Ezt a cégautós dolgot sose értettem.
Akkor elmesélem...:-)
Én vagyok Burzsi Kft, szépen, fehéren foglalkoztatok.
Válassz. Jössz hozzám dolgozni 400 bruttóért (220nettó), vagy inkább jössz dolgozni 270 bruttóért (150 nettó), és adok verdát. Mondjuk a munkádhoz nem kell a kocsi. A saját benzinedet te fizeted, de mondjuk havi 20-at ebből is bevállalok.
Neked megéri? Meg hát - 70e-ért van kocsid (benzinnel!)ami új autó esetében nagyon jónak számít. (Casco, szervíz, értékvesztés, beruházás, adó, KGFB, stb) Ráadásul naggyon gizda vagy a céges verdára, tán' fizetést sem kell emelni annyira.
Nekem megéri?Hahh, jóhogy. Befizetem ugyan a cégautóadót, mert magán célra is használod (20e Ft) (mondtam már hogy fehéren foglalkoztatok?), ám költségként leírom a kocsit, a casco-t - ráadásul mindenre flottakedvezményem van. Ami neked 70-be kerülne, nekem kijön kb. 60-ból (adóval!). Ja, és mivel a béred kisebb, a járulékokat is bőven megspóroltam jól (ez esetben kb. 40e-t).
Tehát a kocsi nekem 60-ban van, spóroltam 40e járulékot, 130e bért. És még legális is!
Tehát már jó vagyok. Nem kicsit.
Ja, hogy a munkádhoz kell az autó? Akkor már szííííííntiszta nyereség, hisz csak a 20e cégautóadót, plusz a leírható 20e benzinköltséget kell állnom pluszban. (mondjuk 30 zusammen, és spóroltam 170-et)
Mindez szürkén foglalkoztatva, kamu menetlevelekkel... MOndjam tovább?
Én csak azt nem értem, miért nem MINDENKI ad cégautót a 3-400e Ft felett kereső kollégáknak hasonló konstrukcióban. Persze, ehez kell biztos háttér, tőke (v bankgarancia) Himihümi Bt-nek nem fog menni.