT felszereltséggel 9600eFt, ja ezt gondolom sokan veszik majd...kész főnyeremény.
Azért kissé elmentek az árak....ezt a földi halandó könnyedén veszi majd.
Az újságíró is könnyedén fikázza a 10 milliós új autót, miközben másfélért vesz német tizenéves prémiumot...na nem írom tovább a regényt.

Auris HSD TS 2015.12

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14337 Dátum: 2018.02.07 16:50:19 »
Az átlag ember nem olvas fórumokat/TC-t, ott is elég nagy a hülyeség szórása.
Egy könyvelőtől meg ne várd el hogy mérnöki/autószerelői képességekkel rendelkezzen, már az is sok ha tudja hogy működik az autó.
Megveszi az autót, azt mondják hogy 1000km-ként nézd meg a szintet, 30e/1-2év múlva viszlát olajcserén. (jobb esetben 30e km alatt megevett a motor 2-3 töltet olajat).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Gabesz201

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14338 Dátum: 2018.02.07 21:28:16 »
Sziasztok!

Először is üdv mindenkinek, új vagyok itt, az előbb regisztráltam.  ::)
Eljött az ideje, hogy új autót vegyek, és a mostani életstílusom/mindennapjaim/meggyőződésem miatt erősen hybridben gondolkozom. (5 km-re járok dolgozni naponta, emellett egy héten egyszer elugrok egy 20 km-re lévő városba, és max egyszer egy hónapban elmegyek Pestre, ami innen kb 100 km; éves szinten 10000 km körül van a futás teljesítmény és szeretném azt hinni, hogy egy ilyen autó választásával én is teszek valamit a környezetünk megóvása érdekében.)

Nagyon tetszik az Auris TS HSD 1.8 Hybrid. Kb a hahun látott árak még bele is férnének a keretbe.

A kérdésem az lenne, hogy a fenti körülmények figyelembevételével Ti ajánlanátok-e nekem Hybrid Aurist?
Illetve, hogy a kinézett 2013/14 esetleg 2015 évjáratú Aurisoknak van-e olyan típushibája, amire rámegy még a kocsi árának a fele?
Mik a tapasztalataitok például ezen modellek automata váltójával? Bírják a strapát? Egyéb ismert hiba?

Előre is köszönöm mindenkinek a hozzászólást!

üdv
Gabesz

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14339 Dátum: 2018.02.08 19:18:53 »
Nálam is szerepeltek hasonló okok a választás során.
Hosszú távon jó választás lehet, mivel csekély a szervíz költsége, jól fogyaszt, városban a legjobb választás a villanyautót kivéve.
Fontos lehet persze ,ez csupán az én tapasztalatom, 7e km megtétele után. Kerüld a 17 alufelnit, azzal csak a baj van, drága rá a gumi, ráz, és vagy fél literrel többet eszik vele a gép. Inkább ráncfelvartat nézzél drágábban, sokkal szebb, és a km-óránál sem az a pixelháború van. Ráadásul ezeken a japó gépeken folyamatosan finomítanak....bár nem mindent kommunikálnak....de ez így van.
Nem tudom jól tudom,e de mintha a mostani Auris-omba már szorult volna a 4 generációsból is valami....bár a motortakaró ugyanaz mint előtte, nyilván finomítottak, egy biztos én bégetést sosem hallottam.
Nyáron az 5 km teljesen jó, azzal tudsz trükközni, hogy nem lemerített aksival állsz le, és akkor mikor elindulsz, benyomod az ev gombot, így nem indul meg a melegítési eljárás csupán akkor ha lemerül az aksi, illetve ha már 30 fölé gyorsulsz. Télen a fogyasztás vagy 1 literrel több, ha megy a fűtés rövid távon értsd 20km kb 4,5 a reális normál tempó mellett.
Nyáron országúti tempó hosszú távon 3,8, városban könnyedén jön a 3,8, az alá csak szerencsés esetben. Illetve ha külön akarod a fillérerőszakoló módot. Egyszer lementem Kecskemétről éjfél körül 30 fokban Tiszakécskére, fogyasztás 3 liter....de ott a végletekig optimalizáltam mindent.
Autópálya óra szerinti 140-nel végig 6 liter kb. 120-nál olyan 5,5, de ha 100-val beállsz egy kamion mögé vitorlázni, akkor ott lehet meglepit csinálni, bár ez nagyon perverz.

Országúton, ha betartod a 90-et, akkor 40-50km-en már lemehet 4,2-re komputer szerint, én 15-ös kerekekkel 1 deci tévedést láttam bele.

Éves Toyota szervízköltség olajcsere 35eFt, hibrid átvizsgálás gari kitolva 10 évig a hibrid rendszerre évi 5eFt.
Pollen és levegőfiltert cserélj magad, a kettő együtt 3eFt, és baromi egyszerű cserélni.
Auris HSD TS 2015.12