Sziasztok,
először is üdv mindenkinek, új vagyok ezen a fórumon.
A közeljövőben( 1-2 hónapon belül ) szeretnék vásárolni egy használt Corollát...
Üdv a fórumon!
Először is, hadd gratuláljak a választáshoz, ennyi pénzért a Corolla az egyik legkevésbé kockázatos tipp. Másrészt mivel már 7 évesek múltak az első példányok, jó tudni, hogy ezért már ezek is fokozott figyelmet igényelnek. Én csakis márkaszervizben végig vezetett, márkaszerviz által visszaigazolt előéletű, állapotlappal rendelkező autót vennék meg. (Ilyet is vettem, nem a legolcsóbb autó volt a piacon, de lassan 5 éve hibátlanul szolgál.) Harmadrészt a típus alapvetően problémamentes, a
szokásos használtautó-vásárlási tanácsokon túl azt tudom javasolni, hogy a Sol felszereltséget érdemes választani, az automata klíma nagy kincs, és jól is működik ebben a típusban. Negyedrészt megerősíteném Ákost, tényleg nem túlzás egy Toyota fenntartása, akár márkaszervizben sem. Minimálisan drágább csak a Corollát szervizelni, mint az előző autómat (Renault Clio), sőt, még olcsóbb is tud lenni, ha az ember a szervizben ún. "optifit" alkatrészeket kér.
A kasztniváltozatokról annyit tudj, hogy a ferdehátúak japán, illetve többnyire angol összeszerelésűek, a szedánok és a kombik török gyártásból jöttek. Nincs lényeges különbség, vedd, amelyik tetszik, vagy amelyiket praktikusnak tartod.
A típusválasztás így utólag nagyon egyszerű: Corollát kell venni, és kész.
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Komolyra fordítva, a G Astra is alapvetően strapabíró, olcsón fenntartható autó, de az 1.4 motor gyengébb, az 1.6 benzines szinte kivétel nélkül eszi az olajat, és maga a kocsi kényelmetlenebb, hangosabb, kevésbé kifinomult - a két típus közötti árkülönbözet igazolt... (Van a családban két Astra G és két Corolla, tudom, miről beszélek.) A Focus I és a Focus II is remek autók, de borzasztó nehéz nem egy cég által levetett, 300-ról visszatekert órájú autót kifogni, ezt Ákos is meg tudja erősíteni, aki eredetileg Fókát akart venni. A mostani piaci árakat annyira nem vágom, de ha ilyen 2003-4-5 körüli kompaktot kellene vennem, akkor a Corolla helyett esetleg a szintén tipikus cégautó Octaviát, illetve a remek, de drága Mazda3-at tudnám elképzelni.