Na, szóval.
Maga az E11 vásárlás jó ötlet, mert műszakilag nincs túlbonyolítva, tartós, strapás, sokat elviselő autó minden tekintetben.
Ahogy kleingy is írta, az övé egy faclift előtti változat, amiben még nem az 1,4vvti (4ZZ motorkód), hanem az 1,3 4EFE moci van, ami picivel gyengébb, ugyanakkor valószínűleg kevesebb egyednek van gondja az olajfogyással. Emiatt, nem versenyző stílushoz teljesen jó választás. Viszont az érem másik oldala a korosabb mivolta, hiszen 1997-2000 elejéig gyártották, így a legfiatalabb típus is már a 11évet tölti a napokban. Annak ellenére, hogy masszív, és alapvetően tartós, sajnos az öregedő alkatrészek miatt több pénzt célszerű félretenni vásárlás előtt a az autó "első" nagyszervizéhez.
No, nem azt akarom ezzel mondani, hogy Biztosan rá kell majd költeni, vagy, hogy a faceliftes verzió Sokkal újabb lenne, de azért az anyagok öregedése kapcsán egy 1997-es gyártmány és egy 2001-2002-es évjárat között már látható különbségek lehetnek. Mindezek ellenére érdemes a "békalámpás" Corikat is kipróbálni, hátha akad köztük egy olyan, ami még menthető, megéri némi pénz ráfordításával Megtartani a jó állapotát.
Az én autóm 1,4 VVTI (4ZZ, 97LE), 100.000km-rel az órájában vettem. Ez volt a második autó, amit élőben is megnéztem, és kifogtam egy olyan 8 éves autót, ami összességében megkímélt állapotú volt, tekintettel a könnyen kifényesedő Toyota kormány-sebváltó párosra, illetve, hogy az enyémen ezek még láthatóan rücskösek voltak, hihető 100.000km-nek könyveltem el az óra által mutatott adatot.
Előtte megnéztem - aznap - Monorierdőn (?) egy full kék ugyanilyet is, abban az óra 169.000-et mutatott. Kipróbáltam, nem volt rossz, de, ha feltételeztem, hogy mindkét autóban valódi a mutatott km, akkor "érzésre"(igen, ez szubjektív) a két autó közti km-különbség is hihető volt. A kék egy kicsit jobban nyeszegett belül, kicsit kopottabb volt a kormány-váltó felülete.
Azt észre vettem az általam megvett fekete Corin, hogy a kuplung elég kemény, ennek puhának kellett volna lenni, szóval már akkor feljegyeztem magamnak, hogy valószínűleg egy kuplungszett-cserének nézek majd elébe. Most mondhatod, hogy "ez nem komplett, hogy nem hibátlan autót vett", no, de kérem: 8 éves, szervizkönyves autóról beszélünk, aminek pár lemeze volt fényezve az évek során, kemény volt a kuplungja, sőt, utólag derült ki, hogy a rádiónak is csak a kezelő felülete van benne, maga az egység hiányzik lentről (igen, sem a kazettás, sem a CD-s egység nem volt benne). Ezek ellen én sokkal erősebbnek éreztem ezeket az érveket: Van benne légzsák, klíma, és kp. zár, alapvetően nincs lepusztulva, nincs szerkezetileg sérülve, jó hangja van a motornak (nem csörög, simán indul, egyenletesen jár), nem kótog (kopog, nyeszereg) a futóműve, nem zörög a beltere, fékbetétek szinte újak.
Ezeket saját tapasztalatom miatt/alapján írtam le, hogy nem kell egyből megijedni, ha az "előírt szempontok" közül valamelyik nem jön be. A lényeg, hogy fontossági sorrendet állíts a különböző szempontok között: Mi az, aminek mindenképpen teljesülnie kell egy 10 éves autó esetében?
1. Maximum 100.000km?! Felejtsd el! Ez nem elsődleges fontosságú, persze, ha egy ilyennel akadsz össze, akkor az csak jó pont.
2. Sérülésmentes?! Ugyan, már egy 1-2 éves autón is gyakran van újrafényezett elem. A javítás minősége!, na, az már fontos, hogy ne kókány legyen. Illetve nem győzöm szajkózni, hogy a "szerkezeti épség" az, ami viszont elengedhetetlen.
3. Kezelőszervek és az autó JÓ működése?! IGEN! Egy Corolla attól Corolla, hogy nem lehet Pontosan meghatározni, mi a jó benne, de az egész egyformán jól működik a user kezei között: nem lötyögnek a gombok, karok, nem - nagyon - zörög a kárpit, a motor bemelegedve feltűnően csendesen jár, nem zakatol, nem cirippel, nem nyiszog, egyszerűen semmi extra, csak jól működik minden, úgy, ahogy az ember elvárja.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)