Egyet értek Veled teljesen. Céges autókból is simán kifogható egy jó kocsi, lényeg, hogy ne kulcsos autó legyen. Ennyi. Sok esetben biztosabb egy egygazdás céges autónál, hogy megfelelően volt szervizelve (jobban leellenőrizhető az előélete), mint egy magán személy tulajdonában lévő autó esetében. Ettől még lehet, hogy a magán ember is megfelelően karbantartotta az autót, csak mivel nem vitte a számára drága márkaszervizbe, ezért nem is igazán tudja bizonyítani a gondoskodását maradéktalanul.
Ez sem igaz teljes mértékben... Ismerek olyan személyes használatra kiadott (kevesebb, mint 3 éves) autót, ahol az első user azzal adta tovább a kocsit, hogy a másodiknak, h "néha kigyullad a check engine lámpa, de nem kell vele foglalkozni, m 2-3 nap után elalszik...". A 2. user (feleségem) meg rögtön az átvétel után vitte márkaszervizbe, ahol egy "óvatos" 120e forintos upgrade (benne gyújtótrafó-sor csere) után már egész jól használható lett a geppa!
Itt jegyzem meg, az igazán jó vételnek számító céges autókat maga a használó, vagy annak családtagja, de végső esetben a cégnél vki megveszi, kiárusításra csak a f@sok kerülnek...
Persze, az általad leírt példából sajnos valószínűleg több van, de én is találkoztam személyesen olyan céges-egytulajos autóval, ami még akkor is újszerű, látható kopásoktól mentes belsővel rendelkezett, amikor 180.000km-rel a 2. gazdija vissza adta a cégnek (én voltam). Az autó, meg egy off MéganeII Grandtour 1,5 dci.
Ennek ellentéte pl. egy másik cégnél volt főnököm Swift Sedan 1,6-a volt. Na, az 3 évente volt egyszer(!) mosóba víve, a belseje menthetetlenül koszos volt. De ez már bőven túl van az igénytelenség kategóriáján...
Én, ha kapnék egyszer egy "normális" céges autót, függetlenül attól, hogy mennyit megyek vele, mindig pöpec állapotban tartanám, vigyáznék rá. De ez én vagyok...