Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2111193 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kaz0

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14490 Dátum: 2018.12.17 11:21:48 »
Sziasztok,
Egy benzines Toyota Corolla 1.4 vagy 1.6 VVTi-t 2002-2005 szeretnék venni mint első autó. Azért erre esett a választásom, mert összesen 1 millió forintom van autó vásárlásra (ebben benne kell hogy legyen az átírási költségek, biztosítás, olajcsere stb), megbízható autót szeretnék, amit nem kell állandóan szerelőhöz vinni. Az autót napi 40 km ingázásra vennénk, évente 1-2szer 500 km utaznánk autópályán szüleinkhez. Sedan kivitelben gondolkozunk az ilyenkor esedékes sok csomag miatt, és talán ennek a legnagyobb a csomagtartója (437 Liter).
Sajnos az autókhoz nem nagyon értek (első autó lesz), és szerelő ismerősöm sincs, akit magammal vigyek, ezért kérném a segítségeteket, mire kell odafigyelni használt Toyota Corolla vásárlásánál.
Találtam egy elég részletes leírást (http://hogyanvegyunkhasznaltautot.hu/), de ezzel kapcsolatban van egy-két rész, amit nem igazán értek:
1. "Nyúljunk be a kipufogócsőbe. Ha az ujjunkon zsíros, fekete szmötyi marad, akkor az autó valószínűleg erősen eszi az olajat. Nem jó vétel." - Ez akkor is igaz, ha az autó katalizátoros? Katalizátoron látszik valahol, ha  van szennyeződve? Esetleg egy diagnosztika kimutatja-e, ha baj van a katalizátorral?
2. "Ha az olaj fehér, habos, akkor probléma van a motorblokkal. Az ilyen autó nem lehet jó vétel." - Mikor nézzem, mielőtt begyújtjuk az autót, vagy miután ment alapjáraton pár percet? Esetleg vigyemel egy próbakörre, és utánna nézzem meg? Később azt írja hogy "Rövid, téli utak után az olajbeöntő sapkán enyhe, világos habzás (olaj-pára elegy) előforduló jelenség." - szóval ez természetes is lehet?
3. "Gázfröccs közben ellenőrizzük a kipufogógáz színét. Kékes-szürkés színű füst esetén a motor nagyon kopott lehet, és esetleg eszi az olajat, " - a kérdés ugyanaz mint az 1.-nél (Katalizátor)
4. "Húzzuk ki a nívópálcát. Gáz adáskor jön füst a nyíláson? Ha igen, akkor kopott a motor." - Járó motor mellett nyugodtan levehetem a sapkát? Vagy állítsam le, vegyem le a sapkát, és utánna indítsam be újra?

Természetesen elvinném egy szerelőhöz is (lehetőleg márkaszervízbe), de csak miután meggyőződtem arról, hogy az autó nagyjábó rendben van.
Ja és még egy kérdés. Olvastam, hogy 2002-2005 között motorhibás volt, amit garanciában cseréltek is 160.000 km-ig. A csere a nívópálcán lesz látható egy zöld jelölés formájában. Ha nem látom a zöld jelölést, meg se vegyem az autót?

Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14491 Dátum: 2018.12.17 12:52:12 »
Szia!

A nívópálcás ellenőrzéshez miért akarod levenni a sapkát?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14492 Dátum: 2018.12.17 15:35:15 »
Sziasztok,
Egy benzines Toyota Corolla 1.4 vagy 1.6 VVTi-t 2002-2005 szeretnék venni mint első autó. ......
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!

Először is kérdezd le az előéletét a járgánynak. Az alvázszám alapján Toyotánál megmondják azt amit tudni lehet róla. Ott már látszani kell a fűzött blokk, és egyéb fődarab cserének is.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14493 Dátum: 2018.12.17 19:58:09 »
Sziasztok,
Egy benzines Toyota Corolla 1.4 vagy 1.6 VVTi-t 2002-2005 szeretnék venni mint első autó. Azért erre esett a választásom, mert összesen 1 millió forintom van autó vásárlásra (ebben benne kell hogy legyen az átírási költségek, biztosítás, olajcsere stb), megbízható autót szeretnék, amit nem kell állandóan szerelőhöz vinni.
Lehet fájni fog amit mondok: az E12 jellemzően 1-1.5m Ft között szokott lenni (alacsony futásúak még e fölött) szóval az 1 alatti gépek nem biztos hogy megütik a "nem kell állandóan szerelőhöz vinni" kategóriát. Vagy nézz utána mennyibe van egy kuplung csere, futómű alkatrészek, mert ha kelleni fog akkor kelleni fog és nem jó érzés amikor borul a havi költségvetés (hidd el, próbáltam). Aztán jön a keserű szőlő és a vége az lesz hogy átülsz egy olasz autóba, mondván "ha már sz*pni kell csináljam szerelemből" (hidd el, próbáltam) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14494 Dátum: 2018.12.17 21:37:42 »
Sziasztok,
Egy benzines Toyota Corolla 1.4 vagy 1.6 VVTi-t 2002-2005 szeretnék venni mint első autó. Azért erre esett a választásom, mert összesen 1 millió forintom van autó vásárlásra (ebben benne kell hogy legyen az átírási költségek, biztosítás, olajcsere stb), megbízható autót szeretnék, amit nem kell állandóan szerelőhöz vinni. Az autót napi 40 km ingázásra vennénk, évente 1-2szer 500 km utaznánk autópályán szüleinkhez. Sedan kivitelben gondolkozunk az ilyenkor esedékes sok csomag miatt, és talán ennek a legnagyobb a csomagtartója (437 Liter).
Sajnos az autókhoz nem nagyon értek (első autó lesz), és szerelő ismerősöm sincs, akit magammal vigyek, ezért kérném a segítségeteket, mire kell odafigyelni használt Toyota Corolla vásárlásánál.
Találtam egy elég részletes leírást (http://hogyanvegyunkhasznaltautot.hu/), de ezzel kapcsolatban van egy-két rész, amit nem igazán értek:
1. "Nyúljunk be a kipufogócsőbe. Ha az ujjunkon zsíros, fekete szmötyi marad, akkor az autó valószínűleg erősen eszi az olajat. Nem jó vétel." - Ez akkor is igaz, ha az autó katalizátoros? Katalizátoron látszik valahol, ha  van szennyeződve? Esetleg egy diagnosztika kimutatja-e, ha baj van a katalizátorral?
2. "Ha az olaj fehér, habos, akkor probléma van a motorblokkal. Az ilyen autó nem lehet jó vétel." - Mikor nézzem, mielőtt begyújtjuk az autót, vagy miután ment alapjáraton pár percet? Esetleg vigyemel egy próbakörre, és utánna nézzem meg? Később azt írja hogy "Rövid, téli utak után az olajbeöntő sapkán enyhe, világos habzás (olaj-pára elegy) előforduló jelenség." - szóval ez természetes is lehet?
3. "Gázfröccs közben ellenőrizzük a kipufogógáz színét. Kékes-szürkés színű füst esetén a motor nagyon kopott lehet, és esetleg eszi az olajat, " - a kérdés ugyanaz mint az 1.-nél (Katalizátor)
4. "Húzzuk ki a nívópálcát. Gáz adáskor jön füst a nyíláson? Ha igen, akkor kopott a motor." - Járó motor mellett nyugodtan levehetem a sapkát? Vagy állítsam le, vegyem le a sapkát, és utánna indítsam be újra?

Természetesen elvinném egy szerelőhöz is (lehetőleg márkaszervízbe), de csak miután meggyőződtem arról, hogy az autó nagyjábó rendben van.
Ja és még egy kérdés. Olvastam, hogy 2002-2005 között motorhibás volt, amit garanciában cseréltek is 160.000 km-ig. A csere a nívópálcán lesz látható egy zöld jelölés formájában. Ha nem látom a zöld jelölést, meg se vegyem az autót?

Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
1 millióból 600-700.000 forint körüli kocsit tudsz venni, mert rájön még a szervízköltség meg az átírás díja. Ebben a szegmensben egy százast simán el fogsz még utazgatni mire vállalható példányt találsz. A megbízhatóság feltétele a gondos előző tulaj. Ha nem értesz a kocsikhoz, akkor valamilyen joautok.hu jellegű szolgáltatást vegyél igénybe, különben jó eséllyel kidobod a pénzed. Az ilyen segítő kiszűri a linkeket amikre nem is érdemes rámozdulni, aztán a helyszínen olyan alapossággal nézi át a kocsit, ahogyan te nem fogod tudni. DonPregonál az igazság, a másfélmilliós sávban érdemes a nem leélt példányokat keresni. Azoknál bőveb megeshet, hogy olajcserén kívül nem kell mást csinálni.

Kaz0

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14495 Dátum: 2018.12.18 09:43:31 »
1 millióból 600-700.000 forint körüli kocsit tudsz venni, mert rájön még a szervízköltség meg az átírás díja. Ebben a szegmensben egy százast simán el fogsz még utazgatni mire vállalható példányt találsz. A megbízhatóság feltétele a gondos előző tulaj. Ha nem értesz a kocsikhoz, akkor valamilyen joautok.hu jellegű szolgáltatást vegyél igénybe, különben jó eséllyel kidobod a pénzed. Az ilyen segítő kiszűri a linkeket amikre nem is érdemes rámozdulni, aztán a helyszínen olyan alapossággal nézi át a kocsit, ahogyan te nem fogod tudni. DonPregonál az igazság, a másfélmilliós sávban érdemes a nem leélt példányokat keresni. Azoknál bőveb megeshet, hogy olajcserén kívül nem kell mást csinálni.

Igen, természetesen tisztában vagyok, hogy az autóra szánt összeg valamennyi része elmegy majd az utazásra, átnézetésre szakszervízben, átírási költségek, megvétel utáni szervíz (olajcsere, stb). Ismerősöktől tudom, hogy erre kb 100.000 forintot kell szánni (igaz ők nem Toyotát vettek).
Itt https://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator.html kiszámoltam, hogy kb 60.000 forint lesz az átírás+eredetiség vizsgálat, ehhez jön az állapot felmérés díja szervízben 10-15.000 forint, szervíz (olaj, pollenszűrő, fékfolyadék, gyertya stb.) kb 50.000 forint. Tehát 120-125.000 forint körüli többletköltségre számíthatok optimális(!) esetben.
Épp azért esett a választásom a Toyotára, mert úgy tudom, hogy jobb az összeszerelés és a felhasznált anyagok minősége, ezért nem kell majd tartanom a megvétel utánni meglepetésekre. Még ha az ársáv legaljáról/közepéről is választok, talán megúszom egy kuplung vagy fékbetét cserével. Utánna nem kell attól tartanom, hogy nem indul az autó, illetve cserben hagy az autópályán.

Lehet fájni fog amit mondok: az E12 jellemzően 1-1.5m Ft között szokott lenni (alacsony futásúak még e fölött) szóval az 1 alatti gépek nem biztos hogy megütik a "nem kell állandóan szerelőhöz vinni" kategóriát. Vagy nézz utána mennyibe van egy kuplung csere, futómű alkatrészek, mert ha kelleni fog akkor kelleni fog és nem jó érzés amikor borul a havi költségvetés (hidd el, próbáltam). Aztán jön a keserű szőlő és a vége az lesz hogy átülsz egy olasz autóba, mondván "ha már sz*pni kell csináljam szerelemből" (hidd el, próbáltam) :D

Szóval érdemesebb mélyebben a zsebbe nyúlni, és mimimum 1.000.000 forintot áldozni az autóra...
Itt van például ez:
https://joautok.hu/hasznaltauto/toyota/corolla/corolla-sedan-14-terra/0337w39/
Szerintetek mennyire reális a 170.000 km?
Vagy ez:
https://joautok.hu/hasznaltauto/toyota/corolla/corolla-14-4/stnmmzu/

Ezek mennyire számítanak jó vételnek?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14496 Dátum: 2018.12.18 09:50:59 »
Toyotás körökben őket szoktuk referenciaként mondani
Drágábbak az átlagnál, de jobb autókat szoktak árulni, szólnak előre ha nem biztosak a futásban, stb.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14497 Dátum: 2018.12.18 13:52:54 »
Toyotás körökben őket szoktuk referenciaként mondani
Drágábbak az átlagnál, de jobb autókat szoktak árulni, szólnak előre ha nem biztosak a futásban, stb.
De ha hozzájuk mész, mindenképpen keresd Balló Marcit, ő foglalkoztok a Toyotákkal. És hivatkozz a fórumra, de akár a Pregora vagy rám.
Nekem is onnan van a mostani T27.

Tapatalkkal küldve


gabill

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14498 Dátum: 2018.12.19 20:06:57 »
Van egy ismerősöm aki gondolkodik a 2008 -as Corollája eladásán, én meg a megvételén. 1.4 D4D motoros 290e km van benne. 0 km óta ő vezette, minden szervízzel kapcsolatos dolgot  szakszervízben csináltatott. Azt kérdezném, hogy ekkora km-nél (hétköznap város, hétvégén hosszabb utak voltak) mennyire esélyes hogy a következő 100 e km alatt a pénztemetővé válik? Pl motoron előjövő javítani valókra gondolok, vagy nem kell tartani ilyesmitől? Tudom, hogy senki sem lát a motorba, arra lennék kíváncsi, hogy milyen tapasztalatok vannak? 2005. 04. ig visszaolvastam a fórumot de nem találtam infót erről.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14499 Dátum: 2018.12.19 20:36:24 »
Van egy ismerősöm aki gondolkodik a 2008 -as Corollája eladásán, én meg a megvételén. 1.4 D4D motoros 290e km van benne. 0 km óta ő vezette, minden szervízzel kapcsolatos dolgot  szakszervízben csináltatott. Azt kérdezném, hogy ekkora km-nél (hétköznap város, hétvégén hosszabb utak voltak) mennyire esélyes hogy a következő 100 e km alatt a pénztemetővé válik? Pl motoron előjövő javítani valókra gondolok, vagy nem kell tartani ilyesmitől? Tudom, hogy senki sem lát a motorba, arra lennék kíváncsi, hogy milyen tapasztalatok vannak? 2005. 04. ig visszaolvastam a fórumot de nem találtam infót erről.

dízellel csak rossz
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14500 Dátum: 2018.12.20 06:44:24 »
Az 1,4 D az egyik legjobb Toyota motor. Nincs tipushibája, és ami elromlik benne - állítólag - az is felújítható. Azért van róla kevés információ a fórumon, mert nincs vele különösebb gondja a tulajdonosoknak.


A DPF es verziókra ez már sajnos nem igaz, de azok még nem kerültek abba a korba, hogy ide jöjjenek a gazdáik.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14501 Dátum: 2018.12.20 19:07:14 »
komolyan egyszerűen nem éri már meg a dizellel kockáztatni

az üzemanyag ár differencia már nem nagy mint régebben.
a benzin olcsó de a szerviz meg rohadt drága. és esélyes hogy egy dizellel besz..pod.
nem beszélve a hadjáratról ami a dizel ellen folyik.  behajtási tilalmak stb.


most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

gabill

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14502 Dátum: 2018.12.21 21:04:45 »
Köszönöm a válaszaitokat!
Mondjuk előrébb nem jutottam😊, hogy merjem-e bevállalni.
Az 1.9 TDI, vagy az  1.9 JTD motorokra azt mondják, hogy 300 ezer az még félúton jár, s nem kell tartani a motor javíttatásától. K.b. ez lehet az 1.4 d4d-re is igaz?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14503 Dátum: 2018.12.21 21:23:45 »
Azt azért ne várd, hogy írásba adjuk, mit tegyél, mert a döntés a te kezedben van. Lehet általánosítani, de ettől a konkrét autó még akármilyen is lehet.
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14504 Dátum: 2018.12.21 21:55:11 »
Köszönöm a válaszaitokat!
Mondjuk előrébb nem jutottam😊, hogy merjem-e bevállalni.
Az 1.9 TDI, vagy az  1.9 JTD motorokra azt mondják, hogy 300 ezer az még félúton jár, s nem kell tartani a motor javíttatásától. K.b. ez lehet az 1.4 d4d-re is igaz?

Nem, a D-4D sokkal kényesebb, de ha rendesen van szervizelve, és időnként ráköltve egy-egy nagyobb összeg amikor kéri a felújítást, cserét, stb, akkor nagyon sokáig jó motor lehet.

A nagyobb szervizigényért cserébe viszont nagyságrendekkel kulturáltabb viselkedésű, hangú, és jobban vezethető az említettekhez képest.  :yes: