A külcsínnél valóban sokkal fontosabb a belbecs. Azonban azt a legnehezebb feltárni. Az olaj fogyasztás problémával ha jól olvasgattam az e11-eknél számolni kell. Ezt pl honnan tudom megállapítani? Persze megkérdezhetem, hogy mikor volt az olajcsere legutóbb és megnézem a nívópálcát, de gondolom az eladó sem olyan hülye, hogy ha tudja, hogy eszeget a kicsike, akkor eladás előtt nem tölt rá.
Egyébként a szedán hátsó tere is olyan szűkös, mint a liftbacké? Nekem az LB tetszik, illetve személyesen csak olyannal találkoztam eddig, de ott én már beverem a fejem hátul (igaz ott nem gyakran ülök).
Nemcsak az E11-ekre, de az E12-kre is vonatkozHAT az olajfogyás, hiszen utóbbiakat 2002 óta gyártják, de a motorokat csak 2003. szeptemberében javították és építették be.
Az olajfogyasztási hajlamot szinte lehetetlen biztosra megállapítani, csak következtetni lehet rá. Én a következőket vizsgálnám vásárláskor:
1. Letekerném az olajbetöltő sapkát és megnézném a belsejét a motornak, már, ami látszik belőle, hogy mennyi és milyen vastagságban van lerakódás a motorban.
2. Nívópálcát kihúznám és megnézném a pillanatnyi szintet: lehet, hogy nemtörődöm volt a tulaj és a hiányzó mennyiséget sem pótolta, azért ebből látszhat, hogy fogyott-e az olaj, de, az is lehet, hogy legalább utántöltötte eladás előtt, így akár megtévesztő is lehet. Ezenkívül, - hülyeségnek hangzik, de van realitása - megszagolnám az olajat, mert, ha eszi a motor, akkor az égéstérben marad egy része és a működés során bizony megég, ezáltal büdös égett szaga lesz. Ez is meg tud bukni abban az esetben, ha eladás előtt közvetlen olajcserét végez az eladó, ilyenkor tényleg csak a lerakódásokból tudok következtetni...
3. Ugyan megnézném a kipufogót is, hogy olajos-e, de már többször elmondtuk, hogy ez már a vég a motor számára, ha olajos, ott már akár több liter is fogyhat 1000km-en...
4. Hidegindítva a motort füstöl-e, és egyáltalán hogyan indul?
Én azt gondolom, hogy egy kis olajfogyasztás még nem a világ vége, nem kell tőle félni és a pénztárcát sem terheli meg nagyon, ha évente 1L olajat utána kell tölteni.
A leírt módszerrel komolyan azt gondolom, hogy
a nagyon beteg példányokat ki lehet szűrni.
Továbbá, ha egy motornak egészséges a hangja (Toyotánál értsd: 3-4. fordításra beindul, nem köhög, nem füstöl, csak egyszerűen beindul, egyenletesen jár minden henger, bemelegedve szinte néma csendben jár), akkor a motornak, magának nagy baja nem lehet!
Ezért jó a Toyota, mert annál nincs semmilyen működéssel járó szelephang (Opel Ecotec), hanem úgy jár, mint, ahogy azt az ember elvárja. Ha bármi nyiszog, kattog, stb, akkor valami bibi van vele. A Toyota egy rendkívül őszinte típus ilyen szempontból IS!
Kérdezted a helykínálatot: Az E11 LB és Sedannak is azonos a tengelytávja, így belső méretei is (lábtér). A fejtér, elképzelhető, hogy a sedannal kevésbé szűkös, de nagy különbség abban sincs, úgy gondolom. Használati értéke az LB-nek nagyobb a hatalmas csomagtér nyílás miatt. A sedannak egyetlen szépséghibája, hogy szűk a csomagtartó rés, így bizonyos esetekben problémásabb a bepakolás, de a mindennapokban nem valószínű, hogy ezzel sokszor szembesülne az ember. Mondjuk, ha egy mosógépet veszel, az egy LB-be lazán befér, a sedanba meg se próbáld. De pl. mosógépet sem vesz minden nap az ember...