köszönöm szépen,kb 1100000 ft tudok rászánni,ezért kalkuláltam a 800e vételárral,előny a szervízkönyv megléte?Tetszik nekem az E10 corolla is,de szerintem nem sok esély van korroziómentes példányt kifogni,nem tudom mennyire megbízható egy 10-11 éves corolla klímája,ha csak a gond van vele,akkor nem ragaszkodok hozzá.Találni néha G6 corollát de félek,hogy csak széthajtott példányt tudok kifogni,egy sikeres vásárlás után minden esetben ki kell cserélni a vezérlést,szűrőket stb?Mekkora egy ilyen munkának az anyagi vonzata?
Szervizkönyv: Abból a szempontból mindenképpen előny, hogy, ha magyar vásárlású az autó, akkor vissza tudod ellenőrizni az adott Toyota szalonban a szervizét az autónak. Láthatod, hogy mikor mit csináltak rajta. Viszont biztos, van olyan is, aki megvette az autót, jobb esetben, amíg a garancia élt, hivatalos szervizbe hordta az autót, de amint az lejárt már olcsóbb helyen szervizeltette tovább. Innestől kezdve a szervizkönyvet el lehet felejteni. Ha vezetve van a szervizkönyv és a rendszerrel is "fedésben van, az már lehet számodra egy jó támpont. Valszeg ilyennel kicsi az esélye, hogy találkozni fogsz. Én is úgy vettem meg az autómat (2000 E11 liftback 1,4vvti facelift), hogy nem vittem a vásárlás előtt szakszervizbe (Emil-Frey-ből lett anno vásárolva), kipróbáltuk, átnéztük a fő dolgait az autónak (volt-e sérülése/festve, futómű, motor járása, elektromos dolgok működnek-e, klíma működik-e? stb), ezek rendben voltak. Az, hogy itt-ott látszik, hogy volt fényezve, hát, na, bumm, 8 éves volt, mikor vettem, budapesti használat mellett nem is vártam mást. Viszont egyáltalán nem volt lelakva a belseje, nem voltak kikopva, kiszakadva a kárpitok, összességében nem nézett ki 8 évesnek az autó, ezért megvettem. Mindezt csak azért írtam le, hogy ne keress hibátlan kocsit, mert - ahogy azt B.S. is írta - nincs!
Klíma: Ha nem sérült, akkor bolondbiztosan működik. Az én véleményem, hogy ilyen évjáratnál klíma nélküli autót nem szabad venni. Egy esetleges újraeladásnál ez igen komoly alkualap!
A G6: Na, ezt felejtsd is el! Kizárt, hogy normális állapotút találsz normális áron. Én egy hete láttam egy 1,6-ost a használtautón, 3 ajtós hatchback volt, gyönyörű volt a képekről, na, de több, mint 1,5M-ért...
Vezérlés: Ezt én még nem cseréltem, majd Barna mondja az áldást ide vonatkozóan. Olajcsere(~7000Ft/flakon), szűrőcsere (olaj-, levegő-, és pollenszűrő-(összesen ~5-6000Ft)) szinte kötelező első körben, de ez minden egyéb típusnál is több, mint ajánlott. Aztán vvti-knél hosszbordásszíj lehet csere tárgya, amit elvileg 105.000-es szerviznél meg kell ejteni (kb 6000 Ft 6PK1840 jelű GATES szíj, amennyiben klímás az autó). A fék folyadékot is illő ellenőrizni, illetve cserélni is (ennek árát nem tudom). Nekem kellett cserélni kuplung SZETTet(!!!) is, AISIN ASKO (gyári beszállítója a Toyotának) gyártmány, nem kis szerencsével 40.000-ből megúsztam munkadíjjal együtt.
Ha kuplungcsere, akkor már célszerű a váltóolajat is frissíteni: 1,9L, azaz 2 db(~2000Ft/L) 1L-es flakon kell hozzá, 75W90, vagy 75W85.
A klímához még valami: Én azt gondoltam, hogy kifogyott a gáz a rendszerből, azért nem hűt eléggé. Aztán vettem 2800Ft-ért új pollenszűrőt, azóta 35fokban is 1. fokozaton megy a venti, annyit jelentett az új szűrő.
Remélem, tudta segíteni, a többiek is biztos fognak még írni néhány dolgot.