Dízelekről hallottam ezt-azt. Pl. ha tönkre megy valami zsebbe nyúlós a javítása (benzineshez képest), dízelt nagy éves futásteljesítménnyel érdemes venni stb. Nekünk az éves futás olyan 18-20.000 km. Hosszabb távra (legalább 8 évre) tervezzük venni az autót, ha addig beleteszek 160 ezret már 270 ezer lesz az autóban. Nem sok az egy kicsit?
Toyota dízeleknél mi az, ami kopóalkatrész, tönkremehet stb.?
Kezdetnek egy szám. 160 ezer kilométeren, a mostani árakkal számolva, a dízel nagyságrendileg 850 ezer forintot spórolna meg neked az üzemanyagon, az 1.4-es benzineshez képest. Fix költségei (adó, biztosítás) kb. azonosak; szervízköltségei (a normál karbantartásra gondolok) alig magasabbak (egy literrel több olaj kell bele).
Viszont a megadott várható használati időtartam, és várható futás már relatíve magas. Ennél már tényleg felléphetnek olyan, dízel-specifikus meghibásodások, amelyek javítása több százezer forintba is kerülhet. Ezek elsősorban: a befecskendezők, az adagolórendszer, és a turbófeltöltő. Természetesen nem biztos, hogy mindezek el fognak romlani, sőt annak nagyobb az esélye, hogy nem; de azért a meghibásodás valószínűsége már mindenképpen lesz akkora, hogy hiba lenne nem számolni vele. Ezt kell összevetni az első bekezdésben megadott számmal.
És még valami. Arról természetesen nincs szó, hogy a benzines ne produkálhatna költséges hibákat, ilyen futás mellett. "Csak" kisebb az esély rá, elsősorban azért, mert alacsonyabb a hibaforrások száma.