Végülis ha az autót már nem akarod eladni, hanem az a terv, hogy nálad végzi a pályafutását, akkor hajrá...!
Pontosan ez a terv (azt feltételezve, hogy nem semmi komoly baja).
Miért fogyaszt többet, ha nincs bekapcsolva? A rendszer súlya kb 30 kg. Akkor dobd ki a pótkereket, legyen bent defektspray és járj mindig max féltankkal és megvan ugyanaz a megtakarítás... Esetleg kimehetnek a hátsó ülések.
Juteszembe tegyél fel 155-ös méretű Ecopia gumikat, szereld le az ablaktörlőt stb. és csökkeni fog a fogyasztás.
A pótkerék marad, mert ha a kiváló magyar vidéki alsóbbrendű utakon megsérülne a felni (eddig szerencsére nem sérült meg, igaz vigyázok is rá) b*szhatom a defektspray-t. Ezért pótkerék nélküli autót soha nem vennék, sajnálatos módon egyes újabb autókból kispórolják, helyette mindenféle felesleges szeméttel (ülésfűtés, klíma stb.) növelik az autó súlyát (hasonlítsatok össze egy alap- és egy max. felszereltségű autó adatait, azt persze hozzá kell tennem, hogy az alapfelszeretség is tartalmazza az összes(!) passzív és majdnem minden aktív biztonsági berendezést, lásd Auris katalógus). Az ülések maradnak, mivel általában 3 vagy 4 ember ül az autóban, tehát a legjobb spórolás az, ha minél többen ülünk benne, annál kevesebbet fizet egy ember). Az ablaktörlő meg a gumiméret pedig biztonsági kérdés is, tehát szintén nem spórolok rajtuk.