Szerző Téma: Mérések  (Megtekintve 23999 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Mc Yataghan

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Mérések
« Válasz #45 Dátum: 2005.07.20 09:25:46 »
Hali Lymp!

A kocsi 1267 kg + a magam kb 90 kilója + ~40 lityi benya + a te súlyod.

Ez volt a tömeg

Mc Yataghan
c Yataghan '92 Celica GT, '06 Prius

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #46 Dátum: 2005.07.20 12:33:22 »
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
Hali Lymp!

A kocsi 1267 kg + a magam kb 90 kilója + ~40 lityi benya + a te súlyod.

Ez volt a tömeg

Mc Yataghan


OK, este berekom a diagrammodat.  :D
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Gab

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Mérések
« Válasz #47 Dátum: 2005.07.20 17:03:01 »
Idézetet írta: "cryon"
Hali!

Amit érdekesnek találtam, hogy Dromi keréken 200+ lovas MR2-je is csak 7 mp-et futott 0-100-ra... meg az is furcsa, hogy ő 3-asból 4-esbe vátás között látványosan lassulni kezdett. Ez már a 150 km/h körüli légellenállásnak köszönhető, vagy talán előbb szált-e le a gázról, mint a kuplungról, és a motorfék megfogta?

Üdv: Cryon!


Szia!
Szerintem a légellenállás miatt lehetett a lassulás 3 és 4 között, mivel én igyekeztem tiporni neki.  :wink:

A gyorsulás meg ezek miatt alakulhatott így:
1. Elég sz*rok a váltásaim, ezen még lehetne javítani.
2. A hátsó gumikról addigra eltűnt az a mintázat is, ami volt rajta, néhányan vicceskedtek is, hogy milyen jó slickem van.  :D (185-ös téli gumi maradvány)
3. A 3-as váltásom nagyon 100 közeli, érzésre olyan 6900-7000 körül váltottam, ha a 0-100 a fő cél, biztosan megfutom kettesben és azzal is nyerek akár 1 mp-et is.
4. Gyenge a verda.  :twisted:

Szóval legközelebb futok egy célirányos 0-100-at rendes gumival is, mert én is kíváncsi vagyok.  8) Lympnek meg hiszek ugyan, de a grafikon nekem még mindig egy kicsit gyanús, mert az első rajtnál szétfüstöltem a kerekeimet (szokatlan volt, ezért is pörögtem össze vissza bohóc módjára szándékom nélkül is néha :wink: ), és ez a beszakadás engem az 1-es fokozatnál nagyon arra emlékeztet.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #48 Dátum: 2005.07.20 20:36:00 »

Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #49 Dátum: 2005.07.20 20:58:48 »
Kicsit variáltam a súlyadattal
Ha az én kocsim mérését variálom a következő jön ki
1000Kg-nél 85Hp keréken
1100Kg-nél 93Hp keréken

Így 100Kg 8Hp-t jelent az pedig sok, így a súly hibás megadása sokat jelent.

Megnéztem AVE oldalán az autóm mérését (http://www.timeslip.hu) és ott 1050Kg-vel 100Le a keréken leadott teljesítményem.

Így az ha elfogadjuk AVE-t referenciának, akkor az én mérésem Hp tekintetében 10%-al pesszimistább
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

cryon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
    • http://www.toyotasportautoklub.hu
Mérések
« Válasz #50 Dátum: 2005.07.20 21:23:58 »
McYataghannak (meg nekem is) mi az a bazi nagy fürészfog a vátásokkor? A sima szívó 3S-GE Celi kerékre hogy adhat már Pl Yataghannak 150 LE-t? gondolom ez csak valami vicc :) (vagy akkorát rántott a kuplungról leugráskor, miközben a gázt is tapostuk?)
Kicsit segítsen már értelmezni valaki az ábrákat, mert valamit biztos nem értek...

Mc Yataghan

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Mérések
« Válasz #51 Dátum: 2005.07.21 06:20:57 »
Pedíg én is arra tippelek, hogy a váltás utáni "leugrás". Ami azt jelenti, hogy a keréken leadott teljesítményem nem több, mint 108-110 le.
Pls, help valaki hozzáértő!
Ez természetes, vagy a hajtásban gyengélkedik valami?
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.
c Yataghan '92 Celica GT, '06 Prius

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Mérések
« Válasz #52 Dátum: 2005.07.21 07:58:48 »
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
Pedíg én is arra tippelek, hogy a váltás utáni "leugrás". Ami azt jelenti, hogy a keréken leadott teljesítményem nem több, mint 108-110 le.
Pls, help valaki hozzáértő!
Ez természetes, vagy a hajtásban gyengélkedik valami?
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.

A gumik milyen korúak? milyen állapotúak? milyen sebességindexűek? milyen szélesek, milyen gumi van egyáltalán az autódon? nem térsz el a gyári mérettől? mert ezek nagyban befolyásolják az autó menetteljesítményét.

Mc Yataghan

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Mérések
« Válasz #53 Dátum: 2005.07.21 08:23:00 »
kb 1 éves, jó mintázatú gumi, gyári 205/55 R15 mérettel, ami egész jól fogja a kocsit, tehát a tapadással sincs igazából gond. Az érték azért lepett meg, mert összehasolításban jó állapotúnak gondolom a kicsikémet, és a 1/4 mérföldet is jó idő alatt futotta.
úgyhogy:  :pal1:  [smilie=sm59.gif]
c Yataghan '92 Celica GT, '06 Prius

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #54 Dátum: 2005.07.21 08:30:20 »
A "bazi nagy fürészfog a vátásokkor" a forgo tömegek perdületének hirtelen ráengedése a kerékre. Ez természetes jelenség, minden autó produkálja minden mérésnél. Ezért nyekken meg a kerék 1-ből 2-be válltásnál.

"Kicsit segítsen már értelmezni valaki az ábrákat, mert valamit biztos nem értek..."
Mi az amit még nem értesz? Mit vártál a méréstől?
Mit lehet kiolvasni? Pl:
-Mcyataghan váltásai kb 0,5sec ami szerintem jó!
-A gyorsulás 1,7sec körül "befulladt egy kicsit. Persze ez a "mechanikai szimpátia" 0-ra redukálásával (a kuplung gyilkos csúsztatásával) kiküszöbölhető lenne. Így egy kicsit nagyobb gyorsulás lenne elérheő 1,7 és 4,5 sec között.
- Dromi váltásai tényleg hosszúak a 2-3 már 1,5 sec felett van. Ez mindenképpen sok. Hasonló telj. autók is hozzák a 0,5 sec-t de legalább 1sec-et.

Mégegyszer hangsúlyozom. Ennek a mérési módnak az igazi értelme a módosítások (tuning) hatásának kimutatása, előtte-utánna módszerrel.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #55 Dátum: 2005.07.21 08:32:01 »
Idézetet írta: "Mc Yataghan"
kb 1 éves, jó mintázatú gumi, gyári 205/55 R15 mérettel, ami egész jól fogja a kocsit, tehát a tapadással sincs igazából gond. Az érték azért lepett meg, mert összehasolításban jó állapotúnak gondolom a kicsikémet, és a 1/4 mérföldet is jó idő alatt futotta.
úgyhogy:  :pal1:  [smilie=sm59.gif]


Amit tegnap írtam nállad is igaz lehet (+10%). És lehet hogy az autó valós tömege is nagyobb egy kicsivel.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Mérések
« Válasz #56 Dátum: 2005.07.21 08:32:20 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Az utolsó kép laca Vs SzzS egyben
Itt látni, hogy SzzS kerékre TÖBB HP-t rak le. Hogy ebből mennyi a laca kerekei miatti töblet hajtáslánci veszteség és mennyi SzzS tuningja, ezt nem tudom.


A sebesség gondolom mérföldben, a teljesítmény meg kW-ban van megadva ugye? Mert az érdekes,hogy 3. teligázon72-t mentem volna... :lol:

Gab

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Mérések
« Válasz #57 Dátum: 2005.07.21 08:49:40 »
Idézetet írta: "cryon"
McYataghannak (meg nekem is) mi az a bazi nagy fürészfog a vátásokkor? A sima szívó 3S-GE Celi kerékre hogy adhat már Pl Yataghannak 150 LE-t? gondolom ez csak valami vicc :)


Cryon,
A fűrészfogas szélsőértékeket nem kell figyelembe venni, valóban a váltás utáni rántást mutatja. Így ránézésre 108-110 LE-t adott le McYataghan autója keréken. Most látom, hogy ő is írta már.  :wink:

Idézetet írta: "McYataghan"
Nekem egy picit kevésnek tűnik 156-ból 110-et aszfaltra tenni, de ha tévedek, valaki nyugtasson meg.


Ha ez megnyugtat, akkor nekem is kevesebbet mértünk, mint a fékpadon. Én ezt a melegnek tudtam be, de így, hogy nálad, a szívó autónál is ez a tünet, kereshetünk akár más kifogást is.  :lol: Reálisan 15-20% veszteséggel kellene számolni.

Mc Yataghan

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Mérések
« Válasz #58 Dátum: 2005.07.21 10:15:02 »
Megnyugodtam!!!!!!

Épp most kb 20-25 perce sikerült a lámpánál "lealázni" egy új 2.0-ás honda prelude-öt  :twisted: . (életem 2. gyorsulása ilyen autóval. eddíg 2-ből 2 win. :D  :D  :D )
Jó ha az embernek vannak kis hétköznapi sikerélményei
 :) .
Mégsem lehet olyan gyenge a kicsike :D
 
P.S.: Ha KW-ban lenne, az azt jelentené, hogy a gyári értékeket lerakja aszfaltra(gyári 115KW, lerakott 108-110KW), amit azért kétlek.
c Yataghan '92 Celica GT, '06 Prius

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Mérések
« Válasz #59 Dátum: 2005.07.21 11:09:10 »
A telyesítmény Le-ben a sebesség MHP-ban van.
A teljesítmény természetesen a keréken leadott, ennél a főtengelyen 20%-al több van. Ennyi a hajtási veszteség.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.