Mindenesetre most esik le nekem, hogy kereskedő árulja ezt az autót. Na, ebben az esetben szerintem 99.99 %, hogy nem stimmel az a 65 ezer km.
azt mondod? hát a magyar embör már erre van szocializálva, hogy gyanakszik, én is gyanakszom, de hátha nem pedig jó lett volna. a szomszéd bácsi Suzukija is 6 éves és van benne 12.000km. ez az igazi bestbuy csak rohadt ritkán lehet ilyeneket kifogni. tegyük föl nincs szervizkönyv, vagy ha van is , ne higgyjünk neki, mert mondjuk hamis. na azonkívül, hogy saccra láthatóak a kopások a pedálon, kormányon..stb. egy szerelő az 100% biztosan meg tudja mondani, hogy ez az autó nem 65öt ment?
Nem szocializáció mondatja ezt velem, hanem sokszoros tapasztalat. Hobbiból is közel húsz éve nézegetem folyamatosan a használt kocsikat, hirdetésekben is és élőben is. És nemcsak nálunk, hanem pl. Ausztriában és Németországban is. Szembeötlő a különbség. Nálunk 5 használt autóból 4-nek vissza van állítva az órája - a kereskedésekben állóknál inkább 20-ból 19 lehet az arány. Reflexből visszaállítják, függetlenül attól, hogy mennyi van benne, mert hát ugye kevesebb km-rel többért lehet eladni
... a sok jóhiszemű (a vevők, mondjuk, háromnegyede) meg el is hiszi, mert hát ott van a szomszéd bácsi Suzukija is, ugye
... Csak annyi a bibi, hogy a szomszéd bácsi Suzukija jó eséllyel soha nem fog kikerülni egy kereskedés hirdetései közé, mert ha egyáltalán eljut az autó egy kereskedésbe, ott a kereskedő azonnal felhívja vmelyik csókosát, hogy gyere, mert megjött a neked való, tényleg jó autó. Ez így megy! Ha egy autónak feltűnően jóak az adottságai, és mégis régóta hirdetik, az az esetek túlnyomó többségében simlis.
Szervízkönyv híján nincs a világon ember, aki
100 % biztosan meg tudja mondani, hogy valós-e a km vagy sem. Mégis, hogyan lenne ez lehetséges? Sehogy. De a sokat látott szem azért tud saccolni, meglehetősen nagy biztonsággal. Ha láttál már több tucat Toyotát egy adott generációból, akkor eléggé rááll a szemed, hogy minek hogyan kell kinéznie. Persze lehet, hogy valaki páncélkesztyűben és fémtalpú bakancsban vezet, és így elkoptatja 60 ezer km alatt azt a kormányt és azokat a pedálokat, amelyeken amúgy 100 ezer km után sem szokott kopás látszani
... Csak éppen ez, ugye, nem túl valószínű
Szervízkönyv nélküli autót (ebből a korosztályból) egyáltalán nem szabad megvenni. Szervízkönyvest pedig csak úgy, ahogy Ákos2004 is írja: a könyvben látható bélyegzőkön szereplő márkaszervízben utána kell érdeklődni, hogy az autó valóban a megadott időben, a megadott óraállással járt-e náluk. Ha igen, akkor esélyes lehet - föltéve, hogy az állapotfelmérésen is jól szerepel.