E12 1,4 d-4d: Ezt az autót néztem meg ma.
A békéscsabai Körös Autócentrum Mazda-Opel-Kia-Honda kereskedésben van bent.
Az egyik legszebb színösszeállításban (grafit külső - bézs belső) SOL Plus felszereltséggel, a hirdetéstől eltérően 130.000km-rel (hirdetésben még 128.000 van).
Eredetileg a tatabányai Toyotából származik, a szervizkönyve az első tulaj által 79.000km-ig volt vezetve. Nekem egy fekete pont volt, hogy a 61.000km után csak 79.000-nél volt olajcsere, előtte 14-16.000-ként szakszervizben, de az, hogy milyen olajjal, nem volt odaírva.
Körbenéztem a külsejét, ténleg nem volt törve, a bal hátsó kerékdobon, illetve a hozzá csatlakozó hátsó lökhárítón kisebb karcolások vannak, de egy alapos polírral ezek eltűtethetők.
A két hátsó csomatartó teleszkóp helyből cserés lesz, mert egy-az-egyben visszaesik az egész ajtó, már semmit nem tart. A 4db gumi szintén, a két hátsó ráadásul nemcsak 1-2mm közötti, de az a maradék minta is kőkemény, valami General márkájú (életemben nem hallottam róla) nyári gumi, a két első kb 5mm-es, szintén General márkájú, de téli(!) gumi, mind a 4db kőkemény, abszolút kuka kategória. A fékek közül gyakorlatilag mind a 4 tárcsa cserés, mert jelentős válla van mind elől, mind hátul, bár az első fékbetétek szinte újak. Ez, viszont tárcsa cserénél, ugye lényegtelen, tehát 4db új tárcsa és betét is egyen.
B oszloptól hátrafelé műbizonylatos Llumar fólia van, szép, ízléses.
Az első szélvédő cserélve volt, de ez nem negatívum. A belseje az autónak korrekt, nem újszerű, látszik, hogy volt használva, sőt, lehet, hogy családi autó volt, ki van porszívózva, körben le van törölgetve a kárpit, azonban egy alapos kárpittisztítás ráférne (autókozmetikában) az egész bézs belsőre, ilyenkor jön ki a hátránya ennek az egyébként nagyon szép kárpitnak. A kormányon kevésbé látszanak a barázdák, mint új korában, de még nem fényes, nem málik. A váltó gomb tetején lévő kis krómozás egy kb 0,5x0,5cm-es foltban felszakadt, és a kézfék gombjának felén szintén hiányzik, valószínűleg gyűrű általi halálról van szó. Gyakorlatilag a belső térebe ennyi utal a használatra.
Mikor beindítottuk, első pöccre tökéletes hanggal indult,, semmilyen klattyogás, vagy bármilyen oda nem illő hang nélkül, csak halkan, finoman járt. A klímája kb 15 mp elteltével valóban jéghideget fújt. A kesztyűtartóból előkerült a fekete Toyota mappa, amiben sorakoztak az autó vételekor hozzá adott kis füzetek, és a vastag kezelési is.
Maga a kesztűtartó már nem kapott a tisztításból, mert foltos volt, olyan, amit a gyár óta nem töröltek ki.
Próbakört nem mentünk vele, de a felsorolt negatívumokkal együtt én egy ajánlható autónak tartom, természetesen megfelelő alkut követően, pedig, egy jó vételnek.
Jelenleg 2,279e Ft-ra van kirakva, ami egyértelműen sok. 4db új nyári gumi kb 80.000 Ft, plusz a fék cseréje bele kell, hogy férjen az alkuba. Ezt követően én olyan 2,1-2,15M Ft-ért korrekt vételnek tartom, ami ugyan nem olcsó, de nem is túlzó, kb annyit ér az autó, mert igénytelenségből adódóan nincs rajta semmilyen sérülés, csak a használatból eredő apróságok.
Egyébként KHx-xxx volt a rendszáma, a 2006.04-i gyártásnak megfelel, a SOL felni ott van rajta, és nincs lepadkázva, összességében még saját magamnak is vállalható lenne. De nekem kicsi. Én nagyobbat keresek majd, ha letelik a hitel az enyémről 3 év múlva.