Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2092128 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14385 Dátum: 2018.04.27 18:56:44 »
Lehet mondani sok mindent, de jó ismerősöm Lexus akkuja a 3 hét állás, kis akku lemerülés, továbbá a GPS műholdas rendszer folyamatos merítésének következményeként  kapott zárlatot, és ennyi, nem volt külső behatás, nem volt rendszertelen használat..stb...
ismerem, nem egy állat....
A porszívóhangon azért jót derülök, bár igaz, míg felgyorsítasz 140-re 80-ról, valóban van némi zaj, egyesek számára nagyon zavaró én már megszoktam, de utána 140-es tempónál már csak szélzaj van, motorhang semmi.
Volt nekem is e12-m, és 4 ezres fordulatszám mellett, ahol élt a motor, az sem volt halk, plusz a legtöbb nekem eddig pályán 6,5 volt, ezt az e12 jócskán felül tudja múlni, főleg óra szerinti folyamatos 150 mellett.
Plusz az 1,4 140-ről nem mondanám, hogy túlságosan erőteljesen gyorsít ki, ilyenkor azért a hibrid még meglepően el tud indulni.
Továbbá ez még egy 2004-es e12 volt, mióta megismertem sógorom 2013-as Corolla-jának dinamizmusát, már nem szeretnék szívó benzinest, főleg, hogy belement az elmúlt lassan 1 év alatt a hibridbe 15e km, el lehet hinni ez idő alatt azért sikerült kiismernem.
Annyira vérszegénynek éreztem a 2013-as 1,6 132 pacit, hogy mikor két éve kipróbáltam a ráncfelvarrott Auris hibridet, már tudtam, ez lessz
Hal a tortán télen Bécsbe menet a Corolla pályán olyan 140-vel közelebb volt a 8-hoz, mint a 7 hez.
A műanyagok már zörgicsélnek benne itt ott amott, pedig ez 0 km-es új kocsiként vették.
Mindenki afelé mozdul amerre tud, esetleg ha van esély több fele is mozdulni, érdemes több ember véleményét meghallgatni, talán objektívabb lesz a kép.
Auris HSD TS 2015.12

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14386 Dátum: 2018.04.27 20:48:16 »
Rosszul programozott riasztóval bármilyen akkumulátort le lehet térdeltetni. Jól programozott viszont hetekig elvan egy telefonakkuval, úgyhogy gondolhatod egy autó akkumulátorát mennyire terheli. Sajnos az autóriasztók fejlesztőinek nagytöbbsége nem ért a mobil és a helymeghatározó chippek programozásához ( vagy nem érdeke benne elmélyedni) ezért nagyon ritka a valóban jó riasztó.

A HSD kben AGM akku van. Én még nem láttam zárlatos AGM akkut, és a felépítésének ismeretében el sem tudom képzelni, fizikailag hogyan tud cellazárlatos lenni.
Ezeknél a gyártási hiba is bőven 1 % alatti. Jellemző meghibásodásuk a szulfátosodás, ami az alultöltöttség eredménye. Az alultöltöttség oka pedig a gk töltési rendszerének meghibásodása ( normál állapotban a Toyoták példaértékűen szabályozzák a töltést), vagy felhasználói hiba ( tartós negatív energiamérleg).
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.27 20:50:48 írta Agyarka »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14387 Dátum: 2018.04.27 22:11:48 »
Tudom, láma kérdés, de mit értetek tartósan negatív energia mérlegen?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14388 Dátum: 2018.04.27 22:45:45 »
Tudom, láma kérdés, de mit értetek tartósan negatív energia mérlegen?
Amikor magasabb az akkuból kivett energia mennyisége,  a generátor által visszatermelt mennyiségnél.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14389 Dátum: 2018.04.28 09:30:39 »
Igen, ez teljesen világos és egyértelmű. De mint egyszeri használó, én az automatikára vagyok hagyatkozva ami bekapcsolja a motort-generátort, ha lemerülni kezd a hajtó akkumulátor. Vagy/és amikor bekapcsolom a Power módot és akkor mindig megy a motor. De ez utóbbi nem tűnik kifinomultnak.
A kérdés, hogy kerüljem el ezt a helyzetet?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14390 Dátum: 2018.04.28 14:45:19 »
A negatív energiamérleg a 12V os akkura vonatkozik, ne keverd a meghajtó akkuval.
A túl rövid távok okozzák, amikor nincs elég idő a kisakku feltöltésére. Ráadásul egy szulfátos akku nehezebben veszi a töltést és a kapacitása is kisebb, ezért a folyamat öngerjesztővé válik.
Mit lehet tenni ellene?
- kerülni a rövidtávú használatot, gyakoribb min.félórás utak;
- amikor csak lehet külső töltéssel pótolni az elfogyasztott áramot ( kivezetett töltőkábel + csepptöltő)
- évente 1x a gépjármű elektromos hálózatáról leválasztott akku merítése- töltése nagyáramú impulzustöltéssel a gyártó által előírt töltési végfeszültség eléréséig.

nhsptr

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14391 Dátum: 2018.04.28 20:27:25 »
sziasztok!

szeretnék a családnak egy Aurist venni, ezt néztem ki:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_1_33_magyar_kmgarancia_szervizkonyv-12851830

mit gondoltok? vagy érdemesebb inkább öregebbet venni kevés km-rel?

köszönöm

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14392 Dátum: 2018.04.28 20:42:11 »
A negatív energiamérleg a 12V os akkura vonatkozik, ne keverd a meghajtó akkuval.
A túl rövid távok okozzák, amikor nincs elég idő a kisakku feltöltésére. Ráadásul egy szulfátos akku nehezebben veszi a töltést és a kapacitása is kisebb, ezért a folyamat öngerjesztővé válik.
Mit lehet tenni ellene?
- kerülni a rövidtávú használatot, gyakoribb min.félórás utak;
- amikor csak lehet külső töltéssel pótolni az elfogyasztott áramot ( kivezetett töltőkábel + csepptöltő)
- évente 1x a gépjármű elektromos hálózatáról leválasztott akku merítése- töltése nagyáramú impulzustöltéssel a gyártó által előírt töltési végfeszültség eléréséig.
Köszi! Asszem ennek inkabb az akkus topicban a helye, de itt is hasznos lehet 😉. Van egy Ctek MXS 5.0 töltöm. A COV-ot tudtam úgy tölteni, hogy a gyorsoldós töltőkábeleket felraktam az akkura, és ha kellett tölteni akkor csak rányomtam a töltőt. Nem is szereltem le az akkut a kocsi hálózatáról. 12-évesen az eredeti akksival lett eladva.
Nem tom, hogy a hibridnél mindig le kell-e választani a kocsi hálózatáról a kis akkut töltésnél?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14393 Dátum: 2018.04.28 22:43:37 »
Töltő függvénye, amelyik sima ( nem impulzus) DC t állít elő, annál nem kell lekötni a töltéshez.
Az impulzus töltőket általában le kell, de van néhány amelyiket nem pl. Optimate, BatteryMI der).
Tölteni csak megfelelő túlfeszültségvédőt alkalmazva ajánlott.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.28 22:45:22 írta Agyarka »

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14394 Dátum: 2018.04.29 10:12:25 »
sziasztok!

szeretnék a családnak egy Aurist venni, ezt néztem ki:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_1_33_magyar_kmgarancia_szervizkonyv-12851830

mit gondoltok? vagy érdemesebb inkább öregebbet venni kevés km-rel?

köszönöm

Ami nekem nem tetszik benne:
- szerintem nem lehet benne gyári tempomat (alapfelszereltség, alap modell)
- a klíma nem digitlális kétzónás, hanem manuális egyzónás
- mintha sérült lenne a jobb hátsó sárvédő
- a motortérben hiányolok egy hosszú műanyag takarót, keresztben az autó elején. Az enyémben legalábbis még van ilyen. (törött volt? )
- kereskedő hírdeti, hírdetés szövege
- az árat tekintve valószínüleg nem véletlenül van a kínálat alján (ebben az évjáratban)
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.29 10:18:42 írta xpet »

nhsptr

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14395 Dátum: 2018.04.29 13:49:23 »
nagyon köszönöm az észrevételeket. a tempomaton én is csodálkoztam, de rákérdeztem telefonon és azt mondták van benne. igazából sokat vacilláltam, hogy régebbit kevés kilométerrel vagy újjabbat sok km-rel. ebből az 1.33-as motorból nincs nagy választék sajnos. mielőtt döntenék megnézetem szakszervizzel.

pepe0419

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14396 Dátum: 2018.05.05 13:53:31 »
sziasztok, kinéztem ma egy Aurist. Normális, hogy 91ekm-nél a vezetőülés bal széle már ráncos, és a háttámla széle is kikopott, szakadt? A km óra állás elvileg hihető, így két lehetőség van, vagy zömében városban használták, vagy nagyon nehéz ember vezette. A hátuljában lévő tálca is eléggé le van strapálva, meg is olvadt valamitől. Kinyomozom ki és mit vitt vele, engem igazából a motor állapota érdekel.

Ő az:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_touring_sports_1_4_d-4d_active-12421728

Sajnos tempomat nincs benne, illetve én azt hittem, alufelni járt a szériához :( Kicsit drágán adják, remélem sikerül levinnem 3 alá, főleg, hogy gyakorlatilag semmit nem adnak hozzá (pl. téli gumiszett).

Milyen nagyobb költségű karbantartásra kell számítani? Kuplung, turbo, nagynyomású, befecskendezők?

Utólag lehet tempombatot beépíteni, vagy ahhoz kell komplett multikormány is?

Köszi. Pepe
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.05 13:55:51 írta pepe0419 »
#FINOALLAFINE

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14397 Dátum: 2018.05.05 22:42:39 »
Nem tűnik nagyon vészesnek, bár azt nem értem, hogy egy takarítás meg a csomagtértálca kidobása miért nem fért bele. A csomagtértálca erősen levesz a képből, a retkes hátsó ülés háttámla meg 10 perc munka egy ilyennel. Motortérburkolat is bizalomkeltőbb ha lemossák. Kilométeróra állásokat lekérdezted az adatbázisból?
Pályázásra veszed vagy városra? Pályázásra elég lesz a 90 lóerő?

pepe0419

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14398 Dátum: 2018.05.06 07:05:52 »
Nem tűnik nagyon vészesnek, bár azt nem értem, hogy egy takarítás meg a csomagtértálca kidobása miért nem fért bele. A csomagtértálca erősen levesz a képből, a retkes hátsó ülés háttámla meg 10 perc munka egy ilyennel. Motortérburkolat is bizalomkeltőbb ha lemossák. Kilométeróra állásokat lekérdezted az adatbázisból?
Pályázásra veszed vagy városra? Pályázásra elég lesz a 90 lóerő?
Köszi. Nekem is az volt fura, hogy miért nem takarították ki rendesen, illetve, hogy a tálca legalább a fotó kedvéért miért nem lett kivéve. Felemeltem, alatta szép a kárpit amúgy. Valószínűnek tűnik, hogy valami területi képviselő lehetett a tulaj, aki sokat ment, pakolt, de sokszor meg is állt. Ezt kiderítem.
Km óra állást nem kértem még le, de nagyon jó ismerős egy ott dolgozó, majd megkérem és fizetés előtt le is kérem. Egy jobb első ülés csere/szövet javítás sokba kerülhet? Bele kéne alkudni :)
Átlag 2-3 napot megyek 60km-re dolgozni egy héten országúton, napi 20-30 km város is van, illetve nyáron szinte minden hétvégén megyek Balatonra pályán. Évi 20-25e km a futásteljesítményem, tudom, hogy ez olyan lélektani határ :)
#FINOALLAFINE

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #14399 Dátum: 2018.05.06 07:10:28 »