Nekem sajnos negatívak a tapasztalataim. Illetve tapasztalatnak nemigazán nevezhetõ az a fél óra kb, amit náluk töltöttem, de elég volt ahhoz, hogy többé ne hozzájuk forduljak.
A történet úgy kezdõdött, hogy egy toyotaclubos fórumtárssal közösen szerettünk volna kipróbálni egy D-CAT Avensist, elsõsorban a motor megismerésének céljából. Mivel más márkakereskedésnek nem volt ilyen tesztautója, hozzájuk fordultunk. Meg is beszéltünk egy idõpontot, oda is mentünk. Mivel mindketten fiatalok vagyunk, nemigazán vettek komolyan, a szalonba belépve senki sem jött oda hozzánk. Miután odaléptünk egy értékesítõhöz, õ felküldött az emeletre, ahol egy feltûnõen flegma férfi fogadott bennünket. Kitöltöttük a tesztvezetéshez szükséges papírokat, közben fölényes vigyor volt emberünk szája szélén, érzékeltette, hogy minek raboljuk mi az idejét, amikor láthatóan nem vagyunk komoly vevõk (és ebben nagyot tévedett). Nagynehezen azért megkérdezte, hogy melyik autó iránt érdeklõdöm, közöltem, hogy a D-CAT Auris a kiszemelt modell, erre gúnyosan mosolyogva azonnal rávágta, hogy hát az a motor nem lesz ebben az autóban. Én teljesen ledöbbentem, erre hivatkozott az A5-ös honlap cikkjében szereplõ táblázatra, amelyben nem szerepelt a 2.2-es dízel (ezt egyébként másnap már helyesbítették), majd rendkívül irritáló hangnemben, tagoltan ismétlegette, hogy értsem meg nem_lesz_ilyen_autó. Utána kissé elkeseredetten megemlítettem, hogy a Sakurában járva a kollégája azt mondta, hogy lesz ilyen motor, kb 6,5 millió körüi indulóárral. Erre kifakadt, hogy "jaaaa, hát akkor ön mindent tud, minek jön ide, mérnem a Sakuránál érdeklõdik?" Szó szerint ezt mondta. Majd elkezdte a sakurás értékesítõt hülyézni, hogy milyen meggondolatlan kijelentéseket tesz már, és nagyon félrenyúlt, ez a motor ugyanis a jelenlegi információi (tehát az A5, mint Toyota Motor Hungary hivatalos belsõ hírportálja) szerint nem lesz, szóval ez tuti. Amikor megkérdeztem, hogy esetleg külön rendelésre nem hozatnának-e be (csak azért, mert korábban volt már olyan Corollánk (1,6-os G6-os), amit itthon nem forgalmaztak, mégis leszervezte a behozatalt egy értékesítõ, szóval ez csak hozzáállás kérdése), rámripakodott, hogy hogy gondolom én ezt, persze, majd biztos amire rámutatok azt behozzák, hozassam be szépen én magam. De szó szerint ilyen stílusban. A kellemes hangvételû beszélgetés után nem szólt egy szót sem, kínos csendben, fájdalmas arckifejezéssel baktattunk ki a tesztautóhoz, ott még kicsit okoskodott, a megszokott flegma stílusában elõadta hogyan bánjunk az autóval, stb. Az egész tesztút alatt (kb 20 perc) érdemben egyszer sem szólalt meg, csak ült mellettem mogorva arckifejezéssel. Illetve egyszer, amikor egy 60-as táblánál 80-nal mentem, arrogánsan megjegyzte, hogy van-e 3 jogosítványom, mert erre szoktak ám mérni, szóval nem kéne így menni (kb így hangzott). Az autó maga nagyon szuper volt, húzott, mint egy mozdony, de kissé beárnyékolta a vezetés élményét az autóban uralkodó kínos hangulat. Miután visszaérkeztünk a szalonhoz, se puszi se pá, annyit mondott, hogy "ennyi volt". Nem ajánlotta fel a további segítségét, nem adott prospektust, árlistát, de még egy nyamvadt névjegykártyát sem, nem is kérdezte a telefonszámom, amin esetleg visszahívhat ha tud valamit az Aurisról, kiszálltunk az autóból és csókolom. Szóval nemigazán nyerte el a tetszésemet ez a hely, bár ez valószínûleg nem a Reálsziszéma egészének, hanem csak ennek az egy jóembernek a sara.
Ekkor még inkább csalódott voltam, mint mérges, mert nem tudtam tényleg igazat mondott-e a fószer az Aurisszal kapcsolatban. Pár nappal késõbb a Sakurába betipegve elõzetes telefonos egyeztetés alapján a cégvezetõ személyesen fogadott bennünket, kávéval kínált, és kb 1 órán át foglalkozott velünk. Elénk rakta a 2,2 D-CAT Auris még akkor hivatalosan közzé nem tett árlistáját, az autók konkrét érkezési idõpontját szín és ajtók száma szerint, rendkívül segítõkész volt. Kedélyesen elbeszélgettünk, biztosított a hamarosan szalonba érkezõ autók azonnali tesztvezetési lehetõségérõl, rögtön konkrét árajánlatot, finanszírozási tervezetet, használt autóra beszámítási végösszeget kaptunk, valamint busás kedvezményt a leendõ autó vételárából. A telefonos kontaktust pedig azóta is folyamatosan tartjuk. Szóval ezúton is üzenem a kedves reálszisztémás értékesítõnek, hogy _van ilyen autó_, de sajnos rendkívül szolgálatkész és alázatos hozzáállásával elérte, hogy ezt ne náluk vásároljuk meg, sõt, a közeljövõben messzirõl elkerüljem az üzletüket is. Legközelebb majd komolyan vesz minden szalonba belépõ személyt, és nem aszerint válogatja meg a modorát, hogy kibõl mennyi pénzt illetve vásárlási szándékot néz ki :nemnem: