Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2141912 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5160 Dátum: 2010.10.23 20:29:51 »
"Azért az a biztonsági öv kiiktatási módszer elég kemény "
Ilyet én nem látok a hirdetésben :hmmmm: Csak azt ,hogy kikapcsolható légzsák! Az meg nagy vivmány bizonyos esetekben :lol:
Én a szervizben kértem, hogy iktassák ki a csipogást, mert ki be parkolásnál engem zavart. Aztán valamiért az aksi ki lett kötve és ujra kellett csipogásmentesiteni. :1eye:

Nézd meg a képet. Gyári extra, szériában. És tuti nem felejti el a computer akkucserénél!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5161 Dátum: 2010.10.23 20:33:45 »
Ja mostmár látom :devil:
Jó módszer :otlet:

gidoati

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5162 Dátum: 2010.10.24 12:39:15 »
Üdv

Szeretnék venni egy Corolla-t és lenne egy pár kérdés ami felmerült bennem
A fő kiszemelt típus a 2000-2002-ig gyártott Corolla 5 ajtós, klímás, elektromos ablakos, lehet kombi is, de meggyőzhető vagyok másról is:) Kb 1M tudnék rááldozni

Ha jól tudom ebben a szériában már a VVTI motor van.
Kérdés: szerintetek melyik a jobb a korábbi vagy a VVTI?

Képek alapján ebben hátul mindhárom öv hárompontos (fontos lenne a 3 gyerek miatt)
Kérdés: 2000 előtti korikban is mindhárom ilyen?

És az utolsó 1.4 vagy 1.6.
Vegyes használatban lenne Bp X ker. és M1-M7 között főleg. Fogyasztásban mire számíthatok?
Van egy Yaris Verso-nk az 6-7 között elketyeg a fent nevezett útvonalon.

Előre is köszönöm a segítséget
Attila

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5163 Dátum: 2010.10.24 13:04:52 »
Nekem is 2001-es Toyotám van, szeretem nagyon. Előnye, hogy nagy a csomagtartója, legalábbis az én Liftbackemé, hátránya a kisebb hátsó lábtér. Ha kicsik a gyerekek, akkor a kis hátsó lábtér nem gond, de ha már nagyobbak, akkor ez negatívumként számít. Összességében egy jó kis kocsi szerintem, különösen a VVT-i motoros változatok, mert ezek erősebb, okosabb motorok.

Sajnos sok korai szériás VVT-i motoros kocsi eszi az olajat, mert konstrukciós hiba csúszott be, így vagy előjön komolyabban ez az olajfogyasztásos hiba vagy nem. Ezt a Toyota kiterjesztett garanciával orvosolta, azonban ez az időpont már az összes ilyen kocsi esetében lejárt. Így ha eszi az olajat, akkor saját zsebre kell 2 kilóért megcsináltatni.

A másik hibája, hogy a motorra rászerelt műanyag szívócsonkba valami kis cucc elszabadul és zörög a korai modellek esetében -- igaz, ez sem törvényszerű. Ezt csak a teljes szívócsonk cseréjével lehet orvosolni.

A facelift változat picit modernebb, van benne fedélzeti számítógép, krómfestett a kilincs, szebb az üléskárpit, stb., azonban az olajfogyasztásos probléma kockázata beárnyékolja ennek a vételét. Neked kell eldönteni, hogy mekkora kockázatot vállalsz, ha kifogsz egy jó VVT-i Corollát, akkor szerintem jól jársz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5164 Dátum: 2010.10.24 13:05:58 »
Szia, gidoati.
Karosszériák közül - főleg, hogy 3 gyerkőc is van - leginkább az 5 ajtós liftback a célszerű. Nem túl szép, de mivel Yaris Versod van, ezért biztos vagyok benne, hogy a design nem elsődleges szempont.  ;) A sedan rendelkezik talán a legharmonikusabb formával, viszont annak csomagtartója szűk, pakolhatósága nehézkes, így család számára nem igazán ajánlott.
Az 5 ajtós liftback, viszont hatalmas csomitartóval rendelkezik, és pakolni is bőven lehet, mert a nyílás mérete is nagy és szabályos formájú.

A VVTI motor talán egy kicsit nyomatékosabb, mint a sima 1332cm2-s, viszont sajna épp, amiket az E11-be szereltek VVTI-k olajfogyasztósak. Nem mindegyik, de jellemzően elég sok. Ezt anno márkaszervizben vezetett szervizkönyves 7év/180.000km-t futott Corikban garanciában teljes motorcserével oldották meg (Pl. B.S. Corollája). Ilyet meglehetősen nehéz már kifogni, szinte lehetetlen, mint, ahogy sérülés nélküli példányokat is.
Egyébként nagyon szerethető még az 1,4 VVTI motor is, 3000 fordulat alatt csendes és nagyon keveset fogyaszt, a felett, viszont nagyon szépen megy, egy átlagos 1,6-os szintjét hozza.
A fogyasztást normál tempó mellett (város + országút, esetleg autópálya) könnyedén 7 liter körül tartható, ha dinamikusan mész, 7,5 L, ha kíméletesen, akkor 6,5L-ből is eljársz vele.
Nekem is faceliftes (2000. évj.), a hátsó középső öv is automata, és - bár nem tudom biztosra, de - gyanítom, hogy a békalámpásoknak is. Majd kleingy megerősít, vagy megcáfol.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5165 Dátum: 2010.10.24 14:01:52 »
Ajánlani sok félét lehet, meg kell nézni a piaci résztvevőket. Miket - mennyiért - milyen állapotú - megtett km - 4 ajtós vs kombi - stb.

Ki kell próbálni minél többet, és akkor te is könnyebben fogsz tudni választani.

Az 1.6 os azonos menetteljesítmény mellett max 2-3 dl el fogyaszt többet, illetve az alsóbb fordulatszám tartományban sokkal dinamikusabb, a váltója sokkal stabilabb.
Nem kell elkapkodni a vásárlást, október vége van, és pang az autópiac.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5166 Dátum: 2010.10.24 17:38:57 »
A motorról a lényeget leírták a fiúk, a vvt-i-nél nagy az esély, hogy kifogsz egy hibásat, alapvetően a motor lényegesen megbízhatóbb az előző konstrukcióban.
Hogy melyik legyen, hát próbáld ki! Más nem tudja eldönteni helyetted. Átlagfogyasztásokat a www.spritmonitor.de oldalon találsz (lásd aláírásom ;) ). Ha 1 millád van max az egészre, amúgy egyértelmű a régebbi típus, a bagolylámpás (avatarom), mert a vvt-ikből 1 milla alatt leginkább a szemetet láthatod, plusz ugye első szerviz esetén kell is még rászánni, plusz átíratás, blabla, simán rá kell szánni egy 70-100 ezret a kocsi árán felül a megvásárláskor az összegre.

Fontos, hogy mindhárom gyerekülést vidd el kocsit nézni, mert én nem vagyok meggyőződve arról, hogy simán berakod mind a hármat a hátsó ülésre... (attól függ, milyenek, egyébként úgy tudom, hogy az ülések nem ISOFIX-esek). Amúgy sztem a hátsó ülés ugyanaz mindkét Coriban... (régebbi és újabb). Nálam is automatikusan visszahúz a középső öv, ha ez volt a kérdés.
Ja, amúgy ne feledkezzünk meg a hátsó kis FEJtérről (bár gyerekek esetében még sok évig nem lesz ez gond).

Ha találsz olyat, ami tetszik, linkeld be, hátha kép alapján tudunk okos dolgokat mondani.

B.S.: a fed. compot irigylem tőletek, viszont azt az ótvar krómozottnak kinéző kilincset nagyon nem. Ritka rusnya, nem tudom, miért tették bele a faceliftesekbe. :D
Az üléskárpitomat ne tessék anyázni, az enyém plüss és marha jó, imádom, mi bajod van vele? :eek: (ill már huzat van rajta) A faceliftnél előjött az a rossz tapintású szövet izé. Pfúj.  :wacko:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5167 Dátum: 2010.10.24 17:53:22 »
B.S.: a fed. compot irigylem tőletek
Meg tudom érteni, sokat dob a kocsin és jobban bele is simul a műszerfalba, mint a csillivilli hifi...  ;)

viszont azt az ótvar krómozottnak kinéző kilincset nagyon nem. Ritka rusnya, nem tudom, miért tették bele a faceliftesekbe. :D
Miről beszélsz vazze?! :eek:

A tiedé az ótvar műanyag, a mienké tökre jól néz ki.  ;)  Szerintem sokat dob a kocsimon, az összes újabb és drágább kocsinak is ilyen a kilincse. ::)

Az üléskárpitomat ne tessék anyázni, az enyém plüss és marha jó, imádom, mi bajod van vele? :eek: (ill már huzat van rajta) A faceliftnél előjött az a rossz tapintású szövet izé. Pfúj.  :wacko:
Az üléskárpitod gyárilag nagyon gáz volt, ritka ronda parasztmintája volt és még a színe is katasztrófa... :flowers:  :D

A mostanid frankó, ha nem lett volna a gyári szar, akkor nem csináltattad volna meg szerintem... :flowers:

Igen, az enyém ott plüss, ahol kell, a könyökömet simogatja. A közepe durva textil, hogy a farmer ne tegye tönkre, meg könnyebben tisztítható legyen. Szerintem az enyém a jó!  :lol:


Amúgy senki sem elfogult a kocsijára... :)


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5168 Dátum: 2010.10.24 18:02:16 »
Áááá, egy Toyota fórumon minek is lennénk elfogultak? :D

A fed. compban nemcsak az odaillősége tetszik, az számomra részletkérdés, inkább a funkciók (mivel engem érdekel a fogyi, jól lehetne sokkolni magam ezzel). :D

Viszont az a króm bacás vazze, sehol máshol nincs króm az egész autón, még kívül sem, nemhogy belül, szóval az nagyon el van cseszerintve. Az enyém pont olyan mint az oldalkárpit műanyagja, színben is. Minek kell egy kilincsnek feltűnőnek lennie? :surrender:

Na ebből is látható, hogy nagy bajaink vannak a Toyotáinkkal.  :clap:

Ja, az ötajtós csomitartójáról van itt pár kép a jövendő Corolla tulajnak. :flowers:
Meg az üléshuzatról is! :devil: Egyébként azért csináltattam mást rá, hogy védjem, ne magát az ülést koszoljam össze. Semmi baj a színével vagy a mintájával... :wacko:
A mostanim fos, mert úgy csúszik mint a pitsa... Soha többet nem csináltatok nem plüss üléshuzatot. Ja és feketét se... Na de ez már a privát bajom, ezt elqrtam.

Piszkálhatlak? Rusnya a kormányotok a faceliftben.  :tt2: :D
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5169 Dátum: 2010.10.24 18:14:01 »
Az igaz, hogy rusnya a kormányon a ragasztott embléma, de a tieteké is ocsmány. Az E12-es króm emblémája az egyetlen, ami szerintem jól néz ki. A G Astránkban is anno ez tetszett, hogy nem úgy van belesajtolva vagy felmatricázva a logo.

A fedcomp hasznos, de igazából csak az átlagfogyi funkciója érdekes, a többi senkit sem érdekel. A még max megtehető távot kiírhatná, de ahogyan hallom erősen hazudozik az Aurisban, nehogy becumizzad. Akkor meg semmi értelme.

Nekem kellene még króm, simán mehetne a kézifék pöckére, a km-órába, a műszerfalra mehetne egy csík, stb. Amúgy nekem nem tűnik fel, hogy csak ott van króm, valahogyan nekem tetszik. Nekem a tiedénél tűnt fel elsőre, hogy az csupasz műanyag. Az "A" oszlopos hangszóró-beépítő kereted kellene, olyat az enyémbe is tehetettek volna egy csipogóval gyárilag. Meg a klímád is jöhetne, bár most nem érzem annyira a hiányát. :D

Igazából ezek nagyon részletkérdések, nekem ami a tiedében nagyon nem tetszik, hogy fent van a hifi és hogy nincsen ott fedcomp. Szerintem a fedcomp hasznos is és nagyon sokat dob a kocsi belterén. Meg nekem a 4EFE motor sem kellene, csak a 4AFE meg a VVT-isek. Amúgy a többi dolog ***ára nem érdekel, hogy őszinte legyek. Az enyémnek a lámpája jobb, mert dupla optikás, de a tiedé is egy bixenont kapna, ha az enyém lenne, oszt jónapot.

Amit kellene kukázni, az egy hátsó tárcsafék szett, afekete ződ Corijába volt az is, meg ABS is, mert vmi milleniumi edisön volt a gép. Azért bekaphassák, hogy az enyémet dobfékesre csinálták és hogy nincsen benne ABS!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5170 Dátum: 2010.10.24 18:27:47 »
Na csak hogy más is tudja, min vitázunk. :D

Bagolylámpás kormány és műszerfal (bocs a fos minőségért, telóval készült még tavaly):


Ráncfelvarrott kormány és műszerfal:


Jaja, pont a fogyasztás miatt szerencsés a fed. comp, a tietek nem is nagyon csal, ahogy láttam (szemben más Toyciéval).
Úristen, a halálom ez a króm mánia. Ritka gagyi (tipikus hülyegyerek boyracereknél lehet látni ilyet, akik általában a Homasitában szerzik be a hámló krómos cuccokat, boá). Sajnálom, belőlem ezt váltja ki.  :)

Az A oszlopon a hangszóró amúgy "gyári",  0 km-esen kapta a verdám. Bár kötve hiszem, hogy annyira király lenne mintha mondjuk az Autóhifi topicos csapat építette volna be úgy, hogy kimilliméterezik, hogy hol tökéletes.  :1eye: Zörög, oszt' jó.


A fenti rádió nekem nagyon kényelmes, vezettem többször kolleganőm ráncfelvarrottját (pont mint a tied), de a nagyon lent lévő rádió marhára nem esett kézre és nem is láttam rendesen az előlapját. Nyilván szokás kérdése.

Egyébként én is elviselnék egy 1.6-os 4AFE motort, de az az igazság, hogy benzinesből elég volt, az én szívem a dízelekért kerreg, úgyhogy a következő Corollámra ezt szeretném, hogy legyen írva: 2.0 D-4D.  :clap: A lámpámról ne beszéljünk, tényleg elég gagyi, ahogy látni lehet vele, a ti piskótalámpátok biztosan jobb (este nem vezettem még ilyet, csak tippelem, hogy jobb mint az én gyertyapilácsom). Bixenont nem kap az autóm a rendőrök és a kb 30 ezres xenon szett ára miatt sem.

Remélem a jövendő vásárlónak sok hasznos tippet adunk. :D
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5171 Dátum: 2010.10.24 19:16:00 »
Ja, az ötajtós csomitartójáról van itt pár kép a jövendő Corolla tulajnak. :flowers:
Itt tényleg tökre jál látszik a cicicsomagtartó :devil:
Sry. :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.24 20:43:13 írta musspici »
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5172 Dátum: 2010.10.24 22:36:47 »
Ja, az ötajtós csomitartójáról van itt pár kép a jövendő Corolla tulajnak. :flowers:
Itt tényleg tökre jál látszik a cicicsomagtartó :devil:
Sry. :flowers:
Öööö, ezen nekem is megakadt a szemem, de, hát férfiból vagyunk, na! Kéretik ezt bóknak venni!!!  :flowers: :flowers: :flowers: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5173 Dátum: 2010.10.24 22:41:23 »
Ja, az ötajtós csomitartójáról van itt pár kép a jövendő Corolla tulajnak. :flowers:
Itt tényleg tökre jál látszik a cicicsomagtartó :devil:
Sry. :flowers:
Először aszittem Gy. moderált...Aztán láttam :D Én is sry :flowers:
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5174 Dátum: 2010.10.24 22:52:37 »
A rádió elhelyezéssel kapcsolatban:
A faceliftesekben ideális esetben nem jelent korántsem problémát, hogy a ventilátor tekerők alá rakták a betöltőnyílást (ami egyben az egész gyári fejegység rádió egységgel együtt!!!), mert oda csak a kazit, vagy a CD-t teszed, a rádió és a fed. comp. adatai pedig ugyanazon kijelzőn jelennek meg, amivel, mint egy "előkészítés", ott sorakoznak a rádió kezelő gombjai is. Ez így jó, csak nekünk nem a gyári fejegység van benne, hanem külön cuccos, ami nem kommunikál a gyári (fenti) kijelzővel. Ezért amíg az ember meg nem szokja, hogy kissé alul van a középkonzolon a hangerőgomb és társai, addig ez elég kényelmetlen, mert le kell nézni, ha az ember meg akar nyomni rajta vmi gombot.

Az, hogy a króm kilincs gagyi, hát ez szubjektív, szerintem pont, hogy megtöri a műanyagok uralta belső teret. Nem hivalkodó, hanem az összképet finomítja.

Az, meg, hogy a kormányon a Toygli jel hogy néz ki, hát könyörgöm... Engem sokkal jobban zavar az a borzasztó műanyag bevonat a kormány közepén - mindkét típusban egyforma -, ami egy idő után és elegendő hő hatására mállani kezd...
De hibaként említhető még a vezetőülés "magasságállítását" is. Maradjunk annyiban, hogy az ülőlap hátsó része billen.

Nagyjából ennyi említésre méltó hiba jutott eszembe a típusról.  :clap: :D ;)

Nem tudom, feltűnt-e valakinek, hogy "meghibásodásról" nemigen es ;)ik szó...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i