De már ültem benne! Márkaszalonban volt kiállítva az igaz, hogy menet közben még nem volt szerencsém megismerni. Első benyomásra nekem durva volt a műszerfal, nem úgy értem, hogy nincs hely elöl, arról szó sincs, a problémám a műszerfal meredekségével van és méretével, mintha egy nagy fal állna előttem. Soha nem tetszettek ezek a nagy fal műszerfalak, de mivel ennyire állítod, hogy milyen zsírkirály, így mégegyszer meg fogom nézni tüzetesebben, kipróbálni nem tudom mikor fogom (inkább az is300h tesztvezetésére regisztráltam na abban király a műszerfal, fainan elfekszik előttem, az a Cool).
Carina után nem biztos, hogy nagyon boldog lennék egy Corollában (formatervet illetően), nem tartom szebbnek, inkább egy Avensis!
Nem tudom, lehet én vagyok túl elnéző, de nekem átjön a Toyota belső formaterve. Számomra inkább hat kicsit nyomasztóan az összes német féle berendezés, ami körülölel. Már-már folytó. Ehhez képest nekem kellemesebb volt az Auris szellősebb jellegű elrendezése, noha, azt máig nem értem, hogy a kör alakú rostélyokat ki találta ki a vízszintesen tagolt műszerfalra, pláne, hogy a középső rostélyok is szögletesek...
Amikor beültem és beállítottam magamra az ülést, kormányt, az volt az első benyomásom, hogy ÍGY JÓ. Tehát, megtaláltam a 188cm-hez a megfelelő pozíciót. Menet közben is - igaz, csak a hibridet vittem el - ugyan ez volt a véleményem.
Ami nekem számít, azt szinte hiánytalanul eltalálták (gombok elhelyezése, működésük, reakciók, mozgások, hangok, minden).
Ahogy írtam, is, az Auris a belső érzékekre hat, nem az érzelmekre. Érezni rajta azt az elsőre marketing bullshit-nek tűnő dolgot, hogy a mérnökök tényleg tudják, mit kell kiszűrni ahhoz, hogy a "kellemetlenség" a lehető legalacsonyabb szinten legyen. Ez nem hülyeség, hanem nagyon is érezhető a valóságban is.
A gond, hogy az újságírók azzal vannak elfoglalva, hogy milyen tapintású a műszerfal, meg, hogy néz ki, amikor a mindennapi használatban pont nem ez számít.
De azért megírják, hogy a Pug gyönyörű belül, de hátul szűk és a háttámlája kényelmetlen, a 3-as meg nagyon zavaró gördülési zajkomforttal rendelkezik. A Toyota, meg unalmas, mert JÓ, mert KELLEMES használat közben. Mibe kössünk bele? Hát a kinézetbe...
Szerintem a Carinára sem írták SOHA, hogy szép autó. Most sem az. Ellenben jók az arányai, megbízható, nagy és tartós. Még 20 év körül is, ami kétségtelen nagy szó. Csakhogy, ugyanakkora a Corolla is és mindent tud, amit a Carina, csak sokkal modernebb köntösben. Lehet, hogy most nem tetszik még, de 10 évesen majd fog, mert addig bizonyítani fog az is, mint, ahogy az összes előző generációja is. Azt azért személy szerint ÉN nem hiszem el egyetlen Carinásnak sem, hogy a Carinát nettó
szépnek találja. Mondja ezt úgy, hogy képtelen - érthető módon! - elvonatkoztatni az egyéb jótulajdonságitól. Kvázi megszépül a szemében a hálás autó.