Én főleg VW csoportot szervizelek, Golf IV-en van automata ékszíjfeszítő, leeresztő csavar is van a hűtőn IV-től felfelé, a dízeleken egész biztos, de ha jól emlékszem a benzinesen is
PDTDI-t is rengeteg csinálok, 1.4, 1.9, 2.016V, vezérléscserék komplett, olajcsereintervallumot le kell venni 30.000km-ről, 15.000-re, így kihúzza 1L olaj utántöltéssel a 15ezres intervallumot.
Kb. 15 darab Octavia II 1.9 és 2.0 PD fut a szervizelésemmel (cégesek) + néhány Altea, meg Fabia 1.4 PD.
Komolyabb gond nincs velük, pedig van amelyik túl van 270.000km-en.
Trapézszilentblokkok elöl, hibás légzsák kábel, féklámpakapcsolók, elvétve kuplung felső munkahenger, nagyjából ennyi a gond ami több autón is kijött ezek közül
120.000 ezrenként nagy a szervízköltség a vezérléscsere miatt, gyári alkatrészekből csinálom ezeket, és nagyon jó meló, persze kell néhány célszerszám a vezérléshez, a szilentblokkhoz, a fékhez, de nekem visszahozza az árát.
A nagynyomású rendszerével sincs gond ha normális anyagot kap, egyetlen egyen kellett egy 1db PD elemet cserélni meghibásodás miatt, és az egyiken komplett hengerfejet, tartósan hajtották pályán 190-200 körül, kifújta a hengerfejtömítést, a hengerfej kuka lett.
Én simán beválllnék egy 1.9 vagy 2.0PD-t Octavia II-be, a 16 szelepes 140 lovas kegyetlenül megy és jó autó, szerintem lesz is egyszer ilyenem. Kár hogy ezek a cégesek közül nem tudok venni, mert szlovák rendszámosok és teherautók mind (kombik elválasztóráccsal), 300.000km után el szokták őket adni vagy beszámolják újakba.
Toyotába is speciális fagyálló kell, PDTDI-be motorolaj LM Top Tec4200 oszt csókolom (Én ezt használom bennük) (esetleg Diesel High Tech), EDGE TD, van választék...
E12 1.4 D4D-n kell a hosszbordás szíjat a generátor tologatásával feszíteni, mert nincs automata feszítő....
Golf V-be, Touranokba, Jettákba, 1.6 8V benzin még 2005-2007ben is (BSE motorkód) az elég here, de van sok ettől jobb motorja a VW-nek, jóval több mint a Toyotának