Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2132461 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5520 Dátum: 2010.11.21 22:05:39 »
Hát, tdci-ért pénzt nem adnék, de a németekért, pláne a japókért simán, és nyugodt lélekkel!
A varázsszó: Megfeleő karbantartás! Ennyi. És elmegy bármelyik minden hiba nélkül 3-400.000-ret!  :yes:
Ez sajnos messze nem ilyen egyszerű. Bár így lenne!

(A tdci szerinted micsoda, ha nem német?)
Bocsi, leszámítva a tdcit-t minden német dízel érdekel, csakúgy, mint a japók fontossági sorrend nélkül
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5521 Dátum: 2010.11.21 22:08:03 »
PSA motor több esetben tudtommal...
Ja, hogy úgy... Én most a gyártmányra gondoltam. De amúgy van egy rakás féle tdci. De úgy általában mindig beleakadok ebbe, ha valaki a kölni Fordot nem sorolja a német autók közé... Pedig az. Ezzel az erővel az Opel sem német, hanem amerikai.
Német autók közül egyedül a Fordtól ódzkodom, főleg a dízelektől!  :ph34r:

...soha nem mondtam, hogy a tdci nem német, csak félreérthetően fogalmaztam.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5522 Dátum: 2010.11.21 22:08:39 »
Milyen karbantartásra gondolsz? cserélni kell benne valamit?
Nem, a karbantartás nálam a fokozottabb odafigyelést jelenti használat közben. Azaz, hogy fokozottan kell figyelni az előírás szerinti szervizekre, alkatrészekre, és használat közben pl a turbóra, hogy konkrét legyek.
Az nem karbantartás, amire te gondolsz, hanem kezelés  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5523 Dátum: 2010.11.21 22:09:22 »
Bocsi, leszámítva a tdcit-t minden német dízel érdekel, csakúgy, mint a japók fontossági sorrend nélkül
Hát pedig korántsem egyformán jók. (Mint ahogy a japánok sem.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5524 Dátum: 2010.11.21 22:16:27 »
Német autók közül egyedül a Fordtól ódzkodom, főleg a dízelektől!  :ph34r:
...soha nem mondtam, hogy a tdci nem német, csak félreérthetően fogalmaztam.  :flowers:

Az 1.4 és 1.6 PSA, a cégnek 9db van/volt belőle átlagosan 180000km-t futottak meghibásodás nélkül. (egy romlott el, de az is a szerviz hibája)  :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5525 Dátum: 2010.11.21 22:18:39 »
Milyen karbantartásra gondolsz? cserélni kell benne valamit?
Nem, a karbantartás nálam a fokozottabb odafigyelést jelenti használat közben. Azaz, hogy fokozottan kell figyelni az előírás szerinti szervizekre, alkatrészekre, és használat közben pl a turbóra, hogy konkrét legyek.
Az nem karbantartás, amire te gondolsz, hanem kezelés  ;)
Ezt jól összeollóztátok [rohog] Pedig az idézet tőlem származik. De nem baj csak érdekes :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5526 Dátum: 2010.11.21 22:21:30 »
Német autók közül egyedül a Fordtól ódzkodom, főleg a dízelektől!  :ph34r:
...soha nem mondtam, hogy a tdci nem német, csak félreérthetően fogalmaztam.  :flowers:

Az 1.4 és 1.6 PSA, a cégnek 9db van/volt belőle átlagosan 180000km-t futottak meghibásodás nélkül. (egy romlott el, de az is a szerviz hibája)  :D
A 180.000 km az ló***!!
majd ha 1 milló lesz akkor azt mondom jók- mint a régi dieselek :szemez:

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5527 Dátum: 2010.11.21 22:26:38 »
Arra mondtam, hogy nem kell félni tőlük, ez egy átlagember 10 éves futása. Egyébként még csak 4 évesek, szóval lehet hogy meg lesz az 1M is.  :D

Azért 1M-et a régiek se mentek el, egy átlagos felhasználó keze alatt.  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5528 Dátum: 2010.11.21 22:44:01 »
Dehogynem: ültem Carinaban, amiben  több mint 1 millió volt (igaz Athénban 1990-ben)
Merciknél se volt ritka.
Talán azért nem tudod, mert kevesen vallják be [rohog]

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5529 Dátum: 2010.11.21 23:01:40 »
És gondolom, se adagolóhoz, se izzító gyertyához, se porlasztó csúcshoz, se vízpumpához, de még csak a vezérléshez se kellett hozzányúlni. Valószínűleg olajat se kellett cserélni benne, de hát az egy Toyota volt.  :whistling:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5530 Dátum: 2010.11.21 23:06:13 »
És gondolom, se adagolóhoz, se izzító gyertyához, se porlasztó csúcshoz, se vízpumpához, de még csak a vezérléshez se kellett hozzányúlni. Valószínűleg olajat se kellett cserélni benne, de hát az egy Toyota volt.  :whistling:
Persze értem a viccet :tt2: Motorgenerálra gondoltam :winkiss:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5531 Dátum: 2010.11.22 09:11:30 »
Milyen karbantartásra gondolsz? cserélni kell benne valamit?
Nem, a karbantartás nálam a fokozottabb odafigyelést jelenti használat közben. Azaz, hogy fokozottan kell figyelni az előírás szerinti szervizekre, alkatrészekre, és használat közben pl a turbóra, hogy konkrét legyek.
Az nem karbantartás, amire te gondolsz, hanem kezelés  ;)
Jajj, mester! Ne köss már belém nyelvtanilag, mert az nekem nem tetszetős (Sanyaaaa!)  :D
A karbantartás onnan jön, hogy bizonyos időközönként, illetve km futás után ellenőrzöm az olajszintet, olajcserekor a gyári előírásoknak megfelelő olajat, és egyéb alkatrészeket veszem bele. Ha nagyon kötekedni akarnék Veled, azt mondanám, hogy ez nem Kezelés, hanem karbantartási feladat. De, mivel nem akarok Veled kötekedni, ezért nem mondom azt!  ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5532 Dátum: 2010.11.22 09:18:28 »
A 180.000 km az ló***!!
majd ha 1 milló lesz akkor azt mondom jók- mint a régi dieselek :szemez:
Ááá, ilyen kis ccm-s motoroknál, pláne, hogy francia, az már elég sok. Én voltam Strabagos is, ahol több C3-as, VW, Opel kis dízel fut, és még csak a franciákról hallottam panaszt tartóssággal kapcsolatban. Vagy említhetném a Betnútnál használt 1,4 tdci Fusionokat is, amik 180-190,000km-nél érezhetően elvesztették a teljesítményüket. Nem azt mondom, hogy átlagosan voltak használva, de folyamatosan szervizelve voltak márkaszervizekben... de, hát a kis ccm-s dízelek nem fognak nagy valószínűséggel annyit bírni, mint a nagyobbak. Nyilván kivételek vannak, mint mindenhol, de én a döntő többségre gondolom ezt.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5533 Dátum: 2010.11.22 16:35:22 »
Idézet
Miről is beszélsz, Ákos? A gyártási költség ott Nem kifizetődő, ha minden modellhez külön motort kell fejleszteni! Ez már egy évek, sőt egy évtized óta gyártott, azaz kiforrott technika, amit a lehető legköltségesebb gyártani, hiszen csak egy programot kell módosítani rajta. És nem a lóerő a lényeg, hanem a nyomaték (egyébként is a napi használatban a motorok karakterisztikája a döntő, nem a számok), amit egy nagyobb ccm-es motor lazábban hoz, mint egy kisebb motor. Én nem értékelem annyira a kis köbcentis motorokat... hamarabb kinyúlnak.
Egyetértek veled...sokan csak a papíron(katalógusban) látják a bűvös számokat, és máris újságolják mindenkinek: az én autóm 90....130 lovas!
Hűha...és mennyi amit ebből ki is használunk? Annakidején az én Corimra is csak néztek: csak 90 ló ???  Na ja...nekem elég ;)
Hasonló eset mint a digi fényképezőgépeknél a felbontás...mert ugye a számok bűvöletében élünk...(már aki).
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.24 12:11:39 írta Palaczk »

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5534 Dátum: 2010.11.22 16:50:08 »
...És nem a lóerő a lényeg, hanem a nyomaték...

Hú, ezt ki írta?  :szemez: Tulajdonképp mindegy is, a lényeg, hogy egyáltalán nem így van. A nagy nyomatékú autók alacsony fordulaton azért élhetőek, mert a gyengébbekhez képest nagy teljesítményt produkálnak. A teljesítmény viszi az autót, ezt számtalanszor végigrágtuk már. Buta fizikapéldával élve a nyomaték az erő, a fordulatszám az erőkar, a kettő szorzata pedig a teljesítmény. Az erő önmagában semmit nem ér, ahogy az erőkar sem.