Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2141952 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6045 Dátum: 2010.12.27 09:18:53 »
Majd még folytatom...  ;)
Na:
A futóműről még nem esett szó, jellemzően nagyon strapás, nálam két éve (25,000km-t mentem vele eddig) van a Cori, de még nem kellett hozzányúlnom semmilyen futómű alkatrészhez. Sőt! Idén november 10-én vizsgázott az autó, és a vizsgáztató szerelőaknából rángatta-feszegette a futóművet, és azt mondta, hogy semmi kotyogása nincs, a lengéscsillapítók is hibátlan állapotban vannak. Ezt nem hencegésnek írtam, csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy egy 10 éves autóról beszélünk 128.000km után. Ráadásul 100.000km-rel BP-ről vásároltam, nagyrészt ott használták. Persze, lehet, hogy az eladás előtt a komplett futóművet kicserélték, de őszintén, ennek mennyi valóságalapja van...? Szóval masszív, tartós szerkezet.

A váltó: Ahogy kleingy említette, C150. Tény, hogy nem egy referencia váltó a Toyota kínálatában, de pl. egy bármilyen (F, G Astra) váltójához hasonlítva még mindig nagyon jó. Mondjuk egy Hondához, vagy régebbi Swifthez hasonlítva nem jó. Ellenben, ha a szinkrongyűrűk nincsenek kikopva, akkor egy jó minőségű (GL-4, -5) szintetikus váltóolajjal, meg egy jó kuplunggal, természetesen, rendbe lehet tenni a váltót, így nem lesz vele túl nagy problémád.

Fogyasztás: Gázpedálfüggő, de jellemzően alacsonynak mondható. Akár nekem, akár kleingy-nek megnézheted a Spritmonitoron vezetett fogyasztási naplónkat, igen informatív táblázat. Ezt a hozzászólásaink alján lévő fogyasztási adatra kattintva érheted el.
Mindkettőnkre jellemző, hogy izmosan figyelünk a fogyasztásra, sokat használunk motorféket, gurulunk üresben, ahol lehet, és országúton sem megyünk 130-cal, ellenben 100-110-el igen. Húzatni csak ritkán szoktuk, városi forgalomban is igyekszünk alacsonyan tartani a fordulatszámot. És, még, ami fontos, hogy ezek a fogyi adatok vegyes használatot jelentenek.
Folyamatos hajtós tempóban - pl. autópálya tempó - 7-7,5L közötti lesz az átlag.

A Carinákkal azért már óvatosan kell bánni. Azok gyártását 1997-ben befejezték, így a legfiatalabb példányok is már 12 évesek, és bizony, nem lesznek fiatalabbak. Az E11 Corikat 1997-től gyártják, így, ha nincs szükséged a nagyobb kasztni méretre, én célszerűbbnek tartom a Corollát választani. Azért a Carinák is nagyon tartósak ám, csak kezdenek öregedni, így körültekintőbbnek kell lenni esetükben.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6046 Dátum: 2010.12.27 11:08:09 »
Az ÁDI-CAR-t ismeritek? Ez az E12 nekem nagyon korrektnek tűnik, még árban sem olyan elvetemült... pici alku, és tökéletes portéka!  :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6047 Dátum: 2010.12.27 11:17:17 »
Ha a Toyota onlány rendszerben is utána lehet nézni, és minden valós, nem rossz, de amúgy sztem koccos volt oldalról (legalábbis a vezetőajtó kissé furin áll két képen is). Meg mitől sport meg van benne sávkövető? :eek: Amúgy tetszik, csak meglepő a kombi vs évi 15 ezer km-es futás.
A Nagykőrösi út már első olvasásra is elveszi a kedvem a kocsivásárlástól.  :lol:
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6048 Dátum: 2010.12.27 11:23:56 »
Ezt is 10W40-es olajjal tömték (legalábbis az utolsó bejegyzés szerint)
Milyen sávtartó automatikát szereltek 2006-os Corollába ? Gondolom ez csak elírás.
(a "hölgy tulajdonostól" megjegyzéstől meg frászt kapok, mert úgy hülyeség, ahogy van, nem jelent semmit  :D)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6049 Dátum: 2010.12.27 11:31:35 »
Ha a Toyota onlány rendszerben is utána lehet nézni, és minden valós, nem rossz, de amúgy sztem koccos volt oldalról (legalábbis a vezetőajtó kissé furin áll két képen is). Meg mitől sport meg van benne sávkövető? :eek: Amúgy tetszik, csak meglepő a kombi vs évi 15 ezer km-es futás.
A Nagykőrösi út már első olvasásra is elveszi a kedvem a kocsivásárlástól.  :lol:
Sport felszereltségben volt ez a szép (kinek hogy) kék kárpit, maga a Sport létezik, hiszen a hatchbacknél ez jelentette a kis spiolereket is többek között.
Az ajtó, szerintem csak nincs becsukva...  :sorcerer:
Az olaj az tényleg gáz és ráadásul új korától fogva 10W40!!! :censored: Sőt az egyik talán 20W40-es!!! :censored: :censored:
Szegény autó, de szerintem még megéri megmenteni egy jó 5W30-assal! Nincs még benne sok km...  :yes:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6050 Dátum: 2010.12.27 11:33:50 »
10W-40 végig :cry:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6051 Dátum: 2010.12.27 12:27:55 »
Ráadásul nem is feltétlen 2 kilo az a javítás.. :whistling:
Ezt nem tudom, honnan veszed. Talán, ha kifejtenéd, mire gondolsz...

Egyébként Toyotás szerelőm, aki már a 10 éve alatt megjavított pár (kb 10-15db!!!) olajfogyasztós VVTI blokkot (1,4-,1,6-1,8L, Corollától Avén keresztül, Rav4, COV-ig), mondta, hogy jó minőségű alkatrészekből 150.000-ből teljesen megoldható a probléma, munkadíjjal együtt. Ebből kb 40.000Ft a munkadíj, a többi az anyag. Azt nem szabad elfelejteni, hogy ezek békés megyei árak, nem összekeverendők a dunántúliakkal, vagy Bpesttel.

Konkrétan 2 esetet tudok az indexről, az egyik 120 volt, a másik 80. Csak gyűrűcsere, gondolom okosban, haver-ismerős szerelővel.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6052 Dátum: 2010.12.27 12:31:00 »
Azóta mennyit mentek ezek az autók? Olajat azóta nem eszik? Csak mert a dugószettet kéne cserélni, az önmagában durva összeg és csak gyári van belőle. Attól olyan sok. Csak a gyűrűzés nem fogja megoldani a gondot főleg nem, ha továbbra is 10W40-nel használják, előbb-utóbb újra leragadnak a dugók és megint elkezdődik az olajevés.

Xarnak egy pofon tipikus esete. ::) Amikor meg újra szét kell szedni, a kettő összege együtt már elég húzós lesz.
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6053 Dátum: 2010.12.27 12:56:57 »
Azóta mennyit mentek ezek az autók? Olajat azóta nem eszik? Csak mert a dugószettet kéne cserélni, az önmagában durva összeg és csak gyári van belőle. Attól olyan sok. Csak a gyűrűzés nem fogja megoldani a gondot főleg nem, ha továbbra is 10W40-nel használják, előbb-utóbb újra leragadnak a dugók és megint elkezdődik az olajevés.

Xarnak egy pofon tipikus esete. ::) Amikor meg újra szét kell szedni, a kettő összege együtt már elég húzós lesz.

Mitől vagy te mindenben olyan biztos? :)
Esetleg ha tudsz konkrét esetet, ne tartsd magadba :flowers:
Egyszer azt mondjátok, csak az olaj miatt van, most meg qvázi elismered hogy a dugó miatt..
Sztem ez egy összetett probléma, az én véleményem, hogy a használat is számít. A főleg városban használt, papásan, kis fordulaton hajtott motorok hajlamosabbak erre a problémára sztem.
A másik meg a márkaszervíz kérdés: szinte mindegyiknél 10W40et használnak. Ergo az ember ne vegyen márkaszervízest, mert szinte tuti olajevős... De közben hülye az is, aki ellenőrizetlen előéletűt vesz.
Lassan kilyukadunk oda, hogy Toyotát ne is vegyen az ember, mert 10-ből 2 az ami megfelel..
Qrvának lenni és szűznek maradni nem lehet egyszerre  :flowers:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6054 Dátum: 2010.12.27 13:03:45 »
Azóta mennyit mentek ezek az autók? Olajat azóta nem eszik? Csak mert a dugószettet kéne cserélni, az önmagában durva összeg és csak gyári van belőle. Attól olyan sok. Csak a gyűrűzés nem fogja megoldani a gondot főleg nem, ha továbbra is 10W40-nel használják, előbb-utóbb újra leragadnak a dugók és megint elkezdődik az olajevés.

Xarnak egy pofon tipikus esete. ::) Amikor meg újra szét kell szedni, a kettő összege együtt már elég húzós lesz.

Mitől vagy te mindenben olyan biztos? :)
Esetleg ha tudsz konkrét esetet, ne tartsd magadba :flowers:
Egyszer azt mondjátok, csak az olaj miatt van, most meg qvázi elismered hogy a dugó miatt..
Sztem ez egy összetett probléma, az én véleményem, hogy a használat is számít. A főleg városban használt, papásan, kis fordulaton hajtott motorok hajlamosabbak erre a problémára sztem.
A másik meg a márkaszervíz kérdés: szinte mindegyiknél 10W40et használnak. Ergo az ember ne vegyen márkaszervízest, mert szinte tuti olajevős... De közben hülye az is, aki ellenőrizetlen előéletűt vesz.
Lassan kilyukadunk oda, hogy Toyotát ne is vegyen az ember, mert 10-ből 2 az ami megfelel..
Qrvának lenni és szűznek maradni nem lehet egyszerre  :flowers:
Tudod a használtautóvevők finnyásak a 100-ból  csak 1 jó nekik, amit megvesznek [rohog] [rohog]
Max melléfognak, de ez benne van a pakliban :D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6055 Dátum: 2010.12.27 13:04:34 »
Ergo ha összerakja a régi dugóval, híg olajjal járatja, maxon tartott szinttel, és néha megörgeti, akkor miért is törvényszerű, hogy újra xar lesz?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6056 Dátum: 2010.12.27 13:06:21 »
OldPiet: Alapvetően úgy tűnik a több sztori alapján, hogy a 10W40-es (legalábbis 5W30-nál sűrűbb) olajat használók ragadnak le leginkább (a gyatrább minőségű olaj miatt). Aki hígabbal járt, azoknál nem nagyon vagy kevésbé tapasztalható olajevés és az egész olaj-kajálás alapja a dugók leragadása (az olajpára, amit bepi szokott írni a hézagok, megint más hiba, úgy tudom). Azt, hogy melyik mennyire eszi, azt nem tudom megmagyarázni, mitől lehet. Semmi új nincs ebben, eddig is ezt mondtuk. :)

B.S-t kérdezd meg, az övét gariban cserélték, ők járt utána mindennek, hogy mi hogy van, az övé elég konkrét eset. :)  (Plusz várom az indexes srác e-mailjét is a nemrég szétborított Coriról)

Őszinte leszek: én nem vennék korai vvt-i-t egyáltalán a mostani ismereteim alapján (anno pedig olyat kerestem). Nálam az előélet ellenőrzése azt jelenti, hogy tuti annyi km van-e benne mint amit írnak, legyen 100%-ban ellenőrizhető, hogy mikor mit cseréltek, volt-e törve és mennyire és legalább tutira tudom, hogy milyen olajat kapott a gép. Tökéletes autó nincs. Sajnos. ::) Ha meg tökéletes, akkor qrva drága.  :devil:
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6057 Dátum: 2010.12.27 13:08:06 »
Azóta mennyit mentek ezek az autók? Olajat azóta nem eszik? Csak mert a dugószettet kéne cserélni, az önmagában durva összeg és csak gyári van belőle. Attól olyan sok. Csak a gyűrűzés nem fogja megoldani a gondot főleg nem, ha továbbra is 10W40-nel használják, előbb-utóbb újra leragadnak a dugók és megint elkezdődik az olajevés.

Xarnak egy pofon tipikus esete. ::) Amikor meg újra szét kell szedni, a kettő összege együtt már elég húzós lesz.

Egyébként az érdekes az, hogy az egyik user full koxos olajfuratokról számolt be, amit úgy kellett kifúrni a dugattyún, míg a másik azt mondta, hogy tiszták voltak a furatok, csak le volt ragadva a gyűrű..
Szal nem lehet általánosítani ezek szerint  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6058 Dátum: 2010.12.27 13:15:30 »
OldPiet: Alapvetően úgy tűnik a több sztori alapján, hogy a 10W40-es (legalábbis 5W30-nál sűrűbb) olajat használók ragadnak le leginkább (a gyatrább minőségű olaj miatt). Aki hígabbal járt, azoknál nem nagyon vagy kevésbé tapasztalható olajevés és az egész olaj-kajálás alapja a dugók leragadása (az olajpára, amit bepi szokott írni a hézagok, megint más hiba, úgy tudom). Azt, hogy melyik mennyire eszi, azt nem tudom megmagyarázni, mitől lehet. Semmi új nincs ebben, eddig is ezt mondtuk. :)


Ha eltekintünk a gyári  hibától, nyilván egy sokat futott, kopott motor eszi az olajat , szerintem ez a magyarázat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6059 Dátum: 2010.12.27 13:31:10 »
Ergo ha összerakja a régi dugóval, híg olajjal járatja, maxon tartott szinttel, és néha megörgeti, akkor miért is törvényszerű, hogy újra xar lesz?
Az ilyen nem fogja híg olajjal járatni és továbbra se fogja nézni a szintet sztem... És persze meg kell különböztetni az ebből az okból lévő olajfogyást a korból/futásteljesítményből adódó olajfogyival (bár az enyém 185 ezernél se eszik semmit).