Majd még folytatom...
Na:
A futóműről még nem esett szó, jellemzően nagyon strapás, nálam két éve (25,000km-t mentem vele eddig) van a Cori, de még nem kellett hozzányúlnom semmilyen futómű alkatrészhez. Sőt! Idén november 10-én vizsgázott az autó, és a vizsgáztató szerelőaknából rángatta-feszegette a futóművet, és azt mondta, hogy semmi kotyogása nincs, a lengéscsillapítók is hibátlan állapotban vannak. Ezt nem hencegésnek írtam, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy egy 10 éves autóról beszélünk 128.000km után. Ráadásul 100.000km-rel BP-ről vásároltam, nagyrészt ott használták. Persze, lehet, hogy az eladás előtt a komplett futóművet kicserélték, de őszintén, ennek mennyi valóságalapja van...? Szóval masszív, tartós szerkezet.
A váltó: Ahogy kleingy említette, C150. Tény, hogy nem egy referencia váltó a Toyota kínálatában, de pl. egy bármilyen (F, G Astra) váltójához hasonlítva még mindig nagyon jó. Mondjuk egy Hondához, vagy régebbi Swifthez hasonlítva nem jó. Ellenben, ha a szinkrongyűrűk nincsenek kikopva, akkor egy jó minőségű (GL-4, -5) szintetikus váltóolajjal, meg egy jó kuplunggal, természetesen, rendbe lehet tenni a váltót, így nem lesz vele túl nagy problémád.
Fogyasztás: Gázpedálfüggő, de jellemzően alacsonynak mondható. Akár nekem, akár kleingy-nek megnézheted a Spritmonitoron vezetett fogyasztási naplónkat, igen informatív táblázat. Ezt a hozzászólásaink alján lévő fogyasztási adatra kattintva érheted el.
Mindkettőnkre jellemző, hogy izmosan figyelünk a fogyasztásra, sokat használunk motorféket, gurulunk üresben, ahol lehet, és országúton sem megyünk 130-cal, ellenben 100-110-el igen. Húzatni csak ritkán szoktuk, városi forgalomban is igyekszünk alacsonyan tartani a fordulatszámot. És, még, ami fontos, hogy ezek a fogyi adatok vegyes használatot jelentenek.
Folyamatos hajtós tempóban - pl. autópálya tempó - 7-7,5L közötti lesz az átlag.
A Carinákkal azért már óvatosan kell bánni. Azok gyártását 1997-ben befejezték, így a legfiatalabb példányok is már 12 évesek, és bizony, nem lesznek fiatalabbak. Az E11 Corikat 1997-től gyártják, így, ha nincs szükséged a nagyobb kasztni méretre, én célszerűbbnek tartom a Corollát választani. Azért a Carinák is nagyon tartósak ám, csak kezdenek öregedni, így körültekintőbbnek kell lenni esetükben.