Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 133911 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #60 Dátum: 2005.12.15 21:45:26 »
A mai nap hosszabb útra mentem és azt vettem észre hogy intenzívebb fékezésnél a hátsó traktusból kopogó hangot hallok.  Az agyamon már minden átfutot de a legbanálisabb az hogy a hosszú útra teljesen kihúztam az antennát amit itthon sosem teszek. Ráadásul van benne kis hajlat is ami miatt a vége még közelebb kerül a tetőhöz  Létezhet olyan hogy az antenna kopogtatott hogy "engedjem be"?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25315
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Karbantartás
« Válasz #61 Dátum: 2005.12.15 23:58:26 »
Idézetet írta: "ATIS"
A mai nap hosszabb útra mentem és azt vettem észre hogy intenzívebb fékezésnél a hátsó traktusból kopogó hangot hallok.  Az agyamon már minden átfutot de a legbanálisabb az hogy a hosszú útra teljesen kihúztam az antennát amit itthon sosem teszek. Ráadásul van benne kis hajlat is ami miatt a vége még közelebb kerül a tetőhöz  Létezhet olyan hogy az antenna kopogtatott hogy "engedjem be"?

Olyannyira, hogy nem is kell nekiütődnie a tetőhöz, akkor is ad ki hangot. A Corollánál én is jópárszor nyúltam már ki az ablakon "csillapítani".
music      

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #62 Dátum: 2005.12.22 00:15:02 »
Idézetet írta: "ATIS"
A mai nap hosszabb útra mentem és azt vettem észre hogy intenzívebb fékezésnél a hátsó traktusból kopogó hangot hallok.  Az agyamon már minden átfutot de a legbanálisabb az hogy a hosszú útra teljesen kihúztam az antennát amit itthon sosem teszek. Ráadásul van benne kis hajlat is ami miatt a vége még közelebb kerül a tetőhöz  Létezhet olyan hogy az antenna kopogtatott hogy "engedjem be"?

Hát lehet, de nekem jó erős fémes koppanást a hátsó merevító okozott, mikor ki volt lazulva a silentje :hmm:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25315
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Karbantartás
« Válasz #63 Dátum: 2005.12.22 00:20:40 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "ATIS"
A mai nap hosszabb útra mentem és azt vettem észre hogy intenzívebb fékezésnél a hátsó traktusból kopogó hangot hallok.  Az agyamon már minden átfutot de a legbanálisabb az hogy a hosszú útra teljesen kihúztam az antennát amit itthon sosem teszek. Ráadásul van benne kis hajlat is ami miatt a vége még közelebb kerül a tetőhöz  Létezhet olyan hogy az antenna kopogtatott hogy "engedjem be"?
Hát lehet, de nekem jó erős fémes koppanást a hátsó merevító okozott, mikor ki volt lazulva a silentje :hmm:

Ha az antenna a ludas, az könnyen beazonosíthatóan felülről kopog.
music      

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #64 Dátum: 2005.12.28 13:02:48 »
Köszi srácok.

Az a helyzet hogy sem elötte sem azóta nem hallottam csak azon az egy úton. És akkor is csak intenzív fékezésnél.  Azt hogy konkrétan honnan jött nem igazán tudtam hallgatni mert inkább arra figyeltem ne ütközzek az elöttem lévőbe. Az antenna teljesen kíhúzva elér a második ajtóig vagyis a hang jöhet hátulról, legalábbis a hátam mögül. Viszont most voltam műszakin egy hónapja ha a hátsó merevítővel van valami azt remélem megmondták volna. Annyira csak nem rejtett a dolog.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #65 Dátum: 2006.07.15 09:31:41 »
Tegnap történt olyan velem hogy beszálltam a kocsiba beteszem a kulcsot  és próbálnék indítani de csak egy kattanást hallok és az indítómotor nem indítot. Kissé leizzadtam és újra próbálkoztam akkor másodikra már gond nélkül indított. És azóta is indít. Na most én arra tudnék gondolni hogy a kattanás a mágneskapcsoló volt vagyis a fogaskerék behúzott csak a motor nem indult el. Jó felé kapisgálok ha azt gondolom hogy a szénkefék kezdenek kikopni? Vagy csak túlaggodalmaskodom a dolgot?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22104
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Karbantartás
« Válasz #66 Dátum: 2006.07.15 21:13:50 »
Idézetet írta: "ATIS"
Tegnap történt olyan velem hogy beszálltam a kocsiba beteszem a kulcsot  és próbálnék indítani de csak egy kattanást hallok és az indítómotor nem indítot. Kissé leizzadtam és újra próbálkoztam akkor másodikra már gond nélkül indított. És azóta is indít. Na most én arra tudnék gondolni hogy a kattanás a mágneskapcsoló volt vagyis a fogaskerék behúzott csak a motor nem indult el. Jó felé kapisgálok ha azt gondolom hogy a szénkefék kezdenek kikopni? Vagy csak túlaggodalmaskodom a dolgot?


Véleményem szerint ige, ámbár a nagy áramfelvétel miatt abban inkább bronzkefék leledzenek.... :vag2:
Sors bona nihil aliud

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #67 Dátum: 2006.07.15 23:24:58 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "ATIS"
Tegnap történt olyan velem hogy beszálltam a kocsiba beteszem a kulcsot  és próbálnék indítani de csak egy kattanást hallok és az indítómotor nem indítot. Kissé leizzadtam és újra próbálkoztam akkor másodikra már gond nélkül indított. És azóta is indít. Na most én arra tudnék gondolni hogy a kattanás a mágneskapcsoló volt vagyis a fogaskerék behúzott csak a motor nem indult el. Jó felé kapisgálok ha azt gondolom hogy a szénkefék kezdenek kikopni? Vagy csak túlaggodalmaskodom a dolgot?


Véleményem szerint ige, ámbár a nagy áramfelvétel miatt abban inkább bronzkefék leledzenek.... :vag2:


Oké akkor ezen a vonalon haladok tovább.

Jó akkor bronz. :)  Ennek a dolognak nem tulajdonítottam akkora jelentõséget mivel mint végfelhasználó átveszem a boltba amit adnak.  :nagymosoly:
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #68 Dátum: 2006.07.16 11:26:10 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "ATIS"
Tegnap történt olyan velem hogy beszálltam a kocsiba beteszem a kulcsot  és próbálnék indítani de csak egy kattanást hallok és az indítómotor nem indítot. Kissé leizzadtam és újra próbálkoztam akkor másodikra már gond nélkül indított. És azóta is indít. Na most én arra tudnék gondolni hogy a kattanás a mágneskapcsoló volt vagyis a fogaskerék behúzott csak a motor nem indult el. Jó felé kapisgálok ha azt gondolom hogy a szénkefék kezdenek kikopni? Vagy csak túlaggodalmaskodom a dolgot?


Véleményem szerint ige, ámbár a nagy áramfelvétel miatt abban inkább bronzkefék leledzenek.... :vag2:


Oké akkor ezen a vonalon haladok tovább.

Jó akkor bronz. :)  Ennek a dolognak nem tulajdonítottam akkora jelentõséget mivel mint végfelhasználó átveszem a boltba amit adnak.  :nagymosoly:
Nálam is hasonló eset volt kb 1 hónapja, amikor is sikerült egy magas járdáról úgy lejönnöm, hogy az alsó merevítõ (gondolom) lyukat utött az aszfaltba, :oops:  no azóta nem csinálja. Szal' lehet, hogy csak felakadtak a bronzkefék.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #69 Dátum: 2006.07.16 15:46:19 »
Idézetet írta: "Szonár"

Nálam is hasonló eset volt kb 1 hónapja, amikor is sikerült egy magas járdáról úgy lejönnöm, hogy az alsó merevítõ (gondolom) lyukat utött az aszfaltba, :oops:  no azóta nem csinálja. Szal' lehet, hogy csak felakadtak a bronzkefék.


Ma volt lehetõségem és az egyik havernál megnéztük. Az északi területekre szánt erõsebb 1kw-os indítómotor van benne. A szénkefék még jónak tüntek. 12cm-esek a rugók még bõszen tudják tolni õket. Kicsit kipucoltuk és visszaraktuk a cuccost. Remélem nem lesz vele gond, de ennyi kellett a leki nyugalmamnak. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11719
Karbantartás
« Válasz #70 Dátum: 2006.07.17 09:58:12 »
ATIS, NEKEM is ugyanez a bajom volt.
kulcs berak egy kattanás és más semmi!  sokadikra indit!
az öninditó behuzomágnessel volt baj.
találtam egy srácot aki 13e ért megcsinálta azóta kutya baja.  ha kell a száma megadom de óbudán lakik neked az meg nem jó.
de a bajod 90% h ez lesz..
és lehet h visszajön fõleg a hidegben
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11719
Karbantartás
« Válasz #71 Dátum: 2006.07.17 10:00:10 »
Idézetet írta: "Szonár"
Nálam azonnal kialszik.
Egy idõben,amikor még Mobil 1-gyel jártam,hajlamos volt jobban elhagyni az olajat és volt,hogy a szintellenõrzésnél a minimum alatti értéket találtam.
Amióta a félszintetikus Valvoline-nel járok ez nem jellemzõ.


a valvo topguardot nekem sem eszi
legutobbi olajcserém óta 6ezret mentem egy grammot nem töltöttem még utána!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #72 Dátum: 2006.07.17 19:27:45 »
Idézetet írta: "murray"
ATIS, NEKEM is ugyanez a bajom volt.
kulcs berak egy kattanás és más semmi!  sokadikra indit!
az öninditó behuzomágnessel volt baj.
találtam egy srácot aki 13e ért megcsinálta azóta kutya baja.  ha kell a száma megadom de óbudán lakik neked az meg nem jó.
de a bajod 90% h ez lesz..
és lehet h visszajön fõleg a hidegben


Oké köszi. Azért óbuda kicsit messzi van nekem. Meg még csak egyszer csinálta. Mindenesetre a tipp az jól jön. Ha újra kezdi akkor nálunk is meg tudják csinálni gondolom. Most azóta még nem jött elõ, így meg nem viszem szervízbe mert hülyének néznek és lenyúlnak. Apropó neked is az 1kw-os van benne? Mert a 0.8 és az 1kw-os szerkezetileg nagyon különbözik egymástól.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11719
Karbantartás
« Válasz #73 Dátum: 2006.07.18 08:34:14 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
ATIS, NEKEM is ugyanez a bajom volt.
kulcs berak egy kattanás és más semmi!  sokadikra indit!
az öninditó behuzomágnessel volt baj.
találtam egy srácot aki 13e ért megcsinálta azóta kutya baja.  ha kell a száma megadom de óbudán lakik neked az meg nem jó.
de a bajod 90% h ez lesz..
és lehet h visszajön fõleg a hidegben


Oké köszi. Azért óbuda kicsit messzi van nekem. Meg még csak egyszer csinálta. Mindenesetre a tipp az jól jön. Ha újra kezdi akkor nálunk is meg tudják csinálni gondolom. Most azóta még nem jött elõ, így meg nem viszem szervízbe mert hülyének néznek és lenyúlnak. Apropó neked is az 1kw-os van benne? Mert a 0.8 és az 1kw-os szerkezetileg nagyon különbözik egymástól.


azé mondom nehogy benyögjék h 50ér kell másik öninditó...
nekem nemtom milyen van. azt tom h denso.
más: a váltóolajat nemtod hol kell betölteni? :rolleyes:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

A Csaszi

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #74 Dátum: 2006.07.18 08:54:34 »
Idézetet írta: "murray"
más: a váltóolajat nemtod hol kell betölteni? :rolleyes:
Igaz, hogy némileg más az ótóm, de tippnek talán jó. Az enyimen szembõl nézve kb. középen a motor legalján vót vmi nemtommi, ami egy kb. 1 cm-es lyukat takart, amit cselesen kicsavartak vala, s ott jól kifolyt a cucc magától. Majdan egy csodásan hosszú keskenyedõ végü csõ, másik végén tölcsér kombinációt beillesztve, a tölcsér részit feltartva vala, töltötték fel.

Mondjuk ez télleg csak egy 5let, de annak nem rossz   :kacsint: :nagymosoly: