Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2169381 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2880 Dátum: 2010.03.03 18:26:18 »
Ezek is csak közelítő adatok. Mert amelyikben nincsen klíma, az biztosan könnyebb. Illetve nem sokat, de dob a tömegen a ködlámpa is és a többi hasonló apróbb extra...
Ezek nem "közelítő" adatok, hanem az akkor, azon a piacon forgalmazott alapkivitelek pontos, gyár által megadott adatai.

Természetesen más piacokra, más időpontokban gyártott kivitelek adatai ettől tényleg eltérhetnek. De elsősorban amúgy is a HB és a szedán, valamint az 1.4 és az 1.6 közötti tömeg-eltérést akartam velük érzékeltetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2881 Dátum: 2010.03.03 18:49:34 »
Értem, hogy mit akartál vele érzékeltetni.

Hiába a gyár adja ki az adott piacra, az adott modellre, akkor is közelítő adat. Ugyanis a szélesebb gumis modell nehezebb, mint a nem azzal szerelt. E12-est meg szereltek 175/70R14-essel is, nemcsak a 195/60R15-tel. És mindegyik alapkivitel volt.

A nem klímás modell is biztosan könnyebb, mint a klímával szerelt, nem lehet azonos a tömegük. És az alapkivitel nem tartalmazta, elvileg anélkül is meg lehetett venni. De a mienké klímás és alap és mégis ennyi a bejegyzett tömege. Akkor ott nem volt nem klímás verzió?

Pár kg eltérés biztosan van az egyes kocsik között az azonos modellen és gyártási éven és felszereltségen belül is.

Egyénként sokszor hallani, hogy a gyári adatok nem hitelesek, sokszor csalnak. Kimondottan ez egyébként a kisteherautókra jellemző, ahol úgy van megadva a tömeg, hogy az még B kategóriás jogsiba essen... Pl.: Fiat (kis)teherautó. Erről már a neten is volt több cikk.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2882 Dátum: 2010.03.03 18:52:07 »
Nekem a 2002-es Coriról az E12 jutott eszembe. Akkor tehát E11 vvt-i?
Tessék ez meg ez.

Szerintem jól gondoltad eredetileg, erről lenne szó:
http://totalcar.hu/tesztek/corolla16vvt/
De most úgy néz ki, hogy kapok kölcsön egy nyomtatott leírást. ;-)
Köszi!

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2883 Dátum: 2010.03.03 19:51:39 »

Egyénként sokszor hallani, hogy a gyári adatok nem hitelesek, sokszor csalnak. Kimondottan ez egyébként a kisteherautókra jellemző, ahol úgy van megadva a tömeg, hogy az még B kategóriás jogsiba essen... Pl.: Fiat (kis)teherautó. Erről már a neten is volt több cikk.


Amikor honosítják az új modelleket az NKH leméri őket, ez kerül a forgalmiba. (TV-ben volt róla szó) 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2884 Dátum: 2010.03.03 20:31:16 »
A barátnőm (nem úgy... amúgy  ::) ), 2008-as új Corollát vett, és nagyon megbánta, hogy nem D4D-t vagy 1.6 benzinest vett... Pedig ő nő, de még neki is kevés az 1.4 ereje ...
Na, neked is van ilyesfajta "nem olyan" barátnőd, és ő is Corollás? Egy cipőben járunk  :D

Na szóval, az új Corolla számottevően lomhább az 1.4-es motorral, mint az E12-es. Ez utóbbi esetében úgy tudnám a dolgot megfogalmazni, hogy az 1.6-os az a motor, ami akkor is elég az autóba, ha történetesen egy családi kocsiént használt kombiról beszélünk; de az esetek jelentős többségében az 1.4-es is megfelelően mozgatja a típust.

Én, ha szabadon választhatnék, az 1.6-osra voksolnék, mert nekem nagyon fontos a nyomatékból autózás lehetősége, ezt pedig az 1.6-os jobban tudja. De az 1.4-es sem gyenge, erről szó sincs.

Viszont az új Corollába már tényleg határeset ez a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2885 Dátum: 2010.03.03 20:35:58 »
Vezettem E15-öst az 1.4-es VVT-i motorral. Hát az enyém fürge, az E12-esünk az elmegy, az E15-ben ugyan ez a motor borzasztó lomha. Én nem javaslom ezt a motort az E15 esetében, mert kegyetlenül nem gyorsul vele kocsi.

Azt gyanítom, hogy nem a súlybeli különbségek, hanem az emissziós követelmények miatt tapasztalható ez a változás elsődlegesen. Olyan az E15 a 4ZZ motorral, mintha direkt el lenne fojtva szoftveresen - mert el is van szerintem direkt...

Az E11 és az E12-es között is észre lehet venni különbséget, pedig ott sincs 50 kg differencia. Ott is sztem az Euro III hadakozik az Euro IV-gyel...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2886 Dátum: 2010.03.03 20:38:16 »
Érdekes, de mostanában sok Carinát és nem VVT-i-s Corollát próbáltam ki. Állíthatom, hogy az 1.4-es VVT-i sokkal dinamikusabb, mint az 1.6-os 4A-FE motoros kocsik. Érezhetően az enyém hamarabb gyorsul és magasabb fordulaton sem kezd el hanyatlani a gyorsulása. Ezzel csak annyit mondanék, hogy a régi, nem VVT-i motoros kocsikkal szerzett tapasztalat nem releváns, teljesen más a VVT-i motor karakterisztikáj, gyorsulása...
Az 1.6-os Carinából a facelift utáni, gyengébbik kivitelt (mint amilyen a miénk is volt) amelyik 12 mp körül éri el a 100-as tempót, biztosan le tudod gyorsulni a Corolláddal. A taby-féle korai 115 lovasokat aligha; azok alig nehezebbek a te autódnál (1.1 tonna), és ugye 1.6-osok és 115 lovasok, bő 10 mp alatt megfutják a 100-at. Az 1.6 4A-FE E10-esek és E11-esek pedig tutira legyorsulnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2887 Dátum: 2010.03.03 20:42:23 »
E10-es Corival mentem, ami 4A-FE volt. Az kb úgy ment mint az enyém érzetre vagy egy kicsit rosszabbul. Persze nehéz konkrét számok nélkül eldönteni, hogy melyik a gyorsabb, mert más a két kocsi.

A Carinák közül az utolsó szériákat próbálgattuk. Azok érezhetően lomhábbak voltak. Az első szériás, erősebbeket nem ismerem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2888 Dátum: 2010.03.03 20:43:25 »
Vezettem E15-öst az 1.4-es VVT-i motorral. Hát az enyém fürge, az E12-esünk az elmegy, az E15-ben ugyan ez a motor borzasztó lomha. Én nem javaslom ezt a motort az E15 esetében, mert kegyetlenül nem gyorsul vele kocsi.
Egyébként az az érdekes, hogy amiről beszélünk, az néhány másodperces különbség 0-100-on  :otlet: ! Cirka 3 mp-el gyorsulhat jobban 100-ra az 1.4 VVTi E11, mint az ugyanilyen motoros E15. Tehát itt megintcsak az van, hogy az érzés is erősen belejátszik a dologba és becsapja az embert, nagyobbnak mutatja a különbséget a valósnál. A relatíve "szűretlen" E11-ben nagyon másnak érződik a gyorsulás, mint a nagyautós, "leárnyékolt" E15-ösben.

Pl. szerintem egy stopper nélküli menetpróba után a világon senki el nem hinné, hogy a Camrym és egy 1.6 VVTi Ave I-es ugyanúgy gyorsulnak  :sorcerer: :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2889 Dátum: 2010.03.03 20:47:20 »
E10-es Corival mentem, ami 4A-FE volt. Az kb úgy ment mint az enyém érzetre vagy egy kicsit rosszabbul. Persze nehéz konkrét számok nélkül eldönteni, hogy melyik a gyorsabb, mert más a két kocsi.

A Carinák közül az utolsó szériákat próbálgattuk. Azok érezhetően lomhábbak voltak. Az első szériás, erősebbeket nem ismerem.
Azzal az autóval vmi gond lehetett, mert egy egészséges 1.6-os E10-es 10 mp-en belül éri el a 100-as tempót. Ráadásul közben hangosabb és pattogósabb, mint a tiéd, szóval nemcsak ténylegesen, hanem érzetre is jobban kellene menjen.

Az utolsó szériás 1.6 Carinák lomhábbak, mint a Corid, ez nem vitás. A miénknek 12 mp-t stopperoltam valós 100-ig, több próbálkozásból átlagolva. Ennél te biztosan jobbat mész a tiéddel. Ellenben mikor először vezettem a tabyét, meglepődtem, hogy mennyivel erősebb mint a miénk  :sorcerer: ... Na ja, plusz 16 lóerő (legalább) és mínusz több mint 100 kiló.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2890 Dátum: 2010.03.03 20:48:03 »
Azért 3 másodperc az rengeteg ám. 100-as sprint esetén több, mint 2 autóhossznyi.

A gyári adatok szerint is az E15 2,5 sec-cel van kb később százon és a végsebessége is kisebb 15-20-szal, ha jól emlékszem.

Az enyém után vezettem a haver E15-ösét, hát annyira lomhának tűnt, hogy el sem hiszed. 2-esben az enyém 50-nél megindul, ez meg ugyan olyan komótosan gyorsulgatott tovább.
A gáz reakcióideje is sokkal nagyobb volt.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2891 Dátum: 2010.03.03 20:50:07 »
Na, neked is van ilyesfajta "nem olyan" barátnőd, és ő is Corollás? Egy cipőben járunk  :D
Jaj, csak az asszony ne olvassa lesz ám magyarázkodás... ::) Szal van egy család akikkel összejárunk - a gyerekek miatt is - az anyukának E15 1.4 VVTi Terra Corija van, az exének Camry 2.4 benzin-gáz. Most már mindent tudsz...  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2892 Dátum: 2010.03.03 20:53:18 »
Azért 3 másodperc az rengeteg ám. 100-as sprint esetén több, mint 2 autóhossznyi.

A gyári adatok szerint is az E15 2,5 sec-cel van kb később százon és a végsebessége is kisebb 15-20-szal, ha jól emlékszem.

Az enyém után vezettem a haver E15-ösét, hát annyira lomhának tűnt, hogy el sem hiszed. 2-esben az enyém 50-nél megindul, ez meg ugyan olyan komótosan gyorsulgatott tovább.
A gáz reakcióideje is sokkal nagyobb volt.
Persze hogy jelentős a 3 mp különbség. Ott van pl. a 2.0 meg az 1.6 Carina, 0-100 kb. 9 mp vs. kb. 12 mp, és bitangul erősebbnek érződik a 2.0... Ennyit már nagyon megérez az ember.

De az ilyenek, mint gázreakció, pörgősség, nomeg hangszigetelés stb. jócskán rátesznek még a feelingre - és persze az autó méretei is. Az E15 szedán pedig közel akkora autó, mint egy Avensis I.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2893 Dátum: 2010.03.03 20:54:10 »
Na, neked is van ilyesfajta "nem olyan" barátnőd, és ő is Corollás? Egy cipőben járunk  :D
Jaj, csak az asszony ne olvassa lesz ám magyarázkodás... ::) Szal van egy család akikkel összejárunk - a gyerekek miatt is - az anyukának E15 1.4 VVTi Terra Corija van, az exének Camry 2.4 benzin-gáz. Most már mindent tudsz...  :D
;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2894 Dátum: 2010.03.03 20:54:45 »
Apám vett 1995-ben újjonan 1 Carina 1.6 XLi sedant, 115 LE mocival, a mecsekben lealáztam vele, egy korabeli A4 Avant 1.9 TDI 110 LE gépet....  ::) Régi szép idők...  :D