Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2141114 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Mutant

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Olajzabálás + törésteszt
« Válasz #465 Dátum: 2008.05.28 15:17:08 »
Helló Murray Mester!

Sajnos még mindig / már megint kocsit keresek...
De legalább már most kocsi nélkül is elkötelezett Toyota dilis vagyok  :kacsint:  Tényleg nézelõdtem más márkákat is ilyen szintû felszereltséggel, de nagyon kevés van, amelyik megfelelne az összes igénynek (nagy csomagtér, légkondi a kisbaba miatt, megbízhatóság, min 2 lufi).

Töréstesztes linkhez:
"The Corolla achieved a good three-star rating and came close to gaining four stars. " A legelsõ mondatt a megjegyzéseknél így kezdõdik. Szóval tekintve, hogy nem faceliftes és csak vezetõ oldali légzsákos, azért a majdnem 4 csillag így a hivatalos NCAP oldalon engem megnyugtat.

Olajzabálás:

Légyszi adja meg valaki a fórumtopic linkjét - hála a Toyota Club aktivitásának baromira nehéz kimazsolázni.
Az olajzabálást mi okozza és mennyibõl javítható? Valaki írt itt egy "gyûrûzést", gondolom ez nem occó játék... Ill itt az irodaházban van egy 1,6-os arc akivel beszélgettem és neki is ez a problémája.

Az olajzabálást ha jól emléxem így lehet ellenõrizni? England írta még régebben, hogy
"ha van rá lehetõség akkor úgy is próbáld ki, hogy mész az autó után és mondd a sofõrnek hogy harmadikban engedje el a gázpedélt 60-70 körül lassúljon vissza 40 körülre és utána ismét gáz. Ez azért kell hogy lássad hogy ha füst jön ki ilyenkor, akkor kajálja az olajat a gép."

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #466 Dátum: 2008.05.28 16:09:08 »
A kocsit vezetve nem fogod látni, hogy füstöl-e a gép. Vagy ha igen, akkor annak lesznek más jelei is. Az pedig, hogy az általad leírtt módon belemegy-e az eladó... :szemforgat:
Azért ezt az olajzabálást nem kell feltétlenül túldimenzionálni. Nálam is fogyogatott két szervíz között megevett 1-1.5 liter olajat, de ez 160e körül jött elõ. Mellesleg nem próbálkoztam MoS adalékos olajjal, pedig többek szerint azzal orvosolható az olajfogyis gond.
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #467 Dátum: 2008.05.28 23:30:29 »
Olajfogyasztás a legelsõ szériás VVTi motoroknál fordul elõ. ( még mindíg kevesebb, mint az Opel Ecotech motorjainál az alapértelmezés)

nekem 2003-as 1,6-volt 110e fölött járt, amikor 3,5 évesen somorú búcsút intettünk egymásnak, addig a 0w-30 olajból sosem fogyasztott észrevehetõ mennyiséget.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #468 Dátum: 2008.05.29 15:02:44 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Olajfogyasztás a legelsõ szériás VVTi motoroknál fordul elõ. ( még mindíg kevesebb, mint az Opel Ecotech motorjainál az alapértelmezés)



Valóban már az elsõ szériától elõfordult, csakhogy 2003-ig az E12-esnél is elõjöhet(ett), de tény hogy nem 'olajzabálásról' van szó, csak finoman csipeget a motor :roll:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #469 Dátum: 2008.05.31 23:32:20 »
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "Tamás69"
Olajfogyasztás a legelsõ szériás VVTi motoroknál fordul elõ. ( még mindíg kevesebb, mint az Opel Ecotech motorjainál az alapértelmezés)



Valóban már az elsõ szériától elõfordult, csakhogy 2003-ig az E12-esnél is elõjöhet(ett), de tény hogy nem 'olajzabálásról' van szó, csak finoman csipeget a motor :roll:


És ez semmilyen korlátot nem jelent az autó használhatóságában. Mindössze annyit kell tenni, hogy ellenõrizni kell idõnként a szintet (ezt az ember amúgy is megteszi, ha gondos), és szükség esetén utántölteni. Oszt ennyi. Szal kezeljük az õt megilletõ helyen ezt a problémát :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #470 Dátum: 2008.06.02 07:32:18 »

"És ez semmilyen korlátot nem jelent az autó használhatóságában. Mindössze annyit kell tenni, hogy ellenõrizni kell idõnként a szintet (ezt az ember amúgy is megteszi, ha gondos), és szükség esetén utántölteni. Oszt ennyi. Szal kezeljük az õt megilletõ helyen ezt a problémát :)"

Nekem januárban volt problémám a 2000-es évjáratú Corollámmal. Gyakorlatilag naponta kukucskáltam a pálcát, ez eléggé zavart. Meg az is , hogy 900-1000 km en bekapott 1 liter olajat. Két hónapig tartott amíg sikerült elintézni a javítást, addig hetente belelocsoltam 1 liter olajat. Azért így szerintem elég korlátozottan használható az autó.
Amúgy az árakról:
1. megoldás: gyűrűk, dugattyuk, csapszegek egyéb apróságok cseréja, valamivel 200 alatt állt volna meg.
2. megoldás: fűzött blokk 360,000.-......

Szerencsére kapcsolati tőkét befektetve, sikerült elinténi a motorcserét.... Azóta eladtam.... Ez volt a 4. Toyotám....

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #471 Dátum: 2008.06.02 08:55:29 »
Miután normál esetben az olajlehúzó gyűrű a ludas, elég azt cserélni, ez pedig jóval 200 alatt megáll!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #472 Dátum: 2008.06.02 10:49:12 »
Idézetet írta: Palaczk
És ez semmilyen korlátot nem jelent az autó használhatóságában. Mindössze annyit kell tenni, hogy ellenõrizni kell idõnként a szintet (ezt az ember amúgy is megteszi, ha gondos), és szükség esetén utántölteni. Oszt ennyi. Szal kezeljük az õt megilletõ helyen ezt a problémát :)


Nézd, nekem ha előjönne a hiba, tuti megcsináltatnám, és ha megvan csinálva akkor oszt ennyi ;)

De az hogy nézegessem a nívót (jó persze én is nézegetem, de egy dolog csekkolni, meg megint egy másik nézni mennyi fogyott el és töltögetni) meg azért a gyűrű ugye csak-csak kopni fog, egyre több olaj fog elégni, tehát kezeljük helyén a problémát, nem kapitális hiba, de meg kell csináltatni :)

 

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #473 Dátum: 2008.06.02 10:53:33 »
Idézetet írta: Tamás69
Miután normál esetben az olajlehúzó gyűrű a ludas, elég azt cserélni, ez pedig jóval 200 alatt megáll!

Ez így van, ha az alap típusbetegséget nézzük, az valóban a dugattyúgyűrű kopása, ezt gyűrűzéssel orvosolni lehet, talán már írtam: kerek 100ezer forintért csinálták meg (tavaly) ismerősömnek, persze erősen helyfüggő a dolog, ő maszeknál csináltatta...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #474 Dátum: 2008.06.02 15:48:12 »
Erre mit mondtok?
Ma este megy kollegina megnézni, rendszám ismerete után holnap hívjuk a Sakurát.  :)
         

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10706
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #475 Dátum: 2008.06.02 16:40:15 »
Erre mit mondtok?
Ma este megy kollegina megnézni, rendszám ismerete után holnap hívjuk a Sakurát.  :)

A jobb oldalán az első kerék mögött hiányzik egy részen a fekete műanyag védőcsík, ez szúrt szemet így első ránézésre. Ez utalhat korábbi sérülésre, pl akár egy komplett karosszéria-elem cserére is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #476 Dátum: 2008.06.02 18:31:50 »
Erre mit mondtok?
Ma este megy kollegina megnézni, rendszám ismerete után holnap hívjuk a Sakurát.  :)

A jobb oldalán az első kerék mögött hiányzik egy részen a fekete műanyag védőcsík, ez szúrt szemet így első ránézésre. Ez utalhat korábbi sérülésre, pl akár egy komplett karosszéria-elem cserére is.

A 3. & 4. kép alapján nekem úgy tűnik, hogy színárnyalat eltérés mutatkozik a JE sárvédő és az első lökhárító, illetve a többi karosszériaelem között. Szerintem át van fújva az autó, de a fenti két elem fényezése "frissebbnek" tűnik. A Shakuránál persze nem biztos, hogy lesz nyoma, ezért teljes átvizsgálást javasolok (és pont nem a Shakuránál) ha komolyra fordul a business.
hazard

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #477 Dátum: 2008.06.02 18:34:32 »
Igen, a tulaj említette, hogy a jobb eleje kozmetikázva volt (végülis 15 éves a kocsi...). A Sakuránál csak utánakérdeznénk, a Superhez viszi a kollegina, ha rendben találja a kocsit első blikkre most este.  :)
         

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #478 Dátum: 2008.06.02 19:10:03 »
Idézetet írta: kleingy
...végülis 15 éves a kocsi...

Pontosan, ezen van a hangsúly, néhány éves autónál se egyszerű törés és fényezésmentest találni, egy 10év feletti autónál meg gyakorlatilag lehetetlen, meg kell nézni, mit csináltak, hogy csinálták, azt utána lehet osztani szorozni.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #479 Dátum: 2008.06.02 21:36:55 »
Igen, a tulaj említette, hogy a jobb eleje kozmetikázva volt (végülis 15 éves a kocsi...). A Sakuránál csak utánakérdeznénk, a Superhez viszi a kollegina, ha rendben találja a kocsit első blikkre most este.  :)

Ahogyan Peti is írta: meg kell nézni, hogy végezték azt a kozmetikázást. Ha csak a festéket nem öregítették, de a többi korrekt munka (pl. elemcsere), akkor OK. A gányolást pedig észre lehet venni...
hazard