Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 258763 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12147
Karbantartás
« Válasz #75 Dátum: 2006.07.18 09:51:01 »
aha köszi . tehát célszerszám is kell :mivan:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #76 Dátum: 2006.07.18 20:43:32 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "ATIS"
Tegnap történt olyan velem hogy beszálltam a kocsiba beteszem a kulcsot  és próbálnék indítani de csak egy kattanást hallok és az indítómotor nem indítot. Kissé leizzadtam és újra próbálkoztam akkor másodikra már gond nélkül indított. És azóta is indít. Na most én arra tudnék gondolni hogy a kattanás a mágneskapcsoló volt vagyis a fogaskerék behúzott csak a motor nem indult el. Jó felé kapisgálok ha azt gondolom hogy a szénkefék kezdenek kikopni? Vagy csak túlaggodalmaskodom a dolgot?


Véleményem szerint ige, ámbár a nagy áramfelvétel miatt abban inkább bronzkefék leledzenek.... :vag2:


Oké akkor ezen a vonalon haladok tovább.

Jó akkor bronz. :)  Ennek a dolognak nem tulajdonítottam akkora jelentõséget mivel mint végfelhasználó átveszem a boltba amit adnak.  :nagymosoly:
Nálam is hasonló eset volt kb 1 hónapja, amikor is sikerült egy magas járdáról úgy lejönnöm, hogy az alsó merevítõ (gondolom) lyukat utött az aszfaltba, :oops:  no azóta nem csinálja. Szal' lehet, hogy csak felakadtak a bronzkefék.


Nekem egyik Moszkvicsom xarakodott így , olyankor kalapáccsal egy qrva nagyot kell somni az önindítóra , és meggyógyult  :nagymosoly: ... nálad ugyanezt a funkciót látta el a járdához odaverés , nyilván .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #77 Dátum: 2006.07.19 16:23:21 »
Idézetet írta: "murray"

azé mondom nehogy benyögjék h 50ér kell másik öninditó...
nekem nemtom milyen van. azt tom h denso.


Elöbb veszek bele alkatrészt és cserélem magam minthogy 50-et leszurkoljak egy újért. :nagymosoly:
Denso? Nekem Toyota embléma van rajta. Ja és a márkakereskedés azt mondta hogy ezekben Mitsubischi indítómotorok vannak.
Amúgy kétféle van. Egy hagyományosabb 0.8kw-os és egy ehhez képest teljesen felforgatott 1kw-os. De ha csak annyi van meg hogy Denso akkor nem jutunk közelebb.

Idézetet írta: "murray"

más: a váltóolajat nemtod hol kell betölteni? :rolleyes:


Na ez az amit nem csinálgatok hanem megcsináltatom. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #78 Dátum: 2006.07.24 13:43:50 »
Apropó most kellett úgy mennem hogy a csomagtartó meg volt pakolva csomagokkal. És jobb hátulról idõnként nyiszogó hangot hallatott az autó. Megáltam kiszáltam és megrángadtam jobb hátul úgy is nyiszogott mint valami öreg ágy. Gondolom mivel állva is csinálta nem fék viszont esetleg rugó,felfüggesztés? Aggódjak ne aggódjak?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #79 Dátum: 2006.07.24 14:05:52 »
Idézetet írta: "ATIS"
Apropó most kellett úgy mennem hogy a csomagtartó meg volt pakolva csomagokkal. És jobb hátulról idõnként nyiszogó hangot hallatott az autó. Megáltam kiszáltam és megrángadtam jobb hátul úgy is nyiszogott mint valami öreg ágy. Gondolom mivel állva is csinálta nem fék viszont esetleg rugó,felfüggesztés? Aggódjak ne aggódjak?


Nyilván felfüggesztés valamelyik eleme . Rugó , teló , valamelyik szilent ... nyiszog , na bumm . El fog múlni , 99.9 % . Aggódni nem kell miatta . Ha esetleg mégsem múlik el , akkor majd meg lehet keresni , hogy pontosan mi csinálja , és orvosolni . De valszeg csak arról volt/van szó , hogy a nagy terhelés miatt a hangot kiadó futómû-elem most olyan tartományban mozgott , ahol egyébként nem szokott .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #80 Dátum: 2006.07.24 15:35:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nyilván felfüggesztés valamelyik eleme . Rugó , teló , valamelyik szilent ... nyiszog , na bumm . El fog múlni , 99.9 % . Aggódni nem kell miatta . Ha esetleg mégsem múlik el , akkor majd meg lehet keresni , hogy pontosan mi csinálja , és orvosolni . De valszeg csak arról volt/van szó , hogy a nagy terhelés miatt a hangot kiadó futómû-elem most olyan tartományban mozgott , ahol egyébként nem szokott .


Oké. Köszi máris megnyugodtam. Majd idõnként megtornáztatom kissé a hátulját hogy szokja a dolgokat. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Karbantartás
« Válasz #81 Dátum: 2006.07.24 17:50:51 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nyilván felfüggesztés valamelyik eleme . Rugó , teló , valamelyik szilent ... nyiszog , na bumm . El fog múlni , 99.9 % . Aggódni nem kell miatta . Ha esetleg mégsem múlik el , akkor majd meg lehet keresni , hogy pontosan mi csinálja , és orvosolni . De valszeg csak arról volt/van szó , hogy a nagy terhelés miatt a hangot kiadó futómû-elem most olyan tartományban mozgott , ahol egyébként nem szokott .


Oké. Köszi máris megnyugodtam. Majd idõnként megtornáztatom kissé a hátulját hogy szokja a dolgokat. :)


Kereststab. gumibakjai nyeszeregnek sztem. Megoldás: Palaczk mester által ajánlott: Xard le... Vagy: alámász, grafitos zsírspay-val befújkál..... Döntsd el Te megéri-e?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #82 Dátum: 2006.07.24 21:11:40 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Kereststab. gumibakjai nyeszeregnek sztem. Megoldás: Palaczk mester által ajánlott: Xard le... Vagy: alámász, grafitos zsírspay-val befújkál..... Döntsd el Te megéri-e?


Szokás mondani hogy ha már nagyon idegesít akkor megcsinálom.  :)  Mindenesetre megnyugtató hogy semmi komolyabb.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #83 Dátum: 2006.07.27 18:53:04 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Trotter66"

Kereststab. gumibakjai nyeszeregnek sztem. Megoldás: Palaczk mester által ajánlott: Xard le... Vagy: alámász, grafitos zsírspay-val befújkál..... Döntsd el Te megéri-e?


Szokás mondani hogy ha már nagyon idegesít akkor megcsinálom.  :)  Mindenesetre megnyugtató hogy semmi komolyabb.


Az a jó , hogy a futómûben , normális használat mellett , nem nagyon tud semmi hirtelen szétmenni úgy , hogy az veszélyes legyen . Ott azért elég stabil dolgok vannak  :) ... kis zajok jöhetnek-mehetnek , a kezdõdõ gebaxt általában már igen erõs hangjelenségek is kísérik , ilyenkor kell elkezdeni cselekedni .

Kivétel persze maga a gumiabroncs (defekt)  :szemforgat: ... de azért csak úgy , a semmibõl , ez manapság már hál'Istennek elenyészõen kis eséllyel jön csak . Régebben , a tömlõs gumik idején volt ez még para .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #84 Dátum: 2006.08.20 20:01:17 »
Ma már nem bírtam tovább az állandó nyiszogást és egy havernál volt lehetõségem aláfeküdni. 99% hogy a stabilizátor a ludas a jobb oldalon. Egy 10-15cm hosszú rudacska. Egyik csavarja a lengéscsillapítóba csatlakozik a másik meg a túloldali összekötõrúddal van kapcsolatban. Sajnos nem volt lehetõségem szétszedni mert gyakorlatilag csavar közepét egy 5mm-es imbusszal kellett volna fogni míg az anyát egy 14-es kulcsal kellett volna közben lehajtani. Ha hozzáteszem hogy a cucc 18 év alatt eléggé összeállt és mindezt háton fekve kellett volna csinálni talán érthetõ miért nem ment.

Próbáltam ugyan így is kenegetni de hatástalannak bizonyult a dolog. De az is lehet hogy nem vacakolok vele a unixtrade szerint 4-8e-ért lehet kapni újat. Ha már úgyis szét kell szedni akkor kicserélem és akkor egyhamar ott legalább nem kell nyúlkálni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Karbantartás
« Válasz #85 Dátum: 2006.08.21 11:26:56 »
Idézetet írta: "ATIS"
Ma már nem bírtam tovább az állandó nyiszogást és egy havernál volt lehetõségem aláfeküdni. 99% hogy a stabilizátor a ludas a jobb oldalon. Egy 10-15cm hosszú rudacska. Egyik csavarja a lengéscsillapítóba csatlakozik a másik meg a túloldali összekötõrúddal van kapcsolatban. Sajnos nem volt lehetõségem szétszedni mert gyakorlatilag csavar közepét egy 5mm-es imbusszal kellett volna fogni míg az anyát egy 14-es kulcsal kellett volna közben lehajtani. Ha hozzáteszem hogy a cucc 18 év alatt eléggé összeállt és mindezt háton fekve kellett volna csinálni talán érthetõ miért nem ment.

Próbáltam ugyan így is kenegetni de hatástalannak bizonyult a dolog. De az is lehet hogy nem vacakolok vele a unixtrade szerint 4-8e-ért lehet kapni újat. Ha már úgyis szét kell szedni akkor kicserélem és akkor egyhamar ott legalább nem kell nyúlkálni.


Ha rám hallgatsz, amíg nincs meg az új, nem állsz neki szétszedni. Az esetek nagy részében csak mechanikai sérüléssel jön szét. Anno a Mazdámon én is szétszedtem, cserélni is kellett. Ha jól emléxem gumipogácsák is vannak hozzá, ami a két végén illeszkedik a felfogatási pontokhoz. Ha a Tiéd is ilyen, akkor azt is vegyél.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #86 Dátum: 2006.08.21 20:24:26 »
Idézetet írta: "Misi"

Ha rám hallgatsz, amíg nincs meg az új, nem állsz neki szétszedni. Az esetek nagy részében csak mechanikai sérüléssel jön szét. Anno a Mazdámon én is szétszedtem, cserélni is kellett. Ha jól emléxem gumipogácsák is vannak hozzá, ami a két végén illeszkedik a felfogatási pontokhoz. Ha a Tiéd is ilyen, akkor azt is vegyél.


Gumipogácsa az nincs. Az átadó rúd furatán megy át a csavar amit egy anya biztosít. A csavar másik végén meg gömbcsukló van. A lengéscsillapítónál is ez a rendszer. A két gömbcsuklót meg egy rúd köti össze.
Mindenesetre konkrét célszerszámot nem sikerült találni. Így valószínû inkább megcsináltatom mint vásároljak egy alkalomra egy drága készletet. Az alkatrészt már megrendeltem 4300ft lesz.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #87 Dátum: 2006.08.22 16:01:52 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Misi"

Ha rám hallgatsz, amíg nincs meg az új, nem állsz neki szétszedni. Az esetek nagy részében csak mechanikai sérüléssel jön szét. Anno a Mazdámon én is szétszedtem, cserélni is kellett. Ha jól emléxem gumipogácsák is vannak hozzá, ami a két végén illeszkedik a felfogatási pontokhoz. Ha a Tiéd is ilyen, akkor azt is vegyél.


Gumipogácsa az nincs. Az átadó rúd furatán megy át a csavar amit egy anya biztosít. A csavar másik végén meg gömbcsukló van. A lengéscsillapítónál is ez a rendszer. A két gömbcsuklót meg egy rúd köti össze.
Mindenesetre konkrét célszerszámot nem sikerült találni. Így valószínû inkább megcsináltatom mint vásároljak egy alkalomra egy drága készletet. Az alkatrészt már megrendeltem 4300ft lesz.


Ezt stabilizátor-összekötõ pálcának (egyes szerelõk szerint zászlónak) hívják , és Toyotáknál általában azon dolgok közé tartozik , amiket a többi alkatrészhez képest gyakran kell cserélni . Mivel a beszerelés sem több pár ezresnél , ezért nem érdemes otthon kínlódni vele .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #88 Dátum: 2006.08.22 16:38:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezt stabilizátor-összekötõ pálcának (egyes szerelõk szerint zászlónak) hívják , és Toyotáknál általában azon dolgok közé tartozik , amiket a többi alkatrészhez képest gyakran kell cserélni . Mivel a beszerelés sem több pár ezresnél , ezért nem érdemes otthon kínlódni vele .


Az egyik szakszervizes szerint meg kutyacsontnak nevezik. Végülis mindegy a beceneve a lényeg hogy a bolt a végén ideadta 3400-ért. 1-2 ezerért meg valamelyik szervíz kicseréli azt reméljük nem lesz több gond vele egy darabig.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #89 Dátum: 2006.08.25 17:07:58 »
Jelentem alkatrész kicserélve 2e-ért. Nyiszogás megszünt.  :D  Király!!!
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.