Az csak annyit csinál, hogy a levegőt egy az egyben a szélvédőre irányítja. Ugyanezt a manuállal is tudod tekerni. Az igazán jó megoldás az, mint a tesóm Sharanjában van: komplett szélvédőfűtés fűtőszálakkal. Ennél nincs jobb megoldás.
Én életszerűen-napi használatban nem sok manuális kocsit használtam, csak egy POLO-t egy időben, abban manuális klíma volt. Azt tudom, hogy
az automatánál van egy gombnyomás, és pillanatok alatt nincs pára. A manuális klímáknál nem tudom, hogy van e olyan funkció, ami csak és kizárólag az
ablakra irányul, sehova máshova.
Ellenben most ne menjünk el olyan ovis irányba, hogy akinek manuális klímája van, az amellett érvel, hogy jobb a manuális, akinek automatája van, az meg hogy jobb az automata. Aztán mikor valaki átül egy automata klímás kocsiba, elkezd amellett érvelni, hogy jobb az automata.
Szerintem nem kérdés, hogy jobb az automata klíma, minden autónál ez a csúcsa a választéknak, így ez nem vita tárgya. Azon lehet vitázni, hogy simán kielégítő egy manuális is. Pont úgy, ahogy simán kielégítő a legtöbb ember számára egy 1,4-1,6 100lovas kocsi...
Nem tudtam, hogy a VW-ben is van fűtőszálas szélvédő, én ezt eddig csak Ford-okban láttam, ott elég elterjedt. Egyébként a legjobb, ami talán a legújabb passat-okba már bele is került, vagy csak fog, vagyis egy filmréteg adja le a hőt, amit nem lehet látni, ellentétben a fűtőszálas megoldással.