A nemet hasznaltautokba ne is kezdjunk bele. Van tobb kollegam baratom is akik ott laknak. Nem lenne am ott sem annyi baj, h a torokok es arabok nem akarnanak nagyot szakitani minden eladason. Persz e amagyarok is hulyek mert nekik csak az a fontos, h minel olcsobb legyen es minel kevesebb km.
Ha megtudnak, h ahhoz a (valos)futasteljesitmenyhez amit ok keresnek milyen arcedula tartozik odaat akkor sokan dobnanak egy seggest.
Ezert vallom en azt, h aki keves futott km-es autot keres az vagy legyen hajlando megfizetni annak a felarat vagy adjon lejebb az igenyeibol.
Persze itt megint bejon a kepbe a hasznalat mondja mert nem mindegy, h napi 60km-t mennek vele autouton vagy csak 30-at, de azt 5km-es etapokban ahol - foleg - telen eselytelen, h a motor egyaltalan bemelegedjen.
Mar latom, h igyis-ugyis kemeny faba vagtam a fejszemet...
többnyire nem futott km-t kell(ene) venni, hanem állapotot. Lehet egy 200e km-es autó jó állapotú, és van 50-60 ezres leélt külső/belsővel.
Németeknél amúgy is kényesek a rendszeres karbantartásra, ott azért a jóval nagyobb futásteljesítményű autókon sem látszódik meg annyira a megtett kilóméterek száma, mint idehaza. Kint vígan futkoznak 5-600 ezres futású autók úgy, hogy beleülve meg nem mondaná róla senki, hogy ennyit ment.
Tény és való, hogy a magyar használtautópiac jelenleg a külföldről behozott autók esetében a "kintről szart olcsón, majd idehaza nagy(obb) pénzért eladni" filozófiát követi, de ezek az autók már nem abból a szegmensből származnak, amiben a tulajdonos szervizelteti az autót gyakran.
én annó néztem kint a Corollákat, és a jó állapotú, rendesen szervizelt példányok gyakran drágábbak voltak kint, mint idehaza a hasonló társaik. más kérdés, hogy idehaza hónapokig néztük majdnen napi szinten az E120 facelifteket, mire találtunk 2(!) olyat, ami ár/érték arányban elgondolkoztató volt, és érdemes volt megnézni.